موضوعات داغ

فولکس واگن ID Buzz ، جدید ترین عضو خانواده پلتفرم MEB

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
فولکس واگن مدتی است که تولیدات خودروهای قدیمی خود را متوقف می کند و در پی سرمایه گذاری بر روی خودروهای الکتریکی توسعه یافته شده بر مبنای پلتفرم MEB می باشد. بخش دیگری از برنامه فولکس واگن، بازسازی خودروهای نوستالژیک فولکس واگن بر مبنای این پلتفرم است. در بین این خودروها، فولکس واگن ID Buzz که یک خودروی تجاری حمل بار محسوب می شود، دارای بیشترین برد می باشد و این شرکت آلمانی با اضافه کردن صفحات خورشیدی بر روی سقف خودرو، تا نه مایل موجب افزایش برد فولکس واگن ID Buzz شده و این محدوده را به 341 مایل افزایش داده است.
فولکس واگن ID Buzz یک خودروی آینده محسوب می شود، به این معنا که می تواند بدون نیاز از راننده مسیر خود را بپیماید. در این خودرو، راننده سیستم خودران را فعال کرده، برای دقایقی فرمان را تحت اختیار می گیرد و سپس می تواند فرمان را بسته و صندلی خود را به سمت درون خودرو برگرداند. در این حالت خودرو با استفاده از سیستمی که برای آن در نظر گرفته شده، به مسیر خود ادامه می دهد و راننده می تواند به کارهای خویش بپردازد.
طبق اطلاعات منتشر شده و گمانه زنی ها، باید تا سال 2021 صبر کنیم تا فولکس واگن ID Buzz هوشمند را در خیابان ها ببینیم. مدل معمولی این خودرو نیز در سال 2020 به بازارها عرضه خواهد شد. پس از عرضه این خودروها و سنجش بازار، فولکس واگن قصد دارد تا دو مدل دیگر به نام e Crafter که یک ون تجاری بوده و e-Golf که قرار است مدل تمام الکتریکی فولکس واگن گلف باشد را به بازار ارایه کند.

فولکس واگن ID Buzz

فولکس واگن ID Buzz

فولکس واگن ID Buzz می تواند تا سقف 800 کیلوگرم بار را حمل نماید. طول کلی خودرو 5048 میلیمتر، عرض 1976 و ارتفاع از سطح زمین 1963 میلیمتر خواهد بود. فاصله بین دو محور خودرو نیز 3300 میلیمتر عنوان شده است که رقم مناسبی برای یک خودروی تجاری در این سبک محسوب می شود. نسخه مسافربری این خودرو نیز به بازار عرضه می شود که نسبت به نسخه باربری، طول کمتری، در حدود 106 میلیمتر دارد و از سپر عقب متفاوتی بهره می برد.
با توجه به اینکه فولکس واگن ID Buzz یک خودروی تجاری است، تمرکز زیادی بر روی سرعت آن صورت نگرفته و سرعت آن در حدود 160 کیلومتر بر ساعت محدود می شود. موتور الکتریکی آن 198 اسب بخار قدرت دارد و نیرو را به هر چهار چرخ ارسال می کند. اطلاعات بیشتری در مورد قوای فنی آن منتشر نشده، اما بر اساس اطلاعات رسمی، این خودرو از یک شارژر سریع 150 کیلو ولتی برای پر کردن باتری 111 کیلووات و 48 کیلووات ساعتی اش استفاده می کند و مدت زمان شارژ نیز کمتر از نیم ساعت خواهد بود. رینگ های مدل معمولی 22 اینچی و رینگ های مدل باری 20 اینچی خواهند بود. در اتاق نیز به جای دو صندلی، سه صندلی وجود دارد و کاربری که در صندلی وسط می نشیند، می تواند با اتصال لپ تاپ خود به خودرو، کنترل قسمت های مختلف را در اختیار گرفته و بر عملکرد خودرو نظارت داشته باشد.
به جای استفاده از سیستم سنتی پشت آمپر، در فولکس واگن ID Buzz از شیشه جلوی خودرو برای نمایش اطلاعات استفاده می شود و یک پد لمسی، وظیفه کنترل تنظیمات مختلف را بر عهده دارد. با معرفی نسخه باری فولکس واگن ID Buzz ، تعداد خودروهای معرفی شده بر مبنای پلتفرم MEB به پنج عدد افزایش یافته و چهار خودروی قبلی عبارتند از ID Buzz نسخه معمولی، ID Vizzion، ID hatchback و ID Crozz SUV.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد