موضوعات داغ

خرید کدام خودرو در حال حاضر منطقی است؛ برلیانس کراس C3 یا رنو ساندرو؟

عکس مطلب اول
خرید کدام خودرو در حال حاضر منطقی است؛ برلیانس کراس C3 یا رنو ساندرو استپ وی؟ اگر کمی قبلتر را نگاه کنیم، تفاوت قیمتی این دو خودرو باهم قابل توجه بوده است و نمی‌شد این دو را از نظر قیمتی در یک رده قرار داد اما الان هر دو خودرو قیمتی در حدود 120 میلیون تومان دارند که مقایسه بین آنها را منطقی می‌کند و به طبع مشتریان در خرید دچار شک می‌شوند.
اگر بخواهیم به طور کلی نگاهی به این دو خودرو داشته باشیم، برلیانس کراس از نظر امکانات رفاهی و طراحی ظاهری و امکانات داخلی اندکی بهتر از رنو ساندرو استپ وی است، ولی در عوض رنو ساندرو استپ وی بیشتر بر روی مشخصات فنی کار کرده است. از نظر امکانات مثلا برلیانس کراس حداقل امکانات رفاهی مثل نمایشگر و دکمه های کنترلی روی فرمان را دارد ولی رنو ساندرو استپ وی برای این چنین امکاناتی نیاز به هزینه مجزا دارد.
موضوع اصلی که شاید رنو ساندرو استپ وی را به طور قابل توجهی بهتر از برلیانس کراس جلو بیاندازد، این است که این خودرو، خودرو چینی نیست و در نتیجه موقع فروش، انتظار می‌رود تا افت قیمت خودرو کمتر از مدل یکسان با برلیانس کراس باشد. در رنو ساندرو بیشتر سعی شده است تا خودرو با اصالت ساخته شود.
از نظر ابعاد و اندازه ماشین اگر بخواهیم مقایسه‌ای بین این دو ماشین داشته باشیم، برلیانس کراس اندکی طول بیشتری دارد و رنو ساندرو استپ وی فاصله بین دو محور ماشین اندکی بیشتر است. از نظر اندازه هر دو خودرو برای مصارف شهری مناسب هستند، البته اندکی صندوق ساندرو استپ وی بزرگتر از برلیانس کراس است که اندکی آن را برای سفر مناسبتر می‌کند.
از نظر موتور رنو ساندرو استپ وی یک موتور 4 سیلندر دارد که ظرفیتی معادل 1598 سی سی دارد. این موتور 1600 سی سی قادر به ایجاد قدرتی معادل 105 اسب بخار می‌باشد و گشتاوری معادل 148 نیوتن متر تولید می‌کند ( با انجام اصلاحاتی مانند تورک کانورتر اما این عدد به حدود 240 نیوتن متر رسیده است ). همچنین از نظر مصرف سوخت و استهلاک بسیار ماشین مناسبی است و شتاب مناسبی نیز نسبت به ماشین های هم رده دارد.
برلیانس کراس اما در طرف دیگر موتوری با 4 سیلندر دارد که ظرفیتش 1498 سی سی است. ماکزیمم قدرت تولیدی موتور این خودرو در حدود 105 اسب بخار می‌باشد و گشتاوری معادل 138 نیوتن متر ایجاد می‌کند. موتور برلیانس cross بهینه شده برای مصارف پایین در شهر است ولی شتاب ماشین برای راننده رضایت بخش می‌باشد.
از نظر مصرف سوخت اما همانطور که گفتیم، برلیانس کراس بسیار مصرف کمتری نسبت به رنو ساندرو استپ وی دارد. در حالت ترکیبی، رنو ساندرو استپ وی حدود 8.3 لیتر به ازای هر صد کیلومتر پیمایش مصرف می‌کند، درحالیکه برلیانس کراس برای هر 100 کیلومتر فقط حدود 7.5 لیتر مصرف دارد. عدد 7.5 لیتر برای هر صد کیلومتر با وجود گیربکس اتوماتیک برای این ماشین وجه امتیاز بسیار خوبی محسوب می‌شود. هم چنین از نظر استاندارد آلایندگی، برلیانس کراس بهتر از رنو ساندرو استپ وی است، این خودرو استاندارد یورو 5 دارد و رنو ساندرو استپ وی یورو 4.
از نظر هندلینگ، هردوی این ماشین ها در یک سطح هستند و هردو قادرند تجربه خوبی برای شما در رانندگی به وجود بیاورند. اگر در خرید بین این دو ماشین دچار تردید هستید، باید ببینید هدف شما چیست. آیا یک ماشین اسپرت‌تر نیاز دارید که ظاهر زیبایی دارد یا بیشتر به دنبال خودرویی با اصالت می‌گردید؟ در صورتی که به دنبال خودرویی با اصالت هستید، خرید رنو ساندرو استپ وی انتخاب مناسب تری است و اگر به دنبال خودرویی اسپرت هستید، خرید برلیانس کراس می‌تواند رضایت شما را بیشتر جلب کند.
همچنین مهم است بدانید که در کوتاه مدت آیا تصمیم به عوض کردن ماشین خود دارید یا خیر. چون در این صورت افت قیمتی رنو ساندرو استپ وی کم تر از برلیانس کراس خواهد بود و برای شما انتخاب بهتری است، اما اگر برای طولانی مدت ماشین را بخواهید و افت قیمت برایتان چندان اهمیتی نداشته باشد، هر دو این ماشین ها می‌توانند برایتان انتخاب مناسبی به حساب آیند. وجه تمایز اصلی رنو ساندرو استپ وی، چینی نبودن آن است درحالیکه برلیانس کراس مصرف سوخت پایین تر و ظاهری زیباتر دارد.

منبع: ویرلن این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/10/24
مسلما رنو ساندرو
1397/10/24
سلام چقدر اصرار به مقایسه C3 با حجم موتور 1500 سی سی دارید در حالیکه که اکثر مدلهای صفر این ماشین توی بازار با موتور 1650 سی سی عرضه میشه که با در نظر گرفتن این مورد و موارد دیگر برتری کاملاً با C3 هست
1397/10/24
کجای دنیا در مقایسه دو خودرو شرایط فروش و یا اصالت برند!! رو جزو معیارها حساب میکنن؟
ثانیا، برند داچیا چطور اصالتش رو در طراحی ساندرو نشون داده؟
پیشنهاد میکنم به جای این معیارهای بی معنی هزینه های نگهداری و سرویسها و لوازم یدکی رو مقایسه کنید.
1397/10/25
الکی تبلیغات نکنید با این قیمت ها و شرایط خرید خودرو اصلا عاقلانه نیست ، فکر کردین مردم پول باد آورده دارن که بریزن تو شکم این لگن سازهای از خدا بی خبر؟
1397/10/25
موتور برلیانس cross در دو ظرفیت 1500 و 1650 تولید شده نه فقط 1500
1397/10/25
کدوم آدم عاقلی مبلغ 120 میلیون برای این دوتا ماشین که حداکثر ارزش آن 50 میلیون هستش پرداخت میکنه ؟؟؟
1397/10/25
از اول اصرار شما موتور1500برلیانس بوده ولی این همه گفته شده که 1650را مقایسه کنید.برای من جای تعجب داره