موضوعات داغ

کاهش تعرفه واردات خودرو توسط چین؛ نتیجه فشار آمریکا به سیاستمداران پکن

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
بعد از برافروخته شدن جنگ اقتصادی میان چین و ایالات متحده آمریکا در ماه‌های گذشته، این اوخر کشور چین تصمیم گرفته است تا تعرفه واردات اتومبیل به خاک خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهد تا در این زمینه شرکت‌های خودروساز آمریکایی بتوانند در کشور چین فعالیت داشته و محصولات خود را در بزرگ‌ترین بازار اتومبیل جهان عرضه کنند، هرچند این قانون به سود شرکت‌های دیگر جهانی هم خواهد بود تا محصولات خود را بهتر از قبل و با قیمت ارزان‌تر به مشتریان چینی عرضه کنند.
طبق گفته منابع خبری، کشور چین در روزهای گذشته تعرفه واردات اتومبیل را از 25 درصد به میزان 15 درصد کاهش داده است و علاوه بر این موضوع، مالیات برخی از قطعات وارداتی به کشور چین هم به چیزی حدود 6 درصد کاهش پیدا کرده است تا همانطور که گفتیم، ایالات متحده آمریکا دست از جنگ اقتصادی خود با کشور چین بردارد. هرچند این موضوع دونالد ترامپ را راضی نکرده و در یکی دو روز گذشته بار دیگر اعلام کرده است که تعرفه واردات کالاهای خارجی بویژه از کشور چین را به میزان 25 درصد افزایش خواهد داد تا از تولید ملی خود حمایت کند و در نقطه مقابل، کشور چین هم تصمیم به اتخاذ سیاست‌های مشابه دارد، حال باتوجه به این شرایط باید دید که آیا کشور چین در عمل تعرفه واردات اتومبیل را به 15 درصد کاهش می‌دهد یا خیر!.

کشور چین تعرفه واردات اتومبیل را کاهش می دهد

کشور چین تعرفه واردات اتومبیل را کاهش می دهد


ناگفته نماند که باوجود این شرایط، بیشتر محصولات عرضه شده در کشور چین توسط شرکت‌های بزرگ خودروسازی، در همان کشور چین تولید شده و به مشتریان عرضه می‌شود، اما حالا با کاهش تعرفه واردات اتومبیل می‌توان تاحدودی شاهد رونق گرفتن و افزایش واردات اتومبیل به خاک چین بود. هرچند اگر جنگ تجاری تازه دونالد ترامپ مانع از اجرای این قانون نشود.
در پایان همانطور که اطلاع دارید، کشور چین موفق شده در این چند سال اخیر رشد قابل توجهی در صنعت خودروسازی داشته و بسیاری از شرکت‌های بزرگ خودروسازی را برای اینکه بتوانند محصولات خود را در خاک چین عرضه کنند، مجبور به همکاری با خودروسازان داخلی این کشور و تولید محصولات خود در خاک چین کرده است که پیرو این سیاست، شاهد رشد قابل توجه خودروسازان چین به لطف همکاری با خودروسازان معتبر بین المللی هستیم.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/3/13
با سلام و درود

در آینده نزدیک، چین به میزان قابل توجهی، صنعت خودروسازی دنیا خصوصأ خودروهای الکتریکی را در دست خواهد گرفت!

البته مدیریت در کشور چین، بسیار ضعیف تر از مدیریت جهادی مدیران کاردان ایرانی است و صدالبته چین به گرد ایران نخواهد رسید!

باور نمی کنید؛ لطفأ باور کنید😉

با سپاس