موضوعات داغ

بهبود ۳۵ درصدی سرعت ترافیک با خودروهای خودران

عکس مطلب اول
با توجه به نتایج تحقیق جدیدی که محققان دانشگاه کمبریج انجام داده اند خودروهای خودران در صورتی که به تبادل اطلاعات با یکدیگر بپردازند قادر خواهد بود سرعت ترافیک را تا 35 درصد بهبود دهند. این بهبود در شرایط مواجهه با رانندگی نامناسب رانندگان انسانی تا 45 درصد نسبت به شرایط مشابه نیز قابل‌افزایش برآورد شده است.
به نقل از ایرنا، نکته حائز اهمیت در خصوص تحقیق مذکور، واقع گرایی و گستردگی بیشتر آن نسبت به تحقیقات مشابه است که سبب شده نتایج آن قابل اتکا تر باشد. این تحقیق که با برنامه‌ریزی و اتصال ناوگان کوچکی از خودروهای رباتیک در مسیری مشخص صورت پذیرفته نشان می دهد که مجموعه‌ای از خودروهای خودران که توانایی تعامل با یکدیگر را دارند، تا چه حد می‌توانند در بهبود حرکت ترافیک مؤثر باشند.
با توجه به نتایج این تحقیق خودروهای خودرانی که توانایی تبادل اطلاعات با یکدیگر را دارند، هماهنگ تر بوده و به مراتب با چالش های به وجود آورنده ای ترافیک کمتری مواجه اند. تبادل اطلاعات مابین خودروها سبب می شود به‌محض آنکه خودرویی در طول مسیر متوقف شد، خودروهای دیگر باخبر شده و با حفظ فاصله ایمنی مسیر خود را اصلاح کنند. به‌این‌ترتیب ترافیک خودبه‌خود به‌سرعت چالش به وجود آمده را مدیریت می‌کند. به علاوه احتمال بروز رفتار غیر قابل پیش بینی و یا رانندگی بی دقت، خطرناک و با عجله از خودروهای خودران نمی رود و به همین دلیل این خودروها به صورت بالقوه توانایی بهبود سرعت ترافیک را دارند.
مایکل هی، طراحی الگوریتم مورداستفاده در این پژوهش در خصوص تبادل اطلاعات بین خودروهای خودروان توضیح داده است که در حال حاضر هر شرکت خودروسازی در حال ساخت خودروهای خودران خود با نرم‌افزارهای طراحی‌شده توسط خودش است. این خودروها همگی نیاز داند که بتوانند به‌صورت کارآمدی باهم ارتباط برقرار کنند. به وجود آمدن الگویی استاندارد و استانداردسازی الگوی فعالیت خودروهای خودران در آینده ضروری است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد