موضوعات داغ

معرفی 10 ماسل کار ژاپنی - بخش دوم

عکس مطلب اول
سابقه پیدایش واژه ماسل کار یا خودروی عضلانی به دهه 50 و 60 میلادی بر می گردد و دوران اوج شکوفایی آن دهه 60 میلادی است. با شنیدن این عبارت همه یاد درگ های خیابانی بین کامارو، ماستنگ، چلنچر، چارجر و امثال آن یا تشکیل مه سفید از برن آت تایرهای آنها می افتند. بنابراین ماسل کار و فرهنگ خودرویی مربوط به آن ریشه در امریکا و خودروهای امریکایی دارد. شلبی کبرا 427 و شورولت کامارو SS دو نمونه از ماسل کارهای معروف دهه 60 و 70 میلادی هستند.
به همین دلیل با دیدن فهرست 10 ماسل کار ژاپنی یک نکته بسیار مهم به ذهن خطور می کند. این نکته این است که خودروهای این کلاس معمولا به سرزمین آفتاب تابان مربوط نمی شوند. یک خودروی کوپه با یک موتور V8 با حجم بالا که قدرت آن فقط به چرخ های عقب منتقل می شود، تعریف پذیرفته شده و سنتی برای یک ماسل کار در ایالات متحده است. قسمت ماسل یا عضله در این تعریف به مقدار قدرتی که موتور V8 در خودروی مورد نظر تولید می کند اشاره دارد. به عنوان مثال داج چلنجر هلکت مدل 2018 با موتور 707 اسبی یک نمونه بارز از ماسل کار است.
فرهنگ خودرویی ژاپن یک داستان کاملا متفاوت است، بنابراین ماسل کارهای ژاپنی از قانون امریکایی تبعیت نمی کنند. البته این موضوع باعث تنوع و انتخاب بیشتر می شود که یک مزیت است. محصولات خودروسازان ژاپنی با قدرت فراوان یک تعریف کاربردی از ماسل کار ژاپنی است. ژاپن بر اساس این معیار گسترده تر، انبوهی از گزینه های جذاب را ارائه می دهد که به ترتیب در این مقاله معرفی می شوند. در بخش اول این مقاله 5 ماسل کار ژاپنی معرفی شدند. در این بخش با 5 ماسل کار ژاپنی دیگر آشنا می شوید.

6 – لکسوس RC-F مدل 2018
لکسوس RC-F

لکسوس RC-F

باید از لکسوس قدردانی کرد زیرا اگر این برند همین چند خودروی عضلانی جذاب را تولید نمی کرد، شرکت مادر یعنی تویوتا کاملا تهی به نظر می رسید. این کوپه لوکس طبق معمول از کیفیت ساخت عالی برند لکسوس برخوردار است. علاوه بر این RC-F مجهز به یک موتور 5.0 لیتری V8 نیز هست که صدای آن مانند نواختن موسیقی از زیر کاپوت شنیده می شود و 467 اسب بخار قدرت و 530 نیوتن متر گشتاور برای این خودرو تولید می کند که می تواند تنها در مدت زمان 4.4 ثانیه RC-F را به 60 مایل در ساعت برساند. مسلما انواع و اقسام سیستم های هوشمند کمک راننده در این خودرو وجود دارد مانند سیستم کنترل هرزگردی که به راننده مجنونی که پشت فرمان این خودرو نشسته اجازه می دهد پس از اینکه اندکی قسمت عقب آن را منحرف کرد تا لذت یک دریفت ساده را تجربه کند، دوباره خودرو را به حالت عادی برگرداند و به آرامی رانندگی کند.

7 – نیسان 370Z مدل 2018
نیسان 370Z

نیسان 370Z

علت حضور نیسان 370Z در این فهرست این است که راحت تر در طبقه بندی چیدمان سیستم انتقال قدرت ماسل کارها که به صورت موتور جلو-دیفرانسیل عقب است جای می گیرد. علاوه بر این خودروهای سری Z نیسان از همان دوران پیدایش مدل های اولیه در دهه 70، جایگاه ویژه ای نزد رانندگان داشته اند. مدل فعلی 370Z از یک موتور 3.7 لیتری V6 برخوردار است که 332 اسب بخار قدرت و 366 نیوتن متر گشتاور تولید می کند که این ارقام جذاب مربوط به خودرویی هستند که هنوز جذابیت خود را حفظ کرده است.
یکی از نکات مربوط به نیسان 370Z که زیاد اشاره ای به آن نمی شود این است که میل گاردان این خودرو از جنس فیبرکربن ساخته شده است. بنابراین در مجموع وزن و جرم دورانی کمتری نسبت به نمونه های فولادی دارد که باعث می شود واکنش پدال گاز سریع تر و دقیق تر باشد.

8 – نیسان GT-R مدل 2018
نیسان GT-R

نیسان GT-R

نیسان GT-R نقطه اوج یک ماسل کار ژاپنی است. قلب تپنده GT-R یک موتور توئین توربوی 3.8 لیتری V6 است و سیستم 4 چرخ محرک این خودرو اندام عضلانی آن هستند. این خودرو به اندازه کافی وحشی است که لقب گودزیلا را دریافت کند. زیر کاپوت قویترین مدل GT-R یعنی مدل نیسمو (که حاصل ادغام نیسان و مسابقات خودرو است)، موتوری با قدرت مهیب 600 اسب بخار و گشتاور 652 نیوتن متر کمین کرده است.
نیسان رقمی برای شتاب 0 تا 60 مایل این خودرو اعلام نکرده است ولی در صورت استفاده از سیستم لانچ کنترل احتمالا دستیابی به تایم کمتر از 3.0 ثانیه امکان پذیر است. نیسان GT-R از امکاناتی مانند دستگاه ثبت زمان دور پیست، سیستم انتقال قدرت 4 چرخ محرک هوشمند و سیستم اگزوز تیتانیومی برخوردار است که پیوسته یادآوری می کنند که GT-R یک خودروی عضلانی است.

9 – نیسان ماکسیما مدل 2018
نیسان ماکسیما

نیسان ماکسیما

با اینکه شاید تمایل نیسان در انتخاب لقب خودروی اسپرت 4 در برای ماکسیما یک توهم خوش بینانه در بازاریابی به نظر برسد ولی حداقل این خودروساز این شایستگی را داشت که یک سیستم تعلیق اسپرت و یک موتور 3.5 لیتری V6 با قدرت 300 اسب بخار و گشتاور 353 نیوتن متر برای این سدان جادار دیفرانسیل جلو نصب کند. این موتور جوایزی دریافت کرده و در مدل های مختلف نیسان و اینفینیتی نصب شده است.
در این مقاله منظور از ماکسیما مدل SR آن است زیرا تنظیم سیستم تعلیق این مدل اسپرت تر از دیگر مدل های ماکسیما است و سیستم یکپارچه کنترل شاسی آن دارای تنظیمات وسیعتری برای کیفیت سواری است. پدال های اسپرت آلومینیومی، رینگ های آلیاژی 19 اینچی و شیفترهای تعویض دنده روی غربیلک فرمان، حس اسپرت بودن فضای داخل کابین را افزایش می دهند.

10 – سوبارو WRX STI مدل 2018
سوبارو WRX STI

سوبارو WRX STI

با اینکه مدل معمولی ایمپرزا (که مدل WRX بر اساس آن شکل گرفته است) یک نسل جدید عوض کرده است، ولی سوبارو WRX STI سدان مدل 2018 همچنان از همان اجزای فنی سابق بهره می برد. البته این موضوع جای انتقاد ندارد زیرا وقتی موتور توربوشارژ این خودرو از طریق یک سیستم انتقال قدرت 4 چرخ محرک با تنظیم مسابقه ای، 305 اسب بخار قدرت و 393 نیوتن متر گشتاور را به آسفالت منتقل می کند زیاد جایی برای گله باقی نمی گذارد به خصوص وقتی قیمت پایه این خودرو کمتر از 40 هزار دلار است.
شاید ماسل کارهای سنتی بهترین گزینه برای مسابقات درگ باشند اما این نوع ماسل کار ژاپنی حاصل یک ماجراجویی بسیار موفق در مسابقات رالی است. این نوع مسابقات در ایالات متحده کمتر رایج است و پیروزی در آن مستلزم داشتن مهارت فوق العاده در کنترل خودرو و شجاعت فراوان است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/5/12
جای لنسر اوو خیلی خالیه تو این لیست