موضوعات داغ

قوای برقی برای ون تجاری مرسدس بنز؛ نسخه الکتریکی اسپرینتر عرضه می شود

عکس نویسنده
حسین ریاحی
نویسنده
عکس مطلب اول
پس از مدت ها بالاخره مرسدس بنز مشخصات مدل برقی خودروی ون اسپرینتر را اعلام کرد. این خودرو قرار است با نام اسپرینتر e وارد بازار شود.
این خودرو به عنوان دومین محصول برقی مرسدس بنز در کلاس خودروهای کاری شناخته می شود از سال 2019 روی خط تولید قرار خواهد گرفت. اولین محصول برقی تجاری مرسدس بنز مدل eVito بود و سومین خودرو نیز قرار است مدل eCitan باشد.
برای اسپرینتر برقی مرسدس بنز 2 نوع باتری را عرضه خواهد کرد که یکی 41 کیلووات ساعتی و دیگری 55 کیلووات ساعتی هستند.

مرسدس بنز eSprinter

مرسدس بنز eSprinter

باتری 41 کیلووات ساعتی این مدل مشابه با مدل eVito است و با هر بار شارژ می تواند برد 115 کیلومتری را به ارمغان بیاورد. این شعاع حرکتی با ابر 1040 کیلوگرمی محاسبه شده است و شرایط محیطی همچون دمای هوا نیز می تواند روی آن اثر بگذارد. باتری بزرگ تر اما می تواند شعاع حرکتی 150 کیلومتر را فراهم کند اما در صورتی که بار خودرو 900 کیلوگرم باشد.
شارژ کردن باتری ها حدود 6 تا 8 ساعت زمان نیاز دارد اما شارژر بزرگ 7.2 کیلووات ساعتی را نیز می توان خریداری کرد که در 45 دقیقه می تواند باتری ها را شارژ کند.
در بخش موتور نیز این خودرو مشابه با مدل eVito است و موتور برقی آن می تواند 107 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. حداکثر سرعت این خودرو با چنین موتوری نیز چیزی بین 80 تا 120 کیلومتر بر ساعت است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد