موضوعات داغ

کابوس قیمتی؛ حاصل افزایش تعرفه‌‌ها

عکس مطلب اول
دنیای اقتصاد : قیمت خودرو در آمریکا هزاران دلار افزایش خواهد یافت. به گزارش یو‌اس‌ای‌ تودی افزایش تنش‌ها میان آمریکا و دیگر کشورها و همچنین شعله‌ور شدن آتش جنگ تجاری سبب خواهد شد قیمت‌ هر دستگاه خودروی سواری و وانت سبک در بازار آمریکا تا ۵ هزار دلار افزایش بیابد.
این افزایش قیمت به خودروهای وارداتی محدود نمی‌شود، بلکه افزایش هزینه واردات قطعات خودرو سبب خواهد شد قیمت خودروهایی که در خاک آمریکا تولید می‌شوند بالا برود. از سوی دیگر خودروسازان ناچار خواهند شد افزایش هزینه تولید و واردات خودرو را در سبد محصولی خود تقسیم کنند تا هیچ مدلی با افزایش تصاعدی قیمت دچار افت تقاضا نشود. به این ترتیب همه محصولات سهمی از افزایش قیمت خواهند داشت. کارشناسان موسسه تحقیقات خودروی LMC پیش‌بینی کردند در صورت اعمال تعرفه بر واردات خودرو و قطعات آن افزایش قیمت‌ها اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. با توجه به اینکه میانگین قیمت خودروهای نو در آمریکا ۳۲ هزار دلار است اعمال تعرفه ۲۰ تا ۲۵ درصدی به افزایش ۴ تا ۵ هزار دلاری قیمت هر خودرو منجر خواهد شد.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/4/13
امریکا هم به جمع ما پیوست.خوش آمدی به تحریم
1397/4/13
اگه اين خبر تويه ايران نشر مي شد همه صف مي بستن دمه نمايندگي ها تا ماشين بخرن بعدا دولا پهنا و با احترام فراوان و با اسم 'سرمايه گذاري' كه همون اسم مجلسيه دلاليه،تو پاچه هموطن خودشون بكنن!!...اما مطمئن باشين مردم اونجا با اتحاد و پشت هم بودن و نخريدن ماشيني كه گرون شده قيمتارو بر مي گردونن به قبل...دقيقا مردم امريكا حدود ١٠ سال پيش بود اگر اشتباه نكنم دقيقا همين كارو با شير كردن...شير و يه مقدار گرون كردن،مردم هم نخريدن و كمتر از يك ماه قيمتش برگشت به حالت قبل...كي ما مي خواهيم به عظمت و قدرت اتحاد و پشت هم بودن پي ببريم و تويه جامعه و زندگيمون ازش استفاده كنيم و فقط به فكر خودمون نباشيم خدا داند...
1397/4/13
یه سر به ایران بزنید معنی واقعی کابوس قیمتی رو متوجه می شید
1397/4/13
آقا حبابه
1397/4/14
چرا آمریکا با مسئولین ایران مشورت نمیکنه تا ایران را الگو قرار بده که چگونه تعرفه واردات را بیش از ۲۰۰ درصد افزایش بده بدون اینکه، آب از آب تکان بخوره!!!