موضوعات داغ

سودآور نبودن تبدیل نقدینگی به خودرو

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
با اولین نوسانات ارز شاهد سراریز شدن نقدینگی برای حفظ ارزش سرمایه ها در بازارهای سکه، دلار و خودرو بودیم، اما سوال اینجاست که تا چه حد بازار خودرو می‌تواند برای سرمایه گذاران سودآوری داشته باشد؟
کاظم محمدی نیکخواه از فعالان صنعت خودرو درباره وضعیت خودرو بیان داشت: بازار خودرو شاهد رکود بوده و خرید و فروش زیادی صورت نمی‌گیرد. خودروسازان محصولات خود را به بازار عرضه نمی‌کنند و خودروهایی که در بازار پلاک شده است با قیمت های بالا عرضه می‌شود و خریداران منتظر آینده و تغییرات بازار هستند و خودرویی خریداری نمی‌کنند. وی ادامه داد: افرادی هم هستند که با تبدیل نقدینگی خود به خودرو در پی حفظ سرمایه خود هستند اما آن ها ممکن است خودرو را 20 درصد گرانتر به فروش برسانند اما به دلیل یک سوم شدن ارزش سرمایه سود چندانی حاصلشان نخواهد شد. حال افرادی دیگر که بعد از افزایش نرخ ارز اقدام به خرید خودرو کرده اند سودی نصیبشان نشده و کسانی سود برده اند که قبل از افزایش نرخ ارز خودرو خریداری کرده اند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از خبرخودرو، محمدی نیکخواه در مورد تاثیر اصلاح قیمت خودرو بر بازار گفت: تا زمانی که این تصمیم و رقم آن قطعی نشود به دلیل عدم اعتماد مردم به صحبت های مسئولین تاثیری در بازار نخواهد داشت. اگر اصلاح قیمت 10 تا 20 درصدی را شاهد باشیم احتمال دارد بر بازار تاثیر بگذارد ولی در آخر تنها عامل مهم برای بازار عرضه است که بر جو حاکم بازار اثر می‌گذارد. همچنین روند توزیع خودرو در بازار کشور سیستماتیک نیست و تنها روشی که بتوان آن را سیستماتیک خواند همین طرح های فروش است که پس از یک سال به متقاضیان تحویل داده می‌شود و تا زمانی که تحویل خودرو به 5 تا 6 روز نرسد شرایط بازار تغییر نخواهد کرد.
وی در پایان اظهار داشت: با آزادسازی قیمت خودرو موافق هستیم اما در این شرایط که عرضه خودروسازان تحت کنترل است و شرکت های انحصاری وجود دارد آزادسازی قیمت خودرو مناسب نیست و تنها زمانی که عرضه و تقاضا باهم برابری داشته باشد آزادسازی مناسب خواهد بود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/8/5
پراید 111 20روزه تحویل گرفتم ...چهار شنبه اگهی کردم35 میلیون فقط تا ظهر 15 تا دلال بهم زنگ زدن