موضوعات داغ

اخبار ضد و نقیض از پایان فعالیت های فولکس واگن در ایران

عکس مطلب اول
ریچارد گرنل، سفیر ایالات متحده در آلمان، در جریان مصاحبه ای با خبرگزاری بلومبرگ از خروج رسمی شرکت فولکس واگن آلمان از ایران، به دلیل اعمال تحریم های خودروسازی خبر داد. از ابتدای اعمال تحریم های خودروسازی در میانه مرداد ماه علیه کشورمان، بسیاری از خودروسازان و شرکت های مطرح بین المللی، نظیر رنو، هیوندای و توتال ایران را ترک گفته اند.
طبق گزارش منتشر شده از سوی بلومبرگ، این تصمیم در پی دیدار اخیر مدیران این شرکت خودروسازی و سفیر آمریکا در برلین اتخاذ شده است. فولکس واگن در سال 2017 میلادی و پس از سالها غیبت، مجددا به بازار خودروی کشور برگشته بود و محصولات خود را در همکاری با شرکت ماموت خودرو به بازار ارایه می نمود. پس از مدتی، مدیران فولکس واگن با انتشار یک بیانیه رسمی، گزارش های منتشر شده در خصوص خروج این شرکت از ایران به دلیل اعمال فشار از سوی آمریکا را تکذیب نمود.
با این وجود می توان گفت که در شرایط فعلی هم فعالیت فولکس واگن در بازار ایران محدود به سرویس خودروهای فروخته شده تیگوان و پاسات است و با توجه به وضع ممنوعیت برای واردات خودرو، نمی توان فولکس واگن را شرکتی فعال در شرایط فعلی بازار خودرو کشور توصیف کرد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/6/30
خارج از مقوله تحریم با توجه به مشکلات ارزی و ممنوعیت واردات خودرو و همچنین کاهش وحشتناک ارزش پول ملی و کاهش قدرت خرید اقشار جامعه سرمایه گذاری در ایران با توجه به حجم فروش برای شرکت هایی مثل فولوکس واگن در حاظر هیچ توجیه اقتصادی نداره.بعبارتی بازار ایران در شرایط فعلی اونقدر ارزشمند نیست که بخاطر اون خودشون رو درگیر کنن