موضوعات داغ

با 70 میلیون صاحب بی ام و 518 تمیز شوید

عکس مطلب اول
وقتی در بازار ایران صحبت از 70 میلیون برای خرید بی ام و می‌شود به این معنی است که خودرو مورد هدف قطعا جزو خودرو های کلاسیک بی ام و است. در غیر این صورت با اوضاع اسف بار قیمت های بازار ایران برای خرید مدل های روز بی ام و باید بیش از 1 میلیارد هزینه کرد. برای طرفداران دو آتیشه بی ام و خرید بی ام و کلاسیک نیز به اندازه خرید مدل های مدرن آن جذاب و هیجان انگیز است. زیرا مدل های کلاسیک بی ام و نیز به قدری با کیفیت و ماندگار هستند که هنوز هم با عملکرد فوق العاده خود در سراسر دنیا خرید و فروش می شوند.
قبل از بی ام و M3 که زمانی در میان جوانان دهه 60 محبوبیت بسیار بالایی داشت و اکنون نیز بسیاری از کلاسیک سواران دیوانه این مدل هستند، بی ام و 518i با ورود خود به ایران کولاک به پا کرد و موج عظیمی از طرفداران بی ام و را به سمت خود سوق داد. این خودرو که اولین خودرو از بی ام و سری5 و اولین خودرو با اتاق E12 بود که به دلیل هندلینگ خوب و نرم و امکانات خوبی که داشت به شدت مورد استقبال قرار گرفت. در ادامه با ما همراه باشید تا این خودرو کلاسیک 70 میلیونی را بهتر بشناسیم.
بی ام و 518

بی ام و 518

استایل کلاسیک و ویژگی های داخلی بی ام و518i
برای اولین بار بی ام و 518i در سال 1972 بر روی خط تولید بی ام و قرار گرفت و افسانه بی ام و سری 5 با تولید این خودرو آغاز شد. افسانه‌ای که هنوز هم با شخصیت‌های جدید خود افراد زیادی را در دنیا اغواء می‌کند. بیش از 46 سال است که از اولین نسل بی ام 518i می‌گذرد اما طراحی این خودرو کلاسیک به‌قدری جذاب و منحصربه‌فرد است که هنوز هم طرفداران بسیاری در میان کلاسیک سواران سراسر دنیا دارد. طراحی خارجی بی ام و518i توسط دو تن از خوش آوازه‌ترین طراحان جهان یعنی PIETRO FRUA و PAUL BRACQ انجام شد. این دو وظیفه طراحی بسیاری از خودروهای افسانه‌ای را به‌دست داشته‌اند و هرکدام را نیز به بهترین شکل از آب درآورده‌اند که نمونه آن را در بی ام 518i شاهد هستیم.
بی ام و 518

بی ام و 518

در سال 1976 با ورود تکنولوژی‌های جدیدتر و نیز به‌منظور تأمین نیاز مشتریان بی ام و برای طراحی این مدل افسانه‌ای خود تجدیدنظر کرد و یک فیس لیفت جدید با چراغ‌ها و امکانات داخلی مدرن‌تر وارد بازار شد. در این سال‌ها خرید و فروش بی ام و نه تنها در ایران بلکه در جهان رشد صعودی خوبی داشت.
ازآن‌جهت که این خودرو اولین نسخه سری 5 بی ام و محسوب می‌شود، بسیاری از آپشن ها مانند فرمان هیدرولیک و قابلیت تنظیم صندلی و ستون فرمان که اعضای بعدی این خانواده داشتند را ندارد. اما در عوض گیربکس این خودرو با موتور هماهنگی بهترین داشته و کیفیت رانندگی بیشتری را به رانندگان ارائه می‌دهد. علاوه به راین موقعیت صندلی‌ها و فرمان طوری است که نبود آپشن قابلیت تنظیم این دو حس نمی‌شود.
بی ام و 518

بی ام و 518

تجربه رانندگی با این کلاسیک پیر بی ام و
بی ام و i528 باوجود اینکه از قدیمی‌ترین مدل‌های بی ام و محسوب می‌شود اما هنوز هم با هندلینگ خوب و قابل قبولی که ارائه می‌دهد می‌تواند رانندگان خود را راضی نگه دارد. موتور 1.8 لیتری 4 سیلندر این خودرو با گیربکس 4 سرعته دستی به‌قدری تطبیق یافته است که می‌تواند 90 اسب بخار نیرو و 140 نیوتون متر گشتاور تولید کند. بیشینه سرعت این خودرو نیز به 160 کیلومتر برساعت می‌رسد. این عملکرد برای خودرویی با تکنولوژی‌های 46 سال پیش به نظر شگفت‌انگیز است.
عملکرد فوق‌العاده گیربکس و هماهنگی دقیق آن با اجزاء دیگر طوری است که حتی در پیچ‌های تند نیز شمارا ناامید نخواهد کرد. تعویض دنده نرم و پرسرعت باعث شد تا بی ام و518i از مدل‌های بعدی خود یعنی528i نیز عملکرد بهتری داشته باشد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز به 9.2 لیتر می‌رسد که برای خودرویی با این سابقه حضور بسیار مناسب و خوب می‌باشد.
اگر قصد خرید بی ام وi 518 کلاسیک رادارید می‌توانید با مراجعه به آگهی‌های خرید و فروش بی ام و کلاسیک در سایت دیوار می‌توانید مدل موردنظر خود را پیدا و خریداری کنید. این خودرو باقیمت مختلفی در بازار موجود است. اما قیمت بی ام و 518i مدل 1991 که آخرین‌مدل از نسل این خودرو می‌باشد با ظاهر و باطنی کاملاً سالم و تمیز حدود 60 تا 70 میلیون می‌باشد. البته در میان این آگهی‌ها قیمت‌های بالای 100 میلیون نیز برای خرید بی ام و518i کلاسیک دیده می‌شود. اما تنها چند مورد استثنایی با آپشن های خاص با این مبلغ به فروش می‌رسند.

منبع : ویرلن

این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/12/14
بلا نسبت جمع مغز خر نخوردیم بریو 70 پول این ماشین رو بدیم با کمبود قطعات و استهلاک بالا
1398/12/9
برای اینکه شما نفهمیدید ماشین چیه..
1399/2/6
تا 6 7 سال پیش یدونه داشتیم، تو دست اندازها فوق العاده نرم بود، منتها تعمیرکار ماهرش تو تهران نبود، هیچکی ازش سر در نمیاورد. بزرگترین مشکلش هم همین بود، بدنه محکمی هم داشت، روحش شاد و یادش گرامی.
1399/7/17
من یکی دارم و هیچ وقت این ماشین رو با ماشینای امروزی مقایسه نمیکنم چون زندگی واسه خودش
1401/11/6
الان چند قیمته و کسیو سراغ دارین ک بفروشه؟