موضوعات داغ

مینی هاچ بک الکتریکی می سازد؛ رویایی سبز برای جوانان اروپایی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
با وجود مشکلاتی که همچنان در راه توسعه خودروهای الکتریکی وجود دارد و عدم تمایل بخش گسترده ای از خریداران به تهیه این خودروها، شرکت های خودروسازی کوچک و بزرگ در حال توسعه محصولات الکتریکی خود هستند تا شاید بتوانند سلیقه مشتریان را در مورد این مدل خودروها عوض کنند. در جدید ترین بخش از این تلاش ها، مینی، خودروساز با سابقه بریتانیایی نیز روی به تولید یک محصول تمام الکتریکی آورده است.
طبق اخبار و اطلاعاتی که از شرکت مینی به بیرون درز پیدا کرده، این خودروساز بریتانیایی در حال کار بر روی توسعه یک هاچ بک فوق سریع الکتریکی است که از چارچوبی مدرن بهره می برد و عملکردی قابل توجه خواهد داشت. به گفته مینی، قرار است این خودرو نخستین در نوع خودش باشد.
همان طور که می دانید، مینی از زیر مجموعه های بی ام و به شمار می رود. خودرویی که از بین سبد محصولات این شرکت برای الکتریکی سازی انتخاب شده، مینی کوپر SE است که یک هاچ بک سه در محسوب می شود. پلتفرم این خودرو با هاچ بک الکتریکی بی ام و یعنی i3S مشترک است و هر دو خودرو بر مبنای پلتفرم UKL1 توسعه یافته اند. همین مورد به مینی کمک می کند تا فرآیند توسعه هاچ بک الکتریکی خود را با سرعت بیشتری به انجام برساند.
در مورد نوع انتقال قدرت، هنوز تصمیم روشنی گرفته نشده و مشخص نیست آیا مینی تمام چرخ محرک خواهد بود یا مانند بی ام و i3 ، قدرت را به محور عقب انتقال می دهد. با این وجود اطلاعات بیرون آمده نشان دهنده قدرت 135 اسب بخاری موتور الکتریکی و شتاب صفر تا صد هفت ثانیه ای برای این هاچ بک الکتریکی هستند. هم چنین انتظار می رود تا محدوده حرکت این هاچ بک الکتریکی، 320 کیلومتر بر ساعت در حالت ایده آل باشد که این رقم در دنیای واقعی کاهش خواهد یافت. انتظار می رود که مینی در جریان جشن های شصت سالگی خود که بزودی برگزار خواهند شد، اقدام به رونمایی از این محصول الکتریکی کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد