موضوعات داغ

این تبلیغ فولکس واگن به دلیل تبعیض جنسیتی در انگستان ممنوع شد + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
برای بهتر دیده شدن، تبلیغ بهترین راه خواهد بود و از این رو بسیاری از شرکت های بزرگ بویژه خودروسازان برای فروش بهتر محصولات خود به انجام تبلیغات روی می آورند، اما موارد بسیار محدودی هم وجود دارد که تبلیغات نتیجه عکسی برای شرکت ها خواهد داشت، مثال آن کمپانی خودروسازی فولکس واگن که در روزهای گذشته برای فروش بهتر خودروی تمام الکتریکی فولکس واگن گلف یک تبلیغ در انگلستان پخش کرد، اما از این ویدیو تبلیغاتی تبعیض جنسیتی برداشت شده و همین موضوع باعث شد تا در انگلستان پخش آن ممنوع شود. هرچند این ممنوعیت پخش تبلیغ باعث جلب توجه بیشتر شده است تا حتی در خودروبانک هم در مورد آن صحبت کنیم.
در این ویدیو شاهد دانشمندان و ورزشکاران مردی هستیم که روز خود را پر از جنب و جوش دنبال می کنند و حتی ورزشکاران نقص عضو نیز در این ویدیو تبلیغاتی دیده می شود و در آخر به آرامش فولکس واگن گلف الکتریکی برای زندگی راحت میرسیم. اما در انتهای ویدیو شاهد عبور فولکس واگن گلف الکتریکی از کنار یک خانم به همراه نوزادش هستیم که با استناد به همین قسمت تبعیض جنسیتی میان مرد و زن برداشت شده و پخش آن در کشور انگلستان ممنوع شده باشد.
شاید در نگاه اول این اقدام فولکس واگن تبعیض جنسیتی باشد، اما در لایه دوم سناریوی فولکس واگن برای انجام چنین کاری می توانیم به آرامش مادر در کنار نوزداش اشاره کنیم که با عبور فولکس واگن گلف الکتریکی و تولید هیچگونه صدای آزاردهنده موتور، همچنان شاهد آرامش آنان هستیم که در اصل هدف اصلی فولکس واگن را هم می توانیم چنین مقصودی عنوان کنیم. در ادامه می توانید ویدیو تبلیغاتی فولکس واگن را شاهد باشید، اما شما در مورد این تبلیغ چه فکری می کنید؟

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/6/9
ساخت ویدیوی تبلیغاتی با زمان کوتاه که بیشترین تاثیر مثبت بر ببینده داشته باشد نیازمند چینش کاراکترهای کلیشه ای متعدد است که در این ویدیو شاهد هستیم وتنها چیزی که توجه را جلب نمیکند جنسیت کاراکتر هاست چراکه وجه سمبلیک ایشان مورد نظر بوده و این تصمیم مبتنی بر تبعیض جنسیتی به نظر بسیار سطحی نگری میرسد .
1398/6/10
دیگه این غربی ها هم زیادی آش رو شور کردن!!!
1398/6/10
تبلیغات فقط ایران خودرو و سایپا !
سکانس اول محصول مورد نظر تو ساحل کنار دریا با سرعت میپیچه ، سکانس دوم محصول مورد نظر تو یه جاده وسط جنگل رد میشه که یه بچه هم رو صندلی عقبش خوابه و در مین حال که دارن از باد کولر لذت میبرن یه جونور میپره وسط جاده و ترمززززز ! همه چی آرومه :)
سکانس سوم فصل پاییزه و ماشین با سرعت از بین برگ های ریخته روی زمین رد میشه و همونجور که داره دور میشه نام زباله مورد نظر توسط گوینده راز بقا اعلام میشه و تیزر به پایان میرسه ^_^