موضوعات داغ

تاریخچه تاسیس شرکت Pininfarina و ماجرای رد پیشنهاد هنری فورد

عکس مطلب اول
شاید شرکت خودروسازی Pininfarina برای همه ما شرکتی تازه تاسیس محسوب شود اما جالب است بدانید تاریخچه آن به حدود ۱۰۰ سال پیش باز میگردد. زمانی‌ که حتی شرکتی‌ با این نام از وجود خارجی برخوردار نبوده است.
زمانی که از خودروی PF0 این شرکت رونمایی شد مدیر این شرکت، Paolo Pininfarina، از ریشه های تاسیس شرکت خودرو سازی خود اطلاعاتی را نیز در میان گذاشت.
ماجرا از این قرار است که یک روز از سال ۱۹۲۰ میلادی بنیانگذار این شرکت یعنی Battista “Pinin” Farina با هنری فورد ملاقاتی داشته و در طی آن آقای فورد از درخواست کرده است که او مدیر طراحی Blue Oval باشد. اما او پیشنهاد فورد را رد میکند و اینطور به نظر میرسد که فکر هایی در سر داشته است. او در فکر تاسیس شرکت خودش بوده است و همچنین در پایه گذاری شرکت هایی مانند لانسیا، آلفا رومئو، Isotta Fraschini، Hispano-Suiza، فیات، کادیلاک و رویز رویس بسیار موثر واقع میشود. در ادامه فعالیت او و با ارتباط دوستانه و نزدیک Farina با لانسیا جرقه های ساخت خودروهای بدون فریم با نام "ساختار Unibody" زده میشود.‌
اقای Farina با طراحی های خود تاثیرات بزرگی بر صنعت خودروسازی گذاشت و از مهمترین طرح های آن میتوان به تمام Supercarهای‌ شرکت فراری (به جز دو عدد از آن)، خودروی LaFerrari و Dino 308 GT4 اشاره کرد.
آخرین قدم او تاسیس شرکت Pininfarina و رونمایی از خودروی PF0 میباشد.خودرویی که حقیقتا بسیار جالب به نظر میرسد.
خودروی PF0 تماما الکتریکی بوده و در رده خود خودرویی فوق لوکس محسوب میشود. از ویژگی های آن میتوان به بدنه‌ی تمام کربن و چراغ های نواری پویا به جای چراغ جلو های معمولی نام برد.
با توجه به رزومه درخشان Farina در زمینه طراحی خودروها این فکر برایمان جالب به نظر میرسد که اگر او پیشنهاد هنری فرد را می‌پذیرفت ظاهر خودروها فورد میتوانست به چه شکل باشد ؟!

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد