موضوعات داغ

چری اومودا 7 رونمایی شد، برادر بزرگتر فونیکس Fx به ایران می آید؟

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول

چری اومودا 7 در شهر زادگاه این خودروساز در ووهو، چین رونمایی شده است. این مدل به عنوان برادر بزرگتر محبوب اومودا 5 که در ایران با نام فونیکس FX شناخته می‌شود، یک شاسی بلند کوپه اسپرت توصیف شده است. سه ستون اصلی طراحی این خودرو "پویا، پیشرو و آینده‌نگر" عنوان گردیده است.

این خودرو ظاهر چشمگیری دارد. جلوپنجره کوسه‌ای بدون لبه به نظر می‌رسد و الهام گرفته از لکسوس RX است، و زوایای تیز در اطراف آن دیده می‌شود. اگر از نزدیک به گوشه‌های نمای جلو نگاه کنید، الگوی شش‌ضلعی تکرارشونده را خواهید دید که می‌تواند روشن شود، این سبک طراحی بخشی از مدل "جزئیات طراحی پیکسل دیجیتال" محسوب می‌شود.

اومودا 7 روی رینگ‌های آلیاژی دوگانه 20 اینچی بزرگ قرار دارد، در حالی که روکش‌های گلگیرها الگوی منحصربفردی دارند. با این حال به طور شگفت‌آوری، دستگیره‌های درب به سبک سنتی بالا کشیدنی هستند به جای طرح‌های خودکار که در اکثر خودروهای جدید چینی دیده می‌شوند.

در پشت، سقف کوپه‌مانند به آن حالتی شبیه به رنجروور ولار می‌بخشد، اگرچه خط شیشه با شکستگی برجسته بالای گلگیر عقب، مشابه اومودا 5 است که یک نمای خانوادگی یکپارچه خاص خود را ایجاد می‌کند. چراغ‌های عقب دارای آنچه "طراحی انرژی الکتریکی" نامیده می‌شود هستند - یک سری پیکان‌های متصل که یک رعد و برق را تشکیل می‌دهند.

چری اومودا 7 رونمایی شد

از لحاظ ابعاد، اومودا 7 دارای طول 4621 میلی‌متر، عرض 1872 میلی‌متر و ارتفاع 1673 میلی‌متر با پایه چرخ 2700 میلی‌متر است. این به طور قابل توجهی از اومودا 5 (طول 4400، عرض 1830، ارتفاع 1588، پایه چرخ 2630 میلی‌متر) در همه ابعاد بزرگتر است و به هوندا CR-V (طول 4694، عرض 1865، ارتفاع 1681، پایه چرخ 2700 میلی‌متر) نزدیک‌تر است.

داخل این خودرو جالب است، زیرا دارای عناصر سبک بازی کامپیوتری است. غربیلک فرمان، برای مثال، گفته می‌شود الهام گرفته از کنترلر پلی‌استیشن 5 است - کنترل آسان، "بیشینه‌سازی تجربه بازی" - در حالی که صندلی‌های جلو بر اساس صندلی‌های گیمینگ طراحی شده‌اند (که البته در ابتدا خود از صندلی‌های خودرو تقلید کرده بودند). دوخت‌های چشمگیر، چرم نوبوک و مشبک بودن، ظاهر و احساس ورزشی را تکمیل می‌کنند.

در همین حال، نمایشگر لمسی 15.6 اینچی مرکزی واقعاً می‌تواند جلوتر به سمت سرنشین جابجا شود تا زاویه دید راحت‌تری را در حین حرکت فراهم کند. این "نمایشگر هوشمند کشویی مداری فضایی" با وضوح 2.5K و روشنایی 1000 نیت می‌تواند از طریق حرکات دست، فرامین صوتی و دکمه‌ها کنترل شود.

فضای داخلی چری اومودا 7

از دیگر ویژگی‌های جالب می‌توان به کپسول‌های تازه‌کننده هوا که عطر انتخابی را در سیستم تهویه هوا می‌دمند (مشابه گزینه Air Balance در مدل‌های لوکس مرسدس‌بنز) و سیستم صوتی 12+2 بلندگوی سونی اشاره کرد. این گزینه آخر یک جفت بلندگوی محیطی کوچک داخل صندلی راننده را اضافه می‌کند. حتی یک سیستم لغو نویز موتور برای کاهش صدای کابین وجود دارد!

علاوه بر این، شاسی (نسخه بازسازی شده و گسترده یافته از پلت‌فرم اومودا 5) با سیستم تعلیق هیدرولیک دوگانه و سیستم ترمز پیشرفته سیم‌کشی شده ارتقا یافته است. در مورد سیستم کمک رانندگی هوشمند نیز، از 18 ویژگی پوشش دهنده همه سیستم‌های معمول کمک به رانندگی، به اضافه یک عملکرد جدید کمک تغییر خط کشی با فرمان صوتی بهره می‌برد.

چری اومودا 7

در زیر کاپوت، یک موتور بنزینی 4 سیلندر 1.5 TGDi همراه با سیستم پلاگین هیبریدی قرار دارد. این موتور ادعا شده با 44.5 درصد بالاترین بازده حرارتی در کلاس خود را دارد، در حالی که باتری می‌تواند تا 95 کیلومتر برد تمام الکتریکی را فراهم کند. در حالت ترکیبی، مصرف سوخت ادعا شده 4.89 لیتر در 100 کیلومتر است که به برد ترکیبی 1,250 کیلومتر می‌رسد، حداقل از نظر تئوری.

احتمالا در آینده نسخه‌ای تمام احتراق داخلی این خودرو نیز با موتور بنزینی 4 سیلندر 1.6 لیتری بزرگتر مانند جیکو J7 ارائه خواهد شد. با این حال، برخلاف اومودا 5، نسخه الکتریکی از اومودا 7 عرضه نخواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد