موضوعات داغ
مزدا 3 و کیا سراتو هر دو خودروهایی هستند که در بازار ایران بسیار محبوب و پرطرفدارند. مزدا 3 که از مدت ها پیش توسط گروه بهمن به بازار عرضه شده و متاسفانه با شرایط بازار و وضع تحریم ها نتوانست نسل جدید این نسخه را وارد بازار کند و کماکان مزدا 3 نسل گذشته در بازار داخل عرضه می شود. این خودرو به یک پیشرانه 2 لیتری مجهز است و از نظر هندلینگ و شتاب جزو خودروهای محبوب بین جوانان و یا خانواده های کم جمعیت است.
اما در طرف دیگر کیا سراتو قرار دارد. خودروی سدان کره ای که به محض ورودش به بازار ایران توانست نظر بسیاری را به سوی خود جلب کند و چهره مدرن و سطح تجهیزات این خودرو فروش بالای آن را تضمین کرد. کیا سراتو اگرچه در بازار حریف های قدرتمندی همچون هیوندای الانترا ، مزدا 3 ، تویوتا کرولا ، میتسوبیشی لنسر و یا هوندا سیویک را دارد اما قیمت مناسب آن و سطح تجهیزات رفاهی خوب این کره ای توانست موفقیتی مناسب را در فروش این خودرو رقم بزند.
اما در این قسمت از فیلم های خودروبانک قصد داریم به مقایسه فنی این دو خودرو بپردازیم. رقابتی کاملاً متفاوت که قصد داریم صرف نظر از سطح تجهیزات و امکانات رفاهی، در سه تست مختلف به بررسی این دو خودرو بپردازیم و آن ها را از نظر فنی و عملکرد مقایسه کنیم. قطعاً اگر بین خرید این دو خودرو شک دارید، این فیلم می توانید قسمتی از سوالات شما را پاسخ دهد.

مشخصات فنی
مدلکیا سراتومزدا 3
پیشرانه4 سیلندر تنفس طبیعی4 سیلندر تنفس طبیعی
حجم موتور1999 سی سی1999 سی سی
حداکثر قدرت161 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه145 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور209 نیوتن متر در 4700 دور در دقیقه187 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
جعبه دنده 6 سرعته تیپ ترونیک 5 سرعته تیپ ترونیک
شتاب رسمی10.5 ثانیه9.2 ثانیه
وزن1230 کیلوگرم1340 کیلوگرم
قیمت بازارحدود 125 میلیون تومان حدود 112 میلیون تومان

نظرات کاربران

279 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/5/5
واقعا سطح کارهاتون فوق العاده بالاس

گویا این فیلم یکم متفاوت بود از فیلم های بررسی خودرویی .
دمتون گرم که انقدر زحمت میکشین.
1398/11/2
مزدا دوتا نقطه ضعف داره یکیش قیمت قطعات بالا و به نظر من غیر منطقیش هستش و ارتفاع پایینش که حتی یه قوطی نوشابه هم زیرش گیر میکنه. سواریش با اینکه اسپرت هست و خشک ولی مطلوب هستش. هندلینگش خیلی خوب هستش. ولی در مقابل اون سراتو سواریش خشک هست ولی کیفیت بسیار مطلوبی داره. امکاناتاش بیشتر هست. قدرت موتور بالایی داره اصطحلاک کمی داره شاید توی شتاب اولیه کم بیاره ولی توی دور بهتر از مزدا هست و فرمون‌ پذیریش بهتره. قیمت قطعاتشم به طبع کمتر و معقول هست. به نظر من برای ایران سراتو بهتر باشه. ولی باز هم به در آمد شما و طرز رانندگی شما مربوط میشه
1395/5/5
آره آخر این ویدیو نوشته بود مقایسه فنی سراتو و مزدا3
1395/5/5
خیلی فیلم خوبی بود، فنی و کاملا حرفه ای، از موس هم خیلی خوشم اومد
آقا ما رو راحت کردین اینقدر داد و فریاد نکنیم که بابا ژاپنی ها هنوز خیلی جلوتر از کره ای ها هستن
اگه مزدا 3 جدید 2015 بود لوله میکردش
1395/5/5
این فیلم و این مقایسه سعی کرده بود تفکر نادرست و مضحک ژاپنی در هر صورت به کره ای سره رو از سر امثال شما بیرون کنه ولی انگار مرغ یک پا داره!
1395/5/16
خیلی؟ ازاین تست به این نتیجه رسیدین؟ اینجا که همه چی خیلی نزدیک بود...........البته در کل حرف شما درسته ولی اینجا.....
1395/5/5
جالبه که مزدا با وزن بیشتر و اسب بخار کمتر بازم شتابش بیشتره!. به این میگن مهندسی ناب ژاپنی که خیلی مونده کره ای ها بهش برسن، البته دوستان کره ای باز ناراحت نشن چون این یک واقعیت هست که گفتن که خودتونم دارین میبینیم والا ماشین های کره ای هم ماشین های خوبی هستن
1395/5/5
شما اصلا فیلم رو دیدی که میگی شتاب مزدا بیشتره؟؟؟!!!
1395/5/5
داداش تو درگ سراتو برنده شد
1395/5/5
سینا جان، دوست خوبم سراتو از همون اول جلو افتاد و تا آخر فاصله رو حفظ کرد.
و دلیلشم همین مسائلی هست که خودت فرمودی.
1395/5/5
دوستان اولا که مزدا دو تست موس و ترمز گیری به شدت از سراتو بهتر بود تو دراگ هم فاصلشون در حد نصف خودرو بود که اونم به وضعیت بنزین ایران مربوط میشه چون موتور مزدا نسبت به سراتو به بنزین بی کیفیت بخاطر تکنولوژی استای اکتیو حساس هست که البته سراتو تقریبا نو بود ولی مزدا چند سال کارکرده بود اینم رو شتاب تاثیر داره ولی آگه نگاه به شتاب کارخانه‌ای بندازین میبینین که مزدا بیش از یک ثانیه سریعتر هست چون این تست ها ی کارخانه‌ای در شرایط یکسان و بنزین با کیفیت انجام میشه،. در اخرم از سه تست دوتاشو مزدا با اقتدار برد و خود فرد تست کننده گفت فاصله بینشون چقدر زیاده
1395/5/5
سيما جان سعي كن اول فيلمو كامل ببيني بعد از قدرت تخيلت استفاده كن. آره داداش
1395/5/5
این دوستمون سینا خودشو زده کوچه علی چپ.عمو جون مزدا دیگه قدیمی شده .
1395/5/5
سینا درست میگه هنوز خیلی مونده تا کره ایی ها به ژاپنی ها برسن.چون از لحاظ فنی و کیفیت هنوز خیلی پایینتر از ژاپنی ها هستند و ماشین فقط قیافه نیست که کره ایی ها هرسال تغیرش میدن و با اینکه هردفعه فناوری نوع تزریق سوخت به موتور رو عوض میکنن و قدرت و گشتاور فضایی رو اعلام میکنن بازم تو تست های شتاب عقبتر هستند.پس معلوم نیست اون همه قدرت و گشتاور کجا میره و در مورد این درگ هم مطمئنا راننده مزدا حرفه ایی نبوده که نتونسته این برتری در مزدا رو نشون بده.در ضمن منظور سینا از شتاب اون شتاب اعلام شده رسمی توسط کارخونه بود که مزدا 3با وجود فناوری قدیمی تر و وزن بیشتر باز حدود1/3 ثانیه نسبت به سراتو سریع تر از حالت سکون به 100 کیلومتر در ساعت میرسه.دیگه تو بقیه تست ها هم که اگه سراتو نبود سنگین تر بود چون فقط ضایع شد.
1395/5/6
اصلا حرف شما درست اقا سینا و اصغر هر وقت پولتون رسید به این ماشیناحتما برین این مزدا 3 از رده خارج شده رو بگیر ین باشه درنگ نکنین حتما بخرین
1395/5/7
خب معلومه که پولشو داشته باشم میرم یه ژاپنی میخرم که چند دهه اعتبار رو به واسطه قیمت مناسب و کیفیت بالا بدست اورده.نه مثل کره ایی ها که فقط از صنعت خودروسازی تغییر فیس ماشین رو یاد گرفتن و هر سال با یه قیافه میدن بیرون در حالی که در مقابل قیمتش بالاش کیفیت در خور توجه نداره و به قول معروف فقط بزک دوزک شده هستش.
1397/6/12
اگر به صورت دستی دنده مزدا رو عوض میکردن اونوقت مزدا امتیاز مرحله درگ رو هم میگرفت. چون مزدا دور موتور رو تا ۷هزار بدون کات اف پر میکنه به طوری که اگر خود ماشین دنده رو رو عوض کنه تا سرعت ۱۰۰km/h باید تا دنده سه بره ولی در صورت تعویض دستی تا حدود ۱۱۰km/h با دنده دو به راحتی میره.
1395/5/5
خسته نباشید و سپاس که فاصله زمانی روکم کردید
اتفاقن من با این که کره ای سوار هستم همیشه میگم که مزدا خریدش خیلی عقلانی هست چون هنوز ظاهر خوبی داره سواریش هم خوبه قیمتشم خیلی خوبه الان کرولا داره نزدیک به 145-150 تومن معامله میشه که تفاوت خیلی زیادی هست انصافن.
من فکر می کردم سراتو برو تر از این حرف ها باشه اما در کل میشه گفت توی همه تست ها واقعن خیلی به هم نزدیک بودن.
ایرادات سراتو چی هست نمی دونم چون سوار نشدم اما مزدا با همه مزیت هاش یک ایراد(مخصوص ایران) داره اونم ارتفاع کم مزدا هست.با مزدا رانندگی خیلی وقت ها سخت میشه سر ارتفاع به ویژه در شهرستانها.
اما هر دوماشین خیلی خوبی هستن.
1395/5/5
شما کره ای سوار هستی ولی فکر کنم منظورت پراید کره ای 78 هست دیگه ؟؟؟؟؟
شما پراید کره ای داری داداش
چون اگ کره ای سوار بودی با رانندگی کردن باهاش میفهمیدی هیچ ژاپنی به پاش نمیرسه
1395/5/5
بسترن هردوتاشونو می خوره!!!
1395/5/5
باز دوباره این اومد بره رو nerve ما...
1395/5/5
این مهدی ترول هیوندا سوار یه النترا داره چه حالی باهاش میکنه 😆
1395/5/5
هیچ ژاپنی به پای کره ای نمیرسه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!برادر من شما از ماشین چیزی سر در میاری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مزدا3 مدل که سال معرفی اش به 2009 برمیگرده دو تا قسمت هندلینگ و ترمز از پس سراتو طراحی 2014 بر اومد و تو شتاب پا به پاش بود
البته اگه طرفداران کره ای چیزی از ماشین میدونستن که النترا فاجعه پرفروش ترین ماشین سگمنت c تو ایران نبود
1395/5/5
ببينيد وارد اين بحث ها نشيد ديگه فيلم گوياي همه چيز بود تازه سراتو ٢٠١٥ با اين مزدا ٣ ولي خب مزدا ٣ ٢٠١٥ دقيقا ١٥٥ اسب بخار قدرت توليد مي كنه با كلي آپشن و فيس جديد مقايسه خودرو بانك عالي بود ولي خب كاش مزدا هم فيس ليفت بود اصالت و تكنولوژي ژاپن رو كه كره نداره بايد به اين اذعان داشت ولي خب واقعا يه جاهايي به خصوص داخل بازار ايران ادم وسوسه ميشه كيفيت و دوام يك ژاپني رو به خاطر زيبايي و آپشن هاي بيشتر كره اي تو همون رنج قيمتي رها كنه و سمت كره اي ها برود با نگاه كردن به لكسوس كه تو جهان روز به روز داره محبوب تر ميشه حتي تو اروپايي كه مرسدس بنز و بي ام دبليو و پورشه هست
1395/5/5
هر جور دوست داری فکر کن. اما اون موقع که پراید واسه ملت آرزو بود سیلو داشتم اون موقع که ورنا و آوانته رو ملت شاخ می دونستن آزرا داشتم الانم که شما واسه سراتو غیرتی شدی گرنجور دارم. دوست داشتی می تونی تشریف ببری فیلم آزرا رو توی همین سایت نگاه کنی تا کامنت هام و مقایسه نسل قبل و بعد آزرا رو ببینی.
در ضمن من نگفتم مزدا از سراتو بهتره فقط گفتم مزدا توی ژاپنی ها خریدش معقول تر هست.
1395/5/6
مهدی جان بهتره بری کشکتو بسابی و با هیوندا خوش باشی.
فقط چشماتو بستی و دهنو باز میکنی اراجیف میگی.اگه تو خواب و خیال شما ژاپنی ها به کره ایی ها نمیرسن بهتره چشماتو باز کنی ببینی که واقعیت برعکسه و هیچ کره ایی به ژاپنی نمیرسه.
ماشینای کره ایی فقط قیافه دارن وگرنه از لحاظ فنی و کیفی تعطیلن .
در آخر هم امیدوارم مثل کامنتای قبلی جنابعالی رو که دنبال میکردم تا کسی جوابتو داد نیای اینجا و مغلطه کنی و بحثو عوض کنی.
1395/5/6
اقا کمال من خودم پشت انواع ماشینا نشستم و کارم همینه شک دارم تو ازرا سوار باشی شاید حرفم احمقانه باشه من پشت بنز e جدید و تویوتا اریون بی ام و سری 5 نشستم اما هیچ کدوم تو سفرای طولانی به اندازه ازرا مدل 2008 بهم لذت رانندگی نداد و واقعا هرگز خسته نمیشدم تو ماشین و همیشه ارامش داشتم حتی ازرا جدید و جنسیس 2013 هم اینقدر بهم کیف نداد هرچند بازم باید اعتراف کنم بازم این دو تاهم واقعا فوق العاده بودن شاید لذت راننگی نداشته باشن اما بزرگی کابین و لذت تو سفرا کیف کردن تو ماشین هیچ ماشینی به گرد باشون مخصوصا ارزا 2008 نمیرسه اگه واقعا ازرا داشتی هرگز اینطوری طرفداری از ژاپن نمیکردی
1395/5/7
علیرضای عزیز اگه شما فکر نمی کنی من آزار سوار هستم اوکی هست و من مشکلی با این طرز فکر شما ندارم.از طرفی سنم در حدی هست که مثل خیلی از دوستان جوونتر روی یک برند ماشین در حد مسائل ناموسی غیرتی نشم.ماشین ژاپنی آلمانی کره ای و هر برندی که می خواد باشه باشه ،ارزش تعصب و غیرتی شدن رو نداره.جدا از اینها من بحثی در مورد آزرا نکردم اینجا من در کامنتم به وضوح گفتم رقابت این دو ماشین (مزدا و سراتو )خیلی به هم نزدیک بود و باز هم به وضوح گفتم توی ژاپنی ها مزدا رو بسیار منطقی می دونم به خاطر ظاهر امکانات و قیمت خوبش.
در هیچ جای متن نگفتم سراتو بده چون سوار سراتو نشدم اصلن.
الانم فقط به خاطر شما عکس جفت ماشین هام رو گذاشتم روی پروفایلم (حتا می تونی کامنت من در باره گرنجور و مقایسه با نسل قبلش روی پای فیلم گرنجور همین سایت ببینی) ولی به هر حال هر جور که دوست داری فکر کن.پیروز باشی.
1395/5/5
چرا با اینکه گشتاور و قدرت سراتو بیشتره و وزنش هم صد کیلو کمتره ولی شتابش از مزدا کمتره؟؟؟
1395/5/5
این فقط گوشه ای از هنر نمایی مزدای سال 2010 مونتاژ ایران بود. اگر مزدا 3 ساخت ژاپن مدل 2014 باشه دیگه کره ایا که هیچی، تو ماشینای ژاپنی هم فقط سیویک 2016 حریفشه...
1395/5/5
با توهماتت زندگی کن ...
من با النترا مزادا 3 نیوفیس ک میگی رو سوسک کردم فیلمش رو هم بزودی میزارم تو آپارت تشریف ببر ببین
1395/5/5
آقا مهدی همینطور که تو ویدیو گفته شد از این تست هایی که شما میگی تو اینترنت زیاده و هیچکدوم در شرایط برابر و واقعی گرفته نشده منم خودم با مزدا 3 دوبار با الانترا و یه بار با با سراتو اونم تو سربالایی ها فیروزکوه کورس انداختم و همشونم ازم شکست خوردن ، حتی یکی از آون الانترا سوار ها بعد کورس وقتی تو منطقه گدوک فیروزکوه ایست کردم اونم ایست کرد و با تعجب بهم گفت مگه موتور ماشینتو دست کاری کردی که اینقدر شتاب داشت؟
1395/5/5
اخ اخ مهدی جان چه زوری بهت اومده شما سرتو کردی زیر برف نمی خوای قبول کنی که کره ۱۰ سالی از ژاپن عقب تره . همه چی به شتاب نیست کره خوب می دونه چجوری واسه محصولاتش مشتری جم کنه امثال تو هستن که اینجوری کره ای ها فروش می رن شما با النترا وقتی سره پیش رفتی تو دیوار اون موقع می فهمی شتاب مهم تره یا هندلینگ شتاب هرچقدر خوب باشه اگه ترمز بد باشه اصلا امتیاز به حساب نمیاد . شک ندارم که تا بحال سوار ژاپنی نشدی که اینجوری نظر می دی . امیدوارم یه روز بالاخره بدور از تعصب واقعیت قبول کنی .
1395/5/5
مهندسی ژاپنی واقعا پیشرفته تر از کره است.کره خیلی عقب تر از ژاپن حرکت می کنه.
1395/5/5
فقط کرولا
1395/5/5
ای بابا کرولا که خیلی کسل کننده است! هم خیلی زشته هم تنبله هم آپشناش کمه. به درد بابابزرگا میخوره!
1395/5/5
سلام
کاش از مزدا3 2016 استفاده میشد در این تست
این خودرو در مناطق ازاد موجوده
مقایسه به روزتری میشد
1395/5/5
شتاب 9.2 بابا ایول مزدا، اینهمه میگفتن مزدا پر شتابه واقعا راست میگفتن
1395/5/5
ممنون از تهییه فیلم
لطفا رنو کپچر رو هم فیلم بگیرید
1395/5/6
امکان نداره مزدا تو درگ از سراتو ببازه،
در ضمن کجایی دنیا ماشین 6 سال کارکردو با 1 ساب کارکرد درگ میندازن ؟؟؟!!!
1395/5/5
بررسی آلفا رومئو جولیتا رو هم بزارید
1395/5/5
سراتوی جدید رو با مزدا3 قدیمی مقایسه می کنید!!!!!
ههه
1395/5/5
یعنی کاملا با فاصله زیاد مخصوصا تو ترمز گیری و بخش هندلینگ پیروز شد مزدا، ایول مزدا، درود بر ژاپن
1395/5/5
مزدا 2 سراتو 1، یعنی خاک تو سرت کیا که مزدا با ماشین و تکنولوژی 2008 خودش ماشین با تکنولوژی 2014 تورو شکست داد
1395/5/5
بین تکنولوژی ساخت این دو ماشین 6سال فاصله هست، یعنی همین تست نشون داد کره 6 سال عقبه از ژاپن، پس اینقدر رسیدیم رسیدیم رسیدیم نکنید شما برین با چینی ها رقابت کنین، مثل همون توسان که از جک شکست خورد
1395/5/5
یعنی آگه نسل اول مزدا3 رو هم می اوردین بازم پیروز میشد تو این تست
1395/5/5
چشم بسته مزدا ٣
1395/5/5
مرسی از مقایسه خوبتون به شخصه اگه قرار باشه خرید کنم ترجیه می دم ماشینیو بگیرم که هندلینگ و ترمز بهتری داشته باشه تا شتاب بیشتر. شما در مصرف روزانه قرار نیست درگ بزاری ! هندلینگ و ترمز از مهم ترین عوامل ایمنی و امنیت سرنشینان هست .تکنولوژی 2010 ژاپن وزن بیشتر اسب و گشتاور کمتر ولی نتیجه اختلاف فوق العاده کم هست این شنون دهنده هماهنگی فوق العاده بین موتور و گیربکس هست باز هم میگم تکنولوژی 6 ساله بیش ژاپن در مقابل روز کره ...اگه ماشین توی تست لنسر بود تو هندلینگ سراتو لوله می شد .
1395/5/5
سامورایی پیر، سوسول باز کره ای را شکست داد خخخ
1395/5/5
حالم بهم میخوره از اونایی که میگن با این ماشین اونو سوسک کردم!!!
طرف با خانواده پنج نفری داشته میرفته آقا هیوندا خودش تنها با چهار لیتر بنزین تو باک!!
1395/5/5
عالی بود. مرسی.
پیشنهاد میکنم با پهپاد هم فیلمبرداری کنید. مثلا توی تست موس به نظرم جالب میشد.
1395/5/5
من ک حاضر نیستم خودرویی 100 میلیونی بخرم ک یک عدد کاسه چراغش بالای 1 میلیون تومنه ! اونم در شرایطی ک ماشین المانی چندصد میلیونی هم هزینه قطعاتش به نسبت مقایسه بشه اینقدر بالا در نمیاد ! ک مزدا در میاد
1395/5/6
محض اطلاع کاسه چراغ سراتو 2 میلیوونه
1395/5/5
سلام
من بالاخره نفهمیدم چرا شتاب مزدا ۳ رو ۹.۲ اعلام کردین در صورتی که تو درگ تا پایان ۴۰۰ متر از سراتو عقبتره ولی شما تو سایت شتاب سراتو رو ۱۰.۵ اعلام کردین
1395/5/5
نرود میخ آهنین در سنگ.....
صدها تست دیگه بذارید بعضی از دوستان طرفدار کره ای هستن که هنوز میگن کره تاج صنعت خودروسازی دنیاست
مثلاً دوستی گفته با النترا تونسته مزدا3 نیوفی2014 رو بگیره!!!!!!!!!!!!!!!!!!پدر جان النترا از پس 206 و پرشیا به زور بر میاد و تمام سایت ها و مجلات خودرویی النترا رو فاجعه دونستن.چه به لحاظ کیفیت,چه به لحاظ فنی و عملکرد و فقط ظاهر گول زنک داره.شما برو کیوسک روزنامه فروشی و یکی از مجلات معروف که النترا رو تست کرده بخوان تا پی به شاهکار بودن النترا تون ببرید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1395/5/6
النترا رو نميدونم.اما هم پشت فرمون سراتو سايپا نشستم و هم مزدا 6 منطقه آزاد.مزدا 6 خيلي لش بود.نميدونم مشكلي داشت ماشين يا همشون اينورين.
1395/5/5
با توجه به این که مزدا نسل قدیم و مونتاژ ایران هستش عادلانه تر این بود که با سراتو 2000 سایپا که هم نسل قدیم و هم مونتاژ ایران هستش مقایسه میشد.
1395/5/5
با توجه به اینکه شتاب رسمی مزدا 9.2 و سراتو 10.5 هست پس چرا سراتو برد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فکنم ایران تو مونتاژ مزدا خرابکاری کرده
1395/5/5
وقتی نسل جدید خودروهای کره ای هنوز در برابر نسل قدیم برندهای معتبر کم میاره. کره مونده تا به ژاپنی ها واروپایی ها برسه. کره فقط ظاهره بزک کرده داره. باطن صفر
1395/5/6
دقيقا در برابر كدوم برند كم آورده برادر؟
1395/5/5
فقط ژاپن
1395/5/5
الان خیلی راحت بعده این مقاله شرکت بهمن 5 میلیون میذاره روی قیمتش. کی به کیه. من خودم مزدا 3 صفر مدل 94 خریدم. واقعا ماشین خوبیه ولی از نظر مونتاژ و کیفیت رنگ ماشین افتضاحه. تمام سطح بدنه پر از آشغال رنگ و پلیسه و دون دون و شره رنگه . ایراد های موناژی و فنی که به کنار.
1395/5/6
شما که کاملا معلومه مزدا داری :)))) حتی پراید هم کیفیت رنگش از اینی که شما میگی بهتره پس چطور من مزدا دارم بعد 6 سال هنوز حتی رنگش یه ذره هم کدر نشده.کیفیت مونتاژش هم به حق خدا شاهده حرف نداره من هیچ مشکلی باهاش نداشتم بعد 115 تا
1395/5/5
مزدا واقعا عاليه رسواتو هم واقعا خوبه. اما اينم در نظر داشته باشين تكنولوژي اين مزدا حداقل چن سال از سراتو عقب توه اما تو عمل هنوز چيزي از رقباش كم نداره. شتابشون هم در حد چند دهم سراتو بهتره اما تو دور بالا مزدا بهتر ميره. سرعت واكنش گيربكس مزدا هم بيشتره. كلا لذت وانندگي بالاتري داره. در ضمن حداقل ١٥م هم ارزونتره
1395/5/5
با اینکه طراحی مزدا برای سال 2010 هست ولی باز هم جذابیت بیشتری نسبت به سراتو داره.
چه از لحاظ کیفیت و چه از لحاظ قیمت مزدا بهترین انتخابه.
تو انتخاب ژاپنی اصیل شک نکنید.
1395/5/6
استفاده از کفتر ها تو فیلم ابتکار جدیدیه !!!!!
تو فیلم BYD هم بودن
1395/5/6
دوستان اول از هرچیزی باید بگم اینکه مزدا 3 مدل 2010 رو با یه کیا سراتو مدل 2016 مقایسه کنیم از پایه و اساس اشتباهه.مثل این میمونه یه بچه 14ساله رو با یه جوون 20 ساله بخای بندازی تو رینگ بوکس. اگر مقایسه عادلانه بود باید مزدا 3 سال 2016 رو با سراتو تست میکردین تا حجت بر همه تمام بشه و اقتدار کامل مزدا بر کره ای ها ثابت بشه.اما همین مدل مزدا هم با تکنولوژی 6 سال پیشش انقدر خوب بوده که هنوز جلو یه کره ای 2016 قد علم میکنه که اتفاقا گرون تر هم هست .این از بزرگی های کمپانی مزداس.ضمن اینکه من یه طرفه به قاضی نمیرم و محصولات کیا از جمله سراتو و اوپتیما رو هم واقعا دوس دارم و اینکه کیا مثل هیوندای خودشو خراب نکرده و محصولاتش سنگین و با کلاسه
1395/5/6
با سلام و خسته نباشید ، فکر می کنم مزدا مورد استفاده مدل ۹۰ بوده و سراتو هم که مدل ۲۰۱۵ بود یعنی حدود ۴ سال اختلاف ، که اگر سراتو ۴ سال با کمترین کارکرد هم راه بره از لحاظ موتوری افت بسیار بیشتری از مزدا می کنه و تو درگ ۴۰۰ متر یا بیشتر به مزدا نمی رسه..
1395/5/6
این مزدا با اینکه 5سال قدیمی تره خیلی بهتره...سیستمهای به کار رفته تو فنی مزدا که شما نمیبینین انقد به قول عامیانه خفنه که فقط تو جنسیس کوپه و آزرا گرنجور ازش استفاده شده که اونا هم 100 تومن گرونترن.این مدل مزدا رو باید با سوناتا اتاق قدیم و سراتو سایپا مقایسه کنید تا هر 3 متعلق به یک سال معین مثلا 2010 باشن و اونموقع تست کنین ببینین مزدا چجوری به خاک و خون میکشتشون.ژاپنی رو با کره ای مقایسه نکنین...کبوتر با کبوتر باز با باز...حالا چون کره ای ها قیمتشون به واسطه دلال ها بالا رفته که نباید بیان قاطی ژاپنی ها
1395/5/6
زیاد توهم نداشته باشید اتفاقا سراتوی 2010 اگه 6 دنده باشه بازم مزدارو میزنه یا حداقل مساوی میره. نکته جالب این تست این بود مزدا ادعای شتاب 9.2 کرده ولی کیا در کمال شکست نفسی ادعای 10.5 کرده ولی در عمل مشخص شد کی ادعای تو خالی کرده!!! اگه ادعای مزدا درست بود باید سراتو رو با اختلاف میزد نه اینکه عقب بیفته! خیلی ضایع بود.
1395/5/6
فک کن سراتو با یک دنده بیشتر گشتاور بیشتر اسب بخار بیشتر
100 کیلو سبک تر ... از مزدا 3 مونتاژ , 5 سال کار کم آورد
وای وای وای
الکی فقط قیمتشو بردن بالا
1395/5/6
کم آورد؟!!! شما انگار فیلمو ندیدین؟!
1395/5/7
fekr konam khab boodi moghe didane film
1395/5/6
شما كه انقدر زحمت كشيدي، جاي خالي MG6 Facelift, Corolla, Civic, Elantra رو هم پر ميكردي ديگه، خيلي جذاب ميشد 😍.
1395/5/6
سيويك رو مياورديد بهتر بود تا مزدا ! حجم موتور كمتر سيويك دليل نمي شه كه تو كلاس سراتو قرار نگيره، تو درگ هم حتما مي برد از سراتو. هندلينگ كه تو آسيا هوندا حرف اول رو ميزنه. مسئله دوم اينه كه شما برا تست موس چرا از كروز كنترل استفاده نميكني؟؟؟ به اين سادگي و دقت؟؟؟
و اما : چيندن ؟؟؟ ريِلي؟؟؟؟
1395/5/6
با عرض سلام و خدا قوت
در مشخصات منتشره مزدا 3 دو مورد اصلاحیه میبایست صورت بگیره.ابتدا قدرت متور هست که 147.4hp می باشد و 145hp درج شده.دوم اینکه وزن مزدا3 نسل دوم 1310kg میباشد و وزن 1340kg مربوط به نسل اول مزدا3 میباشد.
اما به جهت کاهش اختلاف میان تکنولوژی دو خودرو چه بهتر میشد اگر بجای استفاده از مزدا3 مدل 2010،نمونه فیس لیفت 2012 اون رو که همچنان تحت عنوان تیپ 3FL از سال 91 تا کنون مونتاژ میشود رو انتخاب میکردید به 2 دلیل: 1-کاهش وزن 50kg آن و داشتن وزن خودرو به میزان 1260kg
بهره مندی از استراکچر و شاسی اسکای اکتیو در نمونه FL که باعث بهبود هندلینگ و فرمانپذیری خودرو نیز شده است و این کاهش وزن در هر سه تست انجام شده اثر گذار میباشد.ایکاش اعلام میکردید که در تست ترمز از چه سرعتی اقدام به ترمزگیری تا توقف کردید و در فاصله چند متری خودروها متوقف شدند؟ و مورد آخری که هیچکس هم اشاره ای بهش نکرد اینکه در فیلم مشخص نشد که مزدا3 در حالت D قرار داشته یا در حالت M ؟

یا حق ... !
1395/5/6
ژاپن كجا اسباب بازي بي اصالت كره اي كجا
فقط تعليق عقب مزدا مي ارزه به كل هيكل سراتو
تعليق سراتو و النترا مشابه پرايد چطور ميتونه رقيب مزدا باشه؟
1395/5/6
حرف مفت نزن نادر تو همه نظراتت اینو میگی خو تعلیق کرولا هم مثل پرایده یه تیکه برو 4 تا سایت بگرد بعدا بیا مزخرف بگو
1395/5/7
من نه کره ای سوار میشم نه ژاپنی من خودم بنز اتاقw222 دارم و برامم فرقی نمیکنه این بهتره یا اون ولی مزدا3 مونتاژه بعدش شما اصلا میدونی سیستم تعلیق یعنی چی
1395/5/6
سلام خسته نباشید عالی بود
فقط ببخشید برای تست ترمز مگه نباید ۲ تا ماشین توی یه سرعت مثل هم باشند ولی کیا سراتو سرعتش بیشتر بود
لطفا هیوندا ix55 را هم برسی کنید
اگه میشه اونا با کیا موهاوی هم مقایسه کنید مطمعنا مقایسه ی خوب و جنجالی میشه
1395/5/6
سلام لطف كنيد ام جي 6 new
تست كنيد
يكسال من و دوستان هرچي ازتون درخواست تست ام جي 6 نيو
داريم به نتيجه اي نرسيديم
ممنون ميشم
1395/5/6
چهارتا بزرگتر دارن بحث میکنن
باز یکی مثل قاشق نشسته میگه ام جی!!!!
1395/5/6
منظورت از چهار تا بزرگتر کیا و هیونداس دیگه.؟؟
اشکال نداره از قدیم گفتن ارزو بر جوانان عیب نیست.اونموقع که انگلیسی ها ماشین میساختن کمپانی کیا و هیوندا مشغول ساختن در و پنجره بودن حالا اسم بزرگتر رو خودشون میزارن.
1395/5/6
دیگه ژاپن تموم شد کره تو همه جهات از ژاپنی ها جلو افتاده
1395/5/6
اگه كيفيت و تعليقش رو بزاريم كنار آره جلو افتاده
1395/5/6
ژاپن تموم شده که تو امریکا پر فروش ترین شاسی بلند رو ژاپنی ها دارن؟
ژاپن تموم شده که تو اکثر کشورها به دلیل استهلاک و دوام از ژاپنی ها استفاده می‌کنن؟
نه خیر! فقط تو ایرانه که ژاپنی نسبت به کره‌ای فروش نداره اونم بخاطر چهره عامه پسند کره‌ای هاست و مردم عقلشون به چشمشونه مثلا هیوندای سانتافه در عامه مردم از تویوتا rav4 بهتره در صورتی که مقایسه های مختلف این دو خودرو را تو مجله معتبر خونده باشی سانتافه هیچ حرفی برای گفتن نداشت.
1395/5/6
ژاپن داره سوپرا میزنه. لکسوس lfa را 10 سال پیش زده که به کل شرکت هیوندا در سال 2016 میارزه. بابا شماها دیگه چه جور آدمید؟ کدوم دانشگاه درس خوندی؟
1395/5/6
اقااا این چ نوع تستی بود!!!
در یک کلام، جالب نبود!!
بهتر بود بیشتر و تخصصی تر بررسی میکردین
1395/5/6
سراتو سلطاااانه
خيلي خوبه توي همه جهات
1395/5/6
خيلي ممنون كه اين ماشين بي نظير رو ( سراتو) بررسي كرديد چون خيلي ماشين كاملي هست و براي همه هم قيمتاش يك رقيب فوق العاده هست البته الان هم مزدا كامل در ايران مونتاژ ميشه وبعضي قطعاتش هم ايران ميزنه به نظرم ديگه خريد اين ماشين اشتباه هست به دلايل زياد
1395/5/6
با سلام خدمت تمام خودرودوستان عزیز و گروه خوب خودرو بانک به نظر من هر دو شرکت هیوندای و تویوتا شرکت های خوبی هستند ولی با توجّه به قیمت و سطح امکانات شرکت هیوندای از تویوتا قطعا بهتر است و اینکه شما می گویید تویوتا با اصالت تر است حرف احمقانه ای است وگرنه ایران خودرو سه سال قبل از هیوندای تاسیس شد پس اگر اینجوری است ما باید بگیم که ایران خودرو چون با اصالت تر است از هیوندای بهتر است که این حرف کاملا اشباه است و مورد دیگری که شما میگویید اینکه تویوتا از نظر کیفیت و ایمنی از هیوندای بهتر است که در این مورد هم باید به شما بگویم همین چند وقت پیش تندیس ایمنی به شرکت هیوندای داده شد. (حال انتخاب با شماست)
1395/5/6
اولا اصالت فقط به قدمت نیستش .دوما اون موقع که تویوتا ماشین میزد اصن کره و کمپانی کیا و هیوندا کجا بودن که حالا اومدن شاخ و شونه میکشن و یه سریا مثل شما حرف از اصالت میزنن.کره ایی همینه که هست خودشم بکشه به ژاپن نمیرسه.در موردتندیس ایمنی هم که همه دنیا میدونن ایمن ترین خودرو های دنیا مال ولوو هستش هیوندا کیلو چنده که الکی میگی تندیس ایمنی برده خواب دیدی خیره.
1395/5/6
بله اقا محمد خودروهای کره ای خیلی خوب هستن من خودم یدونه مزدا3 دارم هر روز تعمیرگاه هستم دوستم یدونه سراتو داره مثل بنز می مونه
1395/5/6
اصلا بردن نام هیوندای در کنار تویوتا اشتباهه!!
هیوندای چندین سال دیگه شاااااااید به الان تویوتا برسه!!
در دنیا تویوتا حرف اول رو میزنه شکی درش نیست! یکم واقع گرا باشید
1395/5/8
شما آرزوهای بزرگی دارید آقای شاهین
1395/5/8
جواب محمد:
بی شخصیت اگر شعور داشتی به نظر و حرف دیگران توهین نمیکردی و نمیگفتی حرف دیگران احمقانست
احمق واقعی تو هستی که نمیدونی اصالت چیه
1395/5/8
آره داداش دقیقا مثل اصالت ایران و ایرانیه که تو دنیا حرف اول رو میزنه ولی کشور هایی که تازه از راه رسیدن کل دنیا رو دارن میسازن
1395/5/6
خب مزدا بهتر بود دیگه کاملا . موتور ضعیف تر بود یکم درگو کم اورد.
مزدا کاملا برتری داشت .
کاش با اسکالای 2000 هم برسی کنید .
1395/5/6
فیلم هنوز ندیدم ولی از روی مشخصات فنی فهمیدم مزدا 3 عالیه
فکرشو بکن تازه این مزدا 3 2012 است که 2016 بود که دیگه سراتو نمی تونست کاری کنه چون سراتو 2016 بود.
1395/5/6
سلام
خسته نباشید
لطفا تست وبررسی هایما اس۷ روی سایت قرار بدین
ممون
1395/5/6
با سلام و سپاس به خودرو بانک عزیز و عوامل حرفه ای اون لطفا در صورت امکان پرادو نسل جدید و قدیم برسی بفرمائید . با سپاس فراوان
1395/5/6
اگر من پشت فرمون مزدا بشینم و تو درگ از سراتو ببازه ، یه سراتو صفر تقدیم میکنم به گروه خورو بانک!
1395/5/7
چرا کامنتامو چاپ نمیکنی خودرو بانک ؟؟؟!!!
چیزی جز واقعیت گفتم؟
1395/5/6
ههههههههه، خيلي خوب بود، مسلمه كه سراتو از همه جهات از اين مزدا ٣ بهتره، ٢٠١٥ مزدا رو مياوردين باز يه چيزي، دوستاني كه بررسي هندلينگ و ترمز رو باور كردن يه سر به سايتاي خارجي بزنن ببينن كه كيا از همه ي مدل هاي همسال خودش نه اين ماشين قديمي هندلينگ بهتري داره اصلا معروفه به اين قضيه، سراتو از همه جهات از مزدا ٣ بهتره و از همه جهات از كرولا ٢٠١٥ بهتره، رقيبش تو ژاپنيا سيويك هست و مزدا ٣ (٢٠١٥)، كرولا جديد و اين مزدا ٣ قديمي و باقي ژاپنيا و الانترا هيچ حرفي جلوي اين سراتو واسه گفتن ندارن
1395/5/7
من سرچ کردم.
اتفاقا همه جا زدن مزدا 74 کیلومتر، سراتو 70 کیلومتر.
جو نده
1395/5/6
با سلام کی گفته که ماشین های کره ای بپای ماشین های ژاپنی نمی‌رسد اتفاقا تو کارخانه های کیا و هیوندا خیلی ماشینها هستند که از تویوتا و میتسوبیشی و مزدا و حتی لکسوس سر تر هستند اون افراد تعصبی هیچ وقت متوجه این موضوع نخواهند شد نظر شخصی من بود
1395/5/9
سلام
آقا آرش چرا پرت و بلا میگی آخه کدوم ماشینی می توانه از لکسوس بهتر باشه من خودم طرفدار بنز هستم و یکE240 مدل 2008 دارم ولی میخوام لکسوس بخرم چون از همه سر تره امکانات ،ایمنی اول دنیا .........
1395/5/6
دیدین بعضیا یه موبایل نوکیا ساده دارن...مثلا دست یکی دیگه یه آیفون6 ببینن میگن صد رحمت به گوشی خودم...بعد میاد به طرف میگه آقا بزنیم هردوتارو به دیوار؟؟؟چرا؟؟؟؟چون واقعا یا نمیخواد قبول کنه آیفون بهتره...یا اینکه....


حالا اساتید ژاپنی باز هم...هر کاری که کره ای ها میکنن،میگن همه چیز که فلان نی..اصن همه چی که قیافه نیس یا همه چی که آپشن نیس.. یا نه،همه چی که راحتی نیس
فقققط کیفیت..آره؟؟؟
حالا گیریم که حرف شما درست.کره ای کیفیت نداره...مثلا تو کیفیت ژاپن باشه 100 کره میشه 87(خیلی بیشتره ها)

حالا میخوام از عزیزان ژاپنی باز بپرسم.جز این ژاپنیا چی دارن؟؟؟؟؟؟؟؟شما زن میگیری کیفیتش برات مهمه؟؟؟بقیه چیزا به درک؟؟؟


یا نه اصالت!

میشه یکی از دوستان معنی اصالت ماشینو بهمون توضیح بدن
شایدم اون ماشینی که ده ساله با همون قیافه تولید میشه اصالت دار محسوب میشه و ما نمیدونیم...(حالا بماند که یه ماشین ژاپنی طراحی دلنشینی نداره)


جم کنید باو


1395/5/9
یه پیشنهاد ...!
لطفا شما برو در مورد کلمه اصالت تحقیق کن


جم کردیم باو
1395/5/9
یعنی میخوای بگی کرولا و کمری طراحی ده سال پیشو دارن و هیچ کدومم امکانات ندارن(مثلا سوناتا 50تا اپشن داره و کمری 43تا(خیلی بیشتره ها))
در جواب سئوالت هم :هر چیزی که کره ای ها دارن زاپنی ها هم دارن با چندتا امکانات کمترولی کیفیت بهتر در مورد طراحی هم بگم هر کدوم این دو کشور طراحی های خودشونو دارن واینکه ماشینای کره ای چار تا ال ای دی بیشتر دارن به معنی ده سال جلو تر بودن ار زاپنی ها نیست.
در ضمن کدوم ادم عاقلی تو یه مقایسه کره ای رو میزاره ایفون وزاپنی رو نوکیا ساده یعنی تو داهات شما زاپنی میشه نوکیا و نوکیارو با ایفون مقایسه میکنن در ضمن قیمت ایفون ده برابر نوکیا هست یعنی قیمت سوناتا ده برابر کمری هست. این مقایسه شما دقیقا مثل مقایسه بنزe250با جک j۵ هست.
و شما وقتی زن میگیری اگه بعد پنج سال افتاد مرد میخوای بری یه زن دیگه بگیری؟؟؟ ودوباره بعد پنج سال یدونه دیگه؟؟؟؟؟
یه سئوال هم دارم وقتی تو دهه هشتاد و نود زاپنی ها داشتن چندتا از پر فروش ترین ها و بهترین ماشین های دنیا رو تولید میکردن کره ای ها دقیقا داشتن چی کار میکردن؟
برای اینکه خوشحال بشی معنی اصالت رو هم بهت میگم اصالت یعنی شرکتی که ده سال نشده اومده تو سطح جهانی
1395/5/10
Dadash japoni ya mashin nemisaze ya age besaze harki ke dare razie azash .... Vali korea faghat mashin sakhte ino tu sportage mituni bebini ke vaghean khoshke
1395/6/17
در پاسخ به جواد خان:
عرض کنم خدمتتون که همین که میگی هرچیزی که کره ای ها دارن ژاپنی ها هم دارن اینو میرسونه که خودت قبول داری کره ای ها تو اکثر جهات(جز کیفیت 25 سال)از ژاپنیا سرترن..ولی نمیخوای قبول کنی

ضمنا من منظورم از مقایسه آیفون و نوکیا 1100 این بود که وقتی یه کسی که 1100داره و جلو آیفون کم میاره بحث کوبیدن به دیوارو وسط میکشه(مث همین ژاپنی بازا که بحث کیفیت وسط میکشن)

مورد بعدی این ک تو خارج از ایران همه ی ماشینها بعد 5 سال اسقاط میشن...ولی ما خودمون یکی از اشناهای نزدیکمون سوناتا 2016 داره نه مثل کمری لش شده نه خرج اضافی در اورده...تقریبا همه ی اونایی هم ک کره ای مدل پایین دارن راضین

دیگه عرض کنم خدمت باسعادتتون کره تو سال 2013 بهترین خودروسازی از لحاظ پیشرفت بود ...و سال 2015 با نظر سنجی که از سوی سایت جی دی پاور از مردم قاره امریکا شده بود سوناتا بعد از شورولت مالیبو بهترین رده رو از لحاظ دوام و کیفیت و طراحی و... بین خودروهای هوندا سیویک و کمری و نیسان تیانا و.... داشت..
حرف از گذشته نزنین..گذشته رفته..ما خودمون تو گذشته یه پرچمدار تولید میکردیم به اسم پیکان..تو حال زندگی کنین...



ضمنا اون مورد دهاتی که گفتین..اره داداش...من بچه دهاتم..ولی شما فرهنگ و شخصیتتون دهاتیه که خیلی راحت به خودتون اجازه میدین که به بقیه توهین کنین
1395/6/17
منظورم سوناتا 2006 بود...
اشتباه تایپی بود ..معذرت
1395/5/6
لذت بردیم محسن جان
خیلی خوب بود برادر
دمت گرم مثل همیشه عالی بودی
1395/5/6
کاش حداقل مزدا 3 رو هم مدل صفر یا 94 می آوردین که در اون صورت تست شتابتون نتیجه درست تری داشت
درست نیست که شتاب ماشین صفر رو با ماشین کارکرده چند سال پیش مقایسه کنید (اونم نسل قبل اون ماشین!)
به نظر من مزدا از کیا سراتو خیلی با کیفیت تره
1395/5/7
سلام خواهشا چری تیگو 5 را بررسی کنید ........ممنون
1399/2/31
صحبت ماشینه نه لگن چینی
1395/5/7
کرولا جفتشون رو میخوره
1395/5/7
اگه این طور فکر می کنی یک سر به فیلم کرولا توی همین سایت بزن.شتاب مزدا از همه ژاپنی ها بالاتر هست حتا النترا از کرولا و سیویک بالاتر هست. می تونید توی فیلم های همین سایت ببینید.
1395/5/8
حتا اگه شتاب رو فاکتور اصلی برتری بدونی باید بگم که بسترن از همه شتابش بالاتر هست. باز می تونی فیلمش رو ببینی.
1395/5/9
اولا من حاضرم با کرولا با همه ماشینای اسم برده درگ بذارم
ثانیا تا وقتی ملاک برتری خودرو رو شتاب بذارید اصلا من بحثی ندارم باهاتون
1395/5/9
من کرولا 2015 دارم، با اطمینان میگم تست شتاب خودرو بانک با کرولا اشتباست، دلیلشو نمیدونم شاید در حالت اکو بوده یا جریان بادو... کرولا از نظر شتاب و هندلینک خیلی از سراتو و النترا بهتره
1395/5/9
من کرولا 2015 دارم، با اطمینان میگم تست شتاب خودرو بانک با کرولا اشتباست، دلیلشو نمیدونم شاید در حالت اکو بوده یا جریان بادو... کرولا از نظر شتاب و هندلینک خیلی از سراتو و النترا بهتره
1395/5/7
چی میتونم بگم جز تشکر از برنامه خوبتون. واقعا ایکاش بهمن موتور یه همتی بکنه و مزدا3 جدید رو بیاره
1395/5/7
سلام به دوستان
قصد دفاع از سراتو رو ندام چون خودم بین این دو انتخابم مزدا است (اگر یک قیمت بودند سراتو)
ولی اینکه همه دوستان نوشتند اگه مزدا 2016 بود لوله میکرد و له میکرد و ... لزوماً اینطور نیست
اول اینکه مزدا مونتاژ ایرانه و گمرک کمتری میپردازه و اگه وارداتی بشه و تازه مدل جدیدش بیاد احتمالا میره رو 140 یا 150 و اون وقت این مزیت قیمتی مزدا از بین میره
دوم اینکه این یک مقایسه ی فنی بود و کاملا هم درست بود (که سراتو تو شتاب کمی بهتر و تو هندلینگ و ترمز کمی بدتر بود ) یعنی مجموعاً از نظر فنی نزدیک به هم بودند با برتری نسبی مزدا. اما موارد دیگه ای هم برای خرید مهمه مثل کیفیت مونتاژ و کیفیت رنگ (با توجه به وارداتی بودن سراتو) و آپشن و جدیدتر بودن (تکراری نبودن) که در این موارد سراتو از مزدا سر تره . همینطور نرمی و ارتفاع کف که تو ایران خودش داستانیه.
مورد سوم اینکه نسل جدید یک ماشین لزوما همه چیزش بهتر نیست . البته من مزدا 2016 رو تست نکردم اما مثلا همین مزدا 3 نیو در مقایسه با نسل قبلیش کندتر شده . یعنی اگه مزدا 3 قدیم بود درگ رو راحت پا به پای سراتو میرفت و اون وقت شما حدس میزدید که اگه مزدا نیو بود حتما سراتو رو میبلعید ولی اینطور نیست. دلیل این قضیه هم استاندارد زیست محیطی بالاتره مزدا نیو نسبت به مدل قدیمه که علیرغم اصلاحات گیربکس کند ترش کرده. پس شاید مزدا 2016 هم با مصرف سوخت کمتر و آلایندگی کمتر شتابش چندان بهتر نشده باشه.
یا یه مثال دیگه از یه ماشین دیگه:: الانترا سیستم تعلیقش یکپارچه است اما دو نسل قبلش که همون اوانته ی کرمان خودرو بود تعلیق عقبش مولتی لینک بود! پس نمیشه روی هوا گفت که اگه جدید بود حتما همه چیش بهتر بود.
البته باز هم تاکید میکنم که من خودم با توجه به قیمت انتخابم مزداست ولی نمیشه همینجوری حدس زد که اگه اون بود چی میشد.
با تشکر از خودروبانک که اینقدر برای سایت هزینه میکنه و زحمت میکشه و مطالب کپی پیستی نمیذاره
1395/5/8
با تشکر از سایت خودروبانک....میشه لطفا....خواهشن رنو اسکالا هاچ بک و تست کنید ما چند بار گفتیم نشد.با همه محدودیت وسختی هایی که برای تست یه ماشین وجود داره اگه انجامش بدید ممنون میشم.
1395/5/10
من ساکنه منطقه ازادم سوار مزدا 2015 شدم هم 1600 سیسی هم 2000 سیسی موتور 1600 اصلا راه نمیره از 206 تیپ 5 راحت میخوره.موتور 2000 فولشم نشستم قیمتش زیر 70 تومنه شتاب انچنانی نداره که دوستان میگن سراتورو راحت میخوره شتابش مثله همیم مزداهاست من نشستم که میگم بعدم نمونه فول 2015 سفارش عرب با اینکه فوله امکانات خاصی نداره یه بدی دیگه داره پلاکش رو جلو پنجره نصب میشه همه با جای نصب پلاک درگیرن بعدم نمونه های وارد شده همه تک خروجی اگزوز دارن ولی اعتراف میکنم هندلینگش عالیه.تو منطقه ازاد قیمت مزدا 2015 2016 از سراتو بیشتره قیمتش برابره با اپتیما 2400 فول 2015.اگه هم پلاک ملی بشه قیمتش مدل 1600 سیسی هم قیمت سراتو نیو میشه موتور 2000 زیر 150 قیمت نمیخوره اینو با توجه به قیمته منطقه ازادیش گفتم
1395/5/8
خودرو بانک
بهتر بود این مقایسه رو توی یکی از مناطق آزاد انجام می دادین که مدل 2015 هر دو خودرو وجود داره.فکر می کنم نتیجه خیلی جالب می شد !
خسته نباشید و تشکر از کار ارزشمندتون
1395/5/8
سراتو بیشتر مثل اسباب بازی میمونه جلوی مزدا
چهره ناخوشایند که سال بعد یکی دیگه که هیچ ربطی به این نداره میدن بیرون، رنگ پریدیگی ادوات داخلی، سرو صدا و کوبش کمک ها به همراه کیفیت بد داشتبورد و خرابی های پی در پی خودرو
از نظر قابلیت های فنی هم که بسیار بی ارزش هست
چرا ماشین کره ای رو با ژاپنی مقایسه کنیم وقتی باید با خودروهای چینی مقایسه بشه
1395/5/8
چرت نگو ایمان
1395/5/9
اطلاعات و فرهنگ خودرویی ات در همین حده که ماشین کیا رو با آشغال های چینی مقایسه می کنی دیگه. کیا یی که در تست جی دی پاور
رتبه اول رو از نطر کیفیت اولیه خودرو کسب کرد. بالاتر از رقبای بزرگی همچون تویوتا و پورشه و لکسوس. ‍
برو همون لگن چینی ات رو سوار شو تو اصلا باید شرم کنی در مورد ماشین های بالای 100 میلیون نظر بدی ...
1395/5/9
اغا سعید که ادعا میکنی اطلاعات خودرویی بالایی داری باید این رو هم بدونی که خودت داری میگی کیفیت اولیه یعنی وقتی که از کارخونه میاد بیرون پس پراید هم میتونه تو قسمت کیفیت اولیه تو این لیستی که میگی باشه .شما باید کیفیت در طول کارکرد دراز مدت رو درنظر بگیری که احتمالا هیچکدوم از کره ایی ها دیگه تو این قسمت جایی نخواهد داشت
1395/5/9
آقا اصغر شما هم بهتره بری پراید خودت رو سوار شی عزیزم. چون تو هم هیچ اطلاعی از خودرو نداری.
در تست کیفیت بلند مدت جی دی پاور که حدود 4 ماه پیش به عمل اومد ، کیا رتبه 16 رو بدست آورد و در میان رقبای آسیایی بالاتر از نیسان ، میتسوبیشی ، مزدا و هیوندای قرار گرفت. می تونی بری تو همین سایت خبرش رو بخونی لازم نیست من بهت بگم کوچولو.
هیچ ماشینی قیمتش الکی گرون نمیشه. کیا به اون سطح از استانداردهای کیفی رسیده که بتونه به راحتی با ژاپنی ها رقابت کنه.
ولی تویی که مثل اون ایمان آشغال پرست داری سنگ آشغال ها رو به سینه می زنی ، باید شرم و حیا کنی در مورد کیا نظر بدی ...
1395/5/9
ضمن اینکه آقای بی سواد یه نکته دیگه رو هم بدونی بد نیست :
کیفیت اولیه به معنای کیفیت در لحظه خروج از کارخونه نیست. کیفیت اولیه یعنی میزان خرابی های خودرو در 30 هزار کیلومتر کارکرد اولیه که حدودا یک سال کارکرد پس از تولید میشه. که در طول این کارکرد خودروهای کیا کمترین خرابی رو در میان برندهای معتبر خودروسازی جهان داشته. فکرشو بکن یه کوته فکری مثل تو چند سال باید طول بکشه تا فرق لگن چینی با ماشین های
پیشرفته کیا رو بفهمه. کدوم برند چینی می تونه در عرض 15 سال فعالیت ، از خودروسازهای برتر دنیا (مانند پورشه و لکسوس و
تویوتا و بنز) پیشی بگیره؟؟؟
هر وقت تونستی مفهوم ماشین رو درک کنی ، بعدا بیا نظر بده ...
1395/5/10
تو نظر ندی نمیگن لالی لا اقل نظر میدی مثل ادم
1395/5/10
سعید اولا بعد نیست یخورده ادب و شعور داشته باشی که با الفاظی که لیاقت خودته بقیه رو مورد خطاب قرار ندی.
ثانیا من اونقد تعصبی نیستم که بخام واسه یه تیکه اهن پاره به بقیه توهین و بی احترامی کنم.
ثالثا اصلا حرف شما درست که تو کیفیت اولیه کیا اول بود ولی نهایت حفظ کیفیت و دوام قطعات خودرو های کره ایی تو همون یه سال اوله باید بعد از گذشت یکسال و بیشتر و رسیدن کارکرد خودرو به بالای 100 هزار تا ببینیم که اصلا خبری از اون کیفیت اولیه که شما اومدی اینجا داری خودتو واسش میکشی هست یا نه.
در اخر جناب روشنفکر مقداری روی اون فهم و شعور نداشتت کار کنی بد نیست
1395/5/13
سعید از خنده مردم وقتی کامنت دومیت رو خوندم
یکی از اقواممون یدونه لیفان x60 خریده تا حالا نزدیک به 36 هزارتا باهاش رفته و هنوز هیچ خراب نشده حالا من میام میگم بله لیفان(اونم مونتاژ) از پورشه و بنز و لکسوس بهتره!!!!!
برو اقا پی کارت بذار باد بیاد
از کی تا به حال کیا از پورشه و بنز و تویوتا و لکسوس پیشی گرفته؟؟؟؟
کیا اسپرتیجی که زیر 100 هزارتا کارکرد چرم صندلیش مثل ادامس کش میاره رو میای با تویوتا(حالا بنز و لکسوس و به خصوص پورشه به کنار) مقایسه میکنی؟؟؟؟
خدا عقلت بده
1395/5/8
مزدا 3 رو باید با لیفان 620 مقایسه کرد ک بازم لیفان شکستش میده تو همه امور
1395/5/9
تویوتا کرولا همراه با کمری ، سال های سال رکورد دار استهلاک پایین و کیفیت بوده اند و من کیفیت رو به کمیت ترجیح میدم.
لذا من باشم همواره از برند خوش نام تویوتا و در این رده قیمتی بدون شک ، کرولا رو انتخاب می کنم.
1395/5/9
لطفا هیوندای سانتافه را مورد برسی قرار دهید
1395/5/9
از اینکه به جای بررسی مقایسه بزارید خیلی بهتره،بررسی،گفتن اپشنه که همه جا نوشتن،مقایسه هیجان بالاتری داری،تصمیم برا خرید اسونتر میکنه،در ضمن شتاب رسم کارخونه ها با چیزی که اینجا دیدیم چقد فرق داره
1395/5/9
ممنون از زحماتي كه مي كشين،اولا يه چيزي خواستم اضافه كنم:مزداي تست شده مدل ٩٠ بود و اينكه حداقل ٧٠ ٨٠ تا كار كرده بود وبعد قدرت اصلي مزدا زماني نمايان ميشه كه روي حالت تيپترونيك باشه ،اما اينجا تست روي حالت d بود.اگر مزدا مدل ٩٤ بود يا حتي تست روي حالت تيپ بود سراتو نه تنها رو سرعت بلكه روي شتابم حرفي واسه گفتن نداشت.اما بازم ممنون از تلاشتون.
1395/5/9
باسلام و خسته نباشید
لطفا سریعتر سانتافه 2009 رو بررسی کنید
1395/5/10
باشه باشه ...
1395/5/9
چرا دانلود نمیشه کرد ؟؟
1395/5/10
مزدا 3 : 145 اسب ، 187 نیوتن متر گشتاور
سراتو : 161 اسب ، 209 نیوتن متر گشتاور
رو کاغذ خیلی فرقشونه ، اما تو درگ واقعا این اختلاف رو دیدیم آیا ؟ اختلاف مزدا واقعا ناچیز بود با اینکه 90 کیلو هم سنگین تره ، به نظرم حتی تو تست درگ هم مزدا بهتر عمل کرد ، این یعنی هماهنگی بهتر موتور و گیربکس و مهندسی برتر مزدا !
1395/5/11
شایدم تبهر و برتری بیشتر راننده مزدا به سراتو!
1395/5/11
سلام
اگر ميشه فيلم كيا اپتيما JF 2016 رو بزاريد
1395/5/11
جالبه طرفدارای ژاپنی اختلاف ناچیز هندلینگ و ترمز این دو خودرو را زیاد می بینن و اختلاف شتابو ناچیز. طرفدارهای کره ای هم برعکس!!!!!!!
چیزی که واضح هست اختلاف فنی ناچیز بین این دوتا ماشینه! خودتونو اذیت نکنید متعصبین!!!!!! واقعیت همینه
1395/5/12
محمد جان اگه تو قسمت شتاب سراتو یک متر جلوتر از مزدا بود هیچ مشکلی پیش نمیاد ولی وقتی بحث ایمنی هستش بحث در مورد حفظ و نجات جون انسانه که خب معلومه اهمیت بیشتری داره که طرفداران ژاپنی ازش دفاع میکنن چون ممکنه همون نیم متر فاصله برتری در مزدا در حادثه واقعی جون ادم رو از خطر مرگ حفظ کنه .
1395/5/13
یه سوال ایا راننده مزدا از شیفتر های پشت فرمان استفاده کرد برای این درگ؟؟؟؟
ایا میدونستید که اگه مزدا رو حالت تعویض دستی بذارید دنده ها رو توی دور 7500 عوض میکنه!!!! و اون موقع شتابش به 9.5 میرسه
1395/5/11
خوب شد مزادا 3 رو آوردن که آبرو ی ژاپنی ها نره اگه تویوتا کرولا تمام آبروی ژاپن ریخته بود
1395/5/12
مگه اسباب بازی بی اصالت کره ای آبرو داره؟؟
1395/5/12
لطفا نقد و بررسی دانگ فن اچ سی کراس رو نمایش بدین
1395/5/12
جناب حجت احتمالا پولت به لیفان رسیده از نوع قسطیش نه به مزدا 3 وگرنه مطمینم مزدا میخریدی لیفان 620 خودش کپی شده از مزدا 323 هست در جواب این مقایسه بگم که من مزدا 3 نیو دازم از صفری مدا 89 تا الان تیپ 3 خرابی نداره کفشم گیر نمیکنه فقط روغن و لنت ها


مرسی
1395/5/12
سلام. لطفا فیلم بررسی ولوو ی xc60 رو درست کنید.با تشکر از فیلم های بررسی عالیتون
1395/5/13
اقای ال طه عزیز خیلی ممنون که دو تا ماشین مقایسه کردین اینطوری خیلی بهتره هم برای ما که بیننده هستیم هم برای کسی که میخواد بخره
لطفا کمری 2016 فول ساخت امریکا که فراوون هم هسته با سوناتا و اپتیما مقایسه کنید خوااااااهشا
دست از سر این چینی مینی ها هم بردارید
بااااا تشکر از همه تون
1395/5/13
آقاى حجت پيش خودتون چي فكر كرديد كه اون ليفان گرازه ميتونه مزدا ٣ رو خورد كنه ببين ليفان ٦٢٠ حتى پيش دنا هم كم مياره چه برسه به سالار ژاپنى ( مزدا ٣) شما خودتون فيلم رو ديديد كه سراتو هم گذاشت تو جيبش
1395/6/10
مزدا تری قدرت نداره حاجی کیا سراتو سگش به مزدا تری میرزه
1395/5/14
اسباب بازی بی اصالت ژاپنی هیچوقت به پای لوکس های کره ای نمیرسه
1395/5/18
هضم جمله ای که گفتی یکم برام سخته!! خودت فهمیدی چی گفتی؟! یوخ شاید باورت شه
1395/5/18
زاااارت
1395/5/18
جااااان!!!!!!!!
خوبی؟؟ خوشی؟؟؟
شاهین!!!!!
لوکس کره ای!!!!!
لوکس!!!!!
ژاپنی بی اصالت!!!!!
کلاس چندی عمو؟؟؟
ترکیدم از خنده
تفسیر لوکس از دید جناب اقای شاهین:
ماشینی لوکسه که با 100 هزارتا کارکرد چرم صندلی مثل پلاستیک فریزری کش میاره(مثال هیوندای توسان مدل 2012)
ماشینی لوکسه که با 150 هزارتا کارکرد به دلیل افت کیفیت وحشتناک چرم صندلی ها و پارگی چرم صندلی راننده مجبور به تعویض چرم شدن(سوناتا 2011)
ماشینی لوکسه که با 45 هزارتا کارکرد چرم دور فرمون و دسته دنده به کلی براق شده و کیفیتش کاملا از دست رفته(مثال هیوندای سانتافه 2014)
ماشینی لوکسه که هر دوسال یکبار باید دو تا کمک فنر به قیمت 12 میلیون براش بگیری(مثال تمام جنسیس های سدان)
ماشینی لوکسه که اگر یک روز بارونی بهش گاز بدی سر از پیاده رو درمیاری(مثال جنسیس کوپه)
ماشینی لوکسه که تو 140 هزار تا کارکرد گرم کن صندلی راننده از کار افتاده(مثال سانتافه 2015)
ماشینی لوکسه که تو 150 هزارتا کارکرد کاور سانروف عقب نصفش باز نمیشه(مثال سوناتا 2011)
ماشینی لوکسه که تو 150 هزارتا کارکرد موتورش رو پیاده کردن برای تعمیر(مثال ازرا 2008)
ماشینی لوکسه که ...
به خدا دیگه دستم دردگرفت وگر نه تا صبح براتون مینوشتم
تازه اینا رو من دیدم
اینا لوکسه بعد تویوتا با 230 هزارتا کارکرد(کمری gli 2006) هنوز دست به موتور گیرباکسش زده نشده ماشین بی اصالت ژاپنی هسته
اینا لوکسه بعد تویوتا با 159 هزارتا کارکرد (کمری گرند 2006) هنوز چرم فابریک کارخونه روشه ماشین بی اصالت ژاپنی هسته
اقا برو بذار باد بیاد
تو همین تست نگاه کن این مزدا قدیمی ترمز و هندلینگ بهتری نسبت به سراتو جدید داشت!!!!!
میگین تو درگ سراتو برده، برین تو همین سایت شتاب مزدا رو نگاه کنین سراتو قدیمی هم نگاه کنین تا تفاوت 2 ثانیه ای شون رو بفهمین
به سلامت
1395/5/19
دوستان اینقدر شلوغش نکنید...
ایشون حرف درستی زد....
فقط جای دوتا کلمه رو اشتباه به کار برد.
همین !
1395/5/19
آقای فریبرز من قبول دارم که این بنده خدا نفهمید که چی گفت. ولی شما هم یه جوری حرف میزنی که بنظرم باید تعمیرکار ماشین های کره ای باشی، احتمالا حقوقت یه چند ماهی عقب افتاده که هرچی که از ماشینا دیدی به یه برند کلی نسبت میدی.
ماشینای ژاپنی واقعا از نظر دوام از کره ای ها سرترن و من این موضوع رو قبول دارم ...
ولی اگه می خوای اینجوری مثال های مسخره بزنی، بذار منم بگم که مزدا3 بی رنگ تمیز با کاکرد 120000 به قصد خرید دیدم که چرم صندلیاش پاره پاره بود اونم یه طوریکه انگار به جای آدم روش گوسفند نشسته در حالی که صاحبش یه جوون خانواده دار و ساکت بود.
کمری 2008 دیدم که به خاطر ترک خوردگیه نوار سانروف و نشتی اومده بود نمایندگی واسه تعویض... بازم بگم... آخه اینکه درست نیست عزیز من، یعنی الآن از نظر شما مثلا اعتبار کمری زیر سوال رفت ؟؟؟؟؟؟؟
توروخدا اونایی نظر بدن که تجربه دارن، آخه با یه مشت حرف مفت که نه اعتبار کره زیر سوال میره نه ژاپن عزیزای من.
من سوناتا 2006 داشتم، بخدا بقدری ازش راضی بودم که حد نداشت نه نوار سانروفش با اینهمه کارکرد ترک خورده بود نه روکش صندلیاش...
ماشین به قدری پرشتاب و نرم و کم سر صدا بود که هر بار پامو میذاشتم روی گاز، خودم باورم نمیشد که با این وزن و این کارکرد، چطور این ماشین خودشو ازرو آسفالت میکنه!
توی چند سالی که دستم بود، هیچ مشکلی نداشت الا نشتی کولر که اونم به خاطر تصادف جلوی ماشین بود و با یه هزینه کم و به لطف خدمات پس از فروش خوب ، خیلی راحت برطرف شد. الآنم که فروختم بین کمریو سوناتا yf موندم، ولی هرکیو می بینم میگه سوناتا بخر ، بازار بهتری داره ! تازه طراحیشم که کمریو توی جیبش میذاره.
دامادمون الانترا مدل 89 داره، با وجود اینکه مونتاژ داخله ولی اتاقش کوچک ترین صدایی نداره، خودش میکه ماشین از نظر موتوری با همون روز اولی که صفر خریدم هیچ فرقی نداره.
آقا من دنبال طرفداری از هیچ برندی ، خصوصا خارجیا که صدای ما اصن به گوششون هم نمیرسه رو ندارم. قصد توهین و بی ادبی هم ندارم...قبولم دارم که دوام ژاپنیا از کره ای ها بالاتره ... ولی نه درد حدی که بعضی دوستان تعصبی حرف میزنن.
حتی اگه بنز هم سوارشی بالاخره یه روزی خرجای کوچیک بر میداره و این خصلت اسب های آهنی بستگی به نحوه مراقبت داره.
قرارم نیست که تا یکی کامنت بیخود میذاره، بعضیا بیان وسط نظرات الکی بدن.
لطفا اگه قراره بحث بشه، عادلانه بحث کنید تا کسایی که تجربه ندارن بتونن استفاده کنن...با تشکر.
1395/5/21
اقا محمد سلام
دوهفته پیش یه بنده خدایی(از دوستان) کمری گرند 2006 با کارکرد 160 هزارتا(داخل کامنت قبلی هم اشاره کرده بودم) داره به من زنگ زد گفت میخوام تسمه تایم(نه تسمه دینام) عوض کنم شما زحمتش بکشین میخوام ماشین جای غریب نره منم فقط به خاطر تویوتا بودنش(کلا محصولات تویوتا دوست دارم و خوش تعمیر هستن) قبول کردم با عموم هماهنگ کردم اونم کمکم کنه(دیگه هیچی اول ماشین رو زدیم تو پارکینگ بعد سرویس منوال کمری گرند دانلود کردم که هر کدوم از پیچ ها رو با تورک متر چند نیوتن سفت کنم بعد دقیقا 8 ساعت طول کشید تا تسمه رو عوض کردیم کاپوتش رو شستیم اماده تحویل) هیچی اول تسمه رو عوض کردیم بعد با توجه به علاقه ای که به ماشین دارم شروع کردم داخلش رو چک کردن واقعا داخلش عالی بود اصلا نشون نمیداد که 10 ساله داره کار میکنه با اجازه صاحبش ماشین رو زدیم بیرون تا تستش هم بکنیم اول عمو نشست(عموم خیلی ماشین 6 سیلندر سوار شده از اریون بگیر تا اپیروس و کامارو و ازرا و ...) گفت فریبرز کم صدا ترین ماشین 6سیلندری که تا به حال سوار شدم این ماشینه واقعا ماشین بی صدا بود اونایی که گرند دارن میفهمن من چی میگم البته از بی صدایی ماشین هم گلایه کرد که نباید ماشین 6 سیلندر این قدر بی صدا باشه کل مسیر ظبط خاموش بود که شاید یه ذره صدای موتور رو بشنویم ولی خبری از صدای موتور نبود در ها عالی بودن از صدای جاده هم خبری نبود واقعا عالی بعد من نشستم گیربکسش خوب دنده میداد ولی نسبت به ماکسیما مدل 90 که سوار شدم زودتر معکوس میکشید میخواستم وایسم برا شتابگیری با تقریبا 50 تا سرعت حواسم نبود ماشین اوتوماته پای چپم رو تا ته گذاشتم رو ترمز(به حساب خودم کلاج گرفتم) ناگهان عموی من مثل تو فیلم های برنامه کودک !!بوومب!! چسبید تو شیشه. ترمزش میخکوب میکنه خدا چی بگم ترمزش هم عالی همه چی این ماشین عالیه سیستم تعلیق عالی هم داشت به هیچ عنوان تو سرعتگیر به جلو ماشین ضربه نمیزد و راحت رد میشد(هرچند که صاحبش تقریبا یک سال پیش ماشین رو برده بود نمایندگی مشهد و دست موتور هاش که خراب بود رو عوض کرده بود کنارش چنتا چیز دیگه هم عوض کرده بود) موتور با کم ترین لرزش کار میکرد و اصلا به اتاق منتقل نمیکرد
تا گذشت یک هقته بعد رفته بودم خونه عموم داشتیم صحبت میکردیم که گوشیش زنگ زد یکی از دوستاش بود که 5 ماه پیش سوناتا yf2011 با کارکرد 120 هزارتا کار خریده بود سند دست اول و ادمی با سلیقه. هیچی سوار شدیم اولین نکته صاحبش لاستیکای ماشین رو عوض کرده بود و لاستیک فاق بلند گذاشته بود دلیلش پرسیدم گفت ماشین خیلی کوبش داشت مجبور شدم عوضشون کنم سوار شدیم من عقب نشستم خیلی میرفتی پایین کمری گرند نسبت به این ماشین شاسی بلند محسوب میشه، حرکت کردیم تا رسیدیم به سرعت گیر کمک جلو کوبید گفتم بازم که میکوبه گفت الان عالی شده قبلش رو ندیده بودی شتاب گیری کردیم واقعا راه نمیرفت شتابش درحد پژو پارس خودمون بود خیلی ضعیف بود عموم سرعت رو به 90 رسوند میخواست ترمزش رو تست کنه تا ته پارو گذاشت رو ترمز ترمز گرند کجا این کجا و تازه 2 نکته عموم گفت مثل پژو پارس پدال ترمز مرتب به پام ضربه میزد و نکته جالب قفل کردن ترمز بود به خدا دیوونه کننده بود ترمز قفل میکرد یه تکه راه بعد ازاد میکرد کلی رو اسفالت خط افتاد عایق بندی در ها خوب بود ولی صدای موتور زیاد بود نه درحد ماشین های ایرانی و چینی ولی درحد یه ماشین 100 ملیونی هم نبود گیربکسش یه کم رو حالت خودکار بازم میگم کمی خنگ میزد ولی حالت تعویض دستی تا 5600 من معکوس کشیدم بدون هیچ تقه یا مکسی دیگه برگشتیم در خونه یه بار چشمم افتاد پشت صندلی راننده دیدم به فارسی چیزی حک شده در رو که باز کردم دیدم ماشین تو ایران چرم صندلی هاش عوض شده دلیلش پرسیدم گفت یه گوشه پشتی صندلی راننده پاره شده بود و چرم کف ماشین هم مثل همه ی کره ای ها کشیده شده بود صاحب قبلیش هم چرمش عوض کرده گفتم مشکل دیگه ای کابین داره دکمه پانوراما رو زد گفت سانروف عقب رو نگاه کن کاورش تا ته جمع نمیشه معلوم نیست چه مرگش شده گفتم چرا سوناتا گرفتی کمری بهتر نبود گفت شتابش برام مهم نیست برام مهم فقط اپشن و زیبایی بود خب خدایی ماشین زیبایی هم هسته و کلی اپشن داره فقط مدل 2011 سردکن و کولر دو کاناله و چنتا اپشن دیگه نسبت به 2014 نداشت بعد گفت اول میخواستم ازرا 2008 بگیرم ماشین رو دیدم خیلی چابک و تیز بود قرار شده بود روز بعد بریم قولنامه کنیم روز بعد زنگش زدم طرف گفت ماشین کرمون تو نمایندگی هسته گفتن باید موتور بیاد پایین دیگه منم قبول نکردم
نسبت به ماشین قبلیش که مگان 2000 بود خیلی بهتره واقعا بهتره اونم با اختلاف ولی نسبت به کمری گرند(هرچند رقیب کمری، ازرا هسته ولی از نظر قیمتی تا حدودی شبیه به هم هستن) پایین تره
من تعمیرکار نیستم که حالا تو اینطوری صحبت میکنی ولی تعمیرکاری تا حدودی بلدم
بعد اینایی که گفتم من با چشم دیدم و بعضی هاشون رو تجربه کردم کامنت قبل هم فقط تجربیاتم نوشتم
خیلی تویوتا و به خصوص لکسوس رو دوست دارم(احتمالا این هفته es 350 سوار میشم) ولی تعصبی نیستم هر کدوم از محصولات تویوتای موجود در بازار رو بخواین بگین تا خوبی ها و بدی هاشون بنویسم
شما هم خودتون فهمیده هستین ولی به نظر به ادمی که 6 سیلندر سوار شده نمیتونه با 4 سیلندر راه بیاد همیشه فشار زیادی به ماشین خواه ناخواه میارین به نظر من (نمیدونم چقدر پول دارین) اریون یا کادنزا بگیرین البته اپیروس هم خوبه(اپیروس ماشینیه که تو سرعت 190 تا معکوس کشید خیلی بی مغز و بی اعصابه شوخی هم با خیچ احدوالناسی نداره)
یا علی
1395/5/21
سلام فریبرز عزیز...من بازم میگم، قصد بی ادبی ندارم و اگه کامنت قبلیم یکم تند بود، بازهم عذر خواهی می کنم.
همه می دونن که محصولات کره ای فروش بیشتری در ایران دارن مثلا با ازای هر 5 تا سوناتا معمولا یه کمری می بینیم، که به هیچ وجه نشانه برتری کره نسبت به ژاپن نیست...اما طبعا احتمال اینکه خرابی بیشتر توی سوناتا دیده بشه تا کمری حتی از نظر ریاضی هم بیشتره، با توجه به فروش بیشتر، قطعا، سوناتاهای بیشتری هم دیده میشن که به نمایندگی مراجعه می کنن...پس به نظر من خرابی بیشتر سوناتا می تونه طبیعی باشه.
به نظر من بحث خرابی خودرو علاوه بر این اینکه کاملا به کیفیت و دوام مناسب ماشین مربوطه، به نحوه استفاده من مشتری هم کاملا بستگی داره.
حقیقت اینجاست که اگرچه در ایران یا حتی خاورمیانه کره فروش بیشتری نسبت به ژاپن داشته اما کره هنوز به اعتبار و کیفیت تویوتا نرسیده که البته با سرعت پیشرفت خوبش، تا چند سال دیگه میرسه...و ماشین هایی مث سوناتا هنوز از نظر دوام و کیفیت به کمری نرسیدن، اما اگه سوناتا 4 سیلند رو با کمری 6 سیلندر مقایسه نکنیم؛ سوناتای امروزی هم از نظر طراحی و هم از نظر قدرت موتور و امکانات سرتر از کمریه...من به شخصه تا به حال سوناتای 2006 خودم رو با کمری های 4 سیلندر مشابه مقایسه کردم که می گم.
کمری حتی اسمش هم از رسمش خبر میده...به هر حال پر فروش ترین خودرو جهان تا چند سال پیش بوده...ولی
ولی وقتی یکی مث من می خواد ماشین خانواده بخره، و سرمایه و پس انداز زندگیشو بذاره، همه چیز تا حد تعادل براش اهمیت داره؛ حالا چه قدرت موتور باشه و چه ظاهر یا کیفیت...سوناتا کیفیت و دوام کمریو نداره ولی کیفیت و دوام خودش رو که داره !
کیفیت و دوام کافی سوناتا در کنار امکانات و ظاهرو قدرت و... منو مشتری خودش کرده...من هم از نرمی سوناتا راضی ام و هم از سرو صدای کمش...اگرچه، شاید کمری هم نرم تر باشه و هم آروم تر؛ که هست.
من یک جوون خانواده دار هستم که سوناتا، همه ی نیاز های منو، از شتاب گرفته تا ترمز و کیفیتو کلاس برآورده کرده.
چند سال پیش که بنده برای اولین بار سوناتای اتومات خریده بودم توی لاین وسط آزاد راه به قصد تعویض دنده و گرفتن کلاچ یه فشار کوچیک ابتدایی به ترمز سوناتا آوردم، ماشین با سرعت 80 تا چنان سر جاش ایستاد که تا یه ماه منگ ترمزش بودم...البته زندگی امروزم و این که تصادف زنجیره ای پیش نیومد رو مدیون دعای خیر پدرو مادرم هستم ! بعد مدتی به قصد تعویض روغن و از روی ناشی گری سوناتا رو پیش یه تعمیر کار سر خیابون بردم، گفت لنت ماشینت ضعیفه، لنت فابریک سوناتا دارم، بذارم ؟ گفتم آره داداش بذار...از لحظه ای که لنتای مسخره رو گذاشت دیگه ماشین ترمز جالبی نداشت تا وقتی بردم نمایندگیو گفتن این لنتا اصلی نیست...
می خوام بگم خیلی وقتا هم به خاطر گذاشتن قطعات تقلبی انتظاراتمون برآورده نمیشه....البته ضعیف بودن ترمز سوناتا و آزرا نسبت به کمری یا آریون رو همه می دونن.
به هرحال سوناتا یا اپتیما برای جوونایی مث من کاملا راضی کننده تر هستند تا کمری.
و طبق تجربه من حتی از نظر دوام و کیفیت هم قابل قبول هستن ( اگر فقط کمی مراعات کنیم و از سواری به جای وانت استفاده نکنیم )
کمری، سونوتا یا اپتیما ؟ این سوال هر کسی برای خرید توی این رنجه ماشین هاست، فقط اینو بدونین که با توجه به تجربیات من، هرکدومو بخرید، ماشینای محترم و با آبرویی هستن و فقط باید نیازها و سلیقه ظاهری و رانندگیتون رو در نظر بگیرید.
من چون سوناتا رو تا سرعت 210 تا هم راضی کننده و آروم دیدم، نیازی به ماشین های پراصطحلاکی مث آزرا، آریون یا اپیروس نمی بینم. البته اپیروس که سالهاست وارد نمیشه و فک کنم خدمات پس از فروشش جالب نباشه...
من افراد زیادی رو دیدم که حتی از آشغال ترین ماشین های چینی به قدری راضی هستند که حد نداره ...! این موضوع نشون میده که علاوه بر نحوه استفاده،انتظارات من مشتری از ماشین هم توی بحث رضایت از کیفیت دخیله.
من کسایی رو می شناسم که توی کیش سوار فورد طاروس آمریکا میشن، بعد میگن؛ این آشغال بی کیفیت که ارزش خرید نداره...فقط کادیلاک !!!!!!!!!!!!
هیچ وقت دنبال حمایت بی جا از چارتا تیکه آهن پاره نبودم، ولی از ماشین کره ای خودم به قدری راضی بودم که لازم دونستم، تجربه خودم رو با دوستان در میون بذارم تا کسایی که می خوان خرید درستی داشته باشن، تجربه های مختلفی رو بخونن.
از فریبرز عزیز هم بابت راهنمایی، تشکر می کنم.
حال دلتون که خوب باشه، حتی ماشینی بهتر از پراید هم وجود نداره....شاد باشید.
1395/5/23
اقا محمد من چندتا نقض از حرفاتون میگم ولی با این حال با جمله ی "حال دلتون که خوب باشه، حتی ماشینی بهتر از پراید هم وجود نداره....شاد باشید." به شدت موافقم
گفتین سوناتای امروزی هم از نظر قدرت موتور و امکانات و طراحی از کمری بهترن. خب کمری 2016 که وارد ایران میشه ساخت امریکا به سفارش کانادا(بعضی جا ها برعکس گفتن ولی خدا میدونه کدومشون درسته) هستن که همگی هیبریدی هستن و 200 اسب بخار قدرت دارن(با موتور 2.5 لیتری و بدون توربو شارژ) که از سوناتای 2016 ای که وارد میشن 22 یا 12 اسب بخار قدرت بیشتری تولید میکنه(بسته به gdi یا mpi بودنش)، کمری 2016 سردکن صندلی و گرمکن صندلی های عقب و سقف پانوراما و فرمون 3حالته و چنتا اینطور اپشن هارو نداره ولی در عوض 5تا رادار داره که نسبت به 2 رادار سوناتا(فقط بین خطوط و نقطه کور سوناتا داره) خیلی بیشتره حالا مردم بین این رادار ها و سردکن! خودشون انتخاب کنن. بحث طراحی هم کاملا سلیقه ای هسته(من اپتیما رو بیشتر میپسندم)
بعد شما خیلی حرف از نوع نگهداری زدین که اگه ماشین رو خوب نگهداری کنی خوب عمر میکنه
من چندتا مثال میزنم:
بابای من استاد دانشگاه هسته یه ادم خیلی نرمال و آروم(اوج دور موتورش 3000 هسته) که به هیچ عنوان شتاب براش اهمیت نداره ما سال 89 از نمایندگی ایرانخودرو یه پژو پارس(صاحب نمایندگی اشنا بود گفت یدونه پژو پارس ساخت تهران داریم بقیه ساخت خراسان هستن و خراسانی ها کیفیت خوبی ندارن ولی سفید دارن ولی تهرانیه رنگش نقره ای!! هسته ولی کیفیتش نسبت به اونا بهتره و ما همون نقره ای تهرانی رو گرفتیم) خریدیم و با این همه نرمال بودن بابام تا الان که 100 هزارتا کارکرده دو بار واشر سرسیلندر و یکبار صفحه کلاج و ... عوض کردیم.(البته هیچکدومشون من عوض نکردم چون طراحیشون افتضاح و اشغاله، دست به موتور که میگیری کلی از جا های دستت زخم میشه)
همکار بابام سانتافه 2015 داره با فقط 40 هزارتا کارکرد(داخل اولین کامنتم هم اشاره کرده بودم) به اندازه جونش ماشینو دوست داره. یه صبح اومده بیاد دانشگاه سرد بوده گرم کن صندلی رو میزنه ولی میبینه اصلا گرمکن کار نمیکنه. بابام میگفت صبح اومد دانشگاه با اعصابی خرد که چرا گرمکن ماشین 190 میلیونی کار نمیکنه بعد دوستم میخواست ماشین بگیره نظرش رو سانتافه بود بهش همین جریان رو تعریف کردم برگشت بهم گفت هیوندای و کیا ماشینای شانسی!!!!!!! هستن یکیشون خوب میشه یکیشون بد. اینو که بهم گفت دیگه هیچی بهش نگفتم آخه ادم 190 میلیون پول میده بابت ماشین شانسی!!!!(خودشون 203 میلیون دادن 2016 گرفتن)
... چند تا مورد دیگه
حالا میخوام اینو بگم که مثلا مثلا مثلا عمر مفید تویوتا 10 ساله یا هیوندای 5 ساله (ایرانخودرو عمر مفیدش 10 ماه هسته!!) شما به بهترین شکل هم ازش مراقبت کنین نمیتونه بیشتر از این سن دوام بیاره همین عموم که تو کامنت قبل ازش گفتم به بابام گفت یه تویوتا کرولا یا کمری(چون سابقه ای خوبی دارن تو ایران) صفر از نمایندگی بخر اگه تا 400 هزار کیومتر دستت خودت(چون رانندگی بابامو میشناسه) خراب شد من با هزینه خودم تعمیر میکنم. خب حالا چرا عموم نگفت تا 500 هزارتا؟ یا چرا نگفت دست فریبرز؟ چون میدونه عمر مفید تویوتا(یعنی تا اولین تعمیر) با رانندگی ملایم مثل بابام 400 هزارتا هسته
پس رانندگی و سلیقه نمیتونن عمر مفید ماشین رو بالا ببرن ولی میتونن ماشین رو تا نزدیکی عمر مفید برسونن
یکی از همکارای بابام bmw x3 داره(فکر کنم مدل 2004 هسته از این قدیمیا، 6سیلندر هم هسته ولی حجمش نمیدونم) هنوز 200 هزارتا کارنکرده دوتا از سیلندر هاش نصفه جون کار میکنن خب این ادم رانندگیش افتضاحه همه ی دنده هارو تا کات اف پر میکنه، تو حرکت دنده رو میذاره رو خلاص بعد دوباره میذاره رو D(به حساب خودش تا مصرف سوخت کم بشه) اصلا یه وضعی حالا 20 میلیون خرج داره حاضر نیست خرج زبون بسته bmw کنه(تازه اینم bmw بوده اینقدر عمر کرده)
منم چند بار تو کامنت قبلیم هم گفتم که ادم تعصبی نیستم و تازه ما ماشینمون پارس هسته فقط همین عموم ماکسیما داره(چند روز پیش با هم برا خریدش رفتیم) که دیدین من هیچ حرفی از ماکسیما نزدم اصلا این چندتا تکه اهن ارزش راست و دروغ به هم کنی یا تعصب الکی نداره
جمله اخر خودت برا خودت:
ایشاا.. هر ماشینی (حتی پراید!!) میگیری لبت خندون و دلت شاد باشه
1395/5/24
سلام، فریبرز جان، ممنون که جواب میدی.
حرف شما رو به خودتون میگم، که حرف خودم هم هستش، ( حالا میخوام اینو بگم که مثلا مثلا مثلا عمر مفید تویوتا 10 ساله یا هیوندای 5 ساله...)، اگر قبول کنیم که کره ای ها به گفته شما 5 سال عمر مفید دارن، من یکی که دیگه حاضر نیستم ژاپنی بخرم.
چون توی ایران ما کسی که 180م پول به ماشین میده، هرگز بیشتر از 3-2 سال سوار ماشینش نمی شه و بعد معمولا 1 سال اکثرا ماشینشون رو با مدل جدید مثلا 2017 چنج می کنن.!!!
البته بگم حالا که بحث خوب کمری هیبرید پیش اومد و مقایسه خنده دار شما، از نظر قدرت موتور با سوناتا یا اپتیما، پس منم بگم که همین الآن انواع سوناتا با موتور توربو و بعضی ها به صورت هیبرید در بازار آمریکا با دوبل امکانات کمری هیبرید عرضه می شوند که کمترین قدرت سوناتا با موتور توربو 190 اسب و با موتور 2000 توربو، سوناتا 280-270 اسب قدرت دارد، که با این موتور دیگه اصلن جای رقابتی بین سوناتا و کمری باقی نمی مونه چون سوناتا با 270 اسب احتمالا کمری رو له می کنه و تنها بحث رقابت بین کمری 2500 و سوناتا 1600 توربو البته با کلی امکانات بیشتر و مصرف کمتر خواهد بود.!!!!!!
حالا این که ما عرضه نداریم سوناتا توربو یا هیبرید، بیاریم دیگه تقصیر کره نیست.
وقتی من می گم سوناتا قدرت بیشتری داره، شما چه کار به کمری هیبرید 220م داری ؟؟؟سوناتا 174 م کجا، کمریه 220م کجا ؟
سوناتا lf، مدل 2016 و کمری glx، مدل 2016 بنزینی، حالا کدومشون قدرت بیشتری دارن؟ طراحی بهتری دارن؟ امکانات بیشتری دارن؟
برای من که نمی خوام ده سال سوار یه ماشین بشم؛ بازم سوناتا و اپتیما بیشتر ترجیح پیدا می کنند تا کمری زشت و با دوام.
من با راننده های تاکسی کمری فرودگاه زیادی صحبت کردم، نه اینکه تا به حال کمری مشکلی نداشته باشه ولی اکثرا با وجود اینکه کارکرد ماشینشون بالا 250000 تا هستش ، از دوام و کیقیتش واقعا راضی هستند و بنده هم این موضوع رو کاملا می دونم.
ولی با این وجود چیزایی از سوناتا خودم و بقیه کره ای ها دیدم و شنیدم که بدجوری بنده و عده ی زیادی از ایرانیان رو شیفته خودش کرده.
دوام ماشین های کره ای خیلی کمتر از تویوتا است ولی با توجه به استفاده ما مردم، کره ای از جهت دوام کافی و از جهت قدرت و امکانات و طراحی، واقعا سرتر است.
درضمن با توجه به اطلاعات بنده همیشه در سال های اخیر کیفیت محصولات سایت خراسان ایرانخودرو بالاتر از بقیه سایت ها بوده و به شخصه تا به حال پژویی که مونتاژ تهران باشد، ندیده ام !!
جالبه اینکه دوست عزیزمون گفته ماشین کره ای شانسی هستش رو بنده تا به امروز فقط در مورد ماشینای ایرانی شنیده بودم نه در مورد صنعت کره که حالا برای بازار اروپا هم ماشین طراحی می کنه !!!! چون ماشینای ایرانخودرو شیفت روز و شیفت شب دارند معمولا گفته میشه شیفت روز کیفیت مونتاژ بالاتری داشته و این که به شما شیفت روز بیفته یا شب شانسیه !
حالا عجیبه که شما با یکی از دوستانتان که قصد خرید کره ای داشته مشورت می کنید، به ایشان از کره ای ها بد میگید، بعد این آفا به شما میگه که کره ای ها شانسین !!! حالا شما از این مکالمه خنده دار نتیجه می گیرید که ماشین 190م کره ای شانسیه ولی مثلا ژاپنی شانسی نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟ عجب !!!!
جالبه ما ایرانی ها در مورد هرچیزی که صحبت می کنیم، بعدا نتیجه شو به عنوان یه تجربه می خوایم به دوستان دیگه هم منتقل کنیم !!!
خرابی های بیشتر کره ای هارو هم با قانون احتمالات ریاضی برای شما اثبات کردم وهم با استفاده نادرست ما مردم چه در بحث رانندگی و چه در بحث استفاده از قطعات تقلبی که پدر ماشین خارجی رو درمیاره !
و به شما هم گفتم که موارد بسیاری رو مشاهده کردم که ژاپنی بودن ولی ایرادات مشابه پیدا کردن مثلا این همه آریون و کمری که بعد چندسال رنگ فرمونشون رفته!!! ولی به نظر من عیب بزرگی به حساب نمیاد.
این رو هم بگم که هرگز به خودم اجازه نداده بودم که درمورد کمری اینجوری جسارت کنم ولی شما با من کاری کردید که مجبورم در مورد برند پرافتخار و معتبر تویوتا و پرفرش ترین خودرو جهان، یعنی کمری ( درسال های اخیر ) طوری صحبت کنم که انگار با تویوتای محبوب و دوست داشتنی، پدر کشتگی دارم، و مجبور شدم حرفایی بزنم که اصلن دوست ندارم !!!!
به شما گفتم که کره ای های زیادی رو دیدم که مدل های پایینی دارن ولی نه چرم صندلی مشکل داشته نه افت فنی داشتن، با این حساب،
دوست عزیز این نصیحت رو از بنده به گوش داشته باشید که اگر قرار باشه با ضعیف شدن چرم صندلی و کنده شدن نوار سانروف و ... به اعتبار هر ماشینی شک کنیم، باید تا آخر عمرمون حسرت بخوریم و همش از این برند به اون برند بپریم، شاید یکیشون و پیدا کنیم که بعد 10 سال نه چرمش ضعیف بشه نه سیلندر هاش مشکل پیدا کنه !!!!!
بازهم از تمام راهنمایی های شما صمیمانه سپاس گذارم و ازاینکه بحث های اینجوری پیش اومد واقعا خوشحالم، چون حالا هم من از شما یه چیزایی یاد گرفتم و هم این که بسیاری از سوء تفاهم ها برطرف شد،
تجربه خودم از ماشین های کره ای رو در کنار تجربه اندک از ژاپنی ها مطرح کردم، شاید بدرد کسایی بخوره که قصد خرید دارن و سعی کردم عادلانه گفته باشم که نه به برندی بر بخوره و نه تعریف الکی کرده باشم.
به عنوان کلام آخر، عرض پوزش از آقای فریبرز، اگر جایی خدای نکرده بدون منظور حرف نامناسب زدم و دل شاد رو برای همه دوستان، از خداوند بزرگ می خوام. با تشکر.
1395/5/26
سلام اقا محمد
!!!چون توی ایران ما کسی که 180م پول به ماشین میده، هرگز بیشتر از 3-2 سال سوار ماشینش نمی شه!!!!! الان دقیقا بر چه اساس این حرفو زدی؟؟؟؟ خب الان من نباید بخندم!!! من نمیدونم شما با ادم هایی رفت و امد دارین ولی حتما ادم های پولداری هستن که سوناتا و کمری ماشین شهریشونه!!
رییس دانشگاه: تویوتا کمری مدل 2012(از صفر هم دست خودش بوده)
معاون دانشگاه: ب ام و x3 مدل(2004 یا 2005) تقریبا 6 سال دستش بود الانم نیسان تیانا خریده
و و و ....
معاون دانشگاه: سانتافه 2015 از صفر دست خودش بوده
معاون دانشگاه: ام وی ام x33 مدل 90 از صفر دست خودش بوده
معاون دانشگاه: پارس مدل 89(بابای من) از صفر دست خودش
خیلی از اقوام ما هم اینطور ادم هایی نیستن(مثلا یکیشون جنسیس کوپه 2011 داره الانم 5 ساله ماشینو داره یا یکی از دوستام کمری xli مدل 2006 داشت تا امسال عوضش کرد اپیروس(دیونه بی مغز) خرید از صفر کمری دست خودش بوده)
من دوباره میگم درمورد کمری و سوناتای موجود داخل ایران گفتم نه امریکا(تازه فول اپشن ترین کمری های موجود در امریکا حتی صندلی های عقبشون هم سرد کن دارن عقبشون یخچال و پرده برقی هم دارن 5تا رادار هم دارن و ... . فکر نکن کمری از لحاظ اپشن ماشین دست و پا بسته ای هسته)
حالا همین کمری بنزینی با سوناتای 2016 قدرتشون یکی هسته(البته کمری 100 سی سی حجم موتورش بیشتره) ولی از نظر شتاب و کلا توانایی های حرکتی کمری از سوناتا بهتره
بحث طراحی هم کلا سلیقه ای هسته و نمیتونی بگی کمری ماشین زشتیه و مثلا خودم از ظاهر سوناتای 2016 به شدت بیزارم(فکر میکنم نسل قبلش مدل 2011 تا 2014 طراحی شون بهتره) ولی عاشق طراحی اپتیما 2016 هستم
شما 3 فاکتور سوناتا رو گفتین که همه ی کره ای دوستان درمورد هر مدل کره ای میگن: 1.قدرت بیشتر موتور(دقیقا نمیدونم به اندازه 10 اسب بخار قدرت بیشتر(البته درمورد موتور gdi هسته که روی سوناتای ایرانی اغلب نیسته) چه فایده ای داره یا مثلا جک جی5 ، 140 اسب بخار قدرت داره چه برتری از پارس elx با 110 اسب بخار داره با این حال نه شتاب و نه تاپ اسپید بیشتری داره) 2. طراحی بهتر(بازم طراحی بیشتر سلیقه ای هسته) 3. اپشن بیشتر(بین سردکن و ... سوناتا و رادارهای کمری خودتون تصمیم بگیرین)
چرا از شتاب و توانایی های حرکتی و کیفیت و دوام سوناتا چیزی نگفتی؟ اقا منصفانه صحبت کن
سال های اخیر رو نمیدونم ولی سال 89 که ما ماشین رو گرفتیم ماشین های ساخت تهران کیفیت بالاتری داشتن و سال بعد شوهرخالم مدل 90 گرفت(شوهرخالم راننده ماشین سنگین هسته و فقط داخل شهر سوارش میشن ولی ما کلی با ماشینمون مسافرت رفتیم) ماشین ما تو 90 هزارتا کارکرد جلوبندی ماشین رو تعمیر کردیم و اونا تو 35 هزارتا. بازم میگم الان رو نمیدونم ولی اون زمان اینطوری بود
من دوستم میخواست ماشین کره ای بگیره بهش همش از کره ای ها بد نگفتم تمام جوانب رو گفتم و به گفته ی خودش 3 دلیل برا خرید سانتافه براش کافی بود: 1. بازار دست دوم بهتر 2. طراحی تو چشم تر 3. اپشن بیشتر. اینا رو هم من قبل خرید بهشون گفتم پس اینطور الکی قضاوت نکن
چرا ماشینای کره ای مدل 2006 و 2007 اکثریت چرم ضعیف تر و افت کیفیت بیشتر و ... نسبت به ماشینای ژاپنی هم مدل دارن؟؟؟؟ منتظر جوابم
اقا با کسی دعوا نداریم که بخوایم اینطور با خشونت صحبت کنی فقط یه بحث عادی هسته البته منم تند صحبت کردم
یا حق
1395/5/26
سلام فریبرز جان.
معلومه که ما با کسی دعوا نداریم اتفاقا بنده تازه حالا داره از شما خوشم میاد...تازه داریم گرم می شیم !
همیشه به این صفحه سر میزنم تا ببینم اگه شما صحبت تازه ای کردی بخونم و اگه لازم بود پاسخ بدم عزیزم.
من از شما یه گله ای دارم، اینکه انگار وقتی نظرتو می نویسی، بدون توجه به صحبت های قبلیمون می نویسی! یعنی من واقعا از دوام و کیفیت سوناتا نگفتم ؟!!!!!! چرا فکر می کنی من خوب کره ای رو می گم و بدشو پنهان می کنم ؟
آخه من که با صنعت ژاپن و از جمله تویوتا محبوب دشمنی ندارم که بخوام ازش بد بگم عزیزم.
ماشین ایرانی که با کره ای قابل قیاس نیست ولی من حاضرم قسم بخورم که تا به حال هرچی کره ای دیدم و سوارشدم خیلی خیلی سرتر از چینی های صفر کیلومتر هم قیمت خودشون بوده و تعدادی هم از جمله ماشین خودم حتی از نظر کیفیت قظعات از تعدادی کمری که به قصد خرید نگاشون کردم بالاتر بوده. و توی اکثر تست های درگ هم از کمری بهتر بوده توی بحث لدت رانندگی هم از کمری کمتر بوده ولی کاااااملا رضایت بخش ظاهر شده حتی در مقایسه با کمری.
من اینهمه کره ای و تعداد زیادی ژاپنی سوار شدم ،
واقعا هیچ کره ای نبوده که بخواد اتاقش صدا داشته باشه یا افت کیفیت عجیب و غریبی به چشمم نیومده؛ در مورد عیوبی هم که شما توی کامنت اول برای کره ای نوشتی هم که صدبار گفتم که نمونه های مشابه رو توی تویوتاهای مختلف چه توی تعمیرگاه و چه اونایی که به قصد خرید نگاه کردم ، دیدم...
با این حال شما همین الآن یه سرچ ساده توی سایت باما انجام بده ببین خداوکیلی سوناتاهای 2011-2006 تمیز ترو خوشگل ترن یا مدل های مشابه کمری...مثلا کمری یه بدی که داره چراغاش واقعا ضایس، هم خیلی زودتر از سوناتا مات و زشت میشه هم این که اگه تو شب دقت کنی نور سوناتا به خصوص مدل های بالاترش خیلی منظم تر و خوشگل تر از کمریه !
یه نکته دیگه عزیزم، شما چرا اینقدر توی بحث ما پای تجربیات اساتید محترم دانشگاه و فامیلا تونو وسط می کشی؛
آخه به من چه ربطی داره که یکی ام وی ام خریده از سال 90 تا حالا دست خودش بوده ؟؟؟
توی کلاس مردمان امروز ایران، وقتی کسی تو این وضع و اوضاع 180م پول به ماشین میده صددرصد بیشتر از 3-1 سوارش نمیشه...
حالا من چی کار کنم که پیرمرد رفته 4 سال پیش کمری خریده هنوزم نگه داشته ؟؟ تازه اونم هنوز دیر نکرده؛ یک سال بعد میفروشه باز تقریبا میشه همون حرفی که عرض کردم...
از این حرفا گدشته، من از شما دوست عزیز انتظار دارم که منظور من و از حرفی که میزنم بفهمی...نه اینکه یه برداشت سطحی داشته باشی و من بخوام 4 خط هر دفعه منظورمو توضیح بدم؛
در عین حال منظور من این بود که با توجه به اینکه قرار نیست بنده یا امثال من 10 سال سوار یک ماشین بشیم، پس کره ای به خاطر دلایلی که عرض کردم به ژاپنی صددرصد ترجیح پیدا می کنه...
اونقدری ترجیح پیدا می کنه که بخوایم سرمایه زندگی مونو واسه کره ای هزینه کنیم.
من کره ای ها و ژاپنی های زیادی رو با کارکرد های بالا دیدم ولی اگر شما دوست گل دقت کنی همیشه سوناتا خودمو مثال می زنم چون بیشتر ازهمه باهاش رانندگی کردم؛ منظورم اینه که،
فقط کسی که چندسال با یه ماشین رانندگی می کنه میتونه نظر درستی راجع به دوام و حفظ کیفیت ماشین بده نه صرفا یه تست ساده والامنم از فردا میرم توی خیابون از 1000تا کسی که ژاپنی داره در مورد ماشینش سوال می کنم...قطعا به خاطر وجود سلایق و انتظارات مختلف بیشتر از 10 نفر از ماشین ژاپنی بد می گن؛ پس منم میام هر 10 تا رو با عیب و ایراداتی که داشتن اینجا بزرگش می کنم تا بعد بشینیم جفتمون به حال صنعت ژاپن گریه کنیم !!!!!!!! حالا دیگه اینم نمی گم که مثلا 990 تا دیگه هم دیدم که از ژاپنی راضی بودن !
منظورمو می فهمید که ؟؟؟
مثال بارزش هم همین سایت خودروبانک که کارشناسانش، واقعا خوب ماشینو بررسی می کنن و اگر دقت کنی سوار چینی صفر میشن و دست آخر می گن ماشین خوبیه، بعد مردم میرن می خرن، بعد چند سال طرف یه جوری ابراز نارضایتی می کنه که انگار موقع خرید کور بوده !
خوب معلومه وقتی چند سال خودت رانندگی کنی حساب کار دستت میاد و نظر دیگران هم زیاد برات مهم جلوه نمی کنه چون خودت تجربه چندساله داری و چیزایی که لازم باشه تو این مدت از ماشین دستت اومده.
در هر صورت بنده همچنان با اصرار تمام و بدور از هیچگونه تعصبی می گویم که با توجه به تجربه چندساله به عنوان یک جوان خانواده دار که تا کنون بسیار هم با پدال گاز ماشین ها بازی کرده ام ، از صنعت کره راضی هستم...
و با توجه به اینکه پیشرفت خوب و فروش خوب کره ای هارا در بازارهای جهانی می بینم بیشتر از پیش هم به این صنعت می توانم که اعتماد کنم...با این وجود مثل سابق صنعت ژاپن و از جمله تویوتا را بسیار بالاتر از کره دیده و برای آن ارزش بالا و غیر قابل انکاری قایلم.
برای هر دو صنعت کره و ژاپن آرزوی موفقیت می کنم که ارزش خاصی برای مشتریان خود قایلند.
از شما دوست عزیز و گرامی هم مثل همیشه صمیمانه سپاس گذار بوده و آرزوی موفقیت و شادکامی دارم.
1395/5/29
محمد این بحث تموم
من فکر میکنم تو درست کامنت منو نمیخونی یا شایدم منظور منو نمیفهمی همون چیزی که تو هم در مورد من فکر میکنی
موفق باشی
راستی اقا این یه گفتگو دوستانه بود خوبی بدی حرف تندی چیزی بود حلال کن
1395/5/29
راستی این بحث به نتیجه درستی نرسید
انشاالله یه جا دیگه بحثمون به نتیجه میرسونیم
1395/5/29
بله؟ لوكس كره اي؟. اسباب بازي ژاپني؟. به نظرم يه سر به دكتر بزن
1395/5/30
سلام فریبرز جان......منظور شما رو از اینکه به نتیجه نرسید متوجه نشدم
نکنه نتیجه اینه که من از تظر خودم برگردم و زیربار حرف شما برم ؟؟؟؟
به نظر من مهمترین نتیجه ای که شما باید از این بحث می گرفتید اینکه کره ای اون چیزی که شما فکر می کنید نیست و فراتر از اون هستش و الا من که از کیفیت ژاپنی می دونستم و هرگز هم بهش شک نکردم.
هرچند که با توجه به سابقه اندک شما از خودرو های کره ای و ژاپنی اصلا بحثای ما قرار هم انگار نیست که به نتیجه برسه
به نظر من بهتره شما یه ماشین ژاپنی یا کره ای بخرید و چند سال ازشون استفاده کنید و بعد دوتاشونو باهم مقایسه کنید.....احتمالا اینجوری بهتر به نتیجه می رسید.
در هر صورت بحث خوبی بود و من نظرم به شما نسبت به اون کامنت اول کلی تغییر کرد.....در هر صورت با همین شزایط هم هر جایی که شما مایل باشید بحث می کنم.
شما هم بنده رو حلال کنید و نکته آخر اینکه این آقای شاهین رو کلا جزو کره ای دوستان به حساب نیارید.
1395/6/6
سلام
آقا من یه سوال داشتم
بین میتسوبیشی لنسر و کیا سراتو ۲۰۱۶ موندم
شرایط خرید قسطی کیا بهتره
ولی لنسر هم نمای بهتری داره هم میشه گفت بیشتر میشه بهش اعتماد کرد
ولی مشکل دیگه لنسر به نظرم میتونه مشکل قیمت لوازم جانبی باشه
مثل مزدا ۳ نیو
کیا رو نمیدونم وضعش چطوره
اطلاعات بهم بدین واقعا ممنون میشم
در کل بین این دو موندم
ممنون میشم راهنمایی کنید
آقا فریبرز و آقا محمد هم اگه کمک کنید ممنون میشم
بقیه هم بگن لطفا
1395/6/10
کاملا حرف شما درسته
1395/6/13
اقا پرهام سلام
من نمیدونم قیمت لوازم لنسر چنده ولی قیمت چندتا از لوازم کیا سراتو 2016 رو میدونم بهت میدم
1. یکی از چراغ های جلو 2 میلیون تومان
2. جلو پنجره (همون قسمت کوچکی که ارم کیا روشه) 500 هزار تومان
3. سپر کامل 2 میلیون
اگه شتابگیری برات خیلی در اولویت نیست(هر چند لنسر هم شتابگیری خوبی داره) لنسر رو انتخاب کن هم کیفیت و اصالت ژاپنی رو به دوش میکشه هم ماشین کم اصطحلاکیه و به اندازه ای که کارت راه بیفته هم اپشن داره و البته سیستم صوتی خیییلییی قوی امریکایی 720 واتی راکفورد رو هم داره که در مقایسه با مثلا سانتافه 2016 که سیستم اینفینیتی 380 واتی داره خیلی بیشتره و بهتر
ولی اگه اهل شتابگیری و اپشن های خییییلییی زیاد و بعضا بی استفاده(چند روز پیش با ماکسیما که هیچ اپشن نداره تا تهران رفتیم(تقریبا 1000 کیلومتر) اصلا نیازی به سردکن و گرمکن و سقف پانوراما و حتی چرم صندلی و ... اینا پیدا نکردیم)
حالا شما رو نمیدونم ولی اگه من باشم سمت 6 سیلندر های دست دوم مثل اریون و ماکسیما و تیانا میرم(داخل همین سفر به طور کاملا واضح فرق بین ماشین 6 سیلندر رو با بقیه ماشینا فهمیدم به خصوص وقتی از سربالایی ها بالا میرفتیم همه جا میموندن و شروع به معکوس کشی میکردن و اون موقع ما و یدونه ازرا 2011 از کنارشون مثل ماست رد میشدیم مصرف سوختش هم با کولر همیشه روشن 8.5 بود ماشین معمولا با کروز 110 تا میرفت) ولی پیشنهاد من به شما لنسر هسته
1395/6/17
جناب فریبرز...شما همونی نیستی که تو پیج فیس لیفت اپتیما فرمودین کمری شتابش 7 ثانیه س اما یه نفر 5 ثانیه هم زده....؟

محمد خیلی پسر خوبیه که با شما بحث میکنه ..ولی شما با اون 5 ثانیه تون ژاپنی بازارم زیر سوال بردین.......

1395/6/18
نه اقاجان اون من نیستم
من اصلا نمیدونم اون کشور کجایه کره ی زمینه!!!!! که بعد همچی بگم
ولی بازم میگم شتاب کمری 2016 هیبرید داخل ایران بین 7 تا 7.5 هسته فیلمای زیادی هم اپارات موجوده
1395/6/19
عزیزم کمری تو بهترین حالت _8/5_8/8 میزنه.....نمیدونم رو چ حسابی شما این حرفو میزنین...ضمنا هیوندای اوانته اسپورت یا بقول خودمون الانترا اسپورت با موتور 1.6 لیتری 7 ثانیه میزنه...ک چی

ضمنا خود شما بودین که فرمودین شتاب 11 ثانیه خیلی مسخره س...خیلی برام جالبه نظرتونو راجع به هوندا سیویک ک تو همین سایت 14 زد بدونم..

خواهشا تعصب بیجا رو بذارین کنار..حرف منطقی بزنین هم به دل خواننده نظرتون میشینه..هم خدایی نکرده بهتون توهین نمیشه

1395/5/16
این مدل مزدا دیگه قیافش خیلی تکراری شده کاش جدیدش بیاد
1395/5/19
من اصلا کاری به مقایسه این دوتا ندارم ولی توی دعوای کره ای ها با ژاپنی ها چندتا موضوع خیلی جالبه:
1. کره ای ها با سابقه خیلی کمتر، امروز به جایی رسیدن که نه تنها بدجوری برای ژاپنی ها شاخ شدن، بلکه همین الآنشم جنسیس g80 با قدرتی مشایه بنز s500 و البته با قیمت خیلی کمتر، برای رقابت با بنز و ب ام و روانه بازار شده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
2. توی لیست 50 برند پرفروش سال 2015 آمریکا، در کنار فورد و شورولت و تویوتا و... نام 6 ماشین کره ای مث سوناتا و... دیده میشه در حالی که اصن خبری از نیسان، میتسوبیشی، یا حتی بزرگانی مث لکسوس و کادیلاک و... نیست !!!! و این از نظر من برای کره ای ها افتخار بزرگی به حساب میاد.
3. کره ای ها با وجود سابقه خیلی کمتر همین حالا هم بازار خاورمیانه رو توی دست گرفتن، طوری که تویه خیابون های این کشورها به ازای هر 10 تا سوناتا و اپتیما فقط یک کمری دیده می شه !!! تویه این بازار احتمالا ژاپنی ها فقط به داعش تویوتا هایلوکس می فروشن !!!!
4. شرکت های کره ای سرعت پیشرفت عجیبی دارن، به طوری که هیوندای در سال 2013، به عنوان بهترین شرکت خودروسازی جهان از نظر سرعت توسعه و ارتقا شناخته شد. و این تنها دلیلی است که باعث شده تا کره ای ها که تا 20 سال پیش پراید تولید می کردن، امروز در همه رده ها موی دماغ ژاپنی های با اصالت بشن، اونم فقط با دوتا شرکت خودروسازی مطرح !!!!!!!
5. برگ برنده کره ای ها در این روزها نسبت به رقبای ژاپنی؛ خلاقیت و بروز بودن طراحی، قدرت موتور بیشتر محصولاتشان نسبت به رقبای ژاپنی هم قیمت، امکانات زیاد و گاها عجیب و غریب، قیمت های مناسب تر با توجه به سگمنت ماشین و دوام و کیفیت قابل قبول.
اما با این مسایل تنها برگ برنده ژاپنی های موجود در ایران تنها دوام و کیفیت فنی و قطعات بالاتر و بهتر است که باعث شده تا نزد ماشین بازان هنوزهم از اعتبار بیشتری برخوردار باشند، هرچند وقتی قرار نیست که بیشتر از 1-10 سال سوار ماشین خود شوید، حتی بحث دوام هم برایتان کم اهمیت می شود و باز مجبورید که سراغ کره ای ها بروید !
البته با این سرعت پیشرفت محصولات کره، احتمالا تا چند سال دیگه حتی از نطر دوام و کیفیت هم کره ای ها سرآمد بشن !!!!!!
هرچند که در آن روز هم باز تویوتا، تویوتا می ماند و بس.
به امید روزی که صنعت خودروسازی ایران هم بتونه حداقل چین رو بگیره !!.
1395/6/23
من اولش فک کردم شما از روی نا اگاهی این چیزا رو گفتی اما چون داری این نااگاهی رو اشاعه میدی من اسمش رو میزارم نادانی !!! حالا چرا ؟؟؟ الان میگم اگه میزان فروش یک ماشین دلیلی بر یک محصول خوب و کم نقص باشه و فروش کم دلیل بر اشغال بودن محصول دیگر باشه پس با منطق شما برندهایی از جمله لامبورگینی و بوگاتی و فراری اصلا ماشین ساز نیستن و از خودروسازان کره ای جا موندن !! جلل خالق !! یا اینقدری که پراید و پژو تو ایرانه ماشین دیگه ای نیست پس بهترین ماشین های خاورمیانه هستن و این بار کره ای ها جا موندن از وطنی ها پس شماره یک دنیا فعلا سایپا و ایرانخودرو هستن ... همچنین اینقدری که تیبا تو اکراین هست ماشین کره ای نداریم پس بازم سایپا یکتاز هس حتی در یک کشور اروپایی و بازم کره ای ها جا موندن !! جلل الخالق...جوش نیار عزیزم دارم با منطق خودت پیش میرم !! همچنین همه میدونن هیچ شرکتی در دنیا با داعش معامله نمیکنه و این گروه از بازار سیاه و غنیمت جنگی تامین لجستیک میکنه حتی شرکت های جرثقیل ژاپنی بخاطر اعدام با جرثقیل به ایران نمیفروشن دیگه داعش که جای خود دارد همینجا چهره ی خودت رو نشون دادی که چه ادم اوقده ای و متعصبی هستی که میخوای برند محبوب تویوتا که با کلمه اطمینان و کیفیت تو دنیا معروفه رو با جسبوندن به گروه منفور داعش خاستی بکوبیش و همچنین خنده دار ترین حرفت رقابت کره ای ها با المانی ها بود اگه با یه ماشین المانی فقط بوق زده بودی این حرفو نمیزدی چه برسه برونیش !! جنسیس که شاخ کره ای ها بود هیوندای هنوز بلد نیست یه سیستم تعلیق براش بزنه که لااقل 6 ماه دوام داشته باشه و کمک هاش خیلی زود میپوکه رقابت پیش کش !! اگه تاریخ صنعت کره رو دیده باشی توی مستند "کره ی جنوبی کشوری که باید شناخت" که خود کره ای ها هم ساختنش متوجه میشی که کره ای ها فقط مونتاژ کارانی ناشی هستن و خودشون تو اون مستند بهش اعتراف کردن که متخصصین ژاپنی اخر هفته ها به کره سفر میکردن و در ازای افشای اسرار شرکتشون که همون تکنولوژی ساخت بود پول هنگفتی دریافت میکردن ... کره ای ها حتی بلد نیستن ماشین طراحی کنن و این طراحی هایی که میبینید توسط طراحان اروپایی استخدام شده در این شرکت ها انجام شدن اره عزیزم برو حتما اون مستند رو نگاه کن تا ببینی واقعیت رو ... توی همین ایران یه تصادف بود چن سال پیش که خیلی صدا کرد تو اینترنت هم موجوده که یه زن و شوهر ایرانی معروف یا بازیگر بودن یا ورزشکار درست یادم نیس یه ماشین کره ای سوار بودن که شاسی بلند بود یا اسپوتج بود یا توسان که یه لکسوس سدان زد بهش لکسوس فقط سپرش اومد پایین و چراغاش نابود شد و رادیاتش هم کمی به داخل فرو رفت ولی شاسی بلند کره ای له شد و اون دو نفر سرنشینش در جا مردن طوری که باید جسدشون رو با قاشق جمع میکردن اونوقت راننده لکسوس یه خراشم بر نداشت اینه تفاوت یه خودروساز با یه مونتاژ کار !!! اخه کجای دنیا یه سدان یه شاسی بلند رو نصف میکنه!! جلل خالق!!!!!!!!!!!!!!! این از معجزات کره ای ها هست که ایرانی ها رو دیوانه ی خود کرده ... دلیل اصلی طرفداری بسیاری از ایرانیهای طرفدار ماشین کره ای فقط اینه که نزدیک ترین گزینه به پول توی جیبشون و واقعیت زندگیشون هست بعد از سایپا و .. وگرنه کسی که بتونه بنز سوار شه عمرا بره سمت هیوندای و کره ای!! به قول معروف گربه دستش به گوشت نمیرسید میگفت پیف پیف !!
1395/5/22
سلام .من قبلش سورنتو2012داشتم بعد عید باماکسیما عوض کردم خدای یکی ازیکی بهتره حرف ندارن .مزدا با سراتو هم هردو عالی هستن هرکدوموعشقتون میکشه بخرین پشیمون نمیشین مبارک باشه .به فکر خودمون باشیم اونا مثل موشک میرن جلو .ما خودمون جرمیدیم
1395/5/23
لطفا خودروهای تولید داخل هم نمایش دهید وانها را تست کنید.
1395/5/29
اول اینکه قدرت سراتو ۱۵۸ اسب هست نه ۱۶۱ این اشتباه در تبدیل واحد ps به اسب بخار پیش میاد دوم گشتاور بالاتر سراتو هست که با توجه به گیر باکس شش دنده شتاب ثانویه بهتری به شما تحویل میده که این حالت در رانندگی معمولی خیلی کاربردیتر هست......دیگه اینکه چرا با اینکه شتاب رسمی مزدا بهتره ولی در عمل جا میمونه؟ اگه بحث پدل شیفتر هست خب هر دو دارن
1395/5/29
سلام
ميشه فيلم ولوو xc90 رو هم بزاريد
خيلي ممنون
1395/6/1
برید باااو بحث الکی نکنید.این کره ای ها بخاطر ما پیشرفت کردن واقعا ماشیناشون اشغالن.
1395/6/1
علیرضا ؟؟؟؟؟
کره به خاطر ما پیشرفت کرده ؟؟؟؟ !!!!!
همین هیوندای داره واسه 193 کشور توی دنیا ماشین تولید می کنه اونوقت ما اگه ماشیناشو نخریم اون 192 کشور دیگه هیچ کمکی به پیشرفتش نخواهند کرد ؟؟؟
تو همه جا از ماشین چینی حمایت می کنی حالا به کره ای می گی آشغال عزیزم.......حالت خوب نیست هاااا.
لطفا در کنا بالا بردن اطلاعاتت یکمی هم سعی کن ماشینای کره ای رو از نزدیک با دقت تماشا کنی بعد در موردشون اظهار نظر کنی
مردم آمریکا دارن کره ای رو همپای خودرو ملی می خرن بعد شما به چهارمین برند بزرگ خودروسازی جهان که هیوندای ب باشه می گی آشغال !!
1395/6/6
سلام دوستان. میخام یه چند تا مورد رو اشاره کنم که کاملا بی غرض و صادقانست بخاطر اینکه من خودم هم ماشین کره ای دارم(سوناتا 2009 ) و هم ژاپنی ( مزدا نیو 1390) . اول از همه بگم که جفتشون عالی هستن و اینکه متهم میکنید ژاپنی یا کره ای اشغاله خودتونم میدونین که مزاح و جکی بیش نیست.اما وقتی بخام تو مقام مقایسه بگم کدوم بهتره چند تا عامل رو در نظر میگیرم که نهایتا میگم مزدا بهتره.مزدا خیلی خرجش کمتره.خیلیییییی کمتر.نه اینکه خرج نداشته باشه اما نهایتا در حد یه پرشیا خرج داره.ولی سوناتا راحت سالی 3 تومن بدون احتساب بیمه خرج داره الان.موقعی که صفر بود خرجی نداشت خداییش ولی الان .... در ضمن من اول سوناتا رو داشتم و بعد مزدا رو خریدم به همین دلیل نظر شخصی و طرفدارانه ی خودم تا شیش ماه اول این بود که سوناتا بهتره...اما شتاب گیری های مزدا...گیربکس و موتور..مصرف سوخت و دوام و کیفیت قطعات همه ی اینها به مرور زمان بعد 5 سال به من ثابت کرد مزدا بهتر بود از سوناتا . اینم بگم که سوناتا از مزدا خیلی نرم تره و ارتفاعش هم بیشتره که این سوناتا رو ماشین خانوادگی تری میکنه اما اصلا به قشر با درامد متوسط که یه اندوخته ای واسه خرید ماشین دارن توصیه ماشین کره ای دست دوم رو نمیکنم چون واقعا تو خرج میندازتتون و صد درد صد دست دوم ژاپنی بهتره.تو بحث صفر هم تو یه سال اول با هم برابر هستن
1395/10/22
سلام داداش اولا همی توضیحاتت غلطه دومن مزدا رو بخوای یک بار سرویس کنی پانصد هزار تومنه سومن مزدا اگه یک دونه چراغش بشکنه پنج میلیون خرج برمیداره و بعد اینکه هم ماشین کره ای خوبه و هم ماشین ژاپنی
1395/6/6
مزدا خشکل تره یا سراتو به نظر شما؟
1395/6/20
Serato
1395/10/13
سراتو خشک تره. و زودتر ب صدا میوفته. اما مزدا تو دست اندازا کفش گیر میکنه. سراتو دارم از هر نظر ازش راضی ام . فقط خشک بودنش رو مخه. ماشین نرم میخوای تویوتا
1395/12/2
بازار دست دوم مزدا ۳ نیو بهتره یا سراتو ؟
1395/6/8
سلام دوستان بدون شک وبدون هیچ تعصبی عرض میکنم مزدا بسیار باکیفیت تر از کیا سراتو هستش فراموش نکنیم مزدا ژاپنیه و سالیان ساله که تجربه و دانش اندوخته .اون زمان که (40 سال پیش ) مزدا وداتسون خودرو میزدند کیا اصلا" وجود خارجی نداشت .هرچند که کیا هم خودروی خوبیه ولی در این مقایسه رقیب ژاپنیه که حرف اول رو میزنه بخصوص در مقوله دوام واستهلاک پایین قطعات ..شب دراز است وقلندر بیدار. کیفیت چیزیه که در درازمدت خودشو بهتون نشون میده .با سپاس
1395/6/9
دوستان من هرکاری کردم نتونستم خودم رو منصرف کنم و وارد این بحث نشم . اول از همه خوشحالم که سراتو مزدای پر آوازه پر ادعا تو زمینه گیربکس و موتور شکست داد . دوما اگه قراره این تست کاملا فنی و منصفانه باشه باید سایت خودروبانک عزیز به سایز رینگ و لاستیک سراتو و مزدا 3 یه نگاهی مینداخت !! خدمت دوستان عرض کنم سراتو با سایز رینگ 17 و در نتیجه ابعاد لاستیک 215/45/17 از رینگ و لاستیک های بزرگ تر و در نتیجه سنگین تری نسبت به مزدای با رینگ و لاستیک 16 برخوردار هست که این قضیه وقتی تو 4 تا چرخ لحاظ بشه تاثیرش کاملا مشخص میشه تو شتاب ماشین . دوستان اهل فن کاملا منظور بنده رو درک می کنن ! پس سراتو اگه از سایز رینگ و لاستیک مشابه با مزدا بهره می برد قطعا شتابی ازین هم بهتر میداشت و قدرت گیربکس و موتور مزدا 3 ازینم بیشتر زیر سوال میرفت ! در کل یادمون باشه سراتو از لحاظ ظاهری و چهره و امکانات هم ازمزدا 3 بهتره و این برگ برنده دیگه اون هست نسبت به مزدا 3 !! یادمون باشه ورود نسل جدید مزدا 3 بازار هم شاید از لحاظر آپشن و امکانات تغییر داشته باشه نسبت به نسل فعلی و از لحاظ گیربکس و موتور و درنتیجه شتاب شاید تو مصرف سوخت بهینه تر شده باشه مثل بقیه ماشین های نسل جدید ولی بعیده که از نطر شتابی مزدا 3 نسل جدید با همین موتور خطی و تنفس طبیعی بهبودی نسبت به این نسل داشته باشه . در کل به عنوان یه جوون انتخاب من سراتو بخاطر شتاب بهتر و ظاهر جوون پسند تر و آپشن های بیشتر خواهد بود نه مزدا بخاطر اینکه ترمزش 1 متر بهرت عمل کرده تو توقف یا اینکه تو تست موس که من شاید تو کل عمرم هم یک بار استفاده نکنم 4 کیلومتر بر ساعت بهتر عملکرده !! جالب بود که خودرو بانک این 4 کیلومتر اختلاف رو تفاوت زیادی اعلام کرده !!
1395/6/10
یه نکته دیگه هم که یادم رفت و چون قابلیت ویرایش تو سایت نیست مجبورم اینطوری اضافه کنم ... سراتو YD (که تو این تست بررسی شد ) سیستم استیبلیتیش به صورت دو مرحله ای خاموش میشه . یعنی اول با فشار دادن دکمه استیبلیتی که به ESP معروف شده سیستم استیبلیتی ماشین از کار میوفته و بعدش با نگه داشتن ممتد همون دکمه به مدت 2-3 ثانیه سیستم TCS یا traction Control System ماشین هم از کار میوفته که خاموش کردن هر دوی این سیستم ها خیلی مهم هست توی افزایش شتاب و دیدن قدرت واقعی موتور وگیربکس ماشین (طبق تجربه شخصی که این ماشین رو الان سوار میشم) . چون اگه یکیش روشن بمونه همچنان قدرت موتور وهرزگردی و چرخش چرخ ها رو کنترل میکنه و شتاب رو مخصوصا شتاب اولیه رو تو تخته کردن گاز یعنی همین کاری که دوستان خودروبانک اینجا کردن کاهش میده .امیدوارم آقای آل طه عزیز و دوست داشتنیمون هر دو این سیستم رو خاموش کرده باشن قبل گرفتن تست چون روشن موندن یکیش باعث کاهش شتاب میشه .
1395/6/10
علی جان یکم راجب تست موس مطالعه کنی متوجه میشی که حتی یک کیلومتربرساعت اختلاف سرعت هم خیلی ارزشمنده توی تست موس.
1395/6/10
سلام .مهران جان نگفتم ارزشمند نیست . قطعا استفاده خودش رو داره . حرفم این بود که تو این رنج قیمت معمولا جوونایی که این ماشینارو میخرن از جمله خود بنده انقدرا هم راننده حرفه ای نیستن که بخوان ازین حرکات مارپیچ تو خیابونا انجام بدن . ولی گاز تخته کردن تو مسیر های صاف که نیاز مند مهارت خاصی هم نیست رو خیلیایی که میخرن این ماشینارو انجام میدن واسه همین شتاب توخط مستقیم برای من اهمیتش بیشتره
1395/10/3
شما چی میگی کیا عمرا بتونه به مزدا برسه.کیفیت ژاپنی رو با کیا کره ای یکی میکنی!
1395/11/18
ببین دوست عزیز
شما سراتو داری مبارکت باشه و حله
ولی خندم گرفت از اینکه اینقد داری خودت رو اذیت میکنه و اینقد متعصابه هی میگی ماشین من بهتره ماشین بهتره که ، که کلاس ماشینت مثلا حفظ بشه ( البته ببخشیدا ) البته خب کسیم نیستش که بگه چیزی که من دارم بده و خوب نیس یا خوبه ولی فلان مشکل رو داره
دوست داشتم در مورد حرفات بگم تا برات روشن بشه ی چیزایی ، اون یک متر ترمز بهتر گرفتن مزدا 3 بود ... همون ممکنه باعث نجات جون ملت بشه ، همون یک متر ممکنه مانع برخورد ماشین با ماشین جلویی یا ی آدم بشه ، همون ی متر خیلی کارا میکنه که ممکنه تو اون همون ی متری که سراتو نگرفت تا وسط ماشین سراتو و ماشین جلویی رو جمع کنه یا حتی خدایی نکرده به ی انسان بزنه ...
و اگرم دقت کنه مزدا3 ماله چ سالی بود ؟؟!!!! و سراتو ماله چ سالی (2015) ، پس مطمئنا قدرت به ماشینای الان بیشتر اضافه شده ، چیز افتخار آمیزی نیست و یا شتاب ...
تو اون تست موس هم فرض کن اصلا داری تو جاده میری یهو ی حیونی یا حتی آدم یا ماشین بیاد جلوت ، ماشینت نباید خودش رو کنترل کنه ، ی موقع دیدی بخاطر همین عدم کنترل خدایی نکرده چپ کنی یا از جاده منحرف بشی ... ببینید یکم سعی کنید که ی چیزایی رو ببینید و یاد بگیریم هممون که یسری ایرادات رو قبول کنیم و باهاش بسازیم ...
محض اطلاع شما اگر همین شرکت کره ای خوب یعنی کیا ( که واقعا تلاش میکنه تا بهتر و بهتر بشه ) اگر میخواست عین شما رفتار کنه بخاطر خوبی و بدی هزارتا دلیل بیاره و اینقد متعصب باشه الان ماشیناش عین پراید میشد ... ولی میدونن که بهتره عیب ها رو ببینن و سعی در بهتر کردن و برطرف کردن عیب ها کنن
و در آخر باید قبول کنی که ماشین های کره ای گرچه خوبن و دارن بهتر هم میشن ولی واقعا مونده به کلا ماشین های ژاپنی برسن ، ولی پیشرفت کره ای ها هم واقع قابل تحسین و عالیه ...
ببخشید از پرحرفی ولی خب چندین بار این نظر رو دیدم و این دفعه بهتر دیدم ک ی جوابی بدم شاید یکم دیدتون عوض بشه ... موفق باشید دوست عزیز
1395/6/12
لوکس کره ای؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ادم چه حرفای خنده داری میشنوه حالا خوبه با نسل قدیم مزدا مقایسه شد این جوری شکست خورد
1395/6/12
سلام ب همگی دوستان یه راهنمایی میخواستم تورنج 150 تومن شاسی بلند خوب چی بخرم. کارم شهرستانه تو جاده م همش!!!
1395/10/18
س. دوست عزیز با این مبلغ پول حتما تویوتا راو۴ بخر یا سورنتو که هم شاسی بلندن و هم تنظیم ارتفاع دارن.
1395/6/13
سانتافه 2015 و 140 هزارتا کارکرد...................!!!!!!!!!
معلومه که....................
1395/6/18
آقای پرهام....نمی دونم شما تا کجا بحث مفصل من با فریبرز رو دنبال کردی
فریبرز حالا دیگه از دوستان منه....با این حساب چون خودش این حرفا رو گفته من حالا میگم؛
این فریبرز خان ماشالله معلومه که کاملا از تعصب که به دوره !!
وقتی شتاب اپتیما توی سایت از 10 میشه 11 که از نظر فریبرز اپتیما میشه آشغال....کمری میشه خوشگل و ارزون و به صرفه و با کلاس ! شتاب کمری که خود تویوتا میگه 8؛ فریبرز میگه 5 !!!
وقتی من می گم بابا سوناتا من هم توی 140 تا معکوس میده راحت.....اونوقت 140 تا میشه سرعت غیر مجاز !!!! حالا یه آزرا بدبخت توی جاده راه خودش رو داره میره ، فریبرز با ماکسیما از کنارش رد میشه بعد به آزرا میگه ماست !!!!
اگه ژاپنی آپشن داشته باشه فریبز میگه دیدید فلان ژاپنی گرم کن صندلی داشت _!!!!!_ اما کره ای آپشن داشته باشه اونوقت آپشن میشه الکی....میشه مسخره....سقف پاناروما هم میشه بیخودی !!!
فریبرز منم وقتی جاده میرم یا اصلا توی شهر می رم شاید توی یه ساعت رانندگی کلا یه بار شیشه ماشین رو بالا_پایین کنم...حالا تو بیا یه کاره بگو اصلا پراید بهترینه چون هیچی آپشن نداره....مگه آدم علیله که نتونه یه شیشه با دست بالا_پایین کنه ؟ شیشه برقی می خوای چیکار ؟!!!!!
ما که از ماشین خودمون که چند سال داریمش می گیم ....از خوبیاش می گیم ،از بدیاش میگیم....میشیم تعصبی !! فریبز که پدرش پژو پارس داره خودش سوار ماشینای مختلف می شه....اصلا ماشین هم نداره، میشه مرد بدون تعصب !!!
پسره با پراید از کنار لیفان x60 رد شده بعد فیلم میذاره که پراید من لیفانو زد !!! با سمند از تویوتا لندکروز سبقت می گیره چون سرعتش بالا بوده فیلمشو میذاره که سمند من لندکروزو زد......فریبرز هم به همین ترتیب از آزرا که از همه جا بی خبره، سبقت میگیره بعد به آزرا هم میگه مااااااست !!!
حالا پرهام، به نظرت جا داره من کامنت بذارم "برو عموجون حالت خوش نیست" ؟؟؟
خوب بذار شاد باشه....خوش حال باشه...
فریبرز میاد تو سر ماشین کره ای میزنه...الکی خرابش میکنه
من میگم بابا اینظوری نیست.....بعد برمیگرده میگه " این بحث به نتیچه نمی رسه، من ادامه نمی دم"
آهان.... نتیجه اینکه من هم از فردا به ماشین کره ایه خودم که از همه نظر ازش راضیم....از این همه کره ای ها که تا به حال سوار شدم و راضی بودم؛ بیام بد بگم....ماشینی که فریبرز تو خواب و خیالاتش باهاش شتاب 5 میزنه ببرم بالای سرم ، اونوقت شاید ایشون راضی بشن بگن بحث به نتیجه رسید!!!!!
وقتی فریبرزمی گه....پرهام اگه شتاب برات مهم نیست، قدرت مهم نیست، ظاهر مهم نیست، آپشن هم مهم نیست.....فقط برات مهمه که ماشین 100 سال بدون عیب کار کنه....برو لنسر بخر
حالا من دیگه چی بگم پرهام جان.....آقا فریبرز که خودش ماشین نداره خوب برای شما نسخه می پیچه....
توی رنج 2 میلیار تومن هم که بخوای ماشین بخری فریبرز می گه اگه برات قئرت و ظاهر و امکانات و کلاس و... مهم نیست کمری بخر!!! یا می گه همه صبر کنید تا یه روزی تویوتا یه ماشین 2 میلیاردی تولید کنه بعد برید اونو بخرید....
به هر حال مشخصه که ایشون یه کارشناس کاملااااااا منصف و بدون تعصبه !!!
الآن بگی مازراتی خوبه.....فریبرز می گه ارتفاعش کمه...کمری خیلی بهتره...تازه شتابش 7 ثانیه س !!!
فریبرز دوست دارم....امیدوارم یه روزی همون کمریو بخری بری باهاش حال کنی دیگه وقت اینهمه بدگویی علیه کره ای رو پیدا نکنی!!!
پرهام جان....قضاوت با خود شما.
1395/6/19
اقا محمد برای چندمین بار میگم اون فریبرزی که گفته شتاب کمری 5 هسته من نیستم و حتی اسم اون کشور هم برای اولین بار شنیدم ولی بازم به صراحت میگم شتاب کمری 2016 بین 7 تا 7.5 هسته فیلم هاش هم اپارات موجوده
درسته ما پژو پارس( ما 3تا ماشین داریم و اگه میخواستیم سوناتا 6 سیلندر بگیریم تا حالا دوری بود گرفته بودیم پس اینقدر ... ) داریم ولی من و عموم اینقدر دانش و اطلاعات از تست ماشینا داریم که دوستامون کلی خواهش کنن و بگن بیاین ماشین مارو هم سوارشین و نظرتون بگین از شورلت نوا و کادیلاک سویل قدیمی گرفته تا اریون و اپیروس و جن کوپه پس لطفا حرف ...
ما تو جاده نزدیک نیم ساعت سپر به سپر ازرا 2011(از این خوشگلا) با سرعت بین 130 تا 160 میرفتیم و به دلیل نبود فضا نمیشد سبقت گرفت و بعد از کنارش با کلی فشار اوردن به ماشین رد شدیم و دیگه تا شهر بعد که برا خرید ایستادیم ازما عقب بود و فیلم های درگ ماکسیما با ازرا اپارات هست برو همونا رو هم نگاه کن میفهمی
من گفتم کیا اپیروس تو سرعت 190 کیلومتر بر ساعت معکوس میکشه اقا جان نه سوناتا با سرعت 140!!!
من رادار ها و شارژر وایرلس کمری رو گفتم اپشن های کارآمد هیچ موقع حرف از گرمکن نزدم(تو همین سفر هم ماکسیما نه گرمکن داره نه سردکن حتی به ذهنمون هم نرسید که ای کاش بود) یا همین ابوذر(مالک اپیروس) گفته فقط تو این مدتی که ماشین خریدم فقط یکی دوبار سردکن زدم و حتی قشم رفتیم سردکن نزدیم و کولرش به اندازه عالی خنک میکنه
بازم میگم پرهام جان
اگه اپشن!! و شتاب(هرچند لنسر هم شتابش خوبه) و ظاهر(که سلیقه ای هسته) و ترمز نسبتا ضعیف(مقایسه اش با مزدا 3 نسل قبل مونتاژ ایران!!!!!!!! دیدی که) برات مهمه سراتو تورا میخواند قیمت چندتا از قطعاتش هم تو کامنت قبل برات نوشتم
ولی اگه کیفیت و اصالت ژاپنی و اصطحلاک پایین و هندلینگ خوب و خلاصه بی دردسر بودن برات مهمه لنسر صدات میکنه البته بازار فروش هم مهمه که لنسر ضعیفه توش
این راهنمایی منه و من با این پول سمت ماشین 6 سیلندر های ژاپنی میرم
شما هم اقا محمد یه کم مجله ماشین بخون اونا خیلی بهتر از من(به دلیل نویسنده بودن) حرف های منو میزنن
من تعصبی نیستم هر ماشینی دوست داری بگو تا ایراداش برات بگم
خیر پیش
1395/6/20
نه فریبرز جان ممنون....من اونقدرا بی کار نیستم که صبح تا شب تو فضای مجازی بگردم جواب اینو اونو بدم ....مشاوره بدم و ازاین صحبتا...
از ماشینایی حرف بزنم و در موردشون نظر بدم که اصلا به گروه خونیم نمی خوره
به شما هم که گفتم دیگه مشخصه که از هر نوع تعصب بدوری....هزارو صد ماشالله....به هر حال دنیای خودرو و به خصوص ژاپنی ها به شدت به شما احتیاج دارن شاید بتونن یه روزی با حمایت و صحبت های امثال شما چارتا ماشین بفروشن !!
جالبه که امکاناتی مثل سردکن گرمکن و سقف پاناروما به چشم شما نمیاااااد از اون طرف یه جوری حرف از چند ثانیه شتاب بهتر میزنی انگار که همه اونایی که ماشین خارجی دارن توی جاده قراره 200 تا برن !!
من اگه یه روزی بخوام از کسی مشاوره در مورد ماشین بگیرم....قطعا میرم سراغ کسی که خودش ماشینو داشته باشه بعد نظر بده و ادعا کنه
هرچند ماشین خوب از فروشش توی بازار مشخصه
در هر صورت شما و عموت که با سوار ماشین مردم شدم روی جرمی کلارکسون و همکارانش رو کم کردین میتونی به من بگی
لامبورگینی اونتادور چه طور ماشینیه؟؟؟....سروصدای داخلش در چه حده ؟؟ میتونه توی شتاب کمریو بگیره یا نه ؟؟
حقیقتش من می خواستم بخرم......ظاهرش خیلی چشممو نگرفت !!! ولی کمری خداییش خیلی دلبره!!!!!!
یه آقایی که احتمالا از دوستان شماست ( با توجه به بدون تعصب بودنش میگم ) توی صفحه اپتیما نوشته؛ تویوتا تمام دنیاست حتی از کادیلاک و شورولت هم بهتره!!!!!
میگم من یهو به غلط افتادم ! از عموت بپرس ببین بالاخره کادیدلاک بهتره یا تویوتا !!!؟؟؟؟
راستی زیاد سرعت غیر مجاز نرو....واسه سلامتیت خوب نیست فریبرز جان
تمام دنیا هم که تویوتا باشه باز فروشش توی ایران زیز کره ایه !!! ما تو یران زندگی می کنیم....زیاد جای دوری نرو....یکمی هم برای ما افراد ماشین ندیده از ماشینایی که با عموت سوار شدین بگو تا استفاده کنیم عزیزم
اینکه شما حاضری توی جاده 160 تا سرعت بری بعد با ماشینی که مال خودت هم نیست روی ماشین دیگه ای رو کم کنی شهرت نیست عزیزم
واسه ما که دنبال عقده ای بازی توی جاده نیستیم، سقف پاناروما به شتاب 5 و 7 شرف داره عزیزم.
راستی منتظر مقایسه اونتادور با کمری هستم....یه بار شما بررسی کن یه بار هم عموت!! توروخدا خیلی برام مهمه عزیزم...بدجوری منتظرتم.
شاد باشید.
1395/6/21
میدونی با خوندن کامنتت یاد چی افتادم
اون روزی که مالک سوناتا yf2011 اومده بود تا ماشینش سوارشیم، وقتی سوار شدیم اولین اپشنی که گفت(توی سوناتای پر اپشن) گفت این ماشین چهار شیشه اش و اینه هاش برقیه
به راستی چه زیباست این تشابه
امیدوارم هیچ موقع عمق این کامنت رو درک نکنی
خیر پیش
1395/6/21
فریبرز جان آدم بی سواد که توی این ایران ما سوار ماشین میلیونی و میلیاردی میشه زیاده.....از اون طرف با سواداشم زیادن
من به شما و عموت یه پیشنهاد دارم البته در راس به خود شما؛
میگم شما که ماشینای مردم و سوار میشین و بررسی می کنید به هر حال باید انتقاد من مخاطب رو هم پذیرا باشید تا کارتون جامعیت پیدا کنه....درسته ؟؟
من میگم بزرگ ترین عیب شما دقیقا اینکه جزیی می بینی و بعد به کل ربطش می دی!!!!.....این بزرگترین عیب شماست !
مثلا می گی: ابوذر رفته سفر از گرمکن و سردکن استفاده نکرده.....پس؛ سردکن صندلی زیاد آپشن مهمی نیست !!!
یا میگی، ما با ماکس رفتیم سفر اصلا حواسمونم نبود که این ماشین سقف پانا نداره....پس، سقف هم زیاد مهم نیست !!
عزیزم نظر هر کسی برای خودش حداقل محترمه و نظرتو هم برای من مهترمه ؛
ولی کلاه خودت رو قاضی کن.....هردفعه میگی من تعصبی نیستم ولی مشخصه پای کره ای که میاد وسط کلا با یه دید دیگه ای نظر میدی عزیزم !
به نظرت چند درصد راننده های ایران ما توی جاده ها با سرعت بالای 150 تا رانندگی می کنن ؟؟؟ فکر کنم کمتر از نیم درصد اون هم فقط لحظات بسیار کوتاه !!
حالا به نظر تو اگر قرار باشه یکی سرمایه زندگی و پس اندازش رو بذاره وسط و بخواد یه ماشین دهن پرکن بخره.....سقف پاناروما مهم تره یا چند اسب بخار قدرت بیشتر؟؟.....به نظرت چون اچتیما توی سایت 11 زد کمری 9.5 زد حالا واقعا ارزش داره که اپتیما رو با اون هیکل و امکانات و ظاهر و کلاسی که بین همه مردم ایران داره ول کنی 40 م هم پول بیشتر بدی تا سوار کمری بشی که غیر از 2 ثانیه شتاب بهتر که ممکنه هرگز هم برای صاحبش به چشم نیاد بخری که تنها مزیتش نسبت به اپتیما اینکه 50 سال بدون ایراد کار میکنه ؟؟؟ بگو دیگه تو که تعصبی نیستی نظر خودتو بگو....می خوام ببینم تو چطوری استدلال می کنی که از بین کمری و سوناتا و اپتیما....یهو کمری میاد بالا !!!
اصلا کدوم کمری بوده که 50 سال بدون عیب کارکنه ؟؟ اصلا کسی از ماشینی که میخره شده تا به حال بیشتر از 10 سال استفاده کنه ؟؟؟ !!
من که بهت گفتم عزیزم سوناتا 2006 داشتم یه آدم جوون هم هستم....منظورم اینکه کم به ماشین فشار نمیارم.
شما تعریفت از شتاب و کیفیت چیه.....والا ماشین من بی عیب بود....! اگرم می خوای بگی ماشین من استثنایی بود که خوب هزارتا کره ای و چندتا ژاپنی دیگه رو هم دیدم که میگم عزیزم
به ولای علی من از کمری بدم نمیاد که بخوام بد بگم......تعصبی هم روی چارتا تیکه آهن پاره کزه ای یا ژاپنی ندارم
اصلا کسی که روی کره تعصب داشته باشه که باید به حال و روزش گریه کرد عزیزم !!!
ولی نمیدونم چرا و چطور ما ها بدی ندیدیم از کره ای.....بابا کره ای هرچی که می خوای بهت میده....با این اوصاف تویوتا فقط 40 سال ضمانت میده...درسته ؟؟ 40 سال کار به چه درد من می خوره ؟
کمری از بهترین هاست ولی اگر دقت کنی حتی اون دورانی که کمری پرفروش ترین بود تو دنیا هم دیگه گذشته
کیفیت اولِ ، ولی همه چیز نیست......این همه ماشین به روز اومدن ولی تویوتا هنوز توی خواب و خیالاتش سیر می کنه !!
فقط یه بار کمری 2016 رو بذار کنار سوناتا هیبرید جدید....از همه نظر مقایسه کن
تعریف شما از اصالت چیه ؟؟؟...به نظر من اصالت طراحی هیوندای (سوناتا و...) واقعا بیشتر از کمریه !!!! وگرنه کسی با بزرگترین کمپانی خودروسازی جهان ( تویوتا، البته در سال های اخیر ) که دشمنی نداره عزیزم.
من نمی دونم شما خیلی پول داری که حاضری 40 م یهو بذاری روی اپتیما و سوناتا و بری کمری بخری اونم با این شرایط
یا اینکه اینقدر بی پولی که اصلا خبر نداری تو دل اونی که می خواد سرمایه شو بذار و ماشین بخره چی میگذره !!! نمیدونی طرف به چه چیزایی فک می کنه
والا من سوناتا داشتم هم از کیفیتش راضی بودم و هم احساس می کنم توی شتاب و گیربکس یک بوده.....خوب این رو هم میدونم که کمری هم سروصداش کمتره و هم تعلیقش بهتره، اینم میدونم که کلا ترمزهای سوناتا و به خصوص آزرا زیاد تعریفی نداره.....
ولی کسی که می خواد ماشین بخره باید همه جوانب رو در نظر بگیره عزیز
در هر صورت فریبرز جان من قصد بی ادبی به شما و صنعت بی نظیر ژاپن رو ندارم.....ولی دوست من با چند روز سوار یه ماشین شدن اصلا نمیشه هیچ قضاوتی در مورد خوبی یا بدی همه ماشینای اون شرکت کرد....واقعا نمیشه قضاوت کرد.
مطمین باش اینکه این همه چینی به جای ایرانی دارن فروخته میشن در درجه اول به خاطر همون سانروف ساده س.....اینطوری فکرنکن که فقط برای ایرانی ها مهمه
نه بابا آپشن برای همممممممه دنیا مهمه.....اصلا یکی از برگ های برنده لکسوس نسبت به تویوتا دقیقا همین ظاهر و امکاناته....و اِلا ماهیت تویوتا و لکسوس تقریبا فرقی نداره.....در هرصورت کامیاب باشی عزیزم.
1395/6/23
بالاخره بعد از چنتا کامنت این کامنتت رو واقعا تا حدود زیادی به حق صحبت کردی به جزء:
یادمه گفتی کسی 200 پول میده برا ماشین نمیخواد 10 سال سوار بشه و بعد از نهایتا 5 سال عوضش میکنه
ولی اینجا گفتی ادم کلی از سرمایش رو میده حالا دیگه باید خیلی پولدار باشه 40 میلیون بیشتر بده کمری بگیره!!! پس این ادم شاید نتونه بعد از 5 سال ماشینش عوض کنه پس کیفیت انچنان هم بی اهمیت نیست
گفتی کمری به غیر از شتاب بهتر و عمر 50 ساله!!!! برتری خاصی نداره حالا من چند تا از برتری هاش رو میگم
1. موتور گیربکس هماهنگ
2. کیفیت خوب
3. هندلینگ خوب(اگه هندلینگ خوب ملاک نباشه چینی ها با توجه به قیمت خیلی کم شون بهترین میشن)
4. دوام و ماندگاری یا به عبارتی بدون مرگ بودن
5. اصالت ظاهری(من قبول دارم که طراحی های کره ای بهترن ولی اگه اوقات بیکاری مجله بخونی متوجه میشی تنها عیب ظاهری کره ای ها ظاهر خسته کننده شون هسته یا به عبارتی اون جذابیت روزای اول رو ندارن)
6.ترمز های خوب
همه تعاریفی از کره ها هم کردی واقعا درست و بجا بود و کاملا قبول دارم
واقعا ظاهر رو اپشن های به روز و بازار دست دوم خوبی دارن
ما اون روز فقط برای تست (که ناگهانی هم بود) ماکسی بی زبون رو گازوندیم وگر نه کل مسیر ماشین رو کروز 110 تا بود
یه بار دیگه میگم واقعا از این کامنتت زیاد خوشم اومد حالا خودت کامنت های قبلت رو هم بخون تا بفهمی اینجا چقدر جالب تر و بهتر صحبت کردی
از انتقادت هم ممنونم
شبت خوووووش محمد جان
1395/6/23
سلام مجدد فریبرز عزیز
من همیشه نظرم یکسانه حالا اینکه بعضی وقتا تند تر میگم یا اینکه شما سوء برداشت می کنی رو کاری ندارم
اگر گاهی اوقات برخورد تند دارم واقعا عذرخواهی میکنم چون اصلا منظوری ندارم....کامنت دوم واقعا شوخی هام افتضاح بود..معذرت می خوام.
بحث اونتادور هم درحد یک شوخی بود
درکل من نظرات شما رو قبول دارم که باهات تبادل نظر میکنم عزیزم؛
توی مزایای که برای ژاپنی گفتی؛
1. موتور گیربکس هماهنگ خیییییییلی مهمه....من قبول دارم که موتور گیربکس ژاپنی از کره ای هماهنگ تره ولی باز بحثی که هست اینه که خوب کره ای هم کاملا راضی کننده ست
نمی دونم قبلن گفتم و تکراریه یا نه ولی همون سوناتا 2006 خودم تو 120 تا وقتی تخته می کردم حتی دو دنده معکوس یکجا بهم میداد که گاهی اوقات خودم تعجب می کردم از یک ماشین 10 ساله اونم کره ای !!! مکس آنچنانی هم به چشمم نمی خورد
منظورم اینه که امتیازی که واسه ژاپنی در نظر گرفتی کاملا بجاست و خیلی هم مهمه ولی می خواستم اینو بگم که اگه تو این فاکتو ژاپنی 10 باشه قطعا کره ای 7 رو میگیره......این در شرایطی هستش که آدم با نمره 6 هم راضی میشه....متوجه میشی منظورمو ؟
2.کیفیت از اون برگ های برنده همیشگی ژاپنی هاست بازم به نظر من اگه ژاپنی 10 باشه باز کره ای 6 رو میگیره که به نظر خودم ماشینای صنعت داخل در حد 1و 2 هستن !!! با این حال خیلیا از همین ایرانی های نمره 2 هم راضی به نظر میان....!!!!!
اما چیزی که مشخصه به نظر من حالا دیگه نمیشه از کیفیت کره ای ها هم خورده گرفت چون واقعا دارن پیشرفت میکنن ومن کیفیت بیشتر ژاپنی رو زیاد امتیاز بزرگی علی رغم اهمیتش نمی دونم ولی از اون طرف بدجوری توی مورد 4 یعنی دوام باهات موافقم
دوام ژاپنی از کیفیت اولیش هم مهمتره.....حداقل ژاپنی نشون داده که دوامش فوق العاده ست
هرچند گفتم دوام کره ای هایی که دیدم و ازجمله ماشین خودم واقعا محشر بوده اما باز هم دوام بیشتر ژاپنی رو قبول دارم و یک امتیاز ویژه و درست و حسابی داره......با این وجود فکر میکنم باید ببینیم سرنوشت دوام مثلا اپتیما که میگن کیفیتش بهتر شده چندسال بعد به کجا میرسه
ولی اگه بحث صفر باشه خوب نمیشه زیاد از کره ای ایراد گرفت.....همونطور که گفتم کیفیتش ارضا کننده ست.
3. روی هندلینگ بحث نمی کنم چون زیاد از ماشینای مختلف اطلاع ندارم و خوب ماشین هم با ماشین فرق میکنه
خیلی چیزا باید دست به دست هم بدن تا یه تست هندلینگ جامع دستت بیاد
ولی اینبار با توجه به سابقه اندک خودم و تجربه بیشترت نظرتو قبول دارم....مثلا هندلینگ رو4 از سانتافه بهتره ولی از اون طرف خوب سانتافه هم نرم تره......پس باز حرف اول رو نیاز مشتری و فاکتورهای مهمتر میزنه.
5. اصالت ظاهری رو واقعا قبول ندارم خصوصا توی برند تویوتا....چون اگه منظورت از اصالت امضای طراحی باشه که خوب خود هیوندای امضا بهتر و قابل قبول تری توی طراحی داره......درکل اینبار توی این فاکتور دست گذاشتی روی برگ برنده کره ای !!!! یکی از ملاک های برتری کره نسبت به ژاپن دقیقا همین طراحیه.....طراحیه کره ای خیلی دست و دلباز و سیال هستش.....خسته کننده بودنش رو قبول ندارم.
شاید اونایی خسته بشن که فقط بخاطر ظاهر خریدن که کار اشتباهیه....خوب کره هم که داره هر روز فیس لیفت میکنه....بایدم از قبلیه خسته بشی !
6. ترمز رو زیاد توی ژاپنی ها نمی دونم ولی توی کره ای ها ترمز آزرا و خود سوناتا واقعا ضعیفه.....باز سوناتا ارضا کننده ست ولی آزرا ضعیفه
ژاپنی اگه ترمز 206 هم داشته باشه باز بالاتر از کره ایه !!
در هر صورت نظراتم رو راجع به نظراتت گفتم....برگ های برنده همیشگی کره که خوب تا حد زیادی مشخصه
که بحث من اینه که چیزای کمی نیستن و اصلا نباید دست کم گرفتشون از جمله ظاهر و امکانات که اگه لازم باشه بحث می کنیم عزیزم.
راستی دو تا درخواست هم دارم؛
یکی اینکه یکم در مورد استهلاک ماکسیما اتومات ( قیمت یه سری لوازم مصرفی و مصرف بنزین و...) اگه می تونی صحبت کن و...
و اینکه قیمت ماشین آمریکایی دست دوم توی بازار منطقه آزاد دستت هست ؟؟؟
در کل ممنون....من قبولت دارم عزیزم...پیروز و موفق باشی.
1395/6/24
سلام به اقا
درمورد ماکسیما یه نکته ی مهم موتور پر قدرتش(این موتور سال 2000 جزو 10 موتور 6 سیلندر برتر دنیا شده) هسته و واقعا خوبه ولی درمورد گیربکسش هم با توجه به 4 دنده بودن و قدرت بالای موتور و طراحی قدیمی اگه خوب دقت کنی گاهی اوقات یه تقه کوچک میزنه(برعکس سوناتا yf که سوار شدم اون با توجه به 6 دنده بودن و قدرت کمتر تقه نداشت ولی روی کات اف تقه میزد) گیربکسش هم 4دنده اصلی و یا 2 یا 4 نیم دنده داره البته بدون داشتن دکمه اوردرایو و وقتی ماشین روی کروز میذاری درصورت نیاز یه نیم دنده میده و دنده رو به 3 و نیم میاره
من رقیب مستقیم ماکسیما یعنی کمری گرند هم سوار شدم فکر میکنم گیربکس اون بهتر باشه و اون سریع تر معکوس میکشه و ولی ماکسیما دیرتر معکوس میکشه ولی در عوض ماکسی با معکوس دادن شتاب بهتری میگیره
سواری جفتشون خوبه. اکسل عقب گرند رو نمیدونم ولی ماکسیما اکسل عقبش یکپارچه هسته و اگه مستقل بود نرم تر میشد ولی بازم خوبه بد نیست
آپشنی که ماکسیما کلا تعطیل ولی گرند حداقل صندلی چرم و سانروف داره. ولی ماکسیما 5تا جا لیوانی داره!!!!! دلیلش نمیدونم!!!!!
مصرف سوخت داخل جاده با کروز 120 تا 8.4 لیتر در صدکیلومتر سوزونده( چند بار تست شده) ولی داخل دفترچه راهنما گفته با کروز 90 تا 6 لیتر!!!!!! میسوزونه که واقعا جالب بود و ما تست نکردیم چون رانندگی کسل کننده میشه با 90 تا
کلا ژاپنی ها به کم استهلاکی معروف هستن و نیسان هم ژاپنیه ولی ماکسیما اینجور که به نظر میاد از بقیه پر استهلاک تره ولی هنوز خرجی نداشته
رینگ ماکسیما 16 اینچی هسته و عالیه براش ولی رینگ سوناتا yf 2011 بزرگه و 18 اینچیه!!!! که کمی سواری رو سفت در عوض هندلینگ بهتر میکنه، گرند هم 16 هسته
درمورد ماکسیما مدل 90 با 70 هزارتا کارکرد
قیمت ماشینای منطقه ازاد رو دقیقا برای فروش داخل سایت "باما" هسته
شما هم اگه میشه درمورد سوناتا 6 سیلندر که من تا به حال قسمت نشده سوار بشم یه تجربه رانندگی خوب بگین
موفق و موید باشی
1395/6/24
سلام عزیزم...حقیقتش تا به حال سوناتا v6 سوار نشدم!! ببخشید فقط اینو بدون با توجه به اینکه توی اقوام ما چه پولدار و چه بی پول ! کلا کسی زیاد ماشی گرون قیمت نداره من هم بجز مثلا آوانته یا مزدا و کمری ( که این دوتا به قصد خرید بوده و مال اقوام نبوده ) یا مثلا سوناتا و آزرا و ویتارا و...دیگه ماشین خاصی سوار نشدم...حالا مثلا مگان که دیگه تعریفی هم نداره که بگم ! :(
ماشینایی هم که مثلا مال اقوام بوده یا به قصد خرید دور زدم که نمیشه برد توی جاده و مثل شما 160 تا و...
اون بحث قیمت آمریکایی دست دوم که گفتم بیشتر منظورم فقط قیمت فورد تاروس مدل 2012 بود که خوب زیاد توی سایت همچین مورد خاصی پیدا نمیشه درکل مهم نی.
اما بذار اینم بگم که سوناتا من هم روی 6500 که معمولا توی حالت تخت گاز به این دور میرسه موقع تعویض دنده تقه کوچیک داشت
ولی خداییش دور مثلا زیر 5000 و این حدودا اصلا خبری از تقه نبود.
در کل 4 دنده ها به خصوص مگان یا حالا ماکس دیگه اون تقه کوچیکه نباشه عجیبه عزیزم.
ماکسیما رو خیلی دوست داشتم از نوجوانی و همین طور الان واقعا ماشین مردیه ولی هر وقت خواستم برای خرید برم سمتش ترس از استهلاک خیلی ترسونده منو....البته چند بار توی نمایشگاه پشت فرمون نشستم خوب میشه گفت فقط موتور قوی داره...ظاهر داخل اصلا دلبر خرید نیست!...در هر صورت تجربه تو گفتی ممنون استفاده کردم عزیزم.
در ضمن یه بنده خدایی در مورد ماشین ام جی توی صفحه خودروبانک از یه سایتی نام برد که من خیلی تعجب کردم!
اگه تونستی یه سر برو صفحه ام جی خود خودروبانک که میگ ام جی خیلی خرابی داشته ولی این آقا که اسمش نریمانه اسم سایت اتو اکسپرس با آدرس رو گذاشت که اونجا رده بندی 32 برند بزرگ دنیاست که مثلا داچیا ( باورت میشه ؟؟ !! داچیا !!) رتبه 4 جهان رو داره از نگاه کلی
مثلا ام جی رتبه 5 هستش و بنز و ب ام و و ولوو و لندروور و کره ای و نیسان و تویوتا و میتسوبیشی همه زیر ام جی و داچیا هستن !!!
حتی خود رنو زیر داچیاست !!
من اونجا فقط چون طبق معمول ایشون اومد تو سر کره ای زد براش کامنت گذاشتم که الآن ناراحتم شده !!
حالا تو همون سایت مثلا رتبه بندیه کیفیت مونتاژ رو گذاشته که کیا کره بالای ب ام و آلمانه!!!! یا هیوندای که خودش زیر کیا هستش بهتر از نیسان و میتسوبیشی ژاپنه !!! من که این چیزا رو خوندم انصافا خندم گرفت ! آخه کره کیفیت بالای آلمان...واقعن هم خنده داره !
درهرصورت اگه تونستی یه سر بزن به صفحه بررسی ام جی؛ شما ببین این اقا نریمان چی میگه من که فقط .....اصلا باورم نمیشه !
ممنون عزیزم راستی بررسی کمری هیبرید اومده اگه تجربه از کمری هیبرید داری حتما بیا بگو البته منظورم تو صفحه کمری بود.
از تجربیات شما استفاده خواهم کرد و از بابت آشنایی بسیار خوشحالم...فعلا یا حق تا صحبت های بعدی.
1395/6/24
داچیا!!!!! خخخخ
اقا ما همه عقل داریم و هرچی اتواکسپرس بنویسه حتما ملاک نیست
من تازه برا همین ماکسیما خوندم که سیستم تعلیق عقبش یکپارچه هسته و بعد خودم رفتم و دیدم که واقعا یکپارچه هسته بعد تازه رو پل جلوی خونه تستش هم کردم
ام جی و داچیا .. کی باشن که بخوان از بنز و ب ام و بهتر باشن. تازه فکرش هم خنده داره
من رفتم قسمت ام جی فکر کنم کل کامنت های نریمان رو حذف کرده بودن
1395/7/2
تمام اپشنهايه كه بنظر شما كره اى ها دارند و ژاپنى ها ندارند الان روى ماشينهاى خوب چينى هم هستش ضمن اينكه خيلى از اين اپشنها پيشرفته تر ماشيناى ژاپنى دارن اونم در مدلهاى خيلى قديمى تر

1395/7/6
منم با کره ای سوارا موافقم میخواستم اول این اسباب غیر بازی رو بخرم اما مزدا 3 تیپ 4 تبت نام کردم سوالم اینه کسی میدونه مزدا 6 میاد در بهمن یا خیر
1396/1/20
تو تبریز پلاک ارس اومده مزدا 3 جدید و مزدا 6 اما مزدا6 گرونه پلاک ارسش 120 میلیون هست پلاک ملیش میشه حدودا 240 اینا
1395/7/21
سلام
درمورد بهتر بود كاركرد هر دو خودرو رو هم اعلام كنيد مزدا وقتي صفر كيلومترش تو بازار نيستش و سراتو ٢٠١٥ اورديد خب هرچي ماشين استفاده بشه شتابش هم كمتر ميشه
1395/7/24
سلام باتشکر از اطلاعات خوبی که در اختیار قرارمیدید
در صورت امکان لطفا بفرمایید در مقایسه دو خودروی مزادا3 و تویوتا کرولا کدام یک گزینه بهتری واسه خرید هستند ضمنا ایا گیربکس چهار دنده کرولا نقطه ضعف عمده محسوب میشه که از خرید آن منصرف بشیم ؟ متشکرم
1395/9/9
لطفا تست ترمز رو بارها ببینید مزدا زودتر اقدام میکنه
1395/10/27
نادر چجوری به این نتیجه رسیدی که مردم امریکا ماشینای کره ای رو همپای ماشینای داخلیشون میخرن؟؟؟؟؟
حتی اگه اینجوری هم باشه این زاپنی ها که همیشه پرفروش ترین ماشینای امریکا بودن(بدون احتساب بازار تراک ها)
کلا شما کره ای باز ها با دیدن چارتا اپشن تو ماشینای کره ای زمین و زمان رو زیر دست کره ها میبینید کلا بحث کردن با شماها تلف کردن وقته.
1396/5/16
دقیقا منم موافقم
ماشینای کره ای و چینی فقط فول آپشنن به درد استفاده خانوادگی می خوره از این لحاظ ماشینای خوبین ولی برای کسایی که عاشق سرعت و شتابن حیفه که پول به ماشین کره ای بدن
من یه بنده خدایی رو می شناسم چند سال پیش یه موتور خرید روی بدنه یه بی ام وی 320 قدیمی گذاشت و تقویتش کرد کلا براش 150 میلیون دراومد شتابشم 5.5 و ماکسیموم سرعتش 230 تا بود ولی حیف دزدیدنش
1395/11/21
سلام من خودم سراتو ۲۰۱۵ دارم تو کلاس خودش نسبت به مزدا و کرولا شتاب و سرعت بیشتری داره فقط از ام جی ۶ تو شتاب اولیه کم میاره حالا مگه کسی بیشتر ا پنج سال ماشین نگه میداره که اینقدر همش کیفیت کیفت میکنید یا میخواهید ازش به عنوان تاکسی استفاده کنید خوب تو تمام دنیا تویوتا به استهلاک کم و کیفیت مشهوره چرا اینقدر بحث میکنید سهام دار کارخونه های ژاپنی و کره ای هستید ادم خندش میگیره تو همه سایتها بین کره ای و چینی و ژاپنی دعواست بخاطر همینه ورود ماشینهای امریکایی رو ممنوع کردن که دعواتون بیشتر نشه از نظر من ماشین فقط کامارو و کادیلاک که دست ما نمیرسه ولی خداییش اریون اگه ظارش یکم لوکستر بود حتما اریون میخریدم خداییش ماشینه ها
1396/1/20
جاتون خالی ما تو تبریز پلاک ارس کامارو z1 سوار میشیم اصلا قابل قیاس نیست یا اینا
1395/11/30
با سلام ، بازار دست دوم مزدا ۳ نیو بهتره یا سراتو ؟
1395/12/22
قطعا مزدا.هم تیراژ تولیده پایین تری داره نسبت به وارداته سراتو.هم سال به سال با ورود نسخه فیس لیفت مثل سراتو بازاره دست دومش با افت قیمت و عدمه محبوبیت همراه.مزدا پوله نقده ولی به کیلومتر و سال تولید در زمان خرید توجه کنید.
1396/6/7
به نظر من سراتو
1396/1/6
سلام من حدود 80م میخوام واسه ماشین هزینه کنم
چهار تا ماشین بررسی کردم حالا میخوام نظرتان بدونم
لیفان820
بسترن
کیا سراتو
مزدا 3
با کدامشان موافقید
1396/4/3
سلام به نظر بنده كه دور چينيارو خط بكش هم افت قيمتي زيادي دارن و هم كيفيتشون پايين با تجربه اي كه من دارم با وضع اين جاده هامون مزدا رو انتخاب ميكردم از همه نظر بگي عالي با دوام ولي بازم بستگي به سليقه شما داره كه انتضارتون از ماشين چيه شتاب،هندلينگ،آپشن
1396/6/7
لیفان نگیر
یا سراتو یا مزدا 3
1396/1/8
سلام
من حدود یک سال هست که یک مزدا 3 صفر خریدم و واقعا ازش راضیم.
به نظر من سراتو هم ماشین خوبیه و من تریم داخل سراتو رو به داخل مزدا ترجیح می دم
ولی یک نکته بهتون بگم:
اسب بخار بالاتر همیشه مزیت نیست. یکی از دلایلی که می بینید خودروهای ژاپنی با حجم موتور یکسان اسب بخار و گشتاورشون پایین تره به این علت هست که در مدت زمان طولانی استهلاک موتور کمتر بشه. با اینکه اسب بخار سراتو بالاتر از مزدا هست موتور خوب مزدا تقریبا عملکرد مشابهی رو با سراتو داره. همون طور که در ویدیو دیدید سراتو مدل 2015 بود ولی مدل مزدا (با توجه به رنگ خودرو و تیپ 3 بودنش) باید احتمالا مال سال 90 باشه ولی میبینید که مزدا با این همه سال کارکرد با اختلاف کمی از سراتو عقب تر بود (البته یک نکته دیگه هم این هست که کات آف مزدا روی حالت دنده دستی 7هزار هست) و اگر راننده از روی شیفترهای فرمان دنده رو عوض می کرد شاید باز هم شتاب مزدا بیشتر می شد. این که تقریبا صفر یک ماشین رو با یک ماشین چند سال کارکرده مقایسه کنیم درست نیست که البته این هم باز کیفیت بالای مزدا رو نشون می ده.
من که از این ماشین خیلی راضیم و مطمئنا به کرولای 4 دنده که آپشنهاش هم کمتره ترجیح میدمش
هر سوالی در مورد مزدا داشتید با کمال میل پاسخگو خواهم بود.
1396/1/10
سلام. میخوام مزدا۳نیو بخرم. ولی میترسم. آخه میگن اسپرت وخشکه. صفر بخرم یا مدل های قبلی؟ استهلاکش چطوره؟ لوازمش میگن گرونه؟میشه بطور کلی راهنمایی کنید. ممنون میشم.
سراتوی ۲۰۰۰ قدیمی مثلا ۲۰۱۰ یا ۱۱ چطوره؟
1396/1/13
سلام دوست عزيز من يه چندتا سوال از شما داشتم ميخوام اين ماشينو بخرم ولي شك دارم ممنون ميشم صادقانه جواب بدين و نه به خاطر اينكه مزدا دارين بخواين تعريف كنين، ميگن كه مزدا صندلي هاش خشكه راسته؟! مثلا تو مسافرت خيلي راحت نيست و اذيت مي كنه، سوال دومم ارتفاع ماشين و سيستم تعليق ماشينه،. يك كلام راضي هستي؟ تو مسافرت اوكي بوده؟ اذيتت نكرده سيستم تعليق ماشين؟ ممنون ميشم به اين سوالات پاسخ بدين
1396/1/20
ببینید مزدا کلا ماشین اسپرتیه و هندلینگش خیلی بالاست پس توقع نرمی زیاد رو ازش نداشته باشید ولی تعلیقش اذیت کننده هم نیست. استهلاک ماشین خیلی پایینه و من بعد از یک سال هیچ تفاوت خاصی رو نسبت به روز اولش حس نمی کنم. در مورد لوازم هم تعویض لوازم مصرفیش ( مثل روغن و فیلترها و ... ) زیاد هزینه بر نیست. بعضی از مصرفی ها هم مثل شمع ها تو دفترچه زده هر 120 هزار کیلومتر تعویض بشن که خیلی عدد بالاییه و نشون دهنده با کیفیت بودن قطعاته و حتی اگر هزینه اش بالا باشه خیلی دیر به دیر نیاز به تعویض دارن
در مورد قطعات ماشین بله یه سری از قطعات واقعا گرون هستن و من پیشنهاد می کنم که ماشین رو حتما بیمه بدنه کنید.
در کل به نظر من اگر بتونید دست دوم تمیز مزدا رو پیدا کنید خیلی بهتر از اتاق قدیمی سراتو هست، کیفیتش بالاتره و همچنین استهلاک و صدای اتاقش خیلی نسبت به سراتو کمتره. اگر می تونید صفرش رو بخرید که خیلی بهتره.
1396/1/20
در جواب آقا محمد رضا:
در پاسخ سوال اولتون به نظر من صندلی های مزدا یک ایراد دارن و یک مزیت
ایرادشون همون طور که خودتون گفتین این هست که خشک و سفت هستن و در سفرهای طولانی مدت ممکنه یکم اذیتتون کنن ولی مزیتشون این هست که خیلی ارگونومی بالایی دارن و تو پیچ ها و مانورهای سنگین احساس می کنید که قشنگ بغلتون می کنن
در مورد ارتفاع ماشین باید بهتون بگم که تا حالا یک بار هم کف ماشین من به زمین نگرفته البته ماشین من تیپ 4 هست و طراحی سپر جلو فرق کرده و کمی بالا اومده در مورد تیپ 3 و تیپ های دیگه راستش رو بخواین اطلاعاتی ندارم. ممکنه روی دست اندازها یا رمپ های غیر استاندارد پارکینگ ها و با سرنشین زیاد کفش بگیره ولی من که تا حالا این تجربه رو نداشتم. البته در کل ارتفاع خیلی از ماشین های خارجی پایین تر از ایرانیا هست و باید حواستون به این قضیه باشه. این داستان به نظر من در مورد سوناتا YF و آزرا گرنجور و کمری 2012 خیلی بدتر هست.
در مورد سیستم تعلیق ماشین باید بگم که تو 5000 کیلومتر اول واقعا خشک بود ولی بعدش نرم تر و بهتر شد. من که باهاش مشکلی ندارم و راضیم ولی برای مثال اصلا با گرنجور مقایسش نکنید تو نرمی و جذب ضربات. مزدا ذاتا ماشین اسپرتیه و اگر بخواد بیش از حد نرم باشه هندلینگ خوبش رو از دست می ده
نکته دوم اینکه تعلیق ماشین فقط با نرمی سنجیده نمیشه. تعلیق عقب مزدا مستقل هست که تو این رده قیمتی واقعا معرکه ست. اگر بخوام ساده براتون توضیح بدم مثلا اگر در حرکت چرخ عقب سمت چپ ماشین تو چاله بیفته سرنشین سمت راست این ضربه رو چندان احساس نخواهد کرد ولی ماشین هایی که تعلیق عقبشون مستقل نیست (مثل کرولا) مخصوصا تو سرعت های بالا و تو جاده ضربات چاله ها توسط همه سرنشینای عقب احساس میشه و این قضیه آزار دهنده خواهد بود و آرامش سرنشینای عقب رو کم می کنه
1396/4/12
سلام آقا هادی عزیز
من میخوام مزدا 3 جدید صفر یا النترا 2015 بگیرم ممنون میشم راهنمایی ام کنید
1396/5/5
دوست عزیز،
من شنیدم مزدا 3 خیلی خشک تر از ماشین های همرده خودشه. نسبت به ماشین هایی که تست کردی احساس نکردی که یه کم خشک عمل می کنه. برای من راحتی و نرم بودن ماشین از شتاب و سرعت مهمتره. برای همین توی خرید این ماشین مرددم. مرسی از راهنماییت.
1396/5/12
پاسخ آقا سهند:
من اصلا النترا 2015 رو بهتون توصیه نمی کنم.
البته تعلیقش از مزدا نرم تره ولی من خودم به چند دلیل اصلا سمتش نمی رم
یکی اینکه موتورش 1800 هست
دوم اینکه گیربکسشون زمین تا آسمون با هم فرق می کنه (البته النترا نرم دنده عوض می کنه ولی اصلا سرعت تعویضش به مزدا نمی رسه و یکم هم تو معکوسا گیج می زنه مزدا گیربکسش واقعا باهوشه و دائما گوش به فرمانتونه و همیشه بهترین دنده رو با توجه به شرایط انتخاب می کنه)
بعد اینکه چرم فرمان و صندلیای النترا خیلی زود افت می کنن (در کل اگر ماشینای هیوندای رو نشسته باشین زیاد کیفیت پلاستیک هاو چرمشون جالب نیست)
بعدم راستش از چند نفر شنیدم اتاقش زود به صدا میفته
لذت رانندگیش هم خیلی پایینه
یه مورد مهم دیگه هم بگم
النترا چون عوارض گمرکی بهش تعلق گرفته قیمتش اینقدر شده تو ایران و اگر قیمت خارج از کشور این دو تا ماشین رو مقایسه کنید می بینید که قیمت مزدا بالاتره ولی مزدا چون مونتاژ ایران هست قیمتش نسبت به وارداتی ها کمتر درمیاد
البته واقعا تاسف آوره که هنوز نسل قدیم این ماشین داره اینجا فروخته میشه
1396/5/23
سلام اقا هادي من بدجور بين مزدا ٣نيو fl3 و سراتو ٢٠١٧ موندم!! دلم به سمت مزدا ولي يه سري حرفا مثل اينكه خيلي خشكه و چرخاش وقتي تو چاله ميافته صدا ميده و از همه مهم تر ميگن فضاي عقبش خيلي كوچيكه و صندلي هاش راحت نيست يكم دلم و زده ميشه لطفا تجربه خودت و در مورد اين مسايل بهم بگي خيلي مننون
1396/1/17
سلام ميكنم خدمت اقا علي متعصب كيا سراتو!!!
اولا مزدا رينگش ١٧ اينچ نه ١٦ بزرگوار...ثانيا كيفيت داخله سراتو خيلي پايين تر از مزدا هست...ثالثا اگه بري سراغ مكانيكي ها ميبيني كلي الانترا و سراتو و ماشيناي كره ايي ريختن و تنها مشكلشون گيربكسه!!!
رابعا سراتو درسته كه ماشين ايمنيه ولي باور كن يه ضربه ساده از جلو كاپوتش رو تا ميكنه جوري كه فكر ميكني تصادفش خيلي شديد بوده(ديدم كه ميگم)...٦ ساله مزدا نيو دارم هنوز گذرم به مكانيك نيوفتاده...جز بنزين و اب و روغن و لنت هيچ خرجي رو دستم نذاشته...داخلش هنوز كيفيت همون سالي رو داره كه خريدمش...سراتو ماشين خوبيه اقا علي ولي مزدا واقعا معركس...هر وقت تونستي پيچ هاي تند گردنه هايي مثل اسد اباد يا حيران رو با ١٨٠ تا بپيچي و ماشينت سر نخوره اون وقت بگو سراتو خوبه...يا هروقت كيا تونست ماشيني بزنه كه كيفيت كمپرسور كولرش به حدي باشه كه روي مصرف سوخت تاثير نداشته باشه اونوقت بگو مزدا خوب نيست...
1396/7/26
داداش جنگه مگه با ۱۸۰ تا گردنه حیرانو پیچیدی....الان داری از اون دنیا تایپ میکنی میفرستی؟؟؟احیانن پات تو پتو گیر نگرد موقعه ترمز کردن...مردم لاف چیزیو میزنن ک ندارن.😑😏😒
1396/1/17
سلام دوستان. من مزدا3 مدل قدیمی دارم. کاملا راضیم. سراتو کوپه چشممو گرفت بخاظر ظاهرش اما بهم گفتند خیلی ماشین خشکیه و تو که مزدا3 داری و اون نرمی رو درک کردی ، خشکیه سراتو برات ازاردهنده است. یه بنده خدایی هم میگفت مزدا مدل قدیمی از مزدا نیو بهتره. میخام بدونم ایا ودقعا اینطوره؟
1396/1/31
با سلام خدمت دوستان
راستش بنده کمتر از یک ساله که مزدا نیو دارم مدل 89
ماشین واقعا بی آزاریه. بدون صدا و برآورده کننده نیاز بنده از جهت شتاب و سرعت.
صندلی هاش اوایل برام آزار دهنده بودند اما الان عادت کردم. نفرات عقب تو بلند مدت اذیت میشن گویا(از قول خودشون). کفش پایینه و چند باری گیر کرده (جاهای خیلی افتضاح) اما مشکل خاصی پیش نیومده خدا را شکر. لوازمش گرونه بدنه البته که بهتره بیمه بدنه بکنید خیالتون راحت باشه.
قصد تعویض دارم. سوناتا 2011 و 2013 را تست کردم شاید باکلاس و خوشگل بودند اما نه نرم بودند و صدا هم داشتند.
الان هم گزینه هام به ترتیب هوندا 2013، مزدا 3 صفر و اپتیمای 2011 یا 12 است. اگر پولم برسه که تو خرید اولی شک ندارم اما اگر نتونم جور کنم مابین مزدا و اپتیما دو دلم که باید اپتیما رو هم تست کنم. دلم با مزداست چون هم صفره و هم امتحانشو خوب پس داده اما کره ای 5 سال کار را یه کم ازش میترسم هر چند هم زیباست هم بزرگ و جادار.
و سوالی که تو ذهنم هست اینه که چرا سراتو 2017 این قدر از مزدا 96 گرونتره در حالی که فقط یه سردکن صندلی رو بیشتر داره. ممنون میشم دوستان نظر بدند.
کلام آخر: مزدا خاصه!!!
1396/2/4
اقا مرتضي عزيز...
اگه تونستي هوندا اكورد بخر كه فوق العادس
اما اگه نشد يه مزدا ٣ خشك يا كم كار مدل ٩٥ كه افت قيمت هم كرده بخر...بخدا قسم اين ماشين بهترينه و واقعا بي رقيبه..من خودم يه ٩٠ داشتم چند سال...اشنامون خواستش دادم بش رفتم اپتيما ١٤ نيو خريدم ولي واقعا افتضاحه...فقط الكي بذك شده...نرمي و شتاب و پايداري سر پيچ مزدا رو اصلا نداره...صدا موتورشم نسبت به مزدا زياده و مصرفشم ماشالا بالا...ولي مزدا تو شهر ٨ ميسوزونه و تو جاده ٦...تازه با اون شتاب و قدرت...كولر هم تاثيري روي مصرف نداره...يه كلام اول مزدا بعد اريون...
1396/3/20
سلام به همه، بخصوص دوستانيه كه اطلاعات دارن و بدون تعصب در اختيار بقيه ميذارن، من الان حدود ٨٠ ميخوام ماشين بگيرم، بين مزدا ٣ صندوقدار و هاچ بك بجز ظاهر تفاوتي هست يا نه، و اينكه بين مزدا و سراتو كوپه اتاق قديم كدومو پيشنهاد ميكنيد(با توجه به ظاهر بهتر سراتو كوپه،يعني تفاوتشون اينقد هست كه ظاهر بهتر سراتو كوپه رو بيخيال بشم؟)
اينم عرض كنم كه مزدا ٣ نيو مدل٨٩ قبلا داشتم، و واقعا پشيمون شدم از فروشش، ماشين زياد عوض ميكردم،اون موقع دادم يه واي اف ٢٠١٢ گرفتم، آپشن و پرستيژ بهتري داشت ولي اونم دووم نياورد،كلا مرض دارم واسه ضرر دادن رو ماشين،از آزرا ٢٠٠٧ تا سورنتو ٢٠٠٩ تا اپتيما، واي اف، ويتاراي اشغال(١١ميليون خرج تعمير موتور دادم) و اسپورتيج نيو ٢٠١٢ توي اين چند سال عوض كردم، ولي شرايط ماليم بد شده، الان بيشتر از ٨٠ تومن نميتونم بدم واسه ماشين، لطفا بدون تعصب رو برند خاص و با توجه با شرايط فروش،و ظاهر ماشين، سال ساخت، سواري هندلينگ اگه خودتون الان بخواييد تَو اين رنج خريد كنيد، چي ميگيريد، و اينم توضيح بديد كه بين هاچ بك مزدا و صندوقدارش فرقي تَو هندلينگ و بقيه چيزا هست يا نه،
پيشاپيش ممنون از توضيحات دوستان
1396/4/3
سلام بدون شك مزدا بهتره كه ماشاالله خودتون هم حرفه اي هستيد كه يكي يكي ماشينارو امتحان كردين ولي واقعا از همه نظر عالي كه طراحيش هم پورشه ألمان انجام داده كيلومتراش كه شبيه پورشه ٩١١ پلتفرمش و در مورد هاچ بك صندوقدار صد در صد فرق داره كه اينم بحث كارشناسي كه از نظر مصرف سوخت ،فضاي كابين ،امنيت اينا با هم فرق دارن ولي بازم سليقه اي كه شما چه انتظاري از ماشين دارين كه از همه نظر شيك بودن راحتي در كل بدون إزاره مزدا ٣صندوقدار حجم موتوربه سی سی 1999
سیلندر 4
تعداد سوپاپ 16
قدرت موتور 6500/147 (اسب بخار/در دقیقه)
گشتاور 4500/187 (نیوتن متر/در دقیقه)
حداکثر سرعت 210 کیلومتر در ساعت
شتاب 0 تا 100 9.2 ثانیه
مصرف سوخت 8.4 لیتر در 100 کیلومتر
و هاچ بك4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1999سی سی
حداکثر قدرت 145 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 187 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
جعبه دنده 5 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
شتاب 0 تا 100 9.2 ثانیه
حداکثر سرعت 210 کیلومتر در ساعت
وزن 1310 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 4460 طول - 1755 عرض - 1470 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2639 میلیمتر
1396/3/20
راستي يكي از دوستام داستر تازه گرفته، به من پيشنهاد داد ميتونم داستر هم يكم پولمو بيشتر كنم بگيرم، ميدونم آپشن نداره اصلا، واي با توجه به اينكه اي يو ويه اگه كسي هم اطلاعاتي داره راجع بهش بده ممنون ميشم، تجربه رانندگي باهاش رو هم ندارم، اين دوستمون خودشم سوار نميشه، كه بخوام ازش بگيرم ببينم چطوريه،
1396/4/3
خوب درسته داستر برندش معتبر ولي تو تست تصادف متاسفانه هيچ ستاره اي رو كسب نكرده تو تست ديگري كه انجام شده تو سطح لغزنده با سرعت حدودا ٥٠كيلومتر بايك ترمز ساده كه ماشين سر ميخوره سريع چپ ميكنه
1397/3/14
داستر متاسفانه به قول دوستمون هیچ ستاره ای نیاورد کلا من هم بهت پیشنهاد میکنم نخری چون مال داچیاست و داچیا هم مال رومانی کلا بدرد نمیخوره.
1396/4/3
سلام به همگي من خودم ١ سال مزدا مدل ٢٠٠٨ دارم كه واقعا ازش راضيم كه تو اين مدت ٣بار مسافرت رفتيم باهاش شيراز ،بوشهر،يزد خودشم خانواده ما پر جمعيت ٦ نفريم كه با اين نقرات با بار اضافي حدودا ٥٠ كيلويي كه خيلي راحت بدون دردسر رفتيم و برگشتيم صندلي ماشين بسيار راحت هندلينگ ماشين بسيار نرم بدون
1396/4/7
سلام وقت همه دوستان بخیر. خواهشا در حد امکان راهنمایی کنید. کلا ۷۰تومن پول دارم و میخام اتومات بگیرم. خودم نظرم بین مزدا۳ _ ماکسیما_ و سراتو ۲۰۰۰ ولی اگه نظر دیگه ای دارین لطفا راهنمایی کنین. فک کنین منم ناهیدم!!! والله
1396/4/17
برای خرید ماکسیمای خوب و تر و تمیز باید بالای 80 تومن هزینه کنید. ماشین خوب و نرم و خوش فروشیه. اما خودم مزدا 3 تیپ 3 رو دارم که واقعا ازش راضی هستم. نرم و بدون هزینه و با ظاهری خوب. قطعاتش هم موجوده که تا الان نیازی به تهیه نداشتم خوشبختانه.بسته به تعداد نفرات خانواده داره. اگه خانواده کوچیکی هستین مثل ما که من مزدا 3 رو پیشنهاد میکنم. مخصوصا تیپ جدید اون رو که آپشن های خیلی بهتری داره. اگه خانواده پر جمعیت هستن که بهتره ماکسیما بگیرید. کلا از سراتو هم که من خیلی خوشم نمیاد. البته نداشتم و ننشستم تا حالا. فقط روی ظاهر و صحبت های شنیده شده
1396/4/23
سلام دوستان
من تقریبا 70 تا 90 تومن میتونم خرید کنم
موندم چکار کنم
سراتو (2011،2012،2013)بگیرم یا مزدا 3 (89،90،91)
این مدل های مزدا که ذکر کردم تقریبا بین 80 تا 150 هزارتا کارکرد داشتن در صورتی که کارکرد سراتو ها بین 50 تا 110 بوده
به چه مواردی باید بیشتر توجه کرد؟کارکرد ماشین مهمه؟
ظاهرش که زدگی نداشته باشه؟در کل هر چی بنظرتون میرسه بگید بسیار بسیار ممنون میشوم
1396/4/30
سلام دوستان من بعد از مطالعه زیاد در سایتها بخصوص دو سایت خودروبانک و ماشین 3 بعد از بالا و پایین کردن نظرات یک مزدا 3 نیو قراره تو این هفته بگیرم این ماشین مونتاژ داخل هست یکسری از کم و کسری ها رو متوجه شدم ولی در مورد لاستیک هیچ کس حرفی نزده آیا لاستیک ایرانی زیرش میندازن یا لاستیک ژاپنیه و اگر ایرانی هست باید تعویض بشه و ژاپنی بندازیم یا نیازی نیست؟
1396/5/8
من ثبت نام کردم به امید خدا هفته دیگه تحویل میگیرم.شنیدم لاستیکو شیشه ها خارجیه. ولی اگه صبر کنی وقتی تحویل گرفتم بهتون میگم.
1396/5/23
من دو هفته پیش تحویل گرفتم لاستیک میشلن زیرشه
و در کل یا میشلن میندازن یا پیرلی (که هر دو بهترین برندهاست تو دنیا)
1396/5/5
یه سوال؟ توی ویدئو کیا سراتو از مزدا3 اول درگ جلو می زنه یعنی شتابش بیشتره اما توی مشخصات فنی که بالا نوشتید سراتو شتابش کمتر از مزدا گفته شده. (ضد و نقیض هم ان)
1396/6/11
ببخشید لطفا نظرتون درباره ی مزدا 3 2017 با موتور 1600 بفرمایید. قبلا قصد داشتم النترا یا سراتو 2017 بگیرم البته اروندی. الان داره تصمیمم عوض میشه مخصوصا با خوندن مطالب این صفحه. قیمتی که به من دادن ۷۱/۵ میلیونه.و با موتور 2000 حدود هفتاد و هشت میلیون . از لحاظ مالی شرایطم بیشتر مناسب سراتو که اینجا حدود هفتاد تومنه. تظرتون رو میخواستم. اگه با مزدا موافقید، موتور 1600 مشکلی ایجاد نمی کنه؟ ممنون.
1396/6/11
من حدود 2 هفته دیگه ایشالا یه مزدا 3 تحویل میگیرم. مزدا 3 مونیتور نداره. دیدم خیلی ها بعد از خید ماشین براش مونیتور نصب میکنند. آیا این کار در سیستم برق ماشین اختلال ایجاد نمیکنه؟
یه سوال دیگه: کسی میدونه هزینه بیمه بدنه ماشین (با تخفیفش) چقدر میشه؟
1396/10/26
نصب مانیتور فقط باعث ازبین رفتن گارانتی برقی مزدا ۳ میشه. ضبطش عالیه حیفه پول به این مانیتورهای چینی بدید.
1396/6/14
ممنون از این ویدئوی مفید و کاربردی فقط ای کاش یه خرده دقت میکردین توی انتخاب این دوتا ماشین توی متن گفته شده که متاسفانه مزدای نسل جدید برای تست موجود نبوده در صورتی که این مزدا باید با سراتوی نسل قبلی مقایسه میشد نه این مدل!!! اینو مدل کیا سراتو رو باید میذاشتین هر وقت نسل جدید مزدا اومد تست میکیردین تا سطح تکنولوژی دو خودرو در یک سال مشخص (مثلا هر دو تولید سال 2016 و یا هر دو در نسل دوم یا سوم) بصورت شرایط برابر مقایسه میشد اون وقت میشد گفت واقعا کدوم یکی بهتره ...
1396/6/14
متن پیامشما مشخصات مزدا رو خیلی پایین تر زدید قدرتش 152 اسب لست اینجا 145تا شتابش بهتره دوصدم کمتره شیش دنده اتوماتیک هست نه پنچ دنده
1396/7/12
سلام!
دوستاني ك ماشين بازن و مزدا ٣ نيو داشتن لطفا نظر بدن چطوريه در مقابله با النترا،سراتو،اپتيما...
بعضيا هم ميگن مزدا٣نيو منتاژ ايرانه و اشغال ميزنن جديداشو....ايا درسته؟
لطفا هركي ميتونه كمكم كنه جواب بده،ممنون!🌹
1396/6/25
سلام دوستان
میخام یکیک ماشین دم دستی بگیرم برای داخل شهر بین سراتو مزدا گیرم هرکی یچی میگه
نرم بودن و بی درد سر بودن ماشین برام مهمه
الان مامسیما دارم ولی عمرش و کرده مصرفش هم خیلی زیاده
اکه کسی خودش تجربه داره راهنمایی کنه خودم زیاد با سراتو مشکلی ندارم حالا تا نظر کسی که تجربه اش رو داره راهنمایی کنید ممنون
1396/8/5
سلام . من حدود 2 سال مزدا نیو مدل 89 داشتم . از تجربیاتم خدمت دوستان عرض کنم که :
موقع خرید ، این خودرو حدود 120.000 کیلومتر راه رفته بود و چون من مزدای دیگه ای رو تست نکرده بودم در اوایل احساس میکردم که ماشین کاملا خشکی هستش ( خیلی هم شنیده بودم که مزدا ، جلوبندی خشکی داره )ولی بعد از معاینه فنی که مشخص شد کمکهای جلو مشکل دارند ، اقدام به تعویض کردم که واقعا تفاوت اون حالت خشک و نرمی بعد از تعویض رو مشاهده کردم . من از نظر قیمت ، ماشین گرونتری نسبت به مزدا سوار نشدم و نمیدونم که بقیه چقدر نرم تر هستن ولی به نظرم مزدای من قابل قبول شده بود . از نظر شتاب هم خدمت دوستان عرض کنم که نسبت به مصرف سوخت ، شتاب خوبی داره ولی من دو بار با زانتیا امتحان کردم که مزدا کم آورد ، یکبار در سربالایی گردنه کوهین در سرعت حدود 130 و یکبار هم موقع شروع حرکت از پشت چراغ قرمز ، البته این اختلاف زیاد نبود ولی به هر حال مزدا عقب افتاد ( هم در حالت اتومات و هم تیپ ترونیک )
یکی از نکات خیلی جذاب مزدا مصرف کم حتی در حالت روشن بودن کولر هستش که واقعا تعجب آوره .
از نکات دیگه هم میشه به کیفیت خوب و به نظرم بالای لوازم مزدا اشاره کرد . ولی خدا نکنه ماشین به مشکلات فنی بخوره که ... اگه اشتباه نکنم پمپ بنزین حدود 750 هزار تومن و سنسور اکسیژن حدود 650 هزار تومن که به نظرم بالا هستش . یا کیت کامپیوتر گیربکس که اندازه حدود یک کف دست هست ( جنس استوک ) حدود یک میلیون تومن یا لنت جلو حدود 250 هزار تومن . البته همه این قیمت ها ، قیمت جنس اصلی هستن از مرکز پخش .
با تمام این تفاسیر ، مجددا به دنبال خرید یک مزدا نیو هستم . چون واقعا ماشین در این رنج قیمت که امتحانش رو پس داده باشه و نظر عموم مصرف کننده ، تاییدش کنند ، ندیدم . البته تا الان سراتو هم سوار نشدم ولی گفته اقلب مردم ، نظر مثبتی از سراتو نسبت به مزدا ندارند . باز هم اگه کسی گزینه بهتری سراغ داره ، خوشحال میشم که از راهنماییتون استفاده کنم .
1396/8/10
با سلام
بنده حدود ۵ ماهه یه مزدا صفر گرفتم که الان حدود ۸ هزار باهاش رانندگی کردم . از نظر شتاب و سرعت . هندلینگ و مصرف بسیار راضی کننده است . ولی متاسفانه من با صندلیش مشکل دارم و اذیتم میکنه .کف ماشین هم اگه خیلی سنگین باشه تو برخی سرعت گیرا گیر میکنه
1396/11/8
سلام
ميخواستم بدونم مزدا تيرى نيو ٩٧بخرم يا سراتو ٢٠١٨
1397/7/6
اگه دسترسی به مزدا 2018 داری مزدا، اما اگر نه سراتو2018، مزدا 3 سال 2008 رونمایی شده و تولید 97 هست، یکم قدیمیه و باتوجه به اینکه مزدا 3 نسل 3 با فیس جدیدش که به بازار ایران هم اومده (مزدا نسل 2 یا همون نیو) یکم قدیمی شده
اما در کل ماشین ژاپنی مخصوصا مزدا حس امنیت بالایی بهت میده مخصوصا تو صفرهای بین شهری و تو پیچ و خم جاده ها واقعا رانندگی باهاش لذت بخشه
1397/2/30
خودروبانک سایت بسیار خوبیه، و مخصوصا آقای طه بسیار دوست داشتنی و خوب، اما برای این که به سطح سایت های معتبر ریویو دنیا، نزدیک بشید باید هنگام ریویو علایق شخصی و تعصب رو کنار گذاشت، کاری که برای ما ایرانی ها خیلی سخته.
قطعا سراتو 2015 از همه نظر از این مزدا 3 بهتره، شما متاسفانه کلا جانبدارانه رفتار میکنید. رقیب این مزدا 3 سراتو سایپا هست که مدل 2008 سراتو است، باید با اون مقایسه بشه که از نظر قدرت و شتاب سراتو سایپا بهتره و از نظر هندلینگ اگه جفتشون esp داشته باشن با "اختلاف بسیار کمی" مزدا 3 بهتره و در باقی موارد بسیار مشابه هستن و نمیشه گفت کدوم بهتره.
بعد هم میاید جمع بندی میکنید که کلا ژاپنی ها از کره ای ها بهترن؟!!! لطفا دوستان یه سر به سایت های ریویو معتبر بزنن، برید ریتینگ یو اس نیوز ، رو که تمام ریویو های معتبر رو جمع کرده ببینید. در حال حاضر رقابت بسیار سختی بین کره ای ها و ژاپنی ها و امریکایی ها و آلمانی ها در خودروسازی هست و به هیچ وجه نمیشه به طور قطه گفت کدوم بهترن و ماشین به ماشین فرق میکنه و اگه هر کدوم بهتر هم باشن با اختلاف بسیار کمی این طور هست.
در ضمن مزدا 3 تو این سگمنت از تمام ژاپنی های دیگه از لحاظ اسپرت بودن بهتره و هر ماشین ژاپنی دیگه رو باهاش مقایسه میکردید، مزدا 3 بهتر بود.
جهت اطلاع دوستان کیا در حال حاضر (2 سال پیاپی 2016 و 2017) با کیفیت ترین برند خودروسازی دنیاست (یه سر به جی دی پاور بزنید).
1397/7/2
سلام
من هم مزدا داشتم هم کیا سراتو
و الان پشیمونم که چرا مزدا فروختم سراتو خریدم
به نظر من مزدا سواری بهتری داشت با قدینی بودنش
1397/11/2
ای کاش تویوتا کرولا رو میاوردین که سیستم کنترل پایداری نداره و قیمتش هم خیلی بالاتره اونم دو لیتری هست. اصلا هم توی یک سگمنت نبودن.
1398/4/27
با سلام
بهتر بود برای این تست حداقل مزدا3 نیو مدل 94 به بالا بیارین که کارکرد و سن ماشین نزدیک به سراتو باشه ونتیجه دقیق تر و عادلانه تری حاصل بشه.ضمن اینکه وزن تیپ 4 مزدا(تیپ 3 اف ال) بخاطر استفاده از شاسی اسکای اکتیو 1260 کیلوگرمه که به نسبت نمونه های تیپ 3 سبکتره.ضمن اینکه تو جدول آخر تست هم قیمتی که گذاشتید برای تیپ 4 هست ولی برای تست تیپ 3 انتخاب کردید!
1398/7/14
سلام به همگی.من دو سال پیش مزدا نیو داشتم الان سراتو ۲۰۱۵ . مزدا تنها عیبش اینک کفش گیر میکنه و خشک واسه سرنشین. اما مهمترین برتریش اینک در سرعت بالای ۱۶۰ تا خیلی خیلی چسبندگی بیشتر به اسفالت داره.اصلا تعادلش ۲۰ هر چی بگم کم گفتم.اپشن سراتو بیشتره ولی واقعا مزدا بهتره و پشیمونم که دوباره چرا مزدا نخریدم.
1398/8/6
چون تویوتا بیشترین فروش داره بهترینه.مثلا بنز وفراری ومک لارن فروششون کمه به گرد پای تویوتا نمی رسن.اسباب بازی ژاپنی کجا وخودرو آلمانی وایتالیایی کجا.
1399/3/12
خدمت دوستان عرض کنم که این مزدا تولید 2008 هست که داره با سراتو تولید 2015 مقایسه میشه
برای مدتی هست که دارم سوار مزدا میشم، اوایل باقیمت بالای مزدا نمیتونستم کنار بیام ولی کیفیت رانندگی توجاده ش یه سرو گردن از سراتو بالاتره
1399/4/21
سلام خواهش می کنم سراتو yd را کلی بررسی کنید
خواهش می کنم 🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏