موضوعات داغ

دی اس 5LS در خانه DS تهران رونمایی شد + فیلم و قیمت

عکس مطلب اول
امشب در مراسمی شرکت آرین موتور، نماینده رسمی دی اس در ایران، از جدیدترین محصول خود رونمایی کرد. دی اس یکی از برندهایی است که بعد از برجام به صورت رسمی وارد ایران شده است و سعی کرده تمامی استانداردهای DS را در ایران نیز پیاده سازی کند.
قبل از این دی اس از دو محصول دیگر خود یعنی دی اس 5 و دی اس 6 رونمایی کرده بود و مفصل به آنها پرداخته ایم و حتی فیلم تست و بررسی DS5 نیز توسط خودروبانک منتشر شده است اما امشب یکی دیگر از محصولات این شرکت به نام دی اس 5LS در خانه دی اس تهران رونمایی شد. دی اس 5LS را می توان نسخه سدان دی اس 6 بدانیم. در حقیقت LS مخفف کلمه Luxury Sedan است و حرف 5 مخفف کلمات Inspiration، Dynamism، Quality، Vanguardisn و Healthy life است.این خودرو برپایه پلتفرم DS4 و DS5 پیاده سازی شده و دقیقاً 4702 میلیمتر طول دارد که 190 میلیمتر بیش از دی اس 5، پرچمدار محصولات DS است.

رونمایی از دی اس 5LS

دی اس 5LS را البته قبلاً در قسمت به زودی در بازار به صورت کامل معرفی کرده بودیم، اما اگر بخواهیم یک یادآوری کوتاهی در مورد این فرانسوی لوکس داشته باشیم، باید گفت که DS 5LS در بازارهای جهانی به پیشرانه های 1.8 لیتری تنفس طبیعی و یا 1.6 لیتری توربو مجهز است و پیشرانه ای که برای بازار ایران انتخاب شده، یک موتور 1.6 لیتری به حجم دقیقاً 1598 سی سی است که می تواند حداکثر 165 اسب بخار و 240 نیوتن متر را تولید کند و جالب است بدانید که این پیشرانه توسط بی ام و توسعه داده شده است. گیربکس نصب شده روی این خودرو از نوع 6 سرعته خودکار است که قابلیت تنظیم برای شرایط اسپرت و برفی را نیز دارد.
حداکثر سرعت اعلام شده برای دی اس 5LS دقیقاً 205 کیلومتر در ساعت است و شتاب صفر تا صد رسمی آن 8.8 ثانیه است. البته در زیر مشخصات فنی این خودرو را برای شما لیست کرده ایم تا بتوانید بهتر با این تازه وارد فرانسوی آشنا شوید:

مشخصات فنی
مدلدی اس 5LS
پیشرانه4 سیلندر خطی 16 سوپاپ
حجم موتور1598 سی سی
حداکثر قدرت165 اسب بخار در 4000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور240 نیوتن متر در 1400 دور در دقیقه
شتاب رسمی8.8 ثانیه
صرف سوخت ترکیبی6.3 لیتر در هر صد کیلومتر
وزن1475 کیلوگرم
ابعاد4702 طول، 1840 عرض، 1510 ارتفاع
تمرکز دی اس برای ساخت خودرویی همچون 5LS روی کیفیت ساخت و فضای داخلی لوکس بوده است و به راستی باید گفت که کیفیت و مواد بکار رفته در این خودرو یک سر و گردن از هم رده ای های قیمتی خود بالاتر است و DS از این برند قصد رقابت با خودروهای آلمانی از نظر لوکس بودن و کیفیت ساخت را پیش گرفته است.
روی دی اس 5LS تجهیزات و امکانات متنوع و مدرنی نصب شده که می توانید به سیستم هشدار نقطه کور، تزئیات چوب طبیعی داخل کابین، صفحه نمایش 7 اینچی لمسی با قابلیت پخش DVD، دوربین دنده عقب، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، چراغ روشنایی بدرقه، سنسور نور و باران و روکش های چرمی صندلی ها اشاره کنیم.

نمای داخلی دی اس 5LS

یکی از نکات جالب آرین موتور در داخل کشور، همکاری با یک مزون به نام "ام زون" است و این دقیقاً همان فعالیت مشابه دی اس در فرانسه است. این مزون که به مدیریت خانم خلیل پور است، در هفته های گذشته نمایشگاهی را برپا کرده بود و در آن رویداد دی اس 6 برای خودنمایی در مقابل بانوان، حضور داشت و حال در این مراسم رونمایی، نمونه کارهای انجام شده توسط این مزون قرار داشتند.

اما به شیرین ترین قسمت ماجرا یعنی قیمت دی اس 5LS می رسیم. آرین موتور در رونمایی امشب، قیمت این خودرو را 192 میلیون تومان اعلام کرده است و با این قیمت رقیبت مستقیم خودروهایی همچون رنو تالیسمان، تویوتا کمری هیبریدی، هوندا آکورد و کره ای های بازار همچون کیا اپتیما و هیوندای سوناتا LF خواهد بود. در حقیقت باید گفت که از نظر کیفیتی، دی اس 5LS به عنوان دومین اروپایی بازار در بهترین سطح قرار دارد و از نظر پیشرانه همچون تالیسمان از پیشرانه 1.6 لیتری توربو بهره می برد و به نظر می رسد به راحتی می تواند نظر مشتریانی که در این رده قیمتی به دنبال امکانات بروز، کیفیت ساخت بالا و مصرف سوخت کم هستند را جلب کند.

قیمت دی اس 5LS

در انتها طی مراسمی قرعه کشی مشتریان دی اس آرین موتور برای جایزه سفر به فرانسه انجام شد و در حضور مهمانان، قرعه کشی انجام و به برندگان تماس حاصل شد و پاسخ های هیجانی و جالبی از برندگان این مسابقه به صورت زنده پخش شد.
در زیر می توانید فیلم کوتاهی از این رونمایی که توسط خودروبانک تهیه شده را مشاهده کنید:

نظرات کاربران

30 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/8/24
تا وقتی تویوتا و هوندا و رنو هست چرا این . رنو تلیسمان با موتور 1.6 قدرت 190 تا میگیره این ۱۶۵ تا و رنو تلیسمان گیربکس ۷ سرعته دابل کلاچ و این ۶ سرعته اتوماتیک ‌‌. کی میخره اخه
1395/8/24
آقا خب تلیسمان بوست توربوش بیشتره ربطی نداره که.
1395/8/24
یعنی مفت نمیارزه
این سطح امکانات و موتور عادی ۱۹۰ میلیون
چی با خودشون فکر میکنن
احتمالا میخوان خاص باشن که حتما هم میشن چون کمتر کسی سمتش میره
1395/8/24
ماشین خیلی باحالیه
1395/8/24
صصصدونود ميليون واسه اين ؟ ! ! !
اگر بحث لوكس بودن براي مشتري مدنظر باشه صددرصد اپتيما
اگر بحث برند مهم باشه صددرصد كمري و آكورد
تازه يه چيزي هم ته جيب طرف مي مونه
آخه اينا چه فكري كردن اين قيمت رو گذاشتن
1395/8/24
اپتیما لوکسه اخوی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
1395/8/24
داداش اپتیما لوکسه؟؟؟؟!!!!!!!!
1395/8/24
تو اين رنچ قيمت اپتيما واقعا" ماشين نازيه
كسي كه بين اپتيما و اين ماشين دو دل باشه وقتي دي اس رو بخره از خريدش پشيمون مي شه .مگر اينكه دلبستگي خاصي به اين برند داشته باشه كه بعيد مي دونم چون مثلا" مثل بنز و بي ام و برند
نوستالژيي نيست و خود ماشين هم چينيه
1395/8/24
اپتیما توی ماشین اسباب بازی ها لوکسه دی:
1395/8/24
توی مملکتی که 99.9 درضد ماشینامون پراید و پژو هستن اپتیما ابر لوکس هست اخوی
1395/8/25
داداچ داری اشتباه لوکس میخری :|
1395/8/24
صدو نود ملیون برای این!!!خخخخخخ
1395/8/26
خوب هست قبل اظهار نظر تحقيق كنيم نويسنده صد در صد از اين شركت پولي نگرفته بابت نوشتن اين مطالب دستشون درد نكنه و خسته نباشن بابت اين زحمت هايي كه مي كشند دي اس برند مطرح و اروپايي هست و با كيا اپتيماي كره اي اسباب بازي قابل قياس نيست طراحي داخليش سادست و شيك و دل رو نمي زنه بعضي ها دوستدارند ماشينشون پر از دكمه باشه برو كره اي بخر ولي خب وقتي كه هم كيفيت داره هم اپشن ... اليته من كمري و تاليسمان رو ترجيح ميدم و يا حتي اكورد ولي از كره اي ها بهتره
1395/8/24
تمام نویسنده ها روی کیفیت و لوکس بودن این ماشین تاکید دارن و میگن یه سر و گردن از بقیه رقیبا بالاتره بعد بازم میگن ماشین لوکس میخوای برو کیا بخر!!!!!!!!!!یا نمیدونی لوکس چیه یا یبار اپتیما نشستی فک کردی ته لوکس بودن اپتیماست
1395/8/24
من هم موافق هستم که قیمتش بالاست ولی تنها با حجم موتور و امکانات ظاهری نمی شه در مورد خودرویی قضاوت کرد. خوب سیتروئن C4هم که سایپا قراره بزنه 1.6 توربو هست، سیتروئن هم هست( که برند عادی DS است) اما قیمتش 105 تومانه

البته انصافا منم با شم کمری هیبرید رو ول نمی کنم اونو بخرم اما آخه کمری هم 30 تو مان توش آب کردن!( به غیر از آبی که تو تمام خودروهای ایران هست)
در مورد خودروهای کره ای هم چون قطعات کره ارزون تره طبیعیه که در یه کلاس یا کره ای ارزونتر باشه و یا پر اپشن تر!
کلا فقط ژاپن
اگرچه ماشیناش خیلی سادش ولی کم خرج، تکنیکی و همیشه مد است...
1395/8/24
نمیدونم چرا خوشم اومد ازش،
تالیسمان هم باحاله ولی این یکم تک تره و شیک تر
1395/8/24
اصلا ارزش نداره. یه خودرو با استهلاک بالا که اصلا در آمریکا فروش نداره. هر کسی الان بگه استهلاکش کمه خب اصلا قبول اما در بازار آمریکا فروش نداره. اینو که نمیتونی کتمان کنی. 1سال دیگه با قیمت 200تومن کمری جدبد با چهره بسیار بروز شده و موتور 241 اسبی میاد. مغز... خوردی ds با 165 اسب بگیری؟؟؟؟ هر کی گرفت حتما مغزش مثه جناب donkey هست حتما.
1396/4/23
اره مغزش مث تو .شما که اصن اطلاعات نداری اکلی حرف نزن .دی اس در سرار جهان به فروش میرسه به جز امریکا که اونم دلایل اقتصادی داره و شرکت های فرانسوی خودشون تمایل برگشت به بازار امریکا رو ندارن.بعدشم زمانی که فرانسه تو امریکا ماشین میفروخت هنوز کروه ای یا ژاپنی نبود.و نکته ی بعدی اینکه تمام مجلات معتبر درباره لوکس بودن این ماشین نظر میدن.بعد شما میگی هر کس بخره مغزش شبیه donkey
1395/8/24
چه خبره؟‌190 میلیون برای یک ماشین 165 اسبی!!!!!! خب با این قیمت یک رنو تالیسمان می خریم 190 اسب قدرت داره این ماشین خیلی قیمتش باشه 140 تا 160 میلیون!! چه خبره
1395/8/24
برند دي اس تازه تاسيس شده است ولي در اروپا خودشو ثابت كرده بازار ايران نتونسته خودشو مثل لكسوس ثابت كنه اونم ربطي به قيمت نداره ربطش اينه شرايط تبليغ محصولات در بازار ايران با كل دنيا متفاوته
1395/8/24
این که هیچ فرقی با 407 نداره
1395/8/24
واقعا خنده دار و مضحکه ! حتی یک دلیل قانع کننده واسه خرید این ماشین وجود نداره!!
1395/8/24
اون هاچبکش باز یه ذره در قیافه خاص هست، اینکه اصلا
در کل به نظرم تالیسمن یکه تاز بازار در این قیمت هست فعلا تا مدلهای جدید خودروهای این رنج قیمتی مثل کمری ۲۰۱۸ وارد بازار بشه
1395/8/25
دوستان یه کم واقع بین باشید
شما توی ایران زندگی میکنید جایی که یه ماشین بنام پراید را با تکنولوژی سی سال پیش بیست میلیون میخرید
پس مدام نظر ندید که فلان ماشین با این قیمت میارزه یا نه
1395/8/25
مدیران محترم دی اس در ایران
با سلام و احترام
محصولات دی اس حتی اگر دارای عالی ترین سطح کیفیت هم باشن چون کاملا ناشناخته هستند و تازه وارد به بازار ایران و بازار دست دوم کاملا بی مشتری هم دارن، هرگز با این قیمت خریداری پیدا نخواهندکرد.
اگر دی اس میخواهد در ایران موفق شده و با اقبال عمومی قابل توجه مواجه شود ، بهترین قیمتی که باتوجه به وضعیت بازار میشه برای محصولات دی اس در نظر گرفت ( آن هم با موتور 160 اسب بخار) حداکثر 150 میلیون تومان با 50% تسهیلات بانکی بدون کارمزد 12 ماهه هست،
در غیر اینصورت خودروهای دی اس در ساختمان دفتر مرکزی و پارکینگ نمایندگی بصورت پارک شده خواهند ماند...
1395/8/25
نمی ارزه.........
1395/10/21
پرت و پلا نگو . چه ماشین لوکسی با قیمت کمتر از 200 میلیون گیر میاد؟ ها . اگه یه بار توش سوار شی و تستش کنی متوجه کیفیتش میشی.
1395/8/26
روی دی اس 5LS تجهیزات و امکانات متنوع و مدرنی نصب شده که می توانید به سیستم هشدار نقطه کور، تزئیات چوب طبیعی داخل کابین، صفحه نمایش 7 اینچی لمسی با قابلیت پخش DVD، دوربین دنده عقب، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، چراغ روشنایی بدرقه، سنسور نور و باران و روکش های چرمی صندلی ها اشاره کنیم.

این آپشن ها که فرمودین اینقدر هیجان انگیزه نفس تو سینه حبس میشه !!! :))

وبرسی به طنز بزرگ تبلیغاتیتون
"اما به شیرین ترین قسمت ماجرا یعنی قیمت دی اس 5LS می رسیم. آرین موتور در رونمایی امشب، قیمت این خودرو را 192 میلیون تومان اعلام کرده است:

خدایش خوب خندیدیم اول روز ممنون
1395/8/26
کلا یه عده اصرار دارن این ماشین چینیه! نمی دونم چرا! هر جا اسم دی اس میاد میگن این ماشین چینیه.
کارشناس اقتصادی هم زیاده ارزش ریالیش رو مشخص میکنند
1395/11/17
چرا اپتیما که 200 میلیونه 2017 هیشکی نمیگه بالاست اونوقت اینو میگید بالاست