نگاهی به ماکت تویوتا GT86 اتوآرت، جذاب ژاپنی تقسیم بر 18!

نگاهی به ماکت تویوتا GT86 اتوآرت، جذاب ژاپنی تقسیم بر 18!


تویوتا GT86 یک کوپه جذاب و دوست داشتنی از شرکت تویوتاست که در همکاری نزدیک با سوبارو به تولید رسیده است. در حقیقت تویوتا GT86 و سوبارو BRZ ، هر دو یک خودرو هستند که با نشان تجاری مختلف به تولید می‌رسند. سوبارو در ازای تزریق سرمایه از سوی تویوتا، امتیاز تولید این خودرو را به نسبت 10 به یک، در اختیار تویوتا قرار داد. به این معنی که به ازای هر ده دستگاه تویوتا GT86، یک دستگاه سوبارو BRZ تولید می‌شود. این خودرو از سال 2013 میلادی در بازار جهان و ایران حضور دارد و همانند تویوتا سلیکا یا تویوتا سوپرا، تبدیل به یکی از اسطوره‌های این شرکت ژاپنی شده است.

تویوتا GT86 اتوآرت

تویوتا GT86 اتوآرت

با وجود آن‌که تویوتا سوپرا خودروی چندان گران قیمتی نیست، اما خاص بودن آن، موجب شده تا این کوپه جذاب به کلکسیون بسیاری از مجموعه داران راه پیدا کند. به همین دلیل، مجموعه داران در سایز کوچک، یعنی ماکت بازان نیز ممکن است به خرید این ماکت ماشین علاقمند شوند. برخلاف دنیای واقعی، تویوتا GT86 در دنیای ماکت ماشین به راحتی قابل دسترس نیست. شرکت‌های زیادی امتیاز تولید این ماکت را ندارند و تولیدکنندگانی که ماکت این خودرو را تولید می‌کنند، محصول خود را در تعداد محدودی به بازار عرضه می‌کنند. یکی از بهترین ماکت‌های تویوتا GT86 موجود در بازار، ساخته شرکت آمریکایی – هنگ کنگی اتوآرت است، که البته سابقه ساخت دیگر خودروهای خاص تویوتا، نظیر تویوتا سلیکا را در کارنامه دارد.
نخستین موردی که در برخورد با ماکت ماشین تویوتا GT86 اتوآرت جلب توجه می‌کند، وزن نسبتا زیاد این ماکت است. ماکت تویوتا GT86 از اتوآرت جز تولیدات مشهور این شرکت بوده و پک آن، در حدود دو کیلوگرم وزن دارد. نکته دیگر روش ساخت این ماکت است. تویوتا GT86 اتوآرت به روش دایکست فلزی ساخته شده و برخلاف بسیاری از ماکت‌های این رده قیمتی که از رزین ساخته می‌شوند، قابلیت باز و بسته شدن درب‌ها را دارد، بنابراین می‌توانید تجربه نزدیکی از لمس داشبورد و فضای داخلی آن داشته باشید. این ماکت ماشین در سایز 1:18 ساخته شده که سایز متداول در دنیای ماکت بازی امروز است، بنابراین به راحتی با مجموعه شما هماهنگ خواهد شد.

تویوتا GT86 اتوآرت

تویوتا GT86 اتوآرت

مجموعه داران حرفه‌ای می‌دانند که ماکت‌های تولید محدود، اعضای باارزش یک کلکسیون را تشکیل می‌دهند که به مرور زمان، بر ارزش آنها افزوده خواهد شد. به ویژه هنگامی‌که این ماکت‌ها ساخته شده توسط تولیدکنندگان مطرح باشند، این ارزش دوچندان نیز خواهد شد. ماکت ماشین تویوتا GT86 اتوآرت نیز از این دسته محصولات است و می‌توانید مطمئن باشید که در گذر زمان، ارزش این ماکت چندبرابر خواهد شد. در حال حاضر تمامی ماکت‌های ساخته شده از تویوتا GT86 اتوآرت به فروش رسیده‌اند، و تنها در سایت‌هایی نظیر آمازون یا eBay می‌توان نسخه‌هایی از آن را پیدا کرد. نکته دیگر، تولید این ماکت در دو نسخه راست فرمان و چپ فرمان است. اگر جستجویی در اینترنت داشته باشید، متوجه خواهید شد که نمونه‌های موجود غالبا چپ فرمان هستند، در حالی‌که نمونه موجود در ماکت بانک ، راست فرمان بوده و از ارزش کلکسیونی بالاتری برخوردار است.

تویوتا GT86 اتوآرت

تویوتا GT86 اتوآرت

کمی به هم به ماکت بپردازیم. همانند دیگر ساخته‌های اتوآرت، شاهد رنگ آمیزی حرفه‌ای و ظریف این خودرو هستیم که به روش صنعتی انجام شده است. همانطور که گفتیم، تمامی درب‌های خودرو قابلیت باز شدن دارند و می‌توان از مشاهده جزئیات موتور باکسر دولیتری و دیگر تجهیزات زیر کاپوت، حیرت زده شد. رینگ، چرخ و لاستیک کاملا شبیه به نمونه اصلی بوده و سعی شده تا کوچکترین جزئیات بدنه بر روی ماکت آن، شبیه سازی شود. شاید بتوان تنها ایراد در ساخت تویوتا GT86 اتوآرت را نبود چراغ‌شورهای جلو بدانیم که پس از مقایسه با نسخه اصلی، متوجه آن خواهید شد. این ماکت در رنگ‌های مختلفی از جمله آبی تیره، قرمز، سفید و نارنجی با داشبورد مشکی - قرمز تولید شده و نمونه موجود از آن در سایت ماکت بانک، سفید رنگ است. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این ماکت خاص و دوست داشتنی هستید، می‌توانید با کلیک بر عبارت تویوتا GT86 اتوآرت ، وارد صفحه مربوطه شوید.

ماکت بانک زیر مجموعه ای از گروه بزرگ خودروبانک است که به صورت تخصصی در زمینه فروش ماکت های تخصصی خودرو فعالیت دارد. ماکت بانک قصد دارد تا حرفه ای ترین ماکت های خودرو را در سایزهای مختلف از برندهای مشهور دنیا عرضه کند.

خودروبانک بهترین سایت خودرویی منتخب مردم در هشتمین و نهمین جشنواره وب ایران