موضوعات داغ

رکورد سریع‌ ترین خودروی SUV در دست بنتلی + فیلم

عکس مطلب اول
بنتلی سرانجام از نسخه‌ ی سریع تر بنتایاگا با نام بنتایاگا Speed رونمایی کرد. این خودرو با حداکثر سرعت 305 کیلومتر بر ساعت رکورد قبلی سریع ترین SUV جهان را که با 304 کیلومتر در دست لامبورگینی اوروس بود از آن خود کرده است.
گرچه بنتایاگا Speed تنها 1 کیلومتر بر ساعت سریع تر از اوروس است اما همین برای رکورد شکنی و در صدر قرار گرفتن این خودرو کافی است.
قوای محرکه ی بنتایاگا Speed را یک موتور W12 دو توربو با حجم 6 لیتر تشکیل می دهد. قدرت و گشتاور این خودرو به ترتیب 626 اسب بخار و 900 نیوتون متر هستند. در مقایسه با مدل استاندارد بنتایاگا تغییری در گشتاور موتور دیده نمی شود اما قدرت موتور 26 اسب بخار افزایش پیدا کرده است. همچنین شتاب صفر تا صد نیز از 4.1 ثانیه به 3.9 ثانیه بهبود پیدا کرده.

بنتلی بنتایاگا Speed

بنتلی بنتایاگا Speed

در نگاه از بیرون، مدل اسپید را می توان از چراغ های تیره رنگ، جلوپنجره‌ی مشکی، رکاب بغل همرنگ با بدنه و رینگ های جدیدی 22 اینچی آن شناسایی نمود. ضمن اینکه نوشته ی اسپید نیز روی این خودرو به چشم می خورد و در بخش عقب نیز یه بالچه نصب شده است.
درون کابین این مدل تودوزی چرم و آلکانترا با دوخت های زیبایی مورد استفاده قرار گرفته اند و این اولین باری است که بنتلی در مدل بنتایاگا آلکانترا را استفاده می کند. روی داشبورد نیز نوشته ی Speed به سرنشینان یادآوری می کند که در خودروی متفاوتی نشسته اند.

بنتلی بنتایاگا Speed

بنتلی بنتایاگا Speed

بنتلی برای افزایش پایداری این مدل سیستم تعلیق کمی سفت تر را استفاده کرده و یک سیستم فعال پایداری که با برق 48 ولتی کار می کند می تواند حرکات بدنه را سر پیچ ها کنترل کند. عملکرد گیربکس نیز کمی ارتقا پیدا کرده تا حداکثر استفاده را از قدرت بیشتر موتور 12 سیلندر کرده باشد. بنتلی به صورت آپشن ترمزهای کربن سرامیکی را هم برای بنتایاگا اسپید عرضه می کند. این ترمزها قوی ترین و بزرگ ترین ترمزهایی هستند که تا به حال در یک بنتلی مورد استفاده قرار گرفته اند. بنتلی بنتایاگا اسپید در آینده ای نزدیک در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی خواهد شد.


نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد