موضوعات داغ

نگاه نزدیک به هیوندای النترا، هیوندای توسان و هیوندای اکسنت کرمان موتور

عکس مطلب اول
در پی تغییرات قیمت خودروهای وارداتی، حالا دیگر محصولات هیوندای در زمره خودروهای گران قیمت بازار قرار گرفته اند و می توان گفت که از دسترس قشر وسیعی از جامعه خارج شده اند.
اما خوشبختانه هنوز بخش جهانی هیوندای چنین نگاهی به بازار ایران ندارد و از همین رو امکان تست درایو محصولات این شرکت را به یاری نمایندگی هیوندای در ایران (کرمان موتور) فراهم آورده است.
پنج شنبه گذشته نخستین روز از این برنامه تجربه رانندگی در محوطه اداره تحویل و پارکینگ شرکت کرمان موتور با حضور خبرنگاران برگزار شد در این برنامه علیرغم غیبت مدل هایی چون هیوندای I10، هیوندای I20، هیوندای سوناتا و هیوندای سانتافه، امکان نشستن پشت فرمان هیوندای اکسنت، النترا نسل جدید و توسان وجود داشت که البته در این میان تنها اکسنت به صورت مونتاژی بود و النترا و توسان از میان خودروهای وارداتی انتخاب شده بودند.
گفتنی است که این برنامه از سوی کرمان موتور ادامه خواهد داشت و پس از تهران، مشتریان در شهرهای مختلف نیز شاهد برگزاری تست درایو محصولات هیوندای در منطقه خود خواهند بود.

هیوندای اکسنت مونتاژی

هیوندای اکسنت

هیوندای اکسنت

اکسنت مونتاژی کرمان موتور نسل آخر و چهارم این خودرو است که از سال 2011 در بازار جهان عرضه می شود و احتمالا به زودی با نسلی تازه جایگزین خواهد شد. از این رو می توان گفت که برخلاف محصولاتی نظیر النترا، توسان و سانتافه، اکسنت فعلی به نسل قبلی محصولات کره ای ها مربوط می شود و از همین جهت تا حدی نسبت به سایر اعضای خانواده خود کهنسال تر است، این امر به خصوص با نگاهی به طراحی ظاهری اکسنت و مقایسه آن با طراحی محصولات جدیدتر هیوندای نظیر i20 کاملا مشخص است و در زمینه فنی نیز استفاده از گیربکس 4 سرعته اتوماتیک در کنار موتور 1.6 لیتری با قدرت 122 اسب بخار مهر تاییدی بر این مدعاست. البته هیوندای اکسنت با تجهیزاتی نظیر سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سانروف، کامپیوتر سفری، سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو، استارت دکمه ای و... از سطح تجهیزاتی متوسطی برخوردار است و می توان آن را تا حدی رقیب قیمتی کیا سراتو مونتاژی سایپا قلمداد کرد، هرچند در زمینه قدرت موتور و ابعاد اتاق برتری با سراتو خواهد بود. به هر روی اکسنت مانند سایر خودروهای مونتاژی در شرایط فعلی بازار از ارزش خرید قابل توجهی برخودار است، به خصوص آنکه پیشرانه 1.6 لیتری نیرو بخش این خودرو براساس تجربه از کیفیت و دوام فوق العاده ای برخوردار است و در زمره پیشرانه های کم استهلاک قرار می گیرد.
جالب آنکه علیرغم مشخصات فنی نه چندان قابل توجه، صدای تولیدی اکسنت بسیار خشن و گیراست و در زمان تست خبرنگاران صدای منتشر شده از اکسنت بیش از النترا و توسان توجه حاضران را به خود جلب می کند.

هیوندای النترا وارداتی

هیوندای النترا وارداتی

هیوندای النترا وارداتی

النترا را می توان سلاح هیوندای در بازار سدان های کامپکت توصیف کرد، سلاحی که این روزها آنقدر پیشرفته شده که در برخی مقایسه ها گوی سبقت را از مزدا 3 به عنوان پرچمدار این کلاس می رباید. پیشرانه هیوندای النترا در نسل جدید 0.2 لیتر نسبت به نسل قبلی حجیم تر شده و حالا با استخراج 152 اسب بخار از 2.0 لیتر حجم و انتقال این میزان قدرت توسط گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو، می تواند در زمره سدان های نسبتا چابک در بازار خودروهای کمتر از 200 میلیونی قلمداد شود. هرچند قرار است نسخه مونتاژی النترا ظرف نیمه نخست سال 97 با قیمت 147 میلیون تومان راهی بازار شود که در این صورت النترا تبدیل به یکی از جذاب ترین خودروهای مونتاژی در کشور خواهد شد. هندلینگ، طراحی و مشخصات کلی نسل جدید النترا نسبت به نسل قبلی به شکل قابل توجهی بهبود یافته و این امر می تواند نوید بخش تکرار موفقیت شگرف نسل قبلی النترا در بازار کشورمان باشد.
از جمله تجهیزات شاخص هیوندای النترا می توان به، فرمان برقی، گرمکن صندلی های جلو و عقب، سرد کن صندلی های جلو، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، 6 بلندگو، کیلومتر شمار، صندلی چرمی، دوربین دید عقب و...اشاره کرد.

هیوندای توسان

هیوندای توسان

هیوندای توسان

با توجه به افزایش اقبال عمومی مشتریان به خودروهای کراس اوور، نسل قبلی هیوندای توسان/ کیا اسپرتیج در بازار ایران فوق العاده موفق ظاهر شدند، اما تغییر نسل این خودرو و ورود نسل جدید در عمل با ضعیف شدن فعالیت شرکت آسان موتور و بسته شدن سایت ثبت سفارش همزمان شد و از این رو تاکنون توسان نتوانسته مانند نسل قبلی در بازار عرض اندام نماید. حالا نیز علیرغم رفع شدن موانع فوق، افزایش قیمت ارز و تعرفه های گمرکی باعث شده تا قیمت هیوندای توسان جدید در بازار به بیش از 270 میلیون تومان افزایش یابد که رقمی فوق العاده زیاد نسبت به نمونه های قدیمی توسان است.

هیوندای توسان

هیوندای توسان

از سوی دیگر حجم پیشرانه نسل جدید نیز از 2.4 لیتر در نسل قبلی به 2.0 لیتر کاهش یافته و حالا توسان از حیث مشخصات فنی با النترا همسان است. از این رو می توان گفت که علیرغم افزایش بیش از یکصد میلیونی قیمت، شاهد کاهش قدرت پیشرانه به 152 اسب بخار هستیم و از این رو جذابیت های فنی و دینامیکی توسان در نگاه اول نسبت به نسل قبلی کاهش یافته است. اما با نشستن پشت فرمان توسان متوجه خواهید شد که فاصله مهندسی بین این خودرو و محصولات مطرح بازار به شکل محسوسی کاهش یافته است. طراحی ارگونومیک تر فضای داخلی و موقعیت قرار گرفتن راننده پشت فرمان حالا قرابت بیشتری به خودروهای اروپایی دارد و هندلینگ خودرو نیز بسیار مناسب به نظر می رسد. از این رو شکی نیست که توسان از حیث کیفیت ساخت و طراحی مهندسی نسبت به نسل قبلی پیشرفتی قابل ملاحظه داشته است.
در بخش آپشن های رفاهی و تجهیزات هیوندای توسان می توان به مواردی نظیر کروز کنترل، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه و تهویه سرنشینان عقب، سقف پانوراما، استارت دکمه ای، گردش چراغ های جلو، سیستم صوتی با صفحه نمایش 8 اینچی، تنظیم صندلی برقی راننده و سرنشین جلو و...اشاره کرد. البته گفتی است که در حال حاضر مشخصات دقیق آپشن های رفاهی و امکانات توسان بر روی سایت کرمان موتور درج نشده است و از این رو امکان تغییر در فهرست این مشخصات در آینده وجود خواهد داشت.

در نهایت ذکر این نکته واجب است با توجه به ایجاد شدن امکان بررسی خودروهای هیوندای، می توان به جدیت گفت که نسل جدید محصولات این شرکت یک سر و گردن نسبت به نسل قدیمی برتری دارند و کره ای ها در زمینه طراحی و مهندسی خودرو همچنان به پیشرفت خود ادامه می دهند، اما باید منتظر ماند و دید که شرایط بازار همچنان در مسیر تاخت و تاز این خودروسازان سخت کوش تغییر خواهد کرد و یا در پی تغییر و تحولات اخیر، زمینه برای تغییر دوباره قیمت ها و عوض شدن جایگاه خودروهای وارداتی در بازار ایجاد خواهد شد؟

نظرات کاربران

14 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/11/23
اگر چه هیوندای توسان موتور دو لیتری دارد، ولی موتورش سامانه تزریق مستقیم سوخت(GDI) دارد و در نتیجه توان 164 اسب داره نه 152. لازم است اصلاح فرمایید.
1396/11/24
در بین محصولات هیوندای که وارد ایران میشود فقط سانتافه وسوناتا هیبرید موتورشان تزریق مستقیم دارد(توسان نوع موتورش mpiو اسب بخار آن 157میباشد)
1396/11/24
نخیر دوست عزیز موتورش mpi است و خیلی ضعیفه 152 اسب تولیدشه
1396/11/23
خيلي خوبه كه مسئولين روانشناسان توانمندي هستند كه مردم رو خوب شناختن و اين مسئله رو مي دونن كه ملت هيچ مطالعه اي در هيچ زمينه اي ندارن،خصوصا بازار انحصاري و رقابتي،منم باشم وقتي ميبينم وضع اينه هر چقدر دلم بخواد تعرفه رو افزايش ميدم.هر چي باشه بايد از هر موقعيتي به نفع خودمون استفاده كنيم.
و همچنين ممنون از سايت خوبتون كه ميتونه راهي باشه براي شناخت غير مستقيم جامعه!!!
1396/11/23
یه چرخ ژاپنی میرزه به کل اینا! از روی تاصب نمی گم تجربه ست
1396/11/24
باشه بهش میگم ! البته منم از رو تجربه میگم بهت
1396/11/24
تعصب نه تاصب آقای تجربه داستان سرا
1396/11/24
میشه جهت تنویر افکار بفرمایید که برتری های النترا نسبت به مزدا سه چی هستش؟ یک مورد رو که مورد تأیید منتقدین و کارشناسان معتبر جهانی باشه کافیه
1396/11/24
1-طراحی قدیمی مزدا 3
2-امکانات رفاهی محدود MAZDA 3 new
3-ارتفاع پایین MAZDA 3 new
4-شتاب ضعیف تر
5-هندلینگ و سواری ضعیف تر
6- فضای داخلی کمتر
این 6 تا خدمتتون باشه خدای نکرده دچار توهم نشی ، دوره ژاپن ژاپن به سر رسیده اون ماله 20 سال پیش بود
1396/11/27
محمد جان شما مزدای هفت سال پیش رو با النترای روز مقایسه میکنی؟!!!
1396/11/28
خوب کاربر علی داره مقایسه النترا 10 سال پیش رو با النترا روز بله مزدا 3 2018 بهتر از النترا 2018 شاید باشد( البته میزان فروش در امریکا داره دقیقا برعکس اینو ثابت میکنه ) ولی مزدا 2010 بدون شک ضعیفتر از النترا 2018 است
1396/11/24
خدا لعنت کنه این مسولین رو. ما که دیگه نگاه از دور هم نمیتونیم بکنیم!!
1396/11/27
هموطناي گلم بياييد خودمون رو گول نزنيم ، اين خودروسازهائ داخلئ حالا چه سايپا چه ايرانخودرو ، هرقدر هم كه بيان الكي به اين ماشين ها با همون پلت فرم أوليه پرايد و پژو آب و تاب بدن ، نه تنها قدمئ در راه پيشرفت صنعت خودرو برداشته نميشه ، بله تنها مردم مظلوم و بيگناه كه واقعا حقشون اين أسباب بازئ ها نيست ، ضرر ميكنن ،مالي كه به كناربغضا جاني !!من خودم يكي از مدير هاي مالئ ايران خودرو هستم و واقعا وقتئ قيمت ها و اين تسهيلات مضحك برأي فروش و ... از زير دستام رد ميشه عذاب وجدان ميگيرم . اما چه ميشه كرد كه مردم هم انتخاب ديگه اي ندارن و أينا بهشون تحميل شده ، شما واقعا فكر ميكنيد ، كسئ كه ٥٠ميليون تومان دنا ميخره ، راضيه !؟ نه ته دلش خبرائ ديگه اي هس ، از يه طرف نه به محصول چين اعتماد داره و نه ميتونه از ماشينائ خارجي چيزئ بخره ، حالا بنز و بي ام و مد نظرم نيست ، اما كره و ژاپنئ رو هم قدرت خريدش رو نداره ، پس يه چيزئ تو اين مايه ها بهش تحميل ميشه . حالا أصلا كاري به خودرو داخلئ ندارم ، ميخوام نگاهي سطحئ به خودرو هائ خارجئ كنيم . از خودم شروع كنم ، ٤ سال پيش تصميم گرفتم كه ماشينم رو كه سمند بود رو عوض كنم و بدليل شرايط مالئ من و همسرم و عدم نياز به درامد من ، تونستم هر سال تقريبا ٨٠ميليون كنار بزارم و تو دي ماهي كه گذشت، ٣٣٠داشتم و سريع اقدام به خريد يه تويوتا راو٤ كردم و خيلي خوشحال بودم كه بالاخره دارم چيزيو سوار ميشم كه ارزشش رو داشتم . خوب شايد همين طور به نظر بياد و تو خيابون ماشينئ ٣٠٠ ميليونئ ببينيد و دلتون بخواد، اما عزيزان در واقعيت پيداست كه به من و أمثال من هم ظلم شده، شما چهار سال پول جمع كنئ و آخر سر پول چيزئ رو بدئ كه قيمّت مدل فولش تو آمريكا ٣٢ هزار دلاره ،كه با دلار روز دئ تقريبا صد و پنجاه تومن ميشد!پس بقيه پول من و أمثال من كجاس !؟! چرا با احتساب گمرك آنقدر بايد ملت پول بدن !؟! ٣٣٠ميليون تومان ارزشي معادل ٥٢هزار پوند داشت ، كه اگه شهروند انگليس بودم ، ميتونستم يه جگوار شاسئ بلند F pace بخرم ، كه حالا عظمت اون ماشين رو بريد جستجو كنيد ، در كل اين بحث رو از خودم باز كردم كه بگم( به من و أمثال من ، به هركئ كه پرايد و پژو سوار ميشه و حتئ به اوني كه مازاراتئ يك و نيم ميلياردئ سوار ميشه ظلم شده و ماشينئ به ارزش واقعي نداريم)
1396/11/28
متاسفانه مافیا خودرو که هر بار 1000 سانتافه از گمرک های شخصی وارد می کنه و روی دستش می مونه و در آخر با فشار به دولت و افزایش تعرفه ها سعی به چپاول بیشتر و تر غیب مردم برای قبول بازار کاملا مصنوعی و بی مشتری دارد..
ای کاش این مردم کمی غیرت داشتند و برای آینده خود و فرزندانشان فقط یکسال اتحاد ماشین وارداتی نمی خریم سیلی محکمی به مسئولین دولتی و چپاول گر می زدنند..
ولی متاسفانه هر بلایی سر ما می آورنند قبول می کنیم و تن به ذلت می دهیم و آشغال ها چینی را جایگزین محصولات کره ایی می کنیم و صدا از کسی در نمی آید..
از ماست که بر ماست