موضوعات داغ

صف آرایی سانگ یانگ برابر داستر و ویتارا

عکس مطلب اول
سانگ یانگ تیوولی XLV در اولین ماه‌های عرضه خود، در مقابل سوزوکی گرند ویتارا و داچیا داستر قرار گرفته و وارد رقابتی طایفه‌ای با کراس اوورهای مطرح بازار شده است تا ویژگی‌های هرکدام مورد بررسی قرار گیرد.
سانگ یانگ ادعا می‌کند که تیوولی XLV بهترین اتومبیلی است که تاکنون ساخته و به بازار عرضه کرده است. این شاسی بلند تقریبا استیشن که به لطف موفقیت چشمگیر "تیوولی" رشد پیدا کرده است، مدلی بزرگ‌تر از سانگ یانگ تیوولی به شمار می‌رود که با قیمتی 19 هزار و 500 پوندی به بازار عرضه می‌شود. در حالی که رقبای اصلی آن ماشین‌های آزمون پس داده‌ای همچون داچیا داستر (رنو داستر) و سوزوکی ویتارا هستند که موقعیت فروش آنان در بازار بسیار چشمگیر است.
- حالت آفرود
هر سه اتومبیلی که در این آزمون مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند، از سیستم چهارچرخ محرک سود می‌برند که در این میان تنها سوزوکی ویتارا از حالت‌های مختلف رانندگی همچون "برف، گل و لای، اسپرت" سود می‌برد. اما در عوض داچیا داستر ارتفاع بیشتری نسبت به زمین دارد که باعث عبور بهتر آن از مسیرهای خارج از جاده‌ای می‌شود.
- سبک طراحی
درست است که داچیا داستر با ارتفاع بیشتر می‌تواند حرکتی بهتر در مسیرهای خارج از جاده‌ای داشته باشد، اما برخلاف سانگ یانگ تیوولی XLV و یا سوزوکی ویتارا، گزینه‌های سفارشی سازی برای این محصول حذف شده‌اند. از این رو می‌توان با خرید سانگ یانگ یا سوزوکی، دستی بازتر برای سفارشی سازی محصول خود داشت.
- کیفیت
شاید احساس کنید داچیا داستر به خاطر قیمتی پایین‌تر، دارای کیفیت پایین‌تری از رقبایش باشد، اما در عمل کیفیت تقریبا یکسانی میان هر سه اتومبیل سانگ یانگ، سوزوکی و داچیا دیده می‌شود که باعث شده داچیا داستر را مقرون به صرفه‌تر از دو مدل خودروی دیگر کند.
- پیشرانه
در این آزمون، داچیا داستر پیشرانه‌ای 1461 سی سی چهار سیلندر، سوزوکی ویتارا پیشرانه‌ای 1598 سی سی چهار سیلندر و در نهایت سانگ یانگ تیوولی XLV هم پیشرانه‌ای 1597 سی سی چهار سیلندر در زیر کاپوت خود دارند که موتور داچیا داستر با حجمی کمتر نسبت به رقبایش، می ‌تواند قدرتی 108 اسب بخاری و گشتاوری 260 نیوتن متری تولید کند. قدرت موتورسوزوکی ویتارا هم به 118 اسب بخار و گشتاور آن به 320 نیوتن متر می‌رسد، در حالی که سانگ یانگ تیوولی با داشتن پیشرانه‌ای هم حجم، تنها قادر به تولید نیرویی 113 اسب بخاری برای قدرت و گشتاوری 300 نیوتن متری است.
- قیمت
همانطور که گفتیم، داچیا داستر در میان رقبایش به عنوان محصولی مقرون به صرفه شناخته می‌شود و می‌توان با پراخت بهای 15 هزار و 595 پوندی برای مدل پایه و یا 16 هزار و 940 پوندی برای مدل فول آپشن، صاحب یک دستگاه داچیا داستر یا رنو داستر شد. بعد از داچیا داستر، سانگ یانگ تیوولی به عنوان دومین خودروی ارزان قیمت این آزمون شناخته می‌شود که مدل پایه آن به قیمتی 19 هزار و 500 پوندی و همچنین مدل فول آپشن آن با قیمتی 20 هزار و 400 پوندی به مشتریان عرضه می‌شود. در برخی از قسمت‌ها نیز شاهد برتری سوزوکی ویتارا بودیم، اما این برتری موجب شده تا قیمت نهایی سوزوکی ویتارا به 22 هزار و 49 پوند در مدل پایه و یا 22 هزار و 849 پوند در مدل فول آپشن برسد.
در آخر نتیجه گیری را به خودتان می‌سپاریم، ولی کارشناسان اتو اکسپرس که این سه محصول را مورد بررسی قرار داده‌اند، به ترتیب داچیا داستر، سوزوکی ویتارا و در نهایت سانگ یانگ تیوولی XLV را برای خرید پیشنهاد داده‌اند.

نظرات کاربران

11 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/7/9
بالاخره چند تا کارشناس از یه مجله معتبر اومدند و تایید کردند داستر از ویتارا و تیوولی بهتره ، تازه تیوولی دو دف نه اونی که تو ایرانه و تک دفه .
1395/7/9
تیوولی XLV هستش که اتاق سنگین تر و قیمت بیشتری داره، نه تیوولی عزیزم. توی متن هم اشاره شده اول فرق ماشین ها رو بدون بعد نظر بده.
1395/7/9
درسته که داستر از همش بهتره ولی تیوولی دو دیفرانسیل هم در ایران وجود دارد
1395/7/9
تویی که اسمت ممده ! اولا به تو ربطی نداره که کی چه نظری میده ثانین اگه خوب دقت میکردی من گفتم تیوولی دو دف در رتبه آخر قرار گرفته اگه تک دف بود که اصلا توی این مقایسه راش نمیدادند عقل کل !!!
1395/7/11
تیوولی دو دف هم داره تو ایران باز هم اطلاعات و معلوماتت رو به رخ کشیدی. حالا داستر معدنچی رو کسی محل نمی زاره چرا جوش میاری عزیزم؟
اگرم از جواب ها می ترسی کامنت ننویس گلم
1395/7/10
بنظر من تیوولی از نظر طراحی بهتره
رنو طراحی افتضاحی داره ولی کیفیتش خوبه
ویتارا هم ک قدیمی شده و بنظرم اصلا بدرد نمیخوره
1395/7/11
این وینارا تازه عرضه شده:|
گرند ویتارایی که تو ایران عرضه میشه قدیمی شده.:|
1395/8/5
دقت فرمایید تیوولی ایران (تک دف و دو دف) با موتور بنزینی 128 اسب بخار و گشتاور 160نیوتن متر عرضه می‌شود.

مشخصات خبر مربوط به تیوولی XLV دیزلی (انگلستان) است.
1395/12/30
داستر برای آف رود بهتره. ولی فضای داخلی داستر واقعا بی روح و بدون امکانات و آپشن هست. دقیقا مثل ال 90 می مونه. از نظر کیفیت داخل کابین هم به نظرم پایین تر از سوزوکی و تیوولیه. برای کسی که آفرود نمیره، سوزوکی و تیوولی بهتره.
1396/5/21
عزیزم اینکه نگفته رنو بهتره گفته با توجه به قیمت پایین تر مقرون بصرفه تره. بابا تیوولی نشستنش میارزه به داستر برادر من......داستر رو که میبینم انگار شلوارک پوشیدم اصلا قیافش نفس
1397/5/16
اگه به قیافه باشه ک تیوولی هم قیافش قشنگه
از نظر آپشن هم که داستر حرفی برای گفتن نداره