موضوعات داغ

اولین تصاویر و اطلاعات از شورولت کوورت موتور وسط؛ رقیب فراری از سرزمین یانکی ها

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
آنطور که از رسانه ها در مورد نسل جدید کوروت می گویند، قرار است برای اولین بار در تاریخ 65 ساله کوروت، شاهد عرضه این خودرو به صورت موتور وسط باشیم. نسل هشتم کوروت هم اکنون در حال گذراندن تست های فنی با پوشش های ویژه استتار است و طبق برنامه ریزی، از اواخر سال 2019 به بازار ایالت متحده می آید.
کوروت جدید با کد C8 شناخته می شود و قرار نیست عرضه آن، تولید نسل فعلی را متوقف کند، بلکه نسل فعلی و نسل آینده در کنار یکدیگر به فروش می رسند. طبق تحقیقاتی که در مورد بازار خودروی آمریکا صورت گرفته، مشتریان عمدتا سنت گرا و محافظه کار هستند و دلیل عرضه کوروت موتور جلو و موتور وسط با هم، جلوگیری از افت فروش این مدل و روی آوردن خریداران به دیگر خودروهای رقیب عنوان شده است.
طبق اخباری که از درون جنرال موتورز به بیرون درز کرده، شورولت قصد دارد کوروت موتور وسط را با قیمتی پایین تر از سایر خودروهای سوپر اسپرت هم رده، که توسط شرکت های دیگر فعال در صنعت خودروسازی عرضه می شوند، به فروش برساند.
شورولت در طراحی کوروت جدید، مسیر را از ابتدا طی نکرده، بلکه کوروت C8 صرفا نسخه بروز رسانی شده ای از مدل فعلی خواهد بود. در مورد پیشرانه، شورولت برای این خودرو از نمونه بهینه سازی شده موتور نسل فعلی، یعنی LT-spec هشت سیلندر 6.2 لیتری استفاده کرده که همچنان قادر نیست گشتاور حاصله از فعالیت توربوها را در دورهای پایین استفاده کند، اما ساخت آن ارزان بوده، واکنش آن بالاست و به دلیل استفاده از آلیاژهای سبک، وزن کمی دارد. قدرت نهایی این موتور 507 اسب بخار خواهد بود.
همانند نسل فعلی، پس از مدتی مشتریان خواهند توانست نمونه های ارتقا یافته با کد ZR1 را خریداری کنند. نسل فعلی با استفاده از توربوهای دو قلو و بروز رسانی های صورت گرفته، می تواند 755 اسب بخار قدرت تولید کند که شورولت امید دارد با پیشرفت های صورت گرفته در نسل بعدی، کوروت C8 ZR1 بتواند به رقمی در حدود 1015 اسب بخار دست پیدا کند.
یکی دیگر از تغییرات کوروت جدید، استفاده از یک جعبه دنده دوکلاچه ساخت Tremec برای انتقال قدرت بوده که تغییر بزرگی محسوب می شود. تا کنون کوروت ها از سیستم دنده دستی استفاده می کردند و حال قرار است نمونه های عرضه شده آنها، صرفا اتوماتیک باشند. همانند بسیاری دیگر از خودروهای موتور وسط، نظیر محصولات لامبورگینی، فراری، آئودی، مک لارن و .. ، از یک درب شیشه ای برای پوشش موتور استفاده شده است. نسخه نهایی کوروت C8 در اوایل سال آینده میلادی رونمایی خواهد شد و خبرنگاران، منتظر اعلام قیمت کمتر از صد هزار دلار برای آن هستند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد