موضوعات داغ

تویوتا پریوس 2016 ، پرفروش ترین هیبریدی دنیا در ایران

29 مهر 1395

پریوس نامی است که از سال ۱۹۹۷ به خانواده‌ی محصولات تویوتا اضافه شد. این خودروی تمام هیبریدی در سال ۹۷ میلادی ابتدا در بازار داخلی ژاپن عرضه شد و از سال ۲۰۰۰ فروش جهانی این خودرو آغاز شد و تویوتا پریوس در ۹۰ کشور دنیا به فروش رسید، بزرگترین بازارهای این خودرو نیز دو کشور امریکا و ژاپن هستند. آژانس حفاظت از محیط زیست امریکا پس از تست پریوس، این خودرو را به عنوان یکی از کم آلاینده ترین خودروهای موجود در بازار این کشور معرفی کرد. پریوس در بازار فروش با اختلاف زیادی بهتر از هر خودروی هیبریدی دیگری ظاهر شد به طوری که تا سال ۲۰۰۸ فروش آن به یک میلیون دستگاه و در سال ۲۰۱۰ نیز به ۲ میلیون دستگاه رسید. با موفقیت این خودرو در بازار فروش تویوتا تصمیم به گسترش مدل های این خودرو گرفت و انواع مختلفی از آن را بار نام های پریوس V، پریوس C و پریوس هاچ بک تولید کرد. تمامی مدل های این خودرو نیز در بازار فروش بسیار موفق بودند و تا سال ۲۰۱۵ مجموعا ۵.۲ میلیون دستگاه تویوتا پریوس به فروش رسید که این رقم بیش از ۶۵ درصد کل فروش هیبریدی های جهان را تشکیل می دهد. پریوس اخیراً به بازار کشورمان نیز راه یافته و عرضه کننده‌ی این خودرو در کشور یعنی ایرتویا در اقدامی مثبت امکان آزمایش رانندگی این خودرو را فراهم کرده بود و می توانید گزارش این رویداد را در تست درایو تویوتا پریوس مشاهده کنید. آنچه از نظرتان می‌گذرد نخستین آزمایش رانندگی نگارنده با این خودرو است و به معرفی امکانات و تکنولوژی های بکار رفته در این خودروی پرفروش در بازار جهانی خواهیم پرداخت.

طراحی

نسل حاضر تویوتا پریوس که قرار است در بازار ایران عرضه شود، چهارمین نسل از این خودرو می باشد و اتاق آن با کد XW50 شناخته می شود. ابعاد پریوس با اختلاف کمی کوچکتر از ابعاد کرولا است. قبل از هر صحبتی راجب طراحی پریوس باید گفت که انتظار نداشته باشید که با طراحی فوق العاده زیبا و خیره کننده ای مواجه شوید، اصولاً در این خودرو زیبایی از اولویت ها نبوده و در طراحی بدنه ی پریوس تنها به یک چیز اهمیت داده شده است: دستیابی به بهترین ضریب آیرودینامیکی. در قسمت جلو نخستین بخشی که جلب توجه می کند. طراحی خاص و تیز چراغ ها است، اما شکل ظاهری مدرن و متفاوتی دارند. با دقتی در طراحی چراغ ها و خطوط روی درب موتور اینطور به بیننده القا می‌شود که خطوط به نشان تویوتا در قسمت جلو هدایت شده اند در زیر نشان تویوتا نیز ورودی هوای باریکی وجود دارد. در طرفین سپر جلو نیز دو عدد چراغ مه شکن که لامپ های روشنایی در روز را نیز در خود جای داده اند قرار گرفته است.

در نمای جانبی ظاهر خودرو قطره ای شکل بوده و همچنان آیرودینامیک حرف اول را می‌زند. این نوع طراحی و مخصوصاً نوع طراحی شیشه عقب، که باعث دید بهتری برای راننده شده، سبب دستیابی تویوتا پریوس به ضریب درگ ۰.۲۴ شده است که عدد بسیار خوبی حساب می شود. در این بخش با بکارگیری خطوطی سعی شده تا نمای جانبی از سادگی خارج شود. مخصوصا نحوه ی ادغام ستون A در گلگیر جلو و خطی که از چراغ عقب که شکل سه بعدی دارند، آغاز شده و در درب عقبی محو می‌شود نقش بسزایی در پویایی نمای جانبی دارند. شاید به رینگ‌های ۱۵ اینچی کوچک این خودرو ایراد بگیرید اما با توجه به کاربری و هدف این خودرو همین رینگ های کوچک نقش مهمی در راندمان پریوس بازی می کنند. ستون C نیز به رنگ مشکی رنگ آمیزی شده است که بنظر این روزها طرفداران زیادی دارد و سیتروئن، نیسان و برخی دیگر نیز به این مدل طراحی روی آورده اند. اما نمای عقب، جایی که پریوس رادیکال ترین بخش طراحی اش را به نمایش می گذارد. چراغ ها طرحی عمودی دارند و شاید بعضی بگویند همخوانی با سایر طرح های تویوتا وجود ندارد ولی به نظر می رسد طراحی سه بعدی آن نگاه بسیاری را به سوی خود جلب می کند. در لبه ی صندوق بار نیز یک شیشه ی باریک وجود دارد و در هنگام رانندگی متوجه خواهید شد که همین شیشه دید مناسبی از عقب خودرو را در اختیار قرار می‌دهد.

تویوتا همانقدر که به آیرودینامیک و اصطلاحاً Efficiency خودرو در طراحی خارجی دقت کرده است در طراحی داخلی نیز فضاسازی مناسب نسبت به زیبایی در اولیوت قرار داشته است. بارز ترین تفاوت پرویس با دیگر خودروها محل قرار گیری نشاند دهنده ها است که به جای آنکه در مقابل راننده باشند در قسمت مرکزی قرار دارند. این نخستین باری نیست که تویوتا از چنین طرحی استفاده می کند و نسل قبلی یاریس نیز چیدمان مشابهی داشت. فرمان سه شاخه ی خودرو خوش دست بوده و زیبا است و کلیدهای کنترلی روی آن قرار دارند. در تریم داخلی از تزئیناتی به رنگ سفید براق استفاده شده است که به جذابیت کابین کمک بیشتری کرده اند. البته رنگ سفید آنها مراقبت بیشتری را در خصوص تمیزی آنها می طلبد. کنسول میانی نیز خیلی شلوغ نیست و یک صفحه نمایش در این قسمت تعبیه شده است. اطلاعات مربوط به سیستم تهویه و سرعت و ... نیز در نشاندهنده های بالای داشبورد نمایش داده می‌شوند. در بخش مرکزی کنسول نیز خبری از دسته دنده نیست و این قطعه به بالای کنسول منتقل شده است. تنها دو عدد جالیوانی و یک شارژر بی سیم تلفن همراه در این قسمت وجود دارد. صندلی های پریوس پارچه ای بوده و فاقد گرمکن یا سردکن هستند. البته این خودرو آنچنان هم فاقد تجهیزات رفاهی نیست و در این خودرو سیستم های مختلفی از جمله سیستم صوتی JBL، 7 کیسه هوا، سیستم کنترل باد لاستیک ها TPMS ، دوربین عقب و سنسور پارک در عقب می باشد.

بخش فنی

در تویوتا پریوس نیز مانند اکثر محصولات تویوتا نظیر کمری و کرولا بیشتر پولی که پرداخت می کنید نه برای آپشن‌های رفاهی بلکه برای کیفیت و مهندسی ای است که در بخش فنی بکار رفته است. در حقیقت به نظر نگارنده بخش اعظم بهای یک تویوتا در زیر کاپوت آن است و قابل دیدن نیست. اما در همین بخش غیر قابل مشاهده برای مشتری تویوتا سنگ تمام گذاشته است، حال ببینیم چرا. پریوس به سیستم Hybrid Synergy Drive مجهز است و بخش فنی آن مشابه لکسس CT200h است که البته تفاوت های اندکی با آن وجود دارد. این سیستم از یک موتور بنزینی ICE و دو عدد الکتروموتور با نام های MG1 و MG2 تشکیل شده است. پیشرانه‌ی بنزینی پریوس با کد 2ZR-FXE همان مشابه پیشرانه ی 2ZR-FE مورد استفاده در کرولا است که برای استفاده در مجموعه هیبریدی تغییراتی در آن داده شده است.

این پیشرانه چهار سیلندر بنزینی است و بلوک و سرسیلندر آن تماما از جنس آلومینیوم بوده و دارای ۴ سوپاپ در هر سیلندر و دو عدد میل سوپاپ است. این پیشرانه برای هماهنگی با مجموعه ی هیبریدی پریوس تغییراتی نسبت به بیس خود دارد که شامل استفاده از سیکل احتراق آتکینسون، سیستم بازیابی گازهای اگزوز EGR، ضریب کمپرس ۱۳ به یک و سیستم زمانبندی متغییر سوپاپ‌ها VVT-i تنها برای میل سوپاپ هوا است.

حجم دقیق این موتور ۱۷۹۸ سی سی است و قطر سیلندرهای آن ۸۰ و کورس آنها ۸۸.۳ میلیمتر است. برای جمع و جور و کوچکتر شدن ابعاد موتور، سیلندرهای این موتور تنها ۷ میلیمتر از یکدیگر فاصله دارند. سیلندرهای چدنی این موتور از طراحی کمتر معمول Spiny-type بهره مندند که به تبادل بهتر گرما در داخل موتور کمک می کند، این تبادل بهتر گرمایی سبب کاهش دمای کارکرد موتور شده که این امر در افزایش طول عمر موتور موثر است. برای جلوگیری از کم شدن روغِن موتور و کاهش مصرف آن نیز پریوس به سیستم جداسازی روغن یا OSV مجهز است تا بخارات روغن را دوباره به کارتل برگردانده و مورد استفاده قرار دهد. بد نیست بدانید که چنین سیستمی تنها در برخی موتورهای جدید بی ام و مورد استفاده قرار گرفته است اما تویوتا در خودروی ارزان قیمت خود از آن استفاده می کند.

برای افزایش طول عمر موتور نیز همانند کمری از پیستون های آلومینیومی با پوشش رزین ضد اصطکاک و رینگ پیستون ها ی آنادایز شده استفاده شده است. بر خلاف موتورهای عادی که از سیکل احتراق اتو استفاده می کنند در این موتور سیکل احتراقی از نوع آتکینسون است. در سیکل آتکینسون با کمک تغییراتی که در زمانبندی سوپاپ ها انجام می‌گیرد ضریب تراکم در هنگام کمپرس کاهش یافته و در هنگام انفجار افزایش میابد. استفاده از چنین روشی باعث کاهش قدرت موتور می شود اما در عوض مصرف سوخت و آلایندگی را کاهش می‌دهد. دریچه یگاز برقی این مدل نیز از نوع هوشمند است و بسته به فرمان راننده و شرایط موتور همواره در بهترین وضعیت قرار دارد. دو سیستم جالب دیگر نیز که به منظور کاهش آلایندگی در پریوس بکار رفته اند EGR و EHR هستند. در سیستم EGR با بازگرداندن بخشی از گازهای خروجی به مانیفولد هوا میزان انتشار گاز CO2 را کاهش می دهد. سیستم EHR نیز با استفاده از حرارت موجود در گازهای اگزوز اقدام به گرم کردم آب رادیاتور می کند تا زودتر گرم شود. گرم شدن سریع موتور نیز از عواملی است که در کاهش آلایندگی تاثیر بسزایی دارد چون موتور در حالت کارکرد سرد آلایندگی بیشتری دارد. این ئیشرانه ی بنزینی تنها منبع قدرت پریوس نیست پریوس از دو الکتروموتور نیز بهره مند است که که یکی از انها نقش پیشران را داشته و دیگری نقش ژنراتور تولید برق را دارد. نیروی موتورها توسط یک گیربکس با ضرایب متغییر که e-CVT نام دارد به چرخ‌های جلو انتقال میابد.

از لحاظ امکانات رفاهی نیز پریوس به نوعی در سطح متوسط محسوب می‌شود هرچند در بحث ایمنی از بهترین های بازار است. پریوس به سیستم هشدار نقطه کور، سیستم هشدار وجود مانع در هنگام حرکت به عقب RCTA، سیستم کنترل پایداری، ABS، BAS، EBD و هفت عدد کیسه هوا مجهز است.

آزمایش رانندگی

تویوتا پریوس به سیستم ورود بدون کلید مجهز است و با داشتن کلید در دست وارد خودرو می‌شویم. فضای داخلی خودرو بسیار خوب است و دید مناسبی نیز نسبت به اطراف وجود دارد. با فشردن کلید استارت تنها اتفاقی که می افتد روشن شدن پشت آمپر ها است و خودرو هیچگونه صدایی ندارد. قطعا بی صدایی پریوس در استارت خوردن را می توان با بنز کلاس اس مقایسه کرد. دسته دنده ی بسیار نرم و کوچک پریوس را در وضعیت درایو قرار داده و شروع حرکت در حالت تمام الکتریکی آغاز می شود خودرو همچنان بی صدا بوده و شتاب مناسبی نیز دارد. در حالت تمام برقی البته برد حرکتی و سرعت شما محدود خواهد بود. آرامش کابین پریوس در هنگام حرکت حتی با روشن شدن موتور بنزینی نیز بسیار مناسب است و تنها ممکن است در سرعت های بالاتر صدای جاده کمی به کابین نفوذ کند. عملکرد فرمان برقی نیز بسیار نرم و راحت است و برای استفاده ی شهری به هیچ وجه راننده را خسته نخواهد کرد. مورد منفی که به نظر نگارنده آمد همین وجود نشان دهنده ها در بخش مرکزی داشبورد است که احساس کردم اگر در جای معمولش قرار داشت بهتر بود.

در نمایشگری که در کنسول مرکزی قرار دارد تصویری از سیستم انتقال قدرت خودرو وجود دارد که جهت و نحوه ی انتقال نیرو در هر لحظه را بصورت انیمیشن نشان می دهد در حالت تمام الکتریکی نیرو تنها از باتری به موتور برقی انتقال میابد و موتور بنزینی خاموش است. با کمتر شدن میزان شارژ باتری موتور بنزینی بصورت خودکار روشن شده و باتری را شارژ می‌کند که این روند نیز در نمایشگر نشان داده می‌شود. روشن شدن پیشرانه ی بنزینی نیز بسیار نا محسوس است و اگر دقت نکنید متوجه کارکرد آن نخواهید شد. پیشرانه ی بنزینی پریوس برای روشن شدن از استارت استفاده نمی‌کند و ژنراتور برقی نقش استارت را نیز برای پیشرانه ایفا می کند. قدرت بالای ژنراتور نیز تضمین کننده استارت نرم و بسیار نامحسوس پیشرانه خواهد بود. با تخته کردن گاز خودرو به حالت Power رفته و هر دو موتور برقی و بنزینی نیروی خود را به چرخ ها انتقال می دهند. ضمن اینکه موتور بنزینی همزمان به شارز کردن باتری نیز مشغول است. پریوس بر اساس اعلام کارخانه شتاب صفر تا صدی معادل ۱۰.۶ ثانیه دارد که شاید نسبت به کرولا چندان سریعتر نباشد اما در عمل و هنگام رانندگی پریوس شتاب ثانویه ی بهتری داشته و واکنش های سریعتری را از خود نشان می دهد. شتاب ثانویه ی مناسب پریوس در هنگام سبقت گیری ها بسیار کارآمد است و دلیل این قضیه گشتاور بالای تولیدی توسط الکتروموتور ها و وجود گیربکس CVT است. در پریوس آمپر دور موتور نیز وجود ندارد و در صفحه‌ی نمایش بالایی در کنار نمایش دیجیتال سرعت یک نشانگر مصرف انرژی قرار دارد که بسته به شدت گاز دادن تغییر می کند. در اکثر مواقع این نشان دهنده در وضعیت اکونومی قرار دارد و با تخته گاز کردن به بالاترین حد خود که وضعیت Power است می رسد. هنگام رها سازی پدال گاز و یا ترمزگیری نیز این نشانگر در وضعیت Charge قرار می گیرد که نشان دهنده ی بازیابی نیروز ترمز جهت تولید برق است. وضعیت سیستم تهویه و یکسری اطلاعات دیگر نیز در همین مجموعه در در یک نمایشگر ۴.۲ اینچی نمایش داده می شوند. گیربکس پریوس کمی متفاوت با سایر خودروهای اتوماتیک بوده و تنها دارای سه وضعیت R ،D و B است که سومی به معنای Break Mode بوده و در آن حالت خودرو به هنگام کاهش سرعت و یا در سراشیبی ها ضمن بازیابی نیروی ترمز از حالت ترمز موتوری استفاده می کند. دو کلید نیز با نام های EV و Power وجود دارد که با فشردن اولی خودرو به حالت تمام برقی رفته و با فشردن دومی نیز خودرو در وضعیت اسپرت قرار می گیرد. در این حالت واکنش پدال گاز سریعتر شده و هر دو موتور برقی و بنزینی به چرخ ها نیرورسانی می کنند. یکی دیگر از سیستم های تویوتا پریوس سیستم توقف/استارت است که در چراغ قرمز ها و یا هر توقف دیگری خودرو را فوراً خاموش می کند. این سیستم در پریوس یک نکته ی بسیار مثبتی دارد و آن فعال ماندن فرمان برقی در هنگام خاموش شدن موتور است در حالی که در سیستم های استاپ/استارت مرسدس بنز و یا ب ام و درکمال تعجب شاهد از کار افتادن فرمان برقی در هنگام خاموش شدن موتور هستیم. همچنین سیستم تهویه نیز عملکردی مستقل از موتور دارد و در هنگام خاموش بودن موتور همچنان به کار خود ادامه می دهد.

نکته ای که باید مد نظر قرار داد این است که در زمستان و در صورت استفاده از بخاری مصرف سوخت خودرو افزایش خواهد یافت، چون در خودروهای هیبریدی موتور برقی حرارت کافی برای گرم کردن کابین تولید نمی‌کند و برای همین با روشن کردن بخاری، خودرو ناچار موتور بنزینی را بصورت دائم روشن نگه خواهد داشت. کیفیت سواری پریوس بسیار مناسب است و نرمی آن در حدی مابین کمری و کرولا قرار دارد. با وجود باتری نسبتاً سنگین وزن نیکل متالی که در پشت صندلی های عقب قرار گرفته است چسبندگی و هندلینگ پریوس نیز مناسب و فراتر از انتظار است. باتری پریوس به یک سیستم خنک کننده نیز مجهز است که ورودی هوای آن در کنار صندلی های عقب نصب شده است. عملکرد ترمزها نیز کاملاً رضایت بخش است و هیچگونه نگرانی در این بخش وجود ندارد. مصرف سوخت پریوس نیز که همان هدف اصلی طراحان بوده بسیار کم است و بطور متوسط حدود 3.6 لیتر بنزین در هر صد کیلومتر مصرف می کند. همین عملکرد بسیار عالی تویوتا پریوس در مصرف و الایندگی کم باعث شده تا آژانس حفاظت از محیط زیست امریکا این خودرو را به عنوان یکی از پاک ترین خودروهای موجود در بازار این کشور معرفی کند و همچنین پریوس عنوان پاکترین خودروی فاقد قابلیت Plug-in در بازار امریکا است.

نتیجه گیری

پریوس بی شک پیشرفته ترین محصولی است که با نشان تویوتا در بازار حضور دارد. خریدار این خودرو با خرید پریوس مجموعه ای هماهنگ از قابلیت های حرکتی، راحتی و نرمی و مصرف سوخت را دریافت خواهد کرد که تک تک اجزای آن با بالاترین کیفیت ممکن تولید و مونتاژ شده اند. تنها موردی که باید با آن کنار بیایید ظاهر خودرو است که البته بحث سلیقه ای هست و شاید بسیاری نظر متفاوتی با نگارنده داشته باشند. البته این ظاهر خاص خود می تواند برای بعضی مشوق خرید خودرو باشد. از قرار معلوم قرار است پریوس با قیمتی حدود 148 میلیون تومان به بازار عرضه شود. بهتر است با دیدن این قیمت در ذهن خود تویوتا پریوس را با گزینه های کره ای که قطعا از امکانات رفاهی بیشتری برخوردارند مقایسه نکنید. حتی پریوس را با خودروهای ژاپنی هم قیمت نیز نمی توان مقایسه کرد، پریوس هیبریدی در کلاس کاملاً متفاوتی قرار دارد و اگر با هدف استفاده ی طولانی مدت به سمت آن بروید قطعاً پشیمان نخواهید شد. تویوتا اولین تولید کننده خودروهای هیبریدی در جهان است و پریوس برای چندین سال پیاپی پرفروش ترین هیبریدی دنیا نام گرفته که عنوانی دست نیافتنی است. هر چند برای کوتاه مدت نیز پریوس تجربه ای متفاوت و لذت بخش است و کارکردن با مجموعه ی هیبریدی این خودرو مطمئناً برای هر علاقه مند به خودرویی جذاب خواهد بود.

یک نکته ای هم که باید در خصوص این خودرو گوشزد کنم نگرانی هایی است که ممکن است برخی بابت خدمات این خودرو داشته باشند. در نگاه اول اینطور به نظر می‌آید که پریوس با توجه به قوای فنی بالا در صورت خرابی هزینه های بالایی را متوجه مالک خواهد کرد که البته نگرانی به جایی به نظر می رسد. اما این را در نظر داشته باشید که عمر پیشرانه ی این خودرو بسیار بالا بوده ضمن اینکه بدلیل وجود پیشرانه ی برقی، زمان های کارکرد پیشرانه ی بنزینی کمتر است و مانند تمامی خودرو ها همواره روشن نیست. موتور برقی نیز عمر کاری بالایی داشته و می توان مطمئن بود که در صورت استفاده ی صحیح سالهای سال بدون مشکل کار خواهد کرد. تجربه ی طولانی حضور موفق پریوس در بازار جهانی نیز کم دردسر بودن این خودرو را اثبات کرده و تویوتا پریوس خودرویی است که امتحان خود را پس داده است. حال به تمام این مزایا مصرف سوخت ناچیز و آلایندگی بسیار کم این خودرو را هم اضافه کنید. هر چند بازار خودروی کشورمان بسیار غیرقابل پیش بینی بوده و باید صبر کرد و دید که پریوس چه عملکردی دراین بازار خواهد داشت. واردات خودروهای هیبریدی به کشورمان را باید به فال نیک گرفت و امیدوار بود که این خودروها در بازار موفق شوند تا بلکه تاثیری هر چند کم در کاهش آلودگی کلان شهرها داشته باشند. نکته بسیار جذاب دیگر در مورد این خودرو این است که ورود خودروهای هیبریدی به محدوده ترافیک شهر تهران آزاد است که می توانید برای بسیاری جذابیت خرید ایجاد کند.

در پایان توجه شما را برای مشاهده لیست کامل مشخصات فنی و تجهیزات رفاهی به مطالعه صفحه مشخصات فنی تویوتا پریوس دعوت می کنیم.

62 عکس

نظرات کاربران

90 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/7/29
تو تیتری که زدین به جای پر فروش نوشتین پر فورش تصحیحش کنین
1395/7/30
مرسی دقت 👏
1395/7/29
اون دندشه ؟
من اول فكر كردم فلش مموريه !
1395/7/29
من فكر كردم از اين فلش FM هاست كه مي خوره به فندك آهنگ پخش مي كنه
1395/7/29
عالیه این ماشین. سعادت داشتیم یه تست کنیم. واقعا اقتصادیه و اینکه تویوتا هم که هست...
ازینکه آمپرش وسط اصلا به دلم نمیشینه. ای کاش گوشه بود
1395/7/29
عزيزم مي شه بگي چه عاملي باعث شد كه با "يه تست" متوجه بشي "واقعا اقتصاديه"
1395/8/5
بله عزیزم چرا نمیتونم بگم. تو جون بخواه. ولی قبلش اطلاعاتت رو راجب خودروهای هیبریدی ببر بالا تا با مفهوم اقتصادی آشنا بشی.
یه تست فقط یه تست بود کوتاه و چند دقیقه ای. شما از خوندن مشخصات کاغذ شاید به بخشی از اقتصادی بودن ماشین متوجه بشی. ولی وقتی از تجربه ها و کمی هم مجلات تخصصی که خودروهارو در حالت بد بینانه تست میکنن که نقطه ضعفی پیدا کنن رو بخونی و همچنین از آمار فروش این مدل قطعا و عقلا باید به این نتیجه برسی که اقتصادیه.
اگر فرمایشات بنده مورد تایید جنابعالی عالی نبود یا با تویوتا مشکل داری یا با هیبریدی یا اینکه اصلا نمیدونی هیبرید چیه.
متوجه شدی گگگللل منننن؟؟؟؟
1395/7/29
من با تويوتا مشكلي ندارم و اصلا طرفدار ماشين هاي كره اي نيستم اما با اين قيمت ادم اگه مثلا يه سراتو بخره حالا قيافه اي كه هر كي يه نظري داره ولي به نظر من خوشگل تر هست و اپشن هاش هم بيشتر هست و موتورش بهتره اما مصرف سوخت اش بالا تر هست و نداشتن طرح ترافيك كه ادم اگه طرح ترافيك البته اگه نياز باشه ادم يك ساله ميخره به مبلغ پنج ميليون تومان يا يك كم بيشتر و پول بنزين اش هم از قيمت تفاوت اش با پريوس در مياد و قطعات اش هم چون تو خيابونا بيشتر از پريوس هست ارزون تر هست و همين چند وقت پيش فراخوان داد تويوتا براي پريوس اما تو ايران كه هيچ كدومو انجام نميدن و وقعا متاسفم براي تويوتا البته ببخشيد تويوتا نه ايرتويا با اين قيمت نجومي اش واقعا كه ادم يكم پول بيشتر ميذاره كمري هيبريدي ميخره يا اصلا لكسوس سي تي دويست هاتچبك
1395/7/29
از تویوتا غیر از این انتظار نمیرفت.طراحی صفحه کیلومترش شبیه یاریس 2008 شده ولی خب سلیقه ای هست.
ولی در کل فوق العادست
1395/7/29
کاش فاصله کف تا زمین می فرمودی من مزدا3 به خاطر کف سابیش! فروختم اینهم بنظر میاد همونه
1395/8/3
به نظر میرسه ارتفاع کفش از زمین نسبت به مزدا بالاتره
1395/7/29
چه بی ریخت
1395/7/29
طراحی داخلیش واقعا مضخرفه مخصوصا اون پشت امپراش اصلا با طراحی داخلیش حال نکردم کلا از تویوتا نباید بیشتراز اینم انتظار داشت! نمای عقب و جلوی ماشین اصلا باهم همخوانی ندارن طراحیش واقعا افتضاحه درواقع این ماشین واسه کسی خوبه که نمیخواد زیاد بره پمپ بنزین به نظر من بهترین ماشین هیبریدی دنیا فقط I8 ولاغیر
1395/7/29
فکر کنم شرکت تویوتا طراحش را اخراج کرده ...چیه این ماشین از نظر اقتصادی و اینکه تویوتا هست شکی در اون نیست ولی خداییش ماشین قیافه هم که میخواد !!!!
1395/8/1
به نظر من تویوتا عمدا این ماشین رو بد شکل طراحی کرده وگرنه شما پریوس پرایم رو ببین چقدر زیباست!!
حالا چی تو فکرشون بوده نمیدونم
1395/8/22
دوست عزیز طراحی ماشین برای بهبود آیرودینامیک ماشین هستش
1395/7/29
عجب ماشین آشغالی
راننده باید دولاشه آمپرو ببینه. الآن دیگه همه میرن به سمت هداپ دیسپلی که راننده همه چی رو رو شیشه ببینه اونوقت تویوتا از این کارهای زشت هنوز دست برنداشته. نمیدونم برچه پایه و اساسی و مفهومی این قیاقه رو طراحی کرده؟ اگر واقعا منظور تویوتا از ساخت این خودرو یک خودرو اقتصادی با مصرف کم هست چه دلیلی داشت قیافش رو اینطور طراحی کنه؟
واقعا برای کمپانی با سابقه ای مثل تویوتا متاسفم که فقط سنش بیشتره والا نمیتونه ماشین درست و حسابی بسازه از پریوسش گرفته تا کمری و آوالونش. نه ایمنی نه امکانات نه بازار خوب (در ایران) ته طراخی زیبا نه عامه پسند - - - واقعا متاسفم هم برای تویوتا و هم برای بعضیا که میگن بالاخره تویوتاست. تویوتا فرغونم بسازه بعضیا میگن بالاخره تویوتاست و باید خرید .
1395/7/29
شما برید همون اغال های کره ای و خودرو های داخلی سواریشی . خدایش ماشین ب روز و خیلی خوبی . و طراحیش خیلی مدرن
1395/7/29
بله بله شما درست میگی تویوتا نه ایمنی داره نه امکانات نه بازار نه طراحی نه موتور نه راحتی نه کیفیت
هیچی نداره اشغاله اصن به درد نمیخوره فقط نمیدونم چطور 5 ساله پی در پی هست که بالاتر از فولکس واگن المان و جنرال موتورز امریکا پر فروش ترین و بزرگترین خودروساز دنیا میشه و پرچم ژاپن رو بالا نگه داشته
اصن مفت گرونه تویوتا
1395/7/29
راست میگن که انسان تا دهندش باز نکرده عیب و هنرش پوشیده است . چرا نسبت به چیزی که علم نداری حرف میزنی تو برای تویوتا متاسفی؟ اگه حرف نزنی نمیگم لالی
1395/7/30
همینکه چندین سال متوالی پرفروش ترین کمپانی تویوتاست نشون میده ما باید برای شما متاسف باشین با این طرز فکرتون
تو امریکا فقط 2چیز براشون مهمه : کیفیت و ایمنی !
همین 2 چیزه ک 15 سال کمری پرفروش ترین سدان امریکا کرده
1395/7/30
پریوس هم هداپ دیسپلی کامل داره...

اون نمایشگر های وسط بیشتر برای اطلاعات جانبی هست و سرعت رو مستقیم جلوی راننده روی شیشه نشون میده...
1395/8/20
دوست عزیز این ماشین به اپشن هداپ دسیپلی هم مجهزه . شما زیاد نگران نباش
1395/7/29
با سلام و تشكر از مقالتون اگه امكانش هست درمورد نحوه كار سيستم تهويه پريوس كه در متن اشاره شد مستقل از موتور كار ميكنه توضيح بدين. ممنون
1395/7/29
آقا خيلي با حاليم ما ايرانيا، يارو اين همه از خصوصيات فني و تكنولوژي و ايمني اين ماشين صحبت كرده، بعد آخرش ملت ميان ميگن زشته و آشغاله و ايمني نداره و ... بابا بسه ظاهر پرستي، بسه راجع به چيزايي كه تخصص نداريم نظر دادن و فحاشي
1395/7/30
شرق زده
1395/7/30
پیش از هر چیز از اینکه در مورد اطلاع رسانی زحمت می کشید از شما سپاس گزارم اما متاسفانه حس می کنم توی شبکه های مجازی خودرو بعضی از برندها بهتر از چیزی که هستند نشون داده میشن.شرمنده که اینو میگم اما حس می کنم سایت خودرو بانک تا حد زیادی روی تویوتا و DS تبلیغ می کنه و سایت اسب بخار روی رنو.وجه اشتراک این دو پیج هم جبهه گیری در برابر کره ای هاست.
1395/8/1
دقیقا. گل گفتی. مدتی هست اینو متوجه شدم. بلاخره اینجا ایرانه!
1395/8/10
اره واقعا ماشینی که مشخصه یک خودره شکست خوردس داره ازش تعریف میکنه دیگه همه ملت فهمیدن که کسی تو ایران حاضر نیست برای محیط زیست 150 میلیون به این ماشین بدقواره پول بده دلیلش خیلی سادست کسی به عدد 121 اسب پول نمیده الان با 160 میشه یک توسان 167 اسبی یا با 185 میشه تالیسمان 200 اسبی که 7.5 شتابشه خرید
اقا الکی جواب منو ندین این ماشین واقعا افت قیمتش موقع فروش دست دوم زیاده هیچکی به این ماشین پول نمیده
1395/7/30
خیلی ها طراحی و کلاس مینی ون مانند پریوس رو نمیپسندن. ولی بنظرم طراحی متفاوتی داره و میتونه جذاب باشه. قدرت و کارایی ایش بنظرم خوبه و کیفیت هم چون تویوتاست پس کاملا قابل اطکینان هست. از همه مهم تر مصرف سوخت و الایندگی خیلی پایینشه... و وقتی رو موتور برقی هست کاملا بی صدا هست و اصلا هیچ صدایی نداره که برای من جالبه...مشکل اصلی بنظره من قیمتش هست که از 142 به بالا هست تو بازار با این قیمت کسی که میخواد ماشین بگیره مصرف بنزین انچنان براش مهم نیست که مثلا یه شاسی بلند یا سدان بزرگ تر و قوی تر و زیباتر بخره برای همین مشکل اصلی قیمتش هست که اگه نزدیکه 100 میلیون بود فروشش چند برابر میشد.. مثلا دولت قرار بود گمرکی و مالیات رو از هیبریدی ها کاملا برداره تا فروششون بره بالا ولی برخلافش کار کرد !...
1395/8/1
دقیقا !!
کسی که توی اون رنج قیمت پول میده به تنها چیزی که فکر نمیکنه مصرف بنزین و کم بودن آلایندگی است
حالا میخواد سیستم برگرداندن co2 به داخل موتور داشته باشه یا نداشته باشه
کسی که توی اون رنج قیمت ماشین میخره اول قیافه میخواد و عامه پسند بودن.
البته شاید با این تبلیغات هایی که ایرتویا داره تو این سایت های خودرویی میکنه و پول خرج میکنه بتونه کمی فروش پریوس رو بالا ببره ولی بعید میدونم به فروش مطلوب برسه
1395/9/2
همین دیگه
تو جهان سوم همه فقط فکر پول سوخت هستن
هیچکس اصلا به آلودگی هوا و گرمایش جهانی و ... اهمیت نمیده
وقتی هم که از این صحبت میشه یه عده میگن به ما چه ربطی داره یه عده هم میگن مگه دیوونم که برای محیط زیست ماشین بخرم ...
متاسفانه مردم کشور ما این موضوع رو درک نمیکنن
1395/7/30
اون کسانی که میگن تویوتا ایمنی نداره ی نگاه به آمار فروشش تو امریکا و تستهای ایمنی اونجا بندازن و کسانی که از جای نشانگرها و شکل بدنه ایراد میگیرن خودشون رو از اون 6000000 نفری که این ماشینو خریدن داناتر میدونن اگر محل نشانگرها خطری داشت بالاترین نمره ایمنی امریکا رو نمیگرفت ما مردم عقبمونده جهان سومی برا ظاهر ماشین میخریم اما اونجا برا ایمنی بیشتر مصرف کمتر ایرودینامیک بهتر کیفیت بالاتر و ...
1395/7/30
یه سوال دارم
مگه تعرفه واردات خودروهای هیبریدی 4 درصد نیست؟
پس چرا 148 میلیون؟
رو چه حسابی؟
1395/8/1
ماشین اقتصادی 148 میلیونی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! به نظر حضار گرامی کسی که 148 میلیون بابت خودرو پرداخت می کنه چقدر مصرف بنزین براش مهمه؟؟؟
حالا کاری به ظاهر..... هم نداریم!
1395/8/2
اقا واقعا حرف حساب زدي اون قشر مرفه جامعه كه همچين پولي واسه ي ماشين ميدن ديگه مصرف سوخت مهم نيست براشون!
1395/9/2
چرا به هر حال مهمه در دراز مدت کلی پول میشه
فقط هم هدف از مصرف سوخت پایین این نیست که هزینه بنزین کم بشه آلودگی هوا و گرمایش جهانی ...
1395/8/1
خیلیا میگن این ماشین زشته و حتی لقب آشغال میدن بهش ، من شخصا اینجور حرفارو اصلا درک نمیکنم ! تو طراحی این ماشین اولویت رسیدن به کمترین اصطکاک با هوا بوده و شاید زیبایی اولویت چندم هم نباشه ! ااما با این حال طراحی این ماشین در نهایت قابل قبول و رادیکال از آب دراومده ، نمیدونم چطور مایی که الان شاید از عهده حل مسائل کتاب فیزیک دوم دبیرستانمونم بر نیایم اینجور راجع به خودرویی که وقتی نگاش میکنی مجموعه ای از مسائل فیزیکیو مهندسی رو میبینیم که احتمالا نقطه به نقطش روش فکر شده میگیم آشغال ؟؟!
تنها چیزی که برام عجیبه و باهاش حال نکردم همون آمپر وسط داشبورده که اصلا حس خوبی به راننده منتقل نمیکنه ، اون آمپرا مال رانندس ، حق رانندس چرا باید با دیگران به اشتراک بزارتش ؟؟ اصلا نمیدونم فلسفش چیه ، شاید اگه میدونستم انقدر برام غیرقابل قبول نبود.
1395/9/15
دوست عزیز این ماشین هدآپ دیسپلی داره واسه همین پشت آمپر رو برده وسط
1395/8/1
تفاوت تفکر جهان سومی و اولی رو همینجا می‌فهمیم که کامنت‌های یک وب‌سایت تخصصی خودرو در حد درگوشی‌های دبیرستانی‌ها در مورد قیافه‌ی ماشین باباشونه! اساتید! این خودرو رو طراحی نکرده‌اند که شما قیافه‌اش رو که حتی به‌نظر من نمای جلوش از بسیاری خودروها زیباتره، با بنز و بی‌ام‌و مقایسه کنید. مهم تکنولوژی‌های به‌روز به‌کار رفته است که متاسفانه در تفکر ایرانی جایی نداره. همینه آدمی که تو عمرش سفر نرفته هم شاسی‌بلند پرمصرف می‌اندازه زیر پاش و ذره‌ای به فکر محیط دوروبرش نیست.
1395/8/2
با تشکر از مقاله و اطلاعات کاملش. با توجه به وجود سیستم vvti در سایر مدلهای تویوتا و مشابه این سیستم در خودروهای دیگر آیا تفاوت موتور پریوس با بقیه در تنظیم زمان بندی سوپاپ هواست که موتور را بیشتر در حالت چرخه آتکینسون نگه میدارد و یا اصلا اجازه ورود به تراکم مورد نیاز برای چرخه اتو را نمیدهد؟
ضمنا ظاهر پریوس هم با وجودیکه کمی با چشم نا آشناست زیباییهای خاص خود را دارد و فکر میکنم بعد از مدتی در دل همه جا باز کند.
تنها مشکل فضای داخل به نظر من استفاده از رنگ سفید لاکی است و جای نمایشگر هیچ مشکلی ایجاد نمیکند. البته هدآپ دیسپلی اگر جزو آپشنهای مدلهای عرضه شده در ایرتویا بود خیلی بهتر بود.
ای کاش میشد خط تولید این ماشین به ایران هم منتقل شود. دوای درد تهران و بقیه شهرهای بزرگ همین تکنولوژی هست.
1395/8/3
این ماشین جز مدرن ترین و خاص ترین ماشینای هیبریدی دنیاست.کاری ندارم آمپرش کجاست یا دسته دنده چجوریه ولی کسی بخواد واسه سیاره ای که روش زندگی میکنه ارزش قایل باشه واسش اهمیتی نداره چه شکلیه یا قیمتش چقدره.لطفا سطح شعورتون رو بیارین بالا و با گفتن این حرف که پول دارا واسشون سوخت مهم نیست ابراز وجود نکنین.هدف از خرید این ماشین پز دادن یا دور دور نیست.به مرور برای زندگیه نسل آینده هم که شده همه باید به هیبریدی روی بیارن.
1395/8/4
تو هم یکم سطح شعورتو بالا بیار و یکم تحقیق کن تا بفهمی این ماشین تو بازارهایی که پرفروش بوده با چه شرایطی(قیمت سوخت و نحوه عرضه خودرو و...) و با چه قیمتی عرضه شده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! بعد با اینجا مقایسه کن
1395/9/22
ما ی اردی داریم اگه واسه نسل اینده نگرانی منم نگزانم لطف کن ی دونه ام واسه من بخر تا منم کمکی ب نسل اینده کرده باشم
1395/8/5
مثل قاشق خودتو میندازی وسط حداقل یه کامنتی بزار که ربط به حرفای من داشته باشه. دم اون پولداری که رفته اینو خریده گرم که نرفته ماشین بنزینی بخره حالا به هر دلیلی.
1395/9/4
به قول خودت پولدار بوده که رفته خریده ولی اکثر جامعه که صدو خورده ای نمیتونن پول بدن برای یه ماشین هیبریدی نمیتونه خونشو بفروشه به خاطر محیط زیست! وقتی میگین مردم ایران سطح شعورشون نمیرسه که به محیط زیست و ایندگان فک کنن یه لحظه هم به قیمتی که اون بالا نوشته فک کنین . قشر متوسط جامعه که اکثریت جامعه هست شاید نهایت ۵۰ یا ۶۰ تومن بخواد برا ماشین خرج کنه اونم گزینه ااش شاید پارس و غیره باشه که نسبت به پریوس الایندگی و مصرف سوخت بالایی داره هست . پس طبیعتا نمیادفرش زیر پاشو بفروشه بره پریوس بخره درنتیجه الکی به مردم توهین نکنین و یکم به جامعه و فضای حاکم برش توجه کنین و مقایسه کردن مردم ما با کشور های پیشرفته که حقوقاشون زیادن و قیمت ماشینون کم یکم دور از منطقه
1395/8/20
متاسفانه توی مملکتی داریم زندگی می کنیم که اکثریت عوام زانتیا رو هنوز هم خودروی شماره 1 میدونن و فکر میکنم تقریبا همه چنین چیزی رو در این دهه شنیدند!
اینکه میگن عقل مردم به چشمشونه هم عینیت داره وگرنه کسی از طراحی فوق العاده و خاص پسند این خودروی خوش طرح خرده نمیگرفت...

فقط نکته ی قابل تامل قرار دادن صفحه کیلومتر در وسط داشبورده که فکر میکنم کار عبث و بیهوده ای هست چون که سرنشینان احتیاجی به دیدنش ندارند و راننده هم برای اطلاع از سرعت و عملکرد خودرو به زحمت بیفته و یا حتی ممکنه حواسش پرت بشه.
ولی در کل طراحی منحصر به فردی داره و همچنین پاک بودنش هم نقطه ی مثبتی درش هست که بین دنیایی از وسایل نقلیه تولید داخل عصر حجری آلاینده هیچ محسوب میشه.
1395/8/22
بهترین ماشین تو بازار ایران از لحاظ ایمنی و تکنولوژی
1395/8/23
یک ضرب المثل هست که میگد گربه دستش به گوشت نمیرسید میگفت بو میدد
1395/8/23
من یه تویوتای هایلوکس 1992 دو کابین دارم که نه کولر داره نه گرم کن و نه سرد کن و نه هیچ اپشن دیگه ای اما به جرات میگم در هر شرایط اب و هوایی و هر اقلیمی با این ماشین رفتم و باهاش کار میکنم این ماشین یک مرد واقعیه
تویوتا یه اسطوره است
نظر بقیه دوستان هم محترمه
1395/9/3
اگر یک نوع سفارشی رو تویوتا با ظاهر ساده ،موتور ۱۲۰۰ سی سی و استیشن با کمترین اوپشن به عنوان تاکسی میزد برای شهر های الوده خیلی خوب بود . فکر کنم بشه زیر ۱۵۰۰۰ دلار درش اورد. تمام سقف استیشن هم سلول خورشیدی باشه و از کف با شارژر القایی پشت چراغ قرمز شارژ بشه. حد اکثر هم ۹۰ تا بره برای اتوبانها. حتی موتور ۱۰۰۰ هم بسه براش.
1395/9/4
واقعا متوجه نمیشم چرا بعضیا به همچین ماشینی با این تکنولوژِ و امکانات میگن اشغال خب شمایی که اولویت هایه دیگه ای داری کسی نگفته باید این ماشینو بخری میتونی چیزاه دیگه ای مده نظرت داشته باشی ولی نباید کله این ماشینو زیره سوال ببری الان یکی از مشکلات کشور ما مخصوصا تو فصله سرما الودگیه هواست دولت به جایه اینکه بیاد مزایایه زیادی برایه این ماشین در نظر بگیره بهش یچ اعتنایی نکرده اخه قشره عمومه جامعه این مقدار هزینه میکنه برایه ماشین؟ خب پس چه کسی میاد بخره این ماشینو اونیم که بودجش میرسه عمرا اینو بخره حقم داره چون داره مقداره زیادی هزینه میکنه ماشینی میخره که خواسته هاشو بر آورده کنه پس مشکل از دولته که نمیدونه کجه گیر بده کجا گیر نده
1395/9/7
سلام دوستان
خودروی خیلی جالبیه
در خصوص تیپش هم که باید بگم زیبایی امری سلیقه ایست من که به شخصه از تیپش خیلی خوشم میاد تا جایی که ثبت نام کردم
1395/9/8
سلام خدمت همه هم وطنا که نظر دادن و نظراتو خوندن اولا من هیچ دلیلی نمیبینم برای یه ماشین 140میلیون پول بدم به بهونه این که هیبریدیه من مسعول سود کردن مسعولین گمرکات و پشتبانه های اونا نیستم برادر من از لجم هم شده یه ماشین 8 سیلندر 6400 سی سی میخرم ولی پول خرید این ماشین و ماشین صفر رو نمیدم تا زمانی که ماشین تو کشور با قیمت حقیقیش وارد نشه ارزش خرید نداره هیچ دلیلی نمیبینم دو الی سه برابر قیمت اصلی و جهانی ماشین برای خریدش پول بدم این ماشین که عدی ای از شما سنگشو به سینه میزنید هم خدا نیست بین هیبریدی ها طرف اومده میگه خدای طراحیه که اصطکاکش با هوا کم باشه تو این کشور تو جاده های شهری اصطکاک هوا با سرعت 70 80 تا اصلا حس نمیشه که فقط نظر الکی میدید رنو ماشین زده دو سرنشینه کلا برقی چرا اون وارد کشور نمیشه با قیمت اصلیش ؟؟؟؟؟؟ اصلا جیگاه برق برای ماشین های برقی داریم ؟؟؟؟ ماشین هیبریدی BMW i8 که جزو ماشین های لوکس بازاره و صدی 3 لیتر مصرفشه چرا دیگه وارد کشور نمیشه که به قول خودتون بچه پول دار ها پول بدن اونو بخرن و یه ماشین 5000 سی سی نخرن ؟؟؟ همه چیز فقط بر ضد مردم کم توان جامعس پول که نباشه طرف میره دزدی میکنه ادم هم پاش برسه میکشه بعدا شما فکر الودگی هوا رو میکنید یکم دقت کنید قیمت های جهانی و قیمت های ماشین تو ایران اصلا به هم نزدیک هم نیستن تعرفه گمرکات خون مردمو کرده تو شیشه همه چیز در هم بر همه ادم عصبانی میشه شرمنده اگه یکم بد حرف زدم

1395/9/15
دوست عزیز اینا خود شارژ هستند یعنی از سیستم پلاگین استفاده نمی کنن و باطری با ژنراتور شارژ میشه
1396/1/18
دوست گرامی قیمت جهانی این ماشین 31000 دلاره.گمرکی نداره.قیمتش نسبت به i8 یک پنجم.
1395/9/13
متاسفانه توی کشوری زندگی میکنیم که ظاهر خودرو به پاک بودنش و کم مصرف بودنش ارجح هست
هنوز مونده یه سری برسن به طرز تفکری که پشت این ماشین هست! بعد میگن آمریکایی ها اینن و اونن ، اروپایی ها اینن و اونن، ژاپنی ها اینن و اونن کاش ما هم مثل اونا باشیم...
آقا جان طرز تفکر خودتو درست کن
1395/9/16
دوستان سلام دعوا نکنین این خودروها برای قشر مرفع هست وقشر کارگر کارمند پولشون برسه بزرگترین ماشینشون پژو وسمند هست وقشر پایین تر جامعه مثل من که شاد دارم میرم مشخص نیست کی شادروان برگردم پراید سوار میشم پس کسی که قدرت خرید خودرو ۱۵۰ میلیونی رو داره هزینه بنزینش براش چیزی نیست وکل هزینه های ماهانه اش اندازه یکسال حقوق منه اینجا هم ادمی های هستیم که اینجا جر بحث میکنن اکثرا مثل من بیکار بی پول هستیم میایم وبگردی اینها رو مینویسیم باتشکر
1395/9/17
واقعا جای تاسفه که کمپانی عظیم تویوتا نماینده به این ضعیفی توی ایران داره که فقط دنبال سو استفاده از مشتریاش باشه و بدون کوچکترین مسوولیتی در قبال مشتریاش فقط به دنبال چاپیدنشون باشه.
اون از تاخیر برای تحویل خودروهاشون (15 روز) اینم از اینکه ماشین بدون پلاک به آدم میدن. وقتی هم که بعد از گذشتن 4 روز از تحویل ازشون میپرسی پلاک رو کی میدن ، جواب سر بالا به آدم میدن. واقعا این سطح پایین از مشتری مداری جای ناراحتی داره.شعارشونم اینه:مراقب نیش فروشندگان غیر رسمی باشند. الان شما خودتون قضاوت کنین نیش کدومشون خطرناکتره...
1395/9/18
عالی عالی عالی...
همه چیزش بیسته از طراحی بگیر تا ضریب آیرودینامیکی که ازش تعریف شده یا تکنولوژی فوق پیشرفته ای که داره با ژرمن ها قیاس میشه و آلایندگی فوق العاده پایینش...
فقط اینکه چرا صفحه کیلومتر وسطه چند تا احتمال داره:-یا اینکه تویوتا خواسته سنت شکنی نکنه یا به خاطر اینکه دور موتور اهمیت نداره اینکار رو کرده یا ادغام نمایشگر سرعت ماشین با سایر اطلاعاتی که به راننده داده میشه یا حکمتی که خودشون میدونن که حاضر بودن سلیقه بعضی از انسان های با فکر و عاشق محیط زیست رو فدا کنن!
الله اعلم...

طبق نظرات کاربران درسته همچین خودرویی برای خیلی ها که فقط تفاخر براشون شرطه خودروی خوبی به نظر نیاد ولی من فکر میکنم باز هم با وجود شرایط و قیمت نامعقولش در داخل کشور و در زمانی که مثل ریگ خودروی چینی و کره ای در میان خودروهای فرغون خودروی(؟؟؟ ) داخلی ریخته کار قشنگیه...
به امید زنده شدن ژرمن ها و سامورایی های زیبا در ایران.
1395/10/6
سلام
با تعرفه هاي گمركي كمرشكن براي خودرو خارجي قيمت اين خودرو نامعقول نيست چون قيمت جهاني آن ٢٤٦٨٥ دلار هست و تويوتا راو فور ٢٤٩٠٠ دلار هست و دليل اين كه توي بازار ايران اين همه تفاوت قيمت بين اين دو هست ولي در جهان تقريبا هم قيمت هستند تعرفه كمتر گمركي خودروهاي هيبريدي هست
1395/9/18
سلام به همگی
آقای حسن که در تاریخ 1395/09/08 و 20:18 پیام نوشته‌ای، لطفاً غلط‌های املایی پیامت را ببین! برای مثال، مسعول، غلط است و باید نوشت مسئول! پیام شما پر از غلط املایی و نگارشی است! فارسی را پاس بداریم. ضمناً، از قدیم گفته‌اند دارندگی و برازندگی...! موفق باشید.
1395/10/7
واقعا زشته
اگر كسي دمبال ماشين كم الاينده مدل هاي زيباترش تو بازار زياد شده
اين ماشين در ايران موفقيتي نخواهد داشت
1395/10/11
سلام خدمت همه دوستان به عنوان یه مصرف کننده که تا به حال تجربه رانندگی با اتومبیلهای مختلف را از ایرانی تا انواع مدلهای کیا و هیوندای را داشتم الان مدت یک ماه هست که تویوتا پریوس خریدم و به جرات میگم از تمامی اتومبیلهای هم رده خودش یه سر وگردن بالاتر هست راحتی این خودرو نرمی و امکاناتش بینظیره و فکر میکنم در آینده نزدیک در ایران موفق باشه فقط لازم هست که جایی تجربه رانندگی با این‌خودرو داشته باشید حتما به این صحبت من میرسید
1395/10/11
سلام خدمت همه دوستان من یک پریوس ثبت نام کردم دوماه دیگه تحویل میدن به علت نداشتن پارکینگ مناسب میخوام بفروشمش میخواستم بدونم ضرر نمی کنم ؟ممنون
1398/12/8
سلام دوست من چون گفتى سابقه استفاده از ماشينهاي زيادي داشتي مى خواستم منو راهنمايى كني بين خريدن تويوتا كمرى هيبريد و همين خودري خودت كه الان دارى م
1395/10/21
سلام
من این ماشینو 3 هفته است که خریدم.
بسیار راضی هستم
سواری بسیار نرم وبی صدا
مصرف بسیار پایین
سایز مناسب برای شهر وجاده وپارک
امکانات کافی
قیافه سلیقه ای است ولی 90 درصد مردم که دیدنش میگن زیباست.
دید شیشه عقبش ضعیفه وبخاطر شیشه 2 تکه دید دوگانه داره .البته بهش عادت میکنین
دنده اش بسیار عالی وساده است
مانیتور وسطش هم دید بسیار خوبی داره
ولی یک توصیه مهم
از ایرتویا نخرین چون پولتونو میگیره وماشین تحویلتون نمیده وسرکارتون میگذاره(مراقب نیش نمایندگان رسمی!!! باشید). چون من بارها تجربه اش دارم . درضمن نمایندگی هاش تو شهرستان بسیار ضعیفه
1395/11/7
مگع ایرتویا نمایندگی رسمیش نیس پس از کی بخریم نیشمون نزنن راستی پریوس پرایم هم تو ایران هست؟
1395/11/12
قیافه اش که بده....از نظر طراحی داخلی هم که افتضاحه....قیمتشم نسبت به امکاناتش زیاده....من خودم lifan 820 دارم خیلی عالیه و حاضر نیستم یه تایر اونو با صد تا از تویوتا پریوس عوض کنم.
1395/11/14
دوست من بهت قول میدم بعد از 5سال این حرفتو پس میگیری چون شرکت لیفان و محصولاتش کیفیت و اصالت تویوتا رو ندارن و تا صد سال دیگه هم نمیتونن به جایگاه فعلی تویوتا برسن
1395/11/18
سلام
داداش من شما که فرق بین لیفان چینی و تویوتا ژاپن و نمیدونی خواهشان نظر نده تو هیچ جای دنیا این اشغالای چینی و سوار نمیشن جز ایرانیا
تویوتا یکی از بهترین ماشین های دنیاس احتیاج نداره تو بگی خوبه یا بده
یه لاستیک همین تویوتا به صد تا چینی و کره ای میارزه
وقتی تویوتا سوار شی میفهمی پایین ترین سطح استهکاک قطعات تو تمام ماشین ها یعنی چی
وقتی تویوتا سوار شی میفهمی محکمی ماشین یعنی چی
شما برو لیفانتو سوار شو
دوستان در ضمن تعصبی هم رو تویوتا ندارم خودم کیا دارم
ممنوو
1395/11/19
کاری خوبی می کنی محمد آقا. فقط نمی دونم چرا بعضی ها برای اینکه اعتباری به خودروی لیفان داده باشند آرم " تویوتا " را به جای آرم لیفان نصب می کنند! مقایسه لیفان 820 با تویوتا! باور کن خود مدیرعامل لیفان هم تعجب می کند.
1395/11/20
خيلى ببخشيدا،
ولى در اسرع وقت به يه پزشك متخصص مراجعه كن
1395/11/22
شما دوست عزیز همون لیفان رو سوار شو، من مطمئن هستم هیچ تویوتاسواری حاضر نیست که شما زحمت بکشی و در مورد تویوتا نظر بدی، راحت باش دوست من
1395/12/13
برادر من با چه منطقی داری خودروی چینی رو بر ژاپنی ترجیح میدی!اطلاعاتتون خیلی کمه
1396/5/27
شما بسیار اسکلی که ماشین چینی رو با ماشین ژاپنی مقایسه میکنی
1396/8/24
خيلي ساده هستي و خيلي سطحي فكر ميكني محمد . تا اخر عمر رينگ ليفان رو به كسي نده واس بابا و مامان نگه دار
1396/10/21
چقدر جای تعجب داره که ماشین چینی با ژاپنی مقایسه کنیم!!!!
1397/3/1
کل صنعت خودروسازی چین در حدی نیست که بخواد با مهندسی و تکنولوژی ژاپن و به خصوص برندهای تویوتا و هوندا مقایسه بشه.
1395/11/20
سلام..من میخام ماشین بگیرم..بنظرتون پریوس انتخاب مناسبیه ؟ بچه مایه دارم نیستم..باید وام بگیرم..میشه راهنماییم کنید
1395/11/21
با سلام و خسته نباشيد...منم مثل شما آرزوي چنين ماشيني دارم ولي پولم كمه.از من ميشنوين هيچوقت بخاطر يه ماشين خودتون رو توي قرض نندازين
1395/11/21
با سلام
من یه ماهه پریوس گرفتم قبلا هم اسپورتیج داشتم.......همچنان تویوتا چند پله بالا تره!
مصرف پریوس واقعا کمه......شتابش در حد اسپورتیج و خیلی نرم و بی صداس
اگه میخواین ماشین بگیرین سرچ کنین و قیمت دلاریشونو مقایسه کنین......پریوس با هدآپ و آپشن فول 27500$
واقعا نسبت به قیمتش خریدش منطقیه......مقایسه کنین با قیمت 23000-24000دلاریه کره ای ها که 195 تومن معامله میشن!
عمر باطری ماشین 300.000 مایله (480.000 کیلومتر) و هزینه خرید و تعویضش تو امارات 2500$
خرید پریوس رو قطعا توصیه میکنم.....ترجیحا فول آپشن بگیرین که لذتشو ببرین و از ایر تویا نگیرین......خیلی سر زمان تحویل بد قول هستن!
1395/12/4
سلام دوستان
من این خودرو را 3 ماهه خریدم و4000 تا باهاش رفتم.
اول بگم که قبلش پراید.سمند.مگان. کرولا. توسان.الانترا.تندر 90. کمری 2009. کمری هیبریدی داشته ام.
از لحاظ سواری بسیار نرم وعالیه وقرمانش خیلی نرمه از کرولا سواریش نرمتره در حد کمری 2009 ولی از کمری هیبریدی پایین تره.
دنده اش بسیار عالیه وخیلی راحته البته باید بهش عادت کنیین.
دید روی مانیتور جلوش خوبه ولی اگر هداپ داشته باشه عالیه.
دید عقبش کمه وخاصه چون بخاطر 2 شیشه ای بودن دید دوگانه عقب دارین . البته بهش عادت میکنین.
مصرفش بسیار پایین با باک 43 لیتری تقریبا 1000 کیلومتر میره.
جایی کفش تا حالا گیر نکرده حتی دست اندازهای بزرگ
ترمز عالیه. تو جاده هم خیلی هندلینگ خوب داره به راحتی با 130 تو پیچ میپیچه.
شتابش وقدرتش قابل قبوله وجواب جاده های ایران را میده.
کیفیت مواد بکار رفته در کابین عالیه .صندلی ها راحت وجای نشستن عقب خوبه.
واما معایبش
دید عقبش که عادت میکنیین .البته دوربین وسنسور ورادار عقب هم داره.
تو سرعت پایین کاملا بی صداست که ممکنه در کوچه ها عابرین پیاده متوجه عبور ماشین نشوند وگاهی باید برایشان بوق بزنین.
واز همه مهمتر نمایندگی وخدمات پس از فروشش است. به خاطر تجربه بد خرید کمری 2009 وکمری هیبریدی ومشکلات فراوان خرید وتحویل(بد قولی در زمان تحویل) ایرتویا این دفعه تصمیم گرفتم از بازار بخرم.
نمایندگی های ایرتویا در شهرستان ها بسیار ضعیف هستند واصلا برخورد خوبی ندارند واگه گارانتی هم نداشته باشی تیغت میزنن. اگه هم گارانتی داشته باشی همه جوره از دادن خدمات با گارانتی فرار میکنن ودنبال اینن که به هر بهانه ای ازت پول بگیرن. البته این درمورد تمام شرکت ها صدق میکنه (سایپا وایران خودرو در صدر).
تو تمام نمایندگی های ایرتویا نمایندگی دماوند (مرکزی) نسبتا بهتره.
قیمت پایه این خودرو با راو4 تقریبا یکیه (24800دلار) ولی چون گمرکی پایین داره 100 تومان از راوفور تو ایران ارزونتره.
بنظرم کاملا ارزش خرید داره
کاش خدمات نمایندگی ها بهتر بود ومشتری مدار تر بود
1395/12/5
سلام دوستان
من این خودرو را 3 ماهه خریدم و4000 تا باهاش رفتم.
اول بگم که قبلش پراید.سمند.مگان. کرولا. توسان.الانترا.تندر 90. کمری 2009. کمری هیبریدی داشته ام.
از لحاظ سواری بسیار نرم وعالیه وقرمانش خیلی نرمه از کرولا سواریش نرمتره در حد کمری 2009 ولی از کمری هیبریدی پایین تره.
دنده اش بسیار عالیه وخیلی راحته البته باید بهش عادت کنیین.
دید روی مانیتور جلوش خوبه ولی اگر هداپ داشته باشه عالیه.
دید عقبش کمه وخاصه چون بخاطر 2 شیشه ای بودن دید دوگانه عقب دارین . البته بهش عادت میکنین.
مصرفش بسیار پایین با باک 43 لیتری تقریبا 1000 کیلومتر میره.
جایی کفش تا حالا گیر نکرده حتی دست اندازهای بزرگ
ترمز عالیه. تو جاده هم خیلی هندلینگ خوب داره به راحتی با 130 تو پیچ میپیچه.
شتابش وقدرتش قابل قبوله وجواب جاده های ایران را میده.
کیفیت مواد بکار رفته در کابین عالیه .صندلی ها راحت وجای نشستن عقب خوبه.
واما معایبش
دید عقبش که عادت میکنیین .البته دوربین وسنسور ورادار عقب هم داره.
تو سرعت پایین کاملا بی صداست که ممکنه در کوچه ها عابرین پیاده متوجه عبور ماشین نشوند وگاهی باید برایشان بوق بزنین.
واز همه مهمتر نمایندگی وخدمات پس از فروشش است. به خاطر تجربه بد خرید کمری 2009 وکمری هیبریدی ومشکلات فراوان خرید وتحویل(بد قولی در زمان تحویل) ایرتویا این دفعه تصمیم گرفتم از بازار بخرم.
نمایندگی های ایرتویا در شهرستان ها بسیار ضعیف هستند واصلا برخورد خوبی ندارند واگه گارانتی هم نداشته باشی تیغت میزنن. اگه هم گارانتی داشته باشی همه جوره از دادن خدمات با گارانتی فرار میکنن ودنبال اینن که به هر بهانه ای ازت پول بگیرن. البته این درمورد تمام شرکت ها صدق میکنه (سایپا وایران خودرو در صدر).
تو تمام نمایندگی های ایرتویا نمایندگی دماوند (مرکزی) نسبتا بهتره.
قیمت پایه این خودرو با راو4 تقریبا یکیه (24800دلار) ولی چون گمرکی پایین داره 100 تومان از راوفور تو ایران ارزونتره.
بنظرم کاملا ارزش خرید داره
کاش خدمات نمایندگی ها بهتر بود ومشتری مدار تر بود
1396/1/28
سلام به همه در ایران خدمات خیلی مهمه و همچنین بازار دست دوم و همچنین افت قیمت <
در ایران خودرو یک سرمایه حساب میشود به راستی>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
بعد از چند سال در صورتی که همه موارد ذکر شده درست و خوب باشد چنانچه بعد از پایان گارانتی برای باطری یه موردی پیش بیاید قیمت باطری و همچنین افت خودرو بعد از چند سال زیاد به مذاق مالک خوش نمیاد ؟؟؟؟!!!!!!!
ضمن اینکه تا الان ما یک مصرف کننده واقعی که این خودرو را در شهر یا مخصوصا جاده تست کرده باشد نظری سنجیده جایی ندیدم؟؟؟!!!!
بیایید تبلیغاتی نگاه نکنیم.....×؟؟؟!!!
1396/2/2
سلام به همه دوستان. تویوتا پریوس دارای یک طراحی فنی منحصر به فرد و بسیار عالیه. من چند سال در حوزه خودروهای هیبرید کار علمی کردم این خودرو به عنوان یک خودرو مرجع در دنیا تو این زمینه شناخته میشه. فقط دو نکته که خودروهای هیبرید خیلی خوبن فقط ساختار بسیار پیچیده ای دارن و دوم اینکه با توسعه تکنولوژی باتری آینده ار آن خودروهای الکتریکی ساده و دوست داشتنیه. البته امیدواریم در جهت احترام به حقوق شهروندی برای کاهش آلودگی هوا استقبال بیشتری از این خووروها بشه. با تشکر
1396/7/16
کسی میدونه افت قیمتش چقدره ؟
دست دومش ارزش خرید داره به نظرتون ؟
تعویض باطریش تو ایران چقدر در میاد ؟
فرق 2017 با 2018 چیه؟
1396/10/15
درود به همه هموطنان عزيز
تويوتا پريوس واقعا حيرت انگيزه و فوق العاده ماشينه خوبيه از همه نظر ..
بنده چون در منطقه آزاد زندگي كردم تمام اتومبيل هاي خوب دنيا رو سوار شدم و تحصيلاتم همچنين در رشته مكانيك خودرو بوده
بايد بگم ك اگر در جدول با ارزشترين برند هاي دنيا مراجعه كنيد در گوگل خواهيد ديد كه تويوتا رتبه ٥ بعد از اپل و ماكروسافت و گوگل داره و مرسدس بنز در رتبه ١٣ قرار داره !
پس بهترين ماشين دنيا رو سوار ميشيد و پريوس فوق العاده ماشينه از هر نظر ، و قيمتش اين نيست و اين ماشين ٣٠٠ ميليون ارزش داره در مقايسه با ماشين هاي كره اي (سانتافه نيو) و ...
1397/4/25
درود بر همه هموطنان عزیز
من مدت یک سال است که پریوس دارم حدود 21000 را در جاده کوهستانی اندیکا به شهرکرد- اتوبان کاشان به قم و گرمسار - در اتوبان اهواز به سربندر - جاده کوهستانی ایذه به دهدز وچند جاده دیگه با پریوس رفتم از نظر نرمی ماشین خوبی است ولی جاده های خوبی نداریم .
در اتوبان تا 160 هم رانده ام البته بدانید که سرعت بالاتر از 120 در جاده های ایران مساویست با مرگ و تست اکثر ماشینها در سرعت 65 می باشد .
به عقیده من ارزش جان یک انسان در این دوره زمانه که در ایران بیش از چند میلیارد می باشد داشتن یک ماشین با ایمنی بالا بسیار مهم است.
1397/7/7
اون جای دنده که خالی هست چرا اینجوری هست اگر یه شیر اب سرد کن بزاری وسطش میشه مثل ابخوری یه جورایی هم مثل وان هست