موضوعات داغ

افزایش چشمگیر قیمت روغن موتور در یک ماه اخیر

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
چند روزی است که روغن موتور خبرسازی می‌کند. اگر تا سال ۹۶ هزینه تعویض روغن و فیلتر یک پژو ۲۰۶ با بهترین برند ۱۰۰ هزار تومان بود، امروز این هزینه به بیش از ۳۰۰ هزار تومان رسیده است. اخبار رسمی نیز خبر از افزایش ۷۰ درصدی قیمت روغن موتور می‌دهد. فعالان این بازار معتقد هستند که این افزایش هیچ‌گونه توجیهی ندارد و این محصول کاملا داخلی است. البته اتحادیه صنفی می‌گوید که این افزایش قیمت قانونی است و در سوی دیگر سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان نیز پاسخگو نیست.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایران جیب، روغن موتور دیزلی و بنزینی در یک ماه اخیر شاهد افزایش ۷۰ درصدی قیمت بوده و این افزایش در حالی رخ داده کاملا تولید داخل بوده و این افزایش قیمت توجیهی ندارد. قیمت روغن موتور از سال ۹۳ تا ابتدای سال ۹۸ فقط ۹ درصد افزایش قیمت داشته است. گویا این کالا هم تصمیم گرفته تا از قافله افزایش قیمت‌ها جا نماند و خود را به بقیه برساند و بعد از افزایش ۳۰ درصدی در فروردین‌ماه، در اردیبهشت نیز ۷۰ درصد گران شود.

افزایش چشمگیر قیمت روغن موتور در یک ماه اخیر

افزایش چشمگیر قیمت روغن موتور در یک ماه اخیر


این افزایش قیمت در حالی اتفاق افتاده که مسئولان گفته‌اند ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان روغن موتور است، پس این افزایش قیمت را نمی‌توان به تحریم ربط داد. گویا این افزایش قیمت با مجوز سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بوده و شرکت نفت پارس نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مجوز افزایش قیمت روانکار بنزینی به میزان ۷۰ درصد و دیزلی به میزان ۶۰ درصد را از سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان دریافت کرده است.
مواد اولیه گران است
داود سعادتی نژاد رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن، فیلتر، پنجرگیران و فیلترسازان تهران درباره افزایش قیمت روغن موتور اظهار داشت: بر اساس اعلام انجمن پالایشگاه‌های روغن‌سازی کشور، لوبکات و مواد اولیه افزودنی مثل ادتیوها افزایش قیمت داشته و این موضوع باعث افزایش قیمت روغن موتور شده است.

افزایش چشمگیر قیمت روغن موتور در یک ماه اخیر

افزایش چشمگیر قیمت روغن موتور در یک ماه اخیر


وی ادامه داد: البته با وجود این افزایش قیمت، اگر کارخانه‌های تولیدکننده روغن موتور را به صورت مویرگی توزیع کنند و به دست اعضای خدماتی ما برسد، مشکلی پیش نخواهد آمد. وی درباره کمبود روغن موتور در تعویض روغنی‌ها و مکانیکی‌ها، بیان داشت: در حال حاضر متاسفانه روغن موتوری توزیع نمی‌شود و امیدواریم این روند ادامه نداشته باشد. سپاهان، بهران، ایرانول و پارس از جمله کارخانه‌های توزیع کننده هستند که با وجود افزایش قیمت ۷۰ درصدی، این کالا را توزیع نمی‌کنند.
سعادتی نژاد درباره فروش روغن موتورهای قدیمی با نرخ‌های جدید گفت: تعویض روغنی‌ها باید روغن موتورهای قدیمی را با همان قیمت قبل به فروش برسانند. البته نظارت بر عرضه محصول با قیمت مصوب و درج شده بر عهده اتاق اصناف، وزارت صمت و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است. وی در ادامه بیان داشت: در صورتی که تخلف مشاهده یا گزارش شود حتما برخورد می‌شود.
بر اساس گزارش‌های رسیده روغن موتورهای قدیمی نیز با افزایش قیمت ۶۰ و ۷۰ درصدی به فروش می‌رسد.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/3/7
الهی شکر که فقط تنها خبری که میشنویم گرونی هست ، وقتی نظارت نیست هم این شرایط هم باید باشه. مردم رو خوب گیر آوردن
1398/3/7
60 تا 70 درصد کجا بود مرد مومن
روغن بهران تکتاز تو پرایدم میزیختم 45 هزار تومان فرودین ماه الان شده 98 تومان میشه 118% گرونتر ( قیمت دی جی کالا ) جالب اینجاس تو بازار اصلا نیست.
خدایی خوب راه ی یاد گرفتین یه مدت یه کالا رو توضیع نکنید بعد صد در صد بیاید رو قیمت قبلی ... خدا به داد ما برسه !!!
1398/3/7
خب به سلامتی. ماشین که گرون! یعنی خیلی گرون که دیگه دروازه های کالای لوکس رو هم رد کرده!! قطعات هم که گرونتر. بنزین رو هم داریم مفت میدیم و باید به قیمت جهانی نزدیکش کنیم! روغن و اینجور چیزا هم که نمیشه نزدیکش نکرد به قیمت جهانی!! ولی حقوق میدیم در حد پول توجیبی یک هفته گداهای خارجی
1398/3/7
مثل بقیه چیزها فیلم گرون کردن به هر قیمتی حتی نابودی مردم
لازم بذکر است: قیمت روغن از سال 93 تا 98 فقط 9 درصد افزایش قیمت نداشته و خیلی بیش از این ارقام بوده است و بهتر است اینچنین اخبار کذبی منتشر نشود. قیمت یک رقم روغن پارسال ظرف چند ماه از 55 هزار تومان به 75 هزار تومان هم رسیده است.
1398/3/7
لعنت بر این دولت خائن و رئیس خائنش که تمام ارکانش بسیج شدن تا فشار تحریم هاروی مردم به هزاربرابر برسه! عامل اصلی گرونی های با دلیل و بی دلیل دولت رئیس خائنش و سایر ارکان خیانت کارش هستن که به زودی باید با چادر زنونه فرار کنن البته اگر بتونن ... خدا لعنتتون کنه که بدبخت کردید مردم رو با حماقت ها و خیانت هاتون
1398/3/8
به خدا این دولت خیانتکاره .نظارت صفر مملکت دست یه مشت دلاله