موضوعات داغ

ام جی 550؛ خودروی چینی با توانایی‌های فنی بالا

عکس مطلب اول
خودرو ام جی 550 یکی از اولین محصولات کمپانی‌ام جی است. طراحی این خودرو درواقع اصالتی انگلیسی دارد زیرا محصولات کمپانی‌ام جی در پایگاهی در بیرمنگام کشور انگلیس طراحی‌شده و تولید آن‌ها به کمپانی چینی ‌ام جی واگذار می‌شود. ام جی 550 برای اولین بار در سال 2008 وارد بازار چین و انگلیس شد و در هر دو بازار توانست بازخورد خوبی دریافت کند. فروش ام جی 550 در اواخر سال 2008 از آمار بسیار بالایی برخوردار بود. با توجه به استقبال خوبی که از اولین نسخه این خودرو به عمل آمد، کمپانی‌ام جی در سال‌های بعد نیز درصدد رفع مشکلات این خودرو و نیز اضافه کردن امکانات به‌روز تر نسخه‌های جدیدی از ام جی 550 وارد بازار کرد. از سال 2015 نیز این خودرو توسط مدیا موتورز وارد ایران شد.
ام جی 550 در 2 نوع هاچ بک و سدان وارد بازار شد. اما با توجه به این که مدل سدان آن از فضای بیشتر و امکانات بهتری برخوردار بود، مورد استقبال بیشتری قرار گرفت. متأسفانه مدل‌های صفر این خودرو دیگر وارد ایران نمی‌شوند. اما اگر قصد خرید یک سدان لوکس باقیمت مناسب رادارید، خریدوفروش ام جی دست‌دوم هنوز در بازار ادامه دارد و شما می‌توانید با خرید یک ام جی 550 با کارکرد پایین به هدف خود برسید. در ادامه‌ قصد داریم با این سدان باتجربه برند ام جی که جزو مدل‌های پیشکسوت آن نیز به شمار می‌آید آشنا شویم.

ام جی 550

ام جی 550

طراحی خارجی ام جی550
ازآن‌جهت که خودروسازی ‌ام جی در طراحی محصولات خود تقلید را در پیش نگرفته است. طراحی خارجی محصولات آن نیز تازگی و جذابیت خود رادارند. ام جی 550 نیز از این قاعده مستثنا نیست. طراحی متفاوت چراغ‌های جلو و هماهنگی آن با جلوپنجره که با خطوط کرومی تزئین شده است در نگاه اول رضایت خریدار را برای خرید ام جی 550 به خود جذب می‌کند.
حس مدرنیته بدنه ‌ام جی 550 با امکاناتی مانند رینگ‌های 17 اینچی آلومینیومی، آینه‌های برقی گرم‌کن دار و الکتروکرومیک، سنسور باران، چراغ‌های HID، شیشه‌های سولار و امکان تنظیم اتوماتیک نور چراغ‌ها تکمیل می‌شود. طراحی قسمت پشت اما کمی ساده‌تر است و به نسبت طراحی جلو زیاد به دل نمی‌شیند. به نظر می‌رسد استفاده از الگوی چراغ‌های جلو برای قسمت عقب خودرو خیلی هماهنگ و مناسب از آب درنیامده است.

کابین ام جی 550

کابین ام جی 550

طراحی داخلی ام جی550
کابین ام جی 550 بیشتر از حد انتظار حس لوکس بودن و مدرن بودن را به سرنشین القا می‌کند. نسخه‌های جدیدتر این خودرو امکانات به‌روز و تکنولوژی‌های بسیاری در داخل کابین ارائه می‌دهند. ترکیب متریال چرم و پلاستیک طرح چوب در طراحی داشبورد، تو دری‌ها، دنده و محور میانی خودرو، جلوه خیره‌کننده به کابین این خودرو داده است. فرمان تزئین شده با تیغه‌های کرومی، صندلی‌های جلو گرم‌کن دار برقی باقابلیت تنظیم 6 جهتِ، ماساژور صندلی راننده، صندلی‌های عقب تاشو، سانروف برقی باقابلیت بسته شدن خودکار و نمایشگر 7 اینچی فول اچ‌دی برای نمایش اطلاعات سفر از امکاناتی است که علاوه بر زیبایی، کارایی بسیاری به کابین ام جی 550 می‌دهند. یکی از دلایل افراد برای خریدام جی 550 پر آپشن بودن و طراحی شیک داخلی این خودرو است.

MG550

MG550

سیستم‌های کمک‌راننده و امنیتی داخل خودرو نیز شامل کروز کنترل هوشمند، سنسور پارک عقب، سیستم استارت/ استاپ موتور برای کاهش مصرف سوخت، سیستم اخطار دهی سرعت، 6 کیسه هوای جلویی جانبی و پرده‌ای و سیستم تهویه هوای مطبوع اتوماتیک دوگانه است. که تجربه رانندگی راحت و ایمنی را با آن خواهید داشت.

عملکرد پیشرانه ام جی550
موتور 1.798 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ ام جی 550 با گیربکس 5 سرعتِ اتوماتیک تیپ ترونیک خود توانایی تولید نیرویی معادل 160 اسب بخار را دارد. گشتاور این موتور به 215 نیوتون متر می‌رسد. ام جی 550 سرعت 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت را در کمتر از11 ثانیه طی می‌کند. این شتاب نسبت به سدان‌های دیگر موجود در بازار به نظر کمی پایین است. اما بیشینه سرعت موتور ام جی 550 به 205 کلیومتر بر ساعت می‌رسد که حس رضایت را از عملکرد این خودرو به راننده القا می‌کند. اما در کل عملکرد فنی ‌ام جی 550 در سطح متوسط به بالا قرار دارد.
در حال حاضر قیمت ام جی 550 کارکرده با کارکردهای پایین در رنج قیمتی 140 تا 180 میلیون قرار دارد. اگر این بودجه برایتان زیاد است، خرید ام جی 550 دست‌دوم با کارکرد بالا با مبلغی حدود 110 تا 130 میلیون نیز ممکن است.

منبع: ویرلن این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/11/15
شوالیه ،واقعا یکی از بهترین گزینه های بازار دست دوم است
1397/11/15
قطعات این ماشین توی بازار پیدا میشه؟ من دنبال ماشین تا حد اکثر 150 هستم این ماشین هم گزینه خوبی هست ولی میترسم از اینکه در صورت خرابی یا تصادف قطعات پیدا نشه
1397/11/15
تو شوالیه اصلا سرعت و پیچ رو متوجه نمی شید لامصب سرعتش ته نداره واقعا عالیه
تو جاده فوق العادست