موضوعات داغ

گران فروشی خیرخواهانه؛ قیمت عجیب لامبورگینی هوراکان پاپ فرانسیس

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
روزهای گذشته به ین موضوع اشاره کردیم که پاپ فرانسیس، لامبورگینی هوراکان منحصربه فرد خود را برای یک حراج خیریه پیشنهادی توسط شرکت معروف "RM ساتبی" در ماه می امسال آماده کرده است تا با هزینه آن که پیش بینی می‌شود حدود 300 الی 425 هزار دلار شود، بتوان به دیگر مسیحیان جهان بویژه مناطق مسیحی نینوا (موصل) کمک کرد که در حملات داعش آسیب دیده‌اند. اما با شروع حراجی و پیشنهاد قیمت برای خرید این اتومبیل منحصربه فرد لامبورگینی، قیمت نهایی آن به چیزی بیش از 2 برابر رسید که در روزهای گذشته پیش بینی شده بود.
همانطور که گفتیم، پیش بینی شد که خودروی لامبورگینی هوراکان پاپ فرانسیس به قیمت 300 الی 425 هزار دلار فروخته شود، اما این خودرو در حراجی شرکت "RM ساتبی" که در شهر مونت کارلو واقع در موناکو برگزار شد، به قیمت حیرت انگیز 715 هزار یورو رسید که معادل آن چیزی حدود 861 هزار و 575 دلار خواهد شد که بیش از 2 برابر رقم احتمالی قبل از شروع مزایده است که حدود 70 درصد آن به منطقه نینوا و مسیحیان آسیب دیده براثر حملات داعش اهدا خواهد شد و مابقی آن در اختیار مراکز بین المللی و انجمن‌های پاپ فرانسیس تعلق خواهد گرفت.

لامبورگینی هوراکان پاپ فرانسیس

لامبورگینی هوراکان پاپ فرانسیس


در ادامه پیرو صحبت های روز گذشته، به این موضوع اشاره کردیم که بخش سفارشی سازی شرکت خودروسازی لامبورگینی، بدنه این خودروی "هوراکان" را به رنگ سفید با نوارهای طلایی نقاشی کرده است تا یادآور پرچم شهر واتیکان باشد. همانطور که گفتیم، بدنه اتومبیل کاملا به رنگ سفید نقاشی شده است، اما می‌توان بر روی سقف اتومبیل، بر روی کاپوت جلو، پشت قاب آینه‌های جانبی، بر روی گلگیرهای جلو، اطراف پنجره‌ها، اطراف ورودی‌های هوای اتومبیل و... شاهد خطوط طلایی رنگ بود که باعث جذابیت بسیار بالای این نسخه اهدایی از سوی شرکت خودروسازی لامبورگینی به "پاپ فرانسیس" خواهد شد، اما چیزی که این ماشین را بیشتر از همه مهم می‌کند، امضای شخص پاپ خواهد بود که بر روی کاپوت جلو نوشته شده است.
بدون شک یک دستگاه خودروی لامبورگینی هوراکان برای "پاپ فرانسیس" مناسب نخواهد بود، زیرا ماشین شخصی وی یک دستگاه رنو 4 متعلق به سال 1984 میلادی است که یک هدیه از طرف کشیش اعظم در "ورونا ایتالیا" بوده و تاکنون بیش از 305 هزار و 775 کیلومتر کارکرد داشته است. علاوه بر این، پاپ فرانسیس برای سفر به ایالات متحده آمریکا از یک دستگاه خودروی "فیات 500L" استفاده کرده است و در سال 2017 میلادی، اتومبیل خود را به یک دستگاه "اوپل Ampera-E" ارتقا داد که در واقع یک اتومبیل الکتریکی به شمار می‌رود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/2/26
خخخخ
اصلا انتظاراینقدر خصاصت رو برای اروپایی ها نداشتم
ماشین کهنه پژو 504 احمدی نژاد رو ۷ سال پیش ۲.۵ میلیون دلار خریدن
😂