موضوعات داغ

نکاتی که برای خرید جک J5 باید بدانید

عکس مطلب اول
خودروهای اقتصادی با گیربکس اتوماتیک، در بازار ایران طرفدار زیاد دارند و خودروی جک J5 با توجه به ظاهر شیک و نسبتاً رسمی‌اش، هنوز هم جزو خودروهای محبوب برای عده‌ای در بازار است.
درست است که خط تولید این خودرو در سال 1396 متوقف شده ولی خرید جک J5 به نظر بسیاری در مقایسه با خودروهای دیگر چینی کار عاقلانه‌ایست. اگر قصد خرید این خودرو را دارید بهتر است نکاتی را هم درباره‌اش بدانید.
1- جک j5 یک خودروی خانوادگی‌ست. حجم فضای صندوق عقب جک جی5 حدود 430 لیتر است و به خصوص در سفر اهمیتش به چشم می‌آید.
2- این خودرو ظاهر خیلی عالی‌ای ندارد و از طراحی نسبتا قدیمی هم برخوردار است، اما به گفته بسیاری از خریداران از سادگی مناسبی برخوردار است و جزو خودروهای باوقار بازار محسوب می‌شود.
3- جک j5 تجهیزات و امکانات نسبتا قابل قبولی دارد. کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، صندلی جلو با قابلیت تنظیم در 8 جهت، سیستم ضد سرقت، قفل ایمنی کودک، ترمز ABS و EBD، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ جلو و عقب هالوژن، آینه جانبی برقی، آینه جانبی دارای گرمکن، فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم تهویه مطبوع خودکار، سنسور دنده عقب و گرمکن شیشه عقب، بخشی از امکانات این خودروست.
4- جک جی5 دو نوع سیستم پیشران دارد. یکی از این سیستم‌ها شامل موتور 1834 سی‌سی 4 سیلندر با قدرت 140 اسب بخار است که بیشینه قدرت آن در دور موتور 6500 است که گشتاور آن به 165 نیوتن متر می‌رسد. پیشرانه دیگر در جک جی5، از نوع 1.5 لیتری چهار سیلندر و توان خروجی‌اش معادل 111 اسب بخار است. حداکثر گشتاور آن هم معادل 146 نیوتن متر است.
5- یکی از اصلی‌ترین نکات در خرید جک j5 که نه هر خودرویی، توجه به میزان مصرف سوخت آن است. گنجایش مخزن سوخت جک جی5 در حدود 55 لیتر است و بیشینه سرعت آن به 175 کیلومتر در ساعت می‌رسد. میزان مصرف سوخت مدل اتوماتیک در حدود 11.2 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر در سطح شهر و 9.3 واحد در جاده برآورد شده و مصرف سوخت نمونه دستی نیز به صورت ترکیبی در حدود 6.5 لیتر بر 100 کیلومتر است.
6- این خودرو هم نمونه دستی دارد و هم اتوماتیک و یکی از اصلی‌ترین سوالات برای خریداران این خودرو این است که نمونه دستی بهتر است یا اتومات. با بررسی نظرات در تالارهای گفتگو متوجه می‌شویم که نه بخت خیلی با نمونه دستی همراه است و نه خیلی با نمونه اتومات.
هرچند بسیاری معتقدند رانندگی با خودروی اتومات اصلا قابل مقایسه با خودروی دنده‌ای نیست و این موضوع تا حد زیادی پرونده این سوال را خواهد بست. اما انتقادهایی هم وارد است. جک j5 دستی از موتور ۱۵۰۰ سی‌سی بهره می برد. همین موضوع باعث می‌شود تا سطح مصرف خودروها باهم متفاوت باشد. انتقادهایی نظیر مصرف سوخت بالا و ارتفاع کم از جمله انتقاداتی‌ست که به نمونه اتومات جکj5 وارد است هرچند عده زیادی از کارشناسان معتقدند با عوض کردن و جایگزینی قطعاتی مشکل ارتفاع کم خودروی اتومات کاملا حل می‌شود.
و اما برای خرید جکj5 باید چقدر هزینه کرد؟ در سایت‌ دیوار بسته به دستی یا اتومات بودن این خودرو و سال تولید آن، قیمت‌ها متفاوت است. جک دنده‌ای بین 59 تا 72 میلیون در این سایت آگهی شده است و برای خرید جک دنده اتوماتیک بین 63 تا 97 میلیون باید هزینه کرد.

منبع : ویرلن این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/9/9
مصرف سوخت بالا و افزایش قیمت بنزین مشکلات فراوان مالکان این خودرو بویژه مدل اتوماتیک در آینده خواهد بود.
1397/9/9
دنده ایش به خدا حرف نداره خداواجب نکرده دروغ بگم الان کارکرد ماشینم به 92000 تا رسیده توی چهار سال و نه ماه این ماشین تا حالا از من به غیر از لوازم مصرفی و بنزین و روغن برا راه رفتن چیزی نخواسته من حالا حالاها قصد فرو ندارم گیرم الان تو این بازار فروختمش با پولش چی می تونم بخرم که بهتر از خودش باه فقط مصرف داخل شهرش یه کم زیاده توی هر صدی 10 میسوزونه ولی تو جاده 5/5 الی 6 برا هر صد کیلومتر ولی خوبه