موضوعات داغ

فراخوانی متقاضیان پارس پس از تعطیلات نوروز ادامه پیدا می‌کند

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

اواخر اسفندماه بود که ایران‌خودرو مجوز تداوم تولید پارس را دریافت کرد. در پی صدور این مجوز از سوی سازمان ملی استاندارد، ایران‌خودرو به سراغ سفارش قطعات لازم رفته و قرار بر این شد که در بهار سال جاری، سدان پرطرفدار خود را به روی خط تولید بازگرداند.

با توجه به این شرایط، ایران‌خودرو وعده داده که پس از تعطیلات نوروزی، فراخوان تکمیل ثبت‌نام و واریز وجه را برای متقاضیان پارس از سر می‌گیرد. بدین ترتیب، متقاضیانی که در سامانه یکپارچه برای خرید پارس ثبت‌نام کرده‌اند، دیگر نباید نگرانی بابت تحمیل طرح‌های تبدیل اجباری داشته باشند.

دی‌ماه سال گذشته بود که خبر توقف تولید پژو پارس پس از دو دهه جولان در خیابان‌های کشور منتشر شد. یکی از اصلی‌ترین مشکلات این ماشین، عدم سازگاری با استانداردهای ۸۵گانه بود. علیرغم تلاش‌های ایران‌خودرو، پژو پرشیا به دلیل قدیمی بودن پلتفرم خود قادر به میزبانی از استانداردهای لازم نبوده و تصمیم بر این شد که تولید خودرو نهایتا تا نیمه اول اسفندماه ادامه پیدا کند.

با انتشار این خبر، ایران‌خودرو طرح‌های جایگزین متعددی را برای متقاضیان ارائه داد و تسهیلاتی را برای این طرح‌ها در نظر گرفت. هرچند روز ۱۳ اسفندماه بود که رئیس سازمان ملی استاندارد، برگ سبز تداوم تولید پژو پارس را صادر کرد. به دنبال صدور مجوز نهایی تولید پارس در اواخر اسفندماه، ایکو فراخوان واریز وجه برای این خودرو را از سر گرفته و این روند را پس از تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد