موضوعات داغ

جنون یا لوکس گرایی؟ نگاهی به موتورسیکلت 200 میلیونی وسپا در ایران

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
احتمالا بسیاری از شما موتورسیکلت های وسپا را می شناسید. این کمپانی ایتالیایی که در شهر توسکانی واقع شده محصولات متنوعی را راهی بازارهای مختلف می کند. محصولاتی که نمونه های بدلی هندی و چینی آن ها نیز بسیار متنوع و محبوب اند.
جالب بدانید محصولات این شرکت موتورسیکلت سازی در کشور ما نیز عرضه می شود و به عنوان نمونه مدل وسپا 946 که بسیار نیز پر طرفدار است هم اکنون در بازار تهران با قیمتی بین 170 تا 200 میلیون تومان خرید و فروش می شود.
این موتور تک سیلندر، به قوای محرکه ای چهار زمانه با قدرت 11.6 اسب بخار در دور موتور 8250 دور در دقیقه مجهز است.
بسیاری معتقد اند علت محبوبیت موتورهای وسپا بهره مندی از مفهوم ناماسکوتریا همان موتورهای جمع و جور مخصوص سفرهای شهری با طراحی خاص بدنه و چرخ های کوچک است.
بد نیست بدانید اولین محصول این کمپانی ایتالیایی موفق شد فروشی 17 میلیون دستگاهی را در سرتاسر جهان تجربه کند و به طور کلی محصولات وسپا درست مانند فولکس واگن بیتل یا مینی کوپر مخصوص عموم مشتریان و مردم عادی طراحی شده بود، اما حالا با گذشت نیم قرن شاهد افزایش محبوبیت این موتور ها بین قشر مرفه جامعه هستیم و عجیب آنکه این وضعیت در بازار ایران نیز تشدید شده و ظرف چند سال اخیر قیمت مدل های جدید وسپا از حدود ۲۰ میلیون به حدود ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/7/25
والا با این قیمت ها که میبینم قیمت آلفارومئو تو ایران مففففففته.با پول دو تا وسپا میشه یه جولیتا مدل بالا تمیز خرید
1397/7/25
تسکانی اسم استان هست نه شهر !!! کارخونه وسپا در شهر پونته درا در استان تسکانی واقع شده .
1397/7/25
جای تأسف دارد