موضوعات داغ

بهره بردن رانندگان تاکسی در انگلستان از کمک هزینه خرید خودروهای الکتریکی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
رانندگان تاکسی در لندن از اولین کمک هزینه‌های خرید خودرو اعطا شده توسط اداره حمل و نقل لندن برای تغییر خودروهای خود به خودروهای الکتریکی به شدت استقبال کردند.
اداره حمل و نقل لندن قول داده ۳۰ میلیون پوند برای این کار هزینه کند، که برای تشویق رانندگان تاکسی به خریدن خودروهای الکتریکی طراحی شده است. تاکنون ۱۲۵۰ کمک هزینه در نظر گرفته شده همگی توسط رانندگان مورد استفاده قرار گرفته‌اند، که به رانندگان تاکسی ۱۰۰۰۰ پوند کمک هزینه برای تغییر خودروهای قدیمی خودشان می‌دهد تا خودروهای فرسوده و آلوده کننده هوای خودشان را با مدل‌های دوست‌دار طبیعت تعویض کنند.
این کمک هزینه‌ها توسط دولت پشتیبانی می‌شوند، که به رانندگان تاکسی ۷۵۰۰ پوند از هزینه خودروی الکتریکی را کمک می‌کنند. با توجه به آمار اداره حمل و نقل لندن، که مسئول شبکه حمل و نقل عمومی و جاده‌های لندن است، این دو طرح کمک هزینه باعث شده‌اند تقریبا ۲۰۰۰ تاکسی الکتریکی در خیابان‌های لندن رفت‌وآمد کنند.
تاکسی برقی

تاکسی برقی

برنامه اداره حمل و نقل لندن برای حذف تاکسی‌های دیزلی از جاده‌های لندن از سال گذشته به صورت جدی آغاز شد، وقتی این سازمان اعلام کرد از سال ۲۰۱۸ تمام تاکسی‌های ثبت شده باید هیچگونه آلودگی هوایی نداشته باشند. این برنامه با قانون محدودیت دوران کاری تاکسی‌ها حمایت می‌شود، که رانندگان را مجبور می‌کند خودروهای خود را پس از ۱۵ سال یا ۱۲ سال برای خودروهای با آلودگی بیشتر تعویض کنند.
این سازمان همچنین ادعا می‌کند هم‌اکنون تاکسی‌ها مسئول تقریبا یک چهارم آلودگی اکسید نیتروژن لندن هستند، و سال آینده خودروها به بزرگترین منبع آلودگی حمل و نقل در لندن تبدیل خواهند شد. در نتیجه، الکس ویلیامز رئیس برنامه‌ریزی شهری اداره حمل و نقل لندن گفته برنامه اعطای کمک هزینه خودروهای الکتریکی نقش بسیار مهمی در تمیز کردن هوای آلوده لندن دارد. او در این باره گفته:
سوخت‌های فسیلی سهم زیادی در مشکلات سلامت عمومی لندن دارند، و هوای آلوده شهر تاثیر مخربی روی سلامت مردم دارد. مایه دلگرمی است که رانندگان تاکسی لندن هم تمایل دارند خودروهای دیزلی خود را با الکتریکی تعویض کنند. بحران کیفیت هوا یعنی محدود کردن دوران کاری برای تاکسی‌ها به امری ضروری تبدیل شده است. ما همچنان با اعطای کمک هزینه و گسترش ایستگاه‌های شارژ خودرو، به رانندگان در تعویض تاکسی‌ها به خودروهای بدون آلودگی هوا کمک خواهیم کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد