موضوعات داغ

اظهار نظر عجیب نجفی منش؛ 95 درصد ثبت‌نام کنندگان خودرو دلال هستند

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
محمدرضا نجفی‌منش دبیر انجمن قطعه‌سازان اظهار داشت: تعیین قیمت‌های جدید در این شرایط بسیار با تاخیر صورت گرفت و باید در حدود دوماه قبل این اتفاق رخ میداد تا جلوی ضرر و زیان گرفته می‌شود و در حال حاضر جبران‌ زیان‌های وارده بسیار سخت است.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصر خودرو، نجفی‌منش ادامه داد: با تعیین قیمت‌های جدید نیز پرداخت مطالبات قطعه‌سازان با تاخیر همراه خواهد بود و اگر این مطالبات به زودی پرداخت نشود چرخ صنعت قطعه‌سازی متوقف خواهد شد.
دبیر انجمن قطعه‌سازان در ادامه درباره انصراف ثبت‌نام کنندگان خودرو در صورت افزایش قیمت‌ها، گفت: بیش از ۹۵ درصد از ثبت‌نام کنندگان، خودرو را برای فروش ثبت‌نام کرد‌ه‌اند و هر زمان که خودرو را در بازار به فروش برسانند سود می‌کنند و علاوه بر آن سود مشارکت نیز دریافت می‌کنند و مشکلی نخواهند داشت و شاهد هم بودیم که در طرح پیش‌فروش هفته گذشته به سرعت خودروها پیش خرید شدند.
وی در ادامه بیان داشت: در حال مطالبات قطعه‌سازان از خودروسازان بین ۱۵ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان است و حجم مطالبات قطعه‌سازان نه تنها کاهش نیافته است بلکه بیشتر نیز شده است.
در شرایط فعلی قیمت بین کارخانه و بازار با اختلاف بسیار زیادی همراه بوده است و خریداران و خودروسازان منتظر تعیین قیمت‌های جدید هستند، موضوعی که هنوز به سرانجام نرسیده است.

نظرات کاربران

10 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/9/30
بسیار خوب به ما پنج درصدی که خودرو اولی هستیم و دلال نیستیم خودرو ها رو تحویل بدن مابقی رو هرطور صلاح میدونند اقدام کنند.
داریم میریم توی ماه چهارمی تاخیر
اینا خودشون هم نمیدونند با خودشون چند-چند هستند
1397/9/30
کافر همه را به کیش خویش پندارد!
1397/9/30
برین گم بشین خودروسازان عوضی! 16ماهه پول مردم رو گرفتین دعوتنامه ها رو نفرستادین از ثبت نام کنندگان طلب کارم هستین؟ اگه قراردادهای معوقه رو افزایش بدین کارخونه رو آتیش می زنند.
1397/10/1
خریداران! و خودروسازان منتظر قیمت جدید هستند؟؟
مردمو چی گیر آوردين؟! اینقدر دروغ میگین
1397/10/1
از اون 95 درصدش ممکنه 5 درصدش افراد عامه باشند ولی 90 درصدش اجیر شده تو و امثال تو هستند.
قرار بود کسی نتونه تا یکسال بفروشه. چی شد مردک؟؟
هیچ خریداری منتظر قیمت جدید نیست برای خودت زر میزنی. ما مردم نمیذاریم تو و امثالت به هدف کثیفتون برسید
همه میدونند که خودروسازها میتونند به موقع به تعهداتشون عمل کنند به دلیل اینکه برای تولید مطابق با روال تیراژ قبل تا 7 ماه دیگه قطعه مخفی کردند که با ارز 3800 تومتی تهیه کردند
من فکر میکنم با توجه به سیاستگذاریهای دولت و حکومت در زمینه وضعیت معیشتی مردم و بحث بنزین و حیله خودروسازان و... به جای اینکه مردم رو برای خودشون در صحنه نگه دارند ، باید منتظر فاجعه ای صدبرابر شدیدتر از پاریس باشیم.
خدا رحم کنه...
1397/10/1
با سلام
اقای نسبتا محترم ، شما قطعه سازی به شما چه ربطی داره افزایش قیمت ، ان رو باید خودرو ساز بگه نه شما، بعدا شما چطور شده همه قطعه سازی هم تو هیت مدیره ایران خودرو هستی؟ کجای دنیا این چنین رفتارهای ناهنجاری وجد داره. به کشور همسایت نگاه کن با 20 تا 50 هزار لیر میتونی برند لوکس سوار شی که از لگن ها شما هزار مرتبه بالا هستن که با قیمت ما میشه 40 تا 100 میلیون اما شما پراید رو به مردم 40 میلیون قالب میکنی. تو ترکیه قیمت 206 اس دی رو نگاه کردی 6 میلیونه چطور انجا سود میکنن اما اینجا با 42 تومان شما سود نمیکنی. دلال شما و امثال شما هستی. این سایت های فروش هم سایت های خود شما هستن. شما با چه منطقی میگین 5 درصد زیر حاشیه بازار ، حاشیه رو کی ایجاد کرده
1397/10/1
با چه مستنداتی به این نتیجه رسیدی؟
1397/10/1
همه میدونند تو بازار خودرو چیزی به اسم دلال ندارم-دلال خود خودروسازها هستند
40 سال بازار را با استفاده از اهرم دولتی بودن بسته و البته غیررقابتی کردند از طرفی انحصار کاملا دولتی را هم برقرار کردند که این ارابه های مرگ را به مردم (به زور) بفروشند
کیه که ندونه این مجموعه خودرویی در کشور با رانت و فساد و ناکارآمدی مدیران وابسته به اینجا کشیده شده، چرا حاضر نیستند هزینه های سربار شامل پاداش های میلیادری دستمزدهای آنچنانی از خودشون به خودشون را کم کنند؟ چرا این پاداش هایی که به خودشون میدن را منه مصرف کننده باید پرداخت کنم؟
مثل زالو دارند خون مردم را می مکند و با کمال پر رویی حالا میخوان قیمت ها را دوبرابر کنند
تحریم این ارابه های مرگ، اینبار مسلما به ورشکست شدن این صنعت زیان ده منجر میشه و امیدوارم این عقلانیت در دولت جا بیافته که حمایت از این صنعت زیاده ده " از جیب مردم" به آخر رسیده.
1397/10/1
میرسه روزی که مردم دهنتو گل بگیرن گه زر زیادی نزنی نجفی دلال خودتی اون دوشرکت خودرو ساز که بازارو به گند کشیدن
1397/10/3
دلال معلومه کی هست ، با این دست نشونده هاتون گند زدین به بازار . انشااله در لگن سازیتون به زودی تخته میشه همه از شرتون خلاص میشن