موضوعات داغ

نگاهی به مشخصات مرسدس بنز EQ C؛ اولین شاسی بلند تمام الکتریکی آلمانی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
خودروهای الکتریکی بیشتری هر روزه معرفی می شوند و اینطور که مشخص است، خودروسازان تمایل زیادی به داشتن خودروهای الکتریکی در سبد محصولات دارند. مرسدس بنز نیز همگام با موج راه افتاده در خودروسازی جهان، سرمایه گذاری زیادی روی خودروهای تمام الکتریکی یا EV انجام داده و نخستین مدل تمام الکتریکی اش، به نام EQ C را در نمایشگاه خودروی پاریس که پاییز امسال برگزار می شود، رونمایی خواهد کرد. مدل های مفهومی EQ برای اولین بار در نمایشگاه خودروی پاریس در سال 2016 به نمایش در آمدند و پس از دوسال، مرسدس بنز توانسته تمامی مراحل ساخت و توسعه این محصول را طی کند که با توجه به پیچیدگی بالای خودروهای تمام برقی و گران بودن آن ها، این اقدام ستودنی است.

مرسدس بنز EQ C

مرسدس بنز EQ C

نمونه اولیه که با پوشش های مخصوص استتار دیده شده، شباهت بسیاری به کراس اوور معروف مرسدس بنز یعنی مدل GLC دارد و تنها کمی در طول و شکل سقف با آن تفاوت دارد. در نمای جلو اما با ظاهری متمایز از تمام محصولات مرسدس بنز روبرو خواهیم شد. البته انتظار چنین کاری از مرسدس بنز می رفت، چرا که در جریان رونمایی از مدل مفهومی Generation EQ در نمایشگاه سال 2016 پاریس، مدیر بازاریابی مرسدس بنز از تاکید این شرکت بر استفاده از چهره متمایز برای محصولات تمام برقی خبر داد.

مرسدس بنز EQ C

مرسدس بنز EQ C

EQ C قرار است از نظر اندازه، در سبد محصولات مرسدس بنز در جایگاهی بین دو مدل GLA و GLC قرار خواهد گرفت. بسیاری فکر می کنند که EQ C بیش از اندازه کوچک است که البته در این مورد جای نگرانی نخواهد بود، چرا که مدل بزرگتر EQ S و مدل کوچکتر EQ A در راه هستند. طبق گفته های مرسدس بنز، این خودرو اصلا ارزان نخواهد بود و مجله بریتانیایی carmagazine، حدس میزند مرسدس بنز EQ C با قیمتی در حدود هشتاد هزار پوند در این کشور عرضه خواهد شد.

مرسدس بنز EQ C

مرسدس بنز EQ C

مرسدس ادعا می کند که مجموعه قوای فنی این خودرو، حداکثر توان 400 اسب بخار را ارایه خواهند داد و محدوده حرکت نیز در حدود 500 کیلومتر تخمین زده می شود. برای حفظ تعادل بهتر خودرو، باطری ها که وزنشان به حدود نیم تن می رسد، در ستون فقرات پلت فرم جای داده شده اند. تحقیقات مرسدس بنز نشان داده که 86 درصد از پیمایش های یک خودروی معمولی، در محدوده کمتر از صد کیلومتر هستند و مرسدس EQ C مشکلی در زمینه پیمایش و تامین انرژی ندارد، اما به طور معمول مشتریان به دنبال خرید خودروهای الکتریکی هستند که پیمایش بالایی داشته باشند، چرا که ترس از تمام شدن شارژ این خودروها در مشتریان وجود دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد