موضوعات داغ

لامپ های اسکن تیغه ای، ایده جدید لکسوس برای نورپردازی خودرو + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
لکسوس به تازگی گونه جدیدی از چراغ های جلو، موسوم به اسکن تیغه ای یا Bladescan را معرفی کرده و از آنها در نسل جدید لکسوس RX به کار گرفته است. لکسوس همواره در معرفی چراغ های جدید برای خودروها، پیشگام بوده و اولین شرکتی بود که در سال 2007، از چراغ های LED برای نورپردازی خودرو بهره گرفت.
در ساخت چراغ های اسکن تیغه ای، به جای افزودن تعداد چراغ ها برای افزایش روشنایی، از یک آینه تیغه ای استفاده شده که دایما وضعیت چراغ را مورد بررسی قرار داده و با سرعت بالا چرخش می کند تا عمق و شدت پرتاب نور را تغییر دهد. ده چراغ کوچک در هر سمت خودرو قرار گرفته، و یک آینه تیغه ای به صورت ماژولار در گوشه هر چراغ قرار گرفته است. بر خلاف لامپ های عادی، که نور را مستقیما به جلو پرتاب می کنند، لامپ های اسکن تیغه ای نور را به صورت مورب و با انحراف 0.7 درجه پخش می کند که نسبت به سیستم های سنتی، دقت بیشتری دارد.
این لامپ ها قابلیت تشخیص خودروهای روبرویی را دارند و در صورت نیاز، تعدادی از لامپ ها خاموش می شوند تا نور مستقیم به خودرو جلویی نتابد. لکسوس می گوید در حالی که چراغ های LED معمولی می توانند خودروها را از فاصله 32 متری تشخیص دهند، در لامپ های اسکن تیغه ای، فاصله قابل تشخیص به 56 متر رسیده است. انتظار می رود استفاده از این سیستم، مختص به تیپ های بالاتر لکسوس RX باشد که در سال 2020 به بازار عرضه خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد