موضوعات داغ

زمان ثبت نام خودروهای وارداتی تمدید شد + مصاحبه با مهدی ضیغمی

عکس نویسنده
محسن آل طه
نویسنده
عکس مطلب اول

مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت، طی یک مصاحبه با اصحاب رسانه توضیحاتی را پیرامون ثبت نام خودروهای وارداتی اعلام کرد. در این مصاحبه، ضیغمی گفت که از حدود 30 هزار نفر متقاضی خودروهای وارداتی، تابحال حدود 12 هزار نفر خوردوهای خود را انتخاب کرده اند و هر زمانی که خودرویی در راه به گمرک ایران و یا در گمرک موجود باشد، شرایط برای انتخاب آن خودروها توسط متقاضیان فراهم خواهد شد.

اما در دور جدید ثبت نام خودروهای وارداتی، طوری برنامه ریزی شده که تا سه ماه آینده، خودروهای ثبت شده وارد سامانه و برای متقاضیان امکان انتخاب فراهم شود. همچنین برای تسهیل در این امر، اگر از پلاک قبلی فعال بیش از 5 سال گذشته باشد، امکان ثبت نام فراهم خواهد بود.

میزان پول بلوکه شده برای ثبت نام خودرو وارداتی

طی آنچه مهدی ضیغمی اعلام کرده، میزان 500 میلیون تومان در یک حساب وکالتی باید بلوکه شود تا امکان ثبت نام برای خودروهای وارداتی فراهم شود. اگر تمامی شرایط مذکور در سامانه تایید و فرد در لیست دریافت خودرو قرار بگیرد، این پول بلوکه خواهد ماند اما در صورت عدم تایید و یا قرار داشتن در لیست مازاد، فرد می‌تواند این مبلغ را برداشت کند.

همچنین این زمان برای ثبت نام خودروهای وارداتی تا شنبه هفته آینده تمدید شده است.

توقف در روند واردات خودروهای کره ای؟

طی سوالی که خبرنگار خودروبانک در مورد خودروهای کره ای از مهدی ضیغمی پرسید، او پاسخ داد که در حال حاضر وزارت صمت و همچنین وزارت امور خارجه در حال رایزنی و تلاش هستند تا روند واردات خودروهای کره ای مجدداً از سر گرفته شود و مشکلات شرکت های واردکننده برای واردات این خودروها برداشته شود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/11/18
وکالتی کردن هم تمدید شد؟