موضوعات داغ

چرا I.D. R فولکس واگن در طی مسابقات خودروهای برقی صدای آمبولانس می دهد

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
به گفته دیوید مک نیل کارشناس و محقق پیرامون خودروهای برقی اولین خودروی الکتریکی ای که در مسابقات اتومبیل رانی پایکس پیک شرکت کرد یک فیات 128 بود که موفق شد در مدت زمان 32 دقیقه و 7 ثانیه مسیر مسابقه را در سال 1981 به طور کامل طی کند.
وسایل نقلیه الکتریکی در سال 1994 در مسابقات پایکس پیک کلاس اختصاصی خود را بدست آورده و از آن زمان تاکنون در این کلاس به مسابقه می پردازند.
خودروهای الکتریکی سروصدای خاصی ندارند و موتور آن ها تقریبا حتی در مسابقات نیز هیچ صدایی را تولید نمی کند. این موضوع در مورد دو موتور الکتریکی بسیار قوی خودروی برقی I.D. R فولکس واگن نیز صدق می کند. این خودروی 680 اسب بخاری که به تازگی توانسته است رکورد تمام ادوار مسابقات پایکس پیک را بشکند می تواند در صورت نبود سیستم هشدار دهنده بدون اینکه حتی شما متوجه نزدیک شدن آن شوید با شتاب و سرعت فراوان از کنارتان رد شده و شما شک زده کند.
I.D. R فولکس واگن

I.D. R فولکس واگن

گفته می شود که از سال 2009 هر ساله مسابقات مربوط به خودروهای برقی در پایکس پیک به صورت منظم برگزار شده و وجود آژیر هشدار دهنده از سال 2011 اجباری شده است.
مسئولین مسابقات پایکس پیک در سال 2011 تصمیم گرفتند که از آنجا که خودروهای برقی بدون صدا هستند دسته از آن ها را که در کلاس خاص خود مسابقه می دهند موظف کنند به یک نوع آژیر هشداردهنده مجهز شوند.
بنا به مقررات این گونه وسایل نقلیه باید از سیستم هشداردهنده ای برخوردار باشند که قابلیت تولید یک صدای ثابت را داشته باشد. شدت این صدا از فاصله حدودا یک متری وسیله نقلیه 120 دسیبل بوده و سیستم هشداردهنده نیز می بایست از بیرون از وسیله نقلیه فعال شود.
هیچ گونه استثنایی نیز در این قانون ذکر نشده است.
صدای آژیر آمبولانس تقریبا مشابه با صدایی است که این سیستم های هشداردهنده دارند.
به این ترتیب انسان ها و حیواناتی که در اطراف مسیر مسابقه قرار دارند می توانند پیش از رسیدن وسیله نقلیه الکتریکی تشخیص دهند که یک خودروی برقی در حال نزدیک شدن به آن هاست.
I.D. R فولکس واگن

I.D. R فولکس واگن

هرچند که اینگونه سیستم ها دستپاچگی و استرس را به راننده های مسابقات اتومبیل رانی حتی در کلاس خودروهای برقی منتقل می کند اما واقعیت این است که وجود آن کاملا منطقی به نظر می رسد. به خصوص که وسایل نقلیه برقی به سرعت در حال پیشرفت بوده و شتاب و قدرت آن ها روز به روز افزایش پیدا می کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد