موضوعات داغ

کمپانی های بزرگ خودروسازی کدام شرکت ها را زیر نظر خود دارند؟ - بخش دوم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
بررسی این موضوع که کدام برندها زیر چتر حمایتی برندهای خودروسازی دیگر هستند، می تواند بسیار گیج کننده باشد، بخصوص وقتی که یک شرکت دارای بخش های منحصربه فردی در جهان است و بعلاوه خرید و فروش های گاه به گاه باعث ایجاد تغییر و تحولاتی در شراکت و زیرمجموعه های برخی خودروسازان بزرگ جهانی می شود. به عنوان مثال دو شرکت خودروسازی "اوپل" و "واکسهال" به عنوان خودروسازان اروپایی، پیش از این زیرمجموعه کمپانی خودروسازی جنرال موتورز بوده اند، اما در ماه مارس 2017 میلادی گروه خودروسازی "پژوسیتروئن" به ارزش 2.3 میلیارد دلار مالکیت این دو برند خودروسازی را بدست آورد و یا در روزهای گذشته شاهد تایید خبر اتحاد و ادغام دو کمپانی بزرگ خودروسازی پژوسیتروئن با فیات کرایسلر بودیم که در حال نهایی کردن توافق خود هستند.
از طرفی دیگر کمپانی خودروسازی تویوتا سرمایه گذاری های قابل توجهی در سوزوکی و سوبارو انجام داده است و پروژه های مشترکی در دست توسعه دارند، اما این دو شرکت خودروساز ژاپنی یک زیرمجموعه برای تویوتا نیستند و حتی گفته می شود که تویوتا برای طراحی و ساخت یک پلتفرم محور عقب محرک با شرکت خودروسازی مزدا همکاری می کند.
حال امروز در خودروبانک و در ادامه بخش اول، سعی داریم مروری بر شرکت های بزرگ خودروسازی و همچنین برندهای مختلفی که در حال حاضر تحت مالکیت خود دارد، داشته باشیم.

پژوسیتروئن

پژوسیتروئن


- پژوسیتروئن
در چند روز اخیر اتحاد پژوسیتروئن با کمپانی خودروسازی فیات کرایسلر تبدیل به یک موضوع داغ برای رسانه های خبری شده است و این دو خودروساز بزرگ بین المللی پس از حاصل شدن یک توافق، در حال نهایی کردن مذاکرات برای اتحاد و ادغام خود هستند. حال اگر فیات کرایسلر را فاکتور بگیریم، به کمپانی خودروسازی پژوسیتروئن خواهیم رسید و اینکه این خودروساز فرانسوی کدام برندهای خودروسازی مطرح جهانی را زیرمجموعه خود دارد. قبل از پرداختن به زیرمجموعه های این کمپانی، جالب است بدانید که در سال 1976 میلادی با ادغام دوکمپانی خودروسازی پژو و سیتروئن با یکدیگر، اتحاد این دو خودروساز فرانسوی با نام کامل PSA Peugeot Citroën شکل گرفت، اما در سال 2016 میلادی نام این کمپانی به تنها PSA Group تغییر پیدا کرد و حالا زیرمجموعه های زیر را در اختیار خود دارند.
- پژو
- سیتروئن
- DS
- اوپل
- واکسهال

رنو، نیسان و میتسوبیشی

رنو، نیسان و میتسوبیشی


- رنو، نیسان و میتسوبیشی
کمپانی خودروسازی رنونیسان در اکتبر سال 2016 میلادی موفق شد با قرارداد 2.3 میلیارد دلاری شرکت خودروسازی میتسوبیشی را بدست آورد، هرچند خیلی زودتر و در سال 1999 میلادی اتحاد میان رنو و نیسان شکل گرفته بود، ولی جالب است بدانید که شرکت خودروسازی میتسوبیشی تنها زیرمجموعه این اتحاد نخواهد بود و شرکت های دیگری هم در سراسر جهان وجود دارد که متعلق به این اتحاد هستند که در زیر به اسم آنان اشاره خواهیم داشت.
- رنو
- نیسان
- میتسوبیشی
- داچیا
- آلپین
- اینفینی
- داتسون
- لادا
- رنوسامسونگ (کره جنوبی)
- ونوسیا (چین)

تویوتا گروپ

تویوتا گروپ


- تویوتا گروپ
شرکت خودروسازی تویوتا باوجود اینکه زیرمجموعه های زیادی ندارد، اما خود به تنهایی یکی از بزرگ ترین خودروسازان جهانی به شمار می رود که محصولات آن در اکثر کشورهای جهان عرضه شده و چندین کارخانه تولیدی در سراسر جهان دارد، ولی دفتر مرکزی این کمپانی خودروسازی در شهر "تویوتا" واقع در استان آیچی قرار گرفته است و زیرمجموعه های زیر را به طور کامل در اختیار دارد، هرچند این کمپانی خودروسازی ژاپنی در ماه اوت سال جاری موفق به خرید 5 درصد از سهام سوزوکی و همچنین در ماه سپتامبر سال جاری موفق به خرید حداقل 20 درصد از کمپانی خودروسازی سوبارو شد که خب زیرمجموعه های اصلی این شرکت به شمار نخواهند رفت و تنها بخشی از سهام آنان را برای گسترش همکاری در اختیار گرفته است.
- تویوتا
- لکسوس
- هینو (وسایل نقلیه تجاری)
- دایهاتسو (تولید کننده اختصاصی وسایل نقلیه کوچک شهری)

فولکس واگن

فولکس واگن


- فولکس واگن گروپ
فولکس واگن ریشه در دوران آلمان نازی دارد و در ابتدا برای ساخت ماشین های ارزان قیمت برای مردم فعالیت خود را آغاز کرد، اما با شروع جنگ جهانی دوم تمامی تمرکز خود را بر روی تامین وسایل نقلیه نظامی گذاشت. پس از جنگ، خودروی فولکس واگن بیتل به عنوان یک نماد برای کمپانی خودروسازی فولکس واگن، برای عرضه به عموم مردم تولید شد و در نهایت توانست بیش از 21 میلیون دستگاه در سراسر جهان به فروش برساند تا رکورددار پرفروش ترین خودرو در جهان باشد. حال باتوجه به گذشته غنی کمپانی خودروسازی فولکس واگن، این شرکت امروزه نیز به عنوان یکی از بزرگ ترین خودروسازان بزرگ جهانی شناخته می شود و این کار میسر نبود مگر با زیرمجموعه های بزرگی که این خودروساز آلمانی در اختیار دارد که شامل موارد زیر می شود:
- فولکس واگن
- آئودی
- بنتلی
- بوگاتی
- لامبورگینی
- پورشه
- سئات
- اشکودا
- مان (تولید کننده وسایل نقلیه سنگین وزن)
- اسکانیا (تولید کننده وسایل نقلیه سنگین وزن)
- بخش تولید کننده وسایل نقلیه تجاری فولکس واگن
- دوکاتی (تولید کننده موتورسیکلت)

جیلی

جیلی


- ژجیانگ جیلی
هولدینگ جیلی در سال 1986 میلادی تاسیس شد و از سال 1997 میلادی نیز فعالیت این شرکت در صنعت خودروسازی رسما آغاز شد. این کمپانی با وجود اینکه یک برند تقریبا جدید است، اما در حال حاضر به لطف خریدهای هوشمندانه خود موفق شده پیشرفت های چشمگیری در صنعت بزرگ خودروسازی و همچنین محصولات خود داشته باشد. این کمپانی خودروسازی در حال حاضر زیرمجموعه های بزرگی را در اختیار دارد که جزییات آن در زیر آمده است. علاوه بر این بد نیست بدانید که سرمایه گذاری های بسیار بزرگ جیلی در سال های اخیر باعث شده تا یکی از بزرگ ترین سهام داران کمپانی Volvo AB به عنوان مالک برندهای تولید کننده وسایل نقلیه سنگین وزن "ولوو" و "رنو" نیز به شمار آید. در ادامه توجه شما را به زیرمجموعه های کمپانی خودروسازی جیلی جلب خواهیم کرد:
- جیلی اتومبیل
- ولوو
- لوتوس
- پروتون
- شرکت تولید کننده تاکسی های لندن
- پولستار
- Lynk & Co
- یوان چنگ اتو، بخش تولید کننده وسایل نقلیه تجاری
- Terrafugia (تولید کننده وسایل نقلیه پرنده)

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد