موضوعات داغ

وضعیت ام‌جی۶ در بازار خودروهای کارکرده

عکس مطلب اول
خرید خودروهای کم‌تیراژ همیشه مشتریان را به سمت بازار دست دوم سوق می‌دهد. خودروی ام‌جی یکی از همین خودروهای کم‌تیراژ خارجی بازار است.
آمار واردات MG GT در سال ۱۳۹۵، ۵۳ دستگاه و حتی تعداد MG ۳۶۰ هم برابر با ۹ دستگاه بود.
با اینکه در سال‌های گذشته دو خودروساز داخلی به تولید این خودروی چینی-انگلیسی رو آورده‌اند اما هنوز بخشی از تقاضای این خودرو از طریق خرید mg دست دوم تامین می‌شود.
در گزارش زیر نگاهی به بازار خرید و فروش mg دست دوم می‌اندازیم.
خوش‌نام‌ترین ام‌جی در ایران را باید MG6 بدانیم. این خودرو امروز موتوری ۱.۵ لیتری و گیربکس دو کلاجه هفت سرعته دارد. موتور آن همان موتور ام‌جی ۵۵۰ ( معروف به۵۵۰) است. دنده پشت فرمان، سنسور پارک عقب و جلو، سانروف دو حالته و گرم‌کن صندلی امکانات این خودروی فست‌بک را تا حد یک خودروی لوکس بالا برده است. با این حال این امکانات به مرور در ام‌جی ظاهر شدند. از سال ۲۰۱۵ امکانات جدیدی به این خودرو اضافه شده که شامل ترمزدستی برقی و اتوهلد و همچنین تغییر گیربکس پنج سرعته به شش سرعته می‌شود.
به ام‌جی ۶ فول GT هم می‌گویند. کلیدها در این مدل کمی جابه‌جا و همچنین ترمزدستی برقی و اتوهلد هم به آن اضافه شده. دنده پشت فرمان این خودرو فقط زمانی که در حالت اسپرت باشیم فعال می‌شود. هندلینگ ام‌جی که همیشه مورد تحسین کارشناسان قرار گرفته، در ام‌جی۶ هم قابل مشاهده است. در بازار خرید mg دست دوم می‌توان مدل قدیمی mg6 را از ۱۲۰ میلیون تومان به بالا قیمت پیدا کرد. برای مثال یک مدل سال ۱۳۹۱ که ۱۸ هزار کیلومتر کارکرده و دو لکه رنگ جزئی دارد ۱۳۷ میلیون تومان است. همچنین یک مدل ۲۰۱۴ با ۱۶۰ هزار کیلومتر کارکرد ۱۷۰ میلیون تومان قیمت دارد.
مدل فول همین خودرو از دیگر مدل‌ها قیمت بیشتری دارد. برای مثال یکی از مدل‌های سال ۲۰۱۵ با ۸۰ هزار کیلومتر کارکرد ۱۹۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. این ارزان‌ترین نمونه از خودروی ام‌جی۶ فول ۲۰۱۵ است. با کمی جست‌وجوی بیشتر متوجه خواهیم شد که قیمت آن به ۲۵۰ میلیون تومان هم می‌رسد. خودروی mg نباید انتظارات ما را در حد یک خودروی انگلیسی بالا ببرد اما تولید کننده آن از قدرت و کیفیت در محصولات خود غافل نبوده است.
ام‌جی از ابتدا یک مدل مگنت را هم از سری ۶ تولید کرده بود که دیگر تولید نمی‌شود. نام مگنت اولین بار سال ۱۹۶۹ از سوی کمپانی انگلیسی به کار برده شده اما در قرن بیست‌ویکم این خودرو با همین نام اما چهره دیگری به بازار راه یافته است. کمپانی سازنده گفته بود که این خودرو مسیر ۱۰۰ کیلومتری را در ۸.۵ ثانیه طی می‌کند اما این شتاب امروزه در مقایسه با خودروهای توربو شارژ ام‌جی بسیار پایین است. همچنین برخلاف مدل‌های جدید، گیربکس مگنت مانند ام‌جی۶ قدیمی یک مدل پنج سرعته است که مزاحمتی برای راننده ندارد. این مدل چهار کیسه هوا داشته آن هم در حالی که ام‌جی قدیمی دارای ۶ کیسه هوا بود. همچنین با وجود قدیمی بودن خودرو، دارای ایزوفیکس برای صندلی کودک است. مدل مگ‌نت شباهت ظاهری زیادی به شوالیه داشت و در واقع مدل صندوق‌دار آن بود. قیمت خرید یک مدل مگنت سال ۲۰۱۲ در دیوار بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان متفاوت است.

منبع: ویرلن این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/9/14
حجم موتور ام جی 6 و ام جی 550 اشتباها 1.5 لیتر توربو ذکر شده در صورتی که 2 لیتر توربو هست و همینطور گیربکس ام جی 6 قبل از فیس لیفت و ام جی 550 دوکلاجه نیست و AT میباشد، لطفا اصلاح بفرمایید...
1397/9/14
ببخشید اصلاح میکنم 1.8 توربو...
1397/9/14
از نویسنده این مقاله تقاضا دارم یه دور دیگه مقاله رو‌بخونه ببینه چنتا موضوع اشتباه داره .. البته اگه اطلاعات صحیحی در‌مورد ماشین داره
1397/9/14
با سلام
موتو ام جی 6 1800توربو هست نه 1500
ضمنا مجهز به 8کیسه هواست نه 6کیسه!!!
1397/9/15
موتور mg6 و 550، 1.8 هست که ذکر شده 1500
1397/9/18
"این خودرو مسیر ۱۰۰ ( کیلومتری ) را در ۸.۵ ثانیه طی می‌کند"