موضوعات داغ

واردات تایرهای استوک از چین و امارات به کشور

عکس مطلب اول
با افزایش واردات تایرهای بی کیفیت و تاریخ مصرف گذشته به بازار، وزارت صنعت خواستار اجرای مجدد ضوابط و قوانین قبلی واردات تایر شد.
به نقل از پرشین خودرو، چندی پیش مسئولین وزارت صمت به جهت تسهیل در واردات تایر تصمیم گرفتند که برخی از قوانین و استانداردهای مرتبط با واردات تایر را حذف کنند. بر این اساس الزام ارائه اسناد آزمون سه‌گانه SWR، ‌ایمارک اروپا و DOT آمریکا توسط واردکنندگان تایر برای واردات لاستیک‌های سواری و سنگین برداشته شد. این اقدام دولت واکنش های زیادی را به همراه داشته و سبب شد که بسیاری از کارشناسان نسبت به واردات تایرهای بی‌کیفیت و تقلبی به کشور هشدار دهند.
حال به دنبال حذف این استانداردها برخی از افراد خبر از ورود تایرهای تاریخ مصرف گذشته و بی کیفیت به بازار خبر می دهند.
به گفته سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر، واردات تایرهای تاریخ مصرف گذشته به دنبال حذف استاندارد های سه گانه صورت پذیرفته و کاهش تعرفه واردات نیز در این میان تاثیرگذار بوده است. برخی از دلالان و واسطه ها و حتی واردکنندگان محصولات خوراکی به منظور کسب سود بیشتر و دریافت ارز دولتی اقدام به واردات تایر با هر کیفیت و استانداردی کرده اند.
مصطفی تنها در همین زمینه از ورود تایرهای استوک از چین و امارات به کشور خبر دارد و اظهار داشت: اغلب افرادی که از سال گذشته وارد بازار تایرهای وارداتی شدند متاسفانه به دلیل عدم اطلاع از کیفیت و نوع کالا اقدام به واردات تایرهای استوک و بی کیفیت با قیمت پایین از چین و امارات به کشور کردند.
وی با ابراز تاسف از نبود هیچ گونه نظارتی در این زمینه به تلاش دولت برای اجرای مجدد ضوابط و قوانین قبلی واردات تایر اشاره کرده و خبر داد: دولت در سال گذشته با کاهش تعرفه و اختصاص ارز دولتی به واردات تایرهای سنگین و حذف برخی از الزامات استاندارد از جمله استانداردهای سه گانه نظم بازار را به هم زد. طبق قوانین قبلی، ثبت سفارش و واردات انواع لاستیک خودرو اعم از سبک و سنگین تنها توسط نمایندگی های رسمی و ارائه کننده خدمات پس از فروش مجاز بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد