موضوعات داغ

تب قیمت خودرو‌ فروکش کرد

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با توجه به قیمت خودروها در بازار آزاد نه تنها روند رشد متوقف شده که شاهد کاهش قیمت 1 تا 7 میلیونی خودرو ها نسبت به هفته گذشته نیز هستیم. این روند کاهشی هم در خصوص خودروهای داخلی و هم در خصوص خودروهای وارداتی رخ داده است.
به نقل از باشگاه خبرنگاران، سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در مصاحبه با یکی از خبرگزاری های داخلی توضیح داد بازار خودروهای داخلی و وارداتی از یکدیگر تاثیر می پذیرد و به همین دلیل با کاهش قیمت در بازار خودروهای داخلی شاهد تاثیر پذیری بازار خودروهای وارداتی نیز خواهیم بود.
بنا به گفته های وی، خودرو های وارداتی همانند سانتافه 23 میلیون، سراتو، مزدا و هایما نیز نسبت به هفته گذشته بطور میانگین 15 میلیون کاهش قیمت داشته اند.
موتمنی تصریح کرد که تمامی افراد و سازمان هایی که می توانند در کنترل بازار خودرو نقشی داشته باشند در حال تلاش اند که ثبات را به این بازار برگردانند. برخی فعالان بازار عرضه قطره چکانی خودرو از سوی خودروسازان یا حتی توقف عرضه در برخی خودروها را عامل اصلی افزایش قیمت‌ها در بازار می‌دانند که امید می رود با افزایش طرح های فروش فوری محصولات خودروسازان بازار خودرو کمی ثبات گرفته و رونق به آن برگردد.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/12/19
بیاییم یکبار، فقط برای یکبار شرف داشته باشیم و برای همیشه بساط این مافیای خودرو رو جمع کنیم. شعار هم فقط یه چیز باشه، آزادی واردات خودرو بدون هیچ تعرفه گمرکی!
این آقایان مردم را احمق فرض کردند. به بهونه جلوگیری از خروج ارز، همون واردات با اون تعرفه 150 درصدی را هم بستند. یعنی همونم نمی تونن تحمل کنن! ما سالانه حدود 80 میلیارد دلار واردات داریم، 1 میلیاردش مال خودرو، بقیه اش مال چیه؟ گندم! گوشت گاو! چایی! موز! ... و صد البته قطعات پراید و پژو! برای هر ماشین به گفته خودشون 3000 دلار ارزبری دارن! مثلا پرایدی رو که بزور 7000 دلار هم نمی ارزه 3 هزارتا براش واردات دارن! می رن چایی رو با ارز دولتی وارد می کنن با ارز آزاد صادرش می کنن! موز هم یادمون نره چون خیلی بهش احتیاج داریم! دلارو گرون می کنیم تا بعضی از مافیاها سود ببرن، بعد گوشت داخل را قاچاق می کنیم خارج تبدیل به دلارش می کنیم بعد می ریم با هواپیما وارد می کنیم! یعنی اینطوری 80 میلیارد دلار واردات داریم! بعدش به این نتیچه می رسیم که اون 1 میلیارد دلار خودرو خارجی خیلی ضرر داره! شما اگه خیلی نگران خروج ارز بودید می رفتید سراغ اون 20 میلیارد دلاری که مافیای پتروشیمی همین امسال برده و معلوم نیست چیکار کرده! یعنی بیست سال واردات خودروی خارجی رو توی چند ماه کشیده بالا و برنگردونده!
آقا جمع کنید این بساط کلاهبرداریو! ملت را چارپا فرض کردید؟ بازارو می بندید که بتونید این فرغونا را به هر قیمتی که دلتون خواست به مردم بندازید!
شما را به خدا، بیاییم یکبار برای همیشه، با اتحاد کمر این مافیا رو خرد کنیم! فقط نخریم! فقط نخریم! فقط نخریم!
1397/12/20
نبود ارز و تحریم بهانه است.
علت اصلی عدم واردات خودرو (و ترخیص قطره چکانی 100-200 خودرو از مجموع 13000 خودرو از گمرک ) بالا بردن قیمت لگن هایی است که ایران خودرو و سایپا میسازند. همین و بس. از سال گذشته که تحریم ها شروع شد با همین روش چند هزار میلیارد پول وارد ایران خودرو و سایپا شده.
1397/12/19
دلت خوشه 😁
همین سازمان‌ها که میگی دنبال همین هستند قیمتها بره بالا
1397/12/19
وااااااای خدا چه خبر خوبییییییییی.مرد حسابی قیمتا رسید به همونجا که خواستن تب چیه؟