موضوعات داغ

آلپاین A110 خودروی اسپرت برتر سال 2018 از دید نشریه Top Gear

عکس مطلب اول
وقتش رسیده است تا مجله پرطرفدار انگلیسی Top Gear خودروی اسپرت برتر سال 2018 را اعلام کند. Top Gear این لقب را به آلپاین A110 داد.
با اینکه امسال این خودروی اسپرت فرانسوی کوچک با رقبای اروپایی بسیار سرسختی مانند بوگاتی شیرون، فراری 488 پیستا، مک لارن 600LT و پورشه 911 GT2 RS روبرو بود ولی در کمال تعجب برنده اعلام شد. خودروهایی مانند لامبورگینی اوراکان پرفورمنته سال گذشته آزمایش شدند و به همین دلیل مجاز نبودند دوباره در این رقابت شرکت کنند.
آزمایش مقایسه ای سالیانه " هفته سرعت " توسط این مجله در پیست تاریخی Circuit de Charade در فرانسه انجام شد که در آن آلپاین A110 با هندلینگ عالی و رفتار متعادلی که داشت همگان را شگفتزده کرد.
آلپاین A110 با وزن 1080 کیلوگرم حداقل های لازم را دارد ولی عاری از امکانات نیست. این خودرو مجهز به شاسی آلومینیومی و سیستم تعلیق مستقل با بازوهای جناغی دوبل در هر دو محور است. موتور 4 سیلندر 1.8 لیتری توربوشارژ این خودرو 248 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. آلپاین A110 به کمک این موتور و گیربکس 7 دنده دابل کلاچ می تواند در مدت زمان 4.5 ثانیه به 100 کیلومتر در ساعت برسد.
با توجه به اینکه اکنون تمام نسخه های تولید محدود Premiere Edition این خودرو در حال به فروش رسیدن و رو به اتمام هستند، آلپاین این خودرو را با مدل Pure و Legende ارائه می کند. مدل Pure با تمرکز بیشتر برای رانندگی در پیست ساخته شده است و مجهز به یک جفت صندلی مسابقه ای Sabelt، رینگ های 17 اینچی سبک وزن، تودوزی میکروفایبر و تریم داخلی از جنس فیبرکربن مات است.
مدل Legende نسخه پیشرفته تر آلپاین جدید است و امکاناتی مانند صندلی های قابل تنظیم در 6 جهت با تودوزی چرم به رنگ سیاه یا قهوه ای و سیستم صوتی لوکس و سبک وزن را ارائه می دهد.
نشریه Top Gear در هفته های آینده فیلم کامل این آزمایش سالیانه بزرگ را منتشر خواهد کرد که مجری آن کسی جز کریس هریس نیست.

آلپاین A110

آلپاین A110

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد