موضوعات داغ

معرفی پیکاپ و شاسی بلند برقی آفرودی بولینگر

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
بولینگر یک شرکت استارتاپی واقع در ایالت میشیگان است که یک پیکاپ آفرودی تمام الکتریکی را به تازگی معرفی کرده است. این پیکاپ در دو تیپ B1 و B2 EV به بازار عرضه خواهد شد. تصاویر منتشر شده، از نسخه بتا این خودرو هستند و می‌توان امیدوار بود به زودی تولید انبوه این محصولات آغاز شود. انتشار تصاویر پیکاپ و شاسی بلند برقی بولینگر، نقطه عطفی در حرکت رو به جلوی این شرکت خواهد بود.
پیکاپ و شاسی بلند برقی بولینگر که به ترتیب B1 و B2 نامیده می‌شوند، طوری طراحی شده‌اند که در دنیای واقعی قابل استفاده باشند. هر دوی این خودروها براساس پلتفرم اختصاص بولینگر، موسوم به کلاس 3 توسعه داده شده‌اند. شاسی و بدنه خودروها از آلومینیوم ساخته شده است که فرآیند تولید را ساده و کم هزینه می‌کند و پنل‌های بدنه به راحتی بر روی شاسی جا می‌گیرند.
پیکاپ بولینگر

پیکاپ بولینگر

بولینگر بر روی هر اکسل، یک موتور برقی قرار داده که توانایی خارق العاده‌ای به این پیکاپ و شاسی بلند برای عبور از مسیرهای ناهموار می‌دهد. ترکیب فعالیت هر دو موتور، نهایت قدرت 614 اسب بخار و گشتاور 905 نیوتون متر را آزاد می‌کند که قادر است شاسی بلند بولینگر را در 4.5 ثانیه از حال سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برساند. حداکثر سرعت این پیکاپ و شاسی بلند نیز حدود 160 کیلومتر بر ساعت عنوان شده است.
برد خودروها تایید نشده است، اما به گفته بولینگر، یک پکیج 120 کیلو وات ساعتی باتری برای خودروها تدارک دیده شده است. پیش از این شرکت تصمیم داشت باتری‌های 100 کیلووات ساعتی را بر روی خودروها نصب نماید که بردی در حدود 316 کیلومتر را برای خودرو فراهم می‌کردند. سیستم انتقال قدرت شاسی بلند و پیکاپ بولینگر ، یک جعبه دنده دو سرعته است که در حالات برد کم و برد زیاد تنظیم می‌شود. همچنین برای هر دو دیفرانسیل جلو و عقب سیستم قفل الکترونیکی متفاوتی در نظر گرفته شده است.
همانطور که گفته شد، خودروهای بولینگر برای انجام وظایف خارج جاده‌ای تدارک دیده شده‌اند و به همین منظور، از توزیع وزن 50-50 بهره می‌برند. ارتفاع خودروها از سطح زمین بین 10 الی 20 اینچ قابل تغییر است و ترمزهایی با دیسک سی سانتی متری به همراه سیستم تهویه، وظیفه نگه داشتن خودرو را به خوبی انجام خواهند داد.
پیکاپ بولینگر

پیکاپ بولینگر

پیکاپ بولینگر قابلیت حمل باری به وزن 2359 کیلوگرم و یدک کشیدن وزنه‌ای 3402 کیلوگرمی را دارد که در مقایسه با یک پیکاپ مرسوم، نظیر تویوتا هایلوکس، با قابلیت یدک کشی 3500 کیلوگرم، رقم قابل قبولی به نظر می‌رسد. رقبای اصلی این خودرو، پیکاپ‌های R1T و R1S از شرکت ریویان و فورد F-150‌ الکتریکی هستند. به گفته مالک شرکت بولینگر، تاکنون سی هزار نفر نسبت به خرید این خودروها ابراز علاقمندی کرده‌اند و تولید محصولات بولینگر از سال 2021 آغاز خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد