نگاهی به ماکت فراری بوراگو، یک 1:24 منحصر به فرد

نگاهی به ماکت فراری بوراگو، یک 1:24 منحصر به فرد


دنیای ماکت بازی، ویژگی هایی همچون دنیای ماشین بازی دارد. افراد به دلایل مختلفی به جمع آوری ماکت اقدام می کنند و هر کس داستان خود را دارد. در بین انواع سایزهای ماکت، سه سایز 1:18 ، 1:24 و 1:43 جز مرسوم ترین سایزها هستند. در بین ماکت های سایز 24/1 ، سه شرکت سازنده مشهور حضور دارند که عبارتند از ولی یا ویلی، مایستو و بوراگو.
ماکت فراری بوراگو

ماکت فراری بوراگو

بوراگو یکی از قدیمی ترین سازندگان ماکت در دنیاست و فعالیت خود را از دهه هفتاد میلادی، در شهری به همین نام در ایتالیا آغاز کرد. بوراگو در ابتدا تنها به تولید ماکت های 1:24 اشتغال داشت، اما پس از تغییراتی که در سهامداران این شرکت اتفاق افتاد و نام برند آن به Bburago تغییر پیدا کرد، به تولید ماکت در دیگر سایز ها نظیر 1:24 و 1:43 و 1:64 پرداخت و پس از مدتی بسیاری از تولیدات شرکت در مقیاس 1:18 به تولید رسیدند و در حقیقت بوراگو پایه گذار این مقیاس محسوب می شود. در دهه نود میلادی، با ورود تولید کنندگان چینی به بازار ماکت، که کیفیت یکسان و قیمت کمتری ارایه می دادند، عرصه بر بوراگو تنگ تر شد و این شرکت در آستانه ورشکستگی قرار گرفت. در نهایت بوراگو توسط گروه May Cheong که مالکیت شرکت ماکت سازی مایستو را نیز در اختیار دارد، خریداری شد.
ماکت فراری بوراگو

ماکت فراری بوراگو

در حال حاضر با کیفیت ترین ماکت های سایز 1:24 توسط شرکت ولی یا Welly به تولید می رسند و ماکت های بوراگو سعی در رقابت با تولیدات این شرکت از نظر کیفیت ساخت و جزئیات دارند. تا مدتها تولیدات بوراگو زیر سایه تولیدات ولی قرار داشتند، ولی این شرکت با تولید یک سری 15 تایی از محصولات فراری که تحت لیسانس این شرکت بوده و اصطلاحا official product یا محصول رسمی نام دارند، قصد به چالش کشیدن رقیب اصلی خود یعنی ولی را دارد. سایز 1:24 اکثر به تولیدات آماتور اختصاص دارد، با این حال تولیدات سری فراری بوراگو ، از کیفیت رنگ بسیار بالایی در مقایسه با ماکت های حرفه ای برخوردار هستند.
ماکت فراری بوراگو

ماکت فراری بوراگو

در شرکت رقیب یعنی ولی، یک سری مشابه از این تولیدات نیز وجود دارد که مات مشکی یا mate black نام دارد و از نظر کیفیت ساخت، می تواند با سری بوراگو رقابت کند، اما همچنان جزییات اتاق ماکت های سری فراری بوراگو بالاتر است. این ماکت ها در بازار با قیمتی در حدود 130 الی 140 هزار تومان به فروش می رسند و سه در بازشو هستند. در ادامه می توانید تصاویر فراری کالیفرنیا و فراری 458 ایتالیا از این سری و مقایسه آنها با تولیدات ولی را مشاهده نمایید.

ماکت بانک زیر مجموعه ای از گروه بزرگ خودروبانک است که به صورت تخصصی در زمینه فروش ماکت های تخصصی خودرو فعالیت دارد. ماکت بانک قصد دارد تا حرفه ای ترین ماکت های خودرو را در سایزهای مختلف از برندهای مشهور دنیا عرضه کند.

خودروبانک بهترین سایت خودرویی منتخب مردم در هشتمین و نهمین جشنواره وب ایران