موضوعات داغ

آمیکو آسنا فیس لیفت؛ رندری از تیونینگ آتی آمیکو

عکس نویسنده
محمدعلی انگورانی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
همانطورکه می‌دانید، چند وقتی است که شرکت خودروسازی ارس خودرو دیزل (آمیکو) وارد بازار خودروهای پیکاپ شده و خودروی آسنا را در چند نسخه مختلف به بازار عرضه کرده است. خودرویی که به صورت تخصصی برای کاربردهای خارج از جاده ساخته شده و طراحی شاسی و دیفرانسیل آن تاییدی بر این امر است. حال پس از گذشت چندین ماه از عرضه این خودرو، آمیکو قصد دارد تا نسخه اتوماتیک را با طراحی جدیدتر و پیشرانه‌ای متفاوت عرضه کند اما قطعاً آسنا با گیربکس دستی و پیشرانه 2.4 لیتری تنفس طبیعی کماکان مشتریان خود را خواهد داشت. لذا خودروبانک تصمیم گرفت پیشنهادی برای نسخه فیس لیفت آمیکو آسنا ارایه دهد تا شاید بر پایه آن طراحی جدید این خودرو شکل گرفته شود. البته ناگفته نماند که تا بحال چندین مجموعه داخلی اقدام به تیونینگ آمیکو آسنا کرده‌اند اما با توجه به استقبال زیاد از بخش تیونیگ‌های اختصاصی خودروبانک، تصمیم به جراحی این خودرو گرفتیم.

آمیکو آسنا

آمیکو آسنا

اکثر تیونینگ‌هایی که روی آمیکو آسنا انجام شده، بر پایه بهره‌مندی بیشتر این خودرو از قابلیت‌های آفرود آن است اما ما روند متفاوتی را در پیش گرفتیم و قصد داریم تا این خودرو را برای استفاده‌های شهری مناسب‌تر کنیم. لذا اولین کار، کم کردن ارتفاع آن بود. کاری که با نصب سیستم تعلیق بادی انجام شده و کمپرسور باد آن برای بالا و پایین شدن ارتفاع، در قسمت انتهایی محفظه بار قرار گرفته است. قطعاً ارتفاع زیاد برای آفرود بسیار مناسب است و می‌توانید قابلیت‌های آن را در مسیرهای خارج از جاده بیشتر کند اما در شهر ارتفاع زیاد آنچنان مناسب نیست و لذا پایین‌تر بودن خودرو می‌تواند در استفاده شهری مناسب‌تر باشد. با وجود این با افزایش ارتفاع خودرو می‌توان دوباره به ارتفاع مناسب آفرود دست پیدا کرد.

آمیکو تیونینگ

آمیکو تیونینگ

در نمای جلو، سپر و چراغ ها کاملاً تغییر کرده اند و طرح سپر الهام گرفته شده از رنجروور ایووک است. البته تغییراتی روی آن انجام شده تا روی این خودرو سوار شود و از نظر جزئیات نیز تفاوت‌هایی با آن دارد.
چراغ‌های جلو نیز تغییر کرده و نسبت به مدل کنونی مدرن‌تر و لوکس‌تر شده است. این تغییرات باعث شده که درب کاپوت نیز تغییر کند و یک ورودی هوا (Ram Air) به سمت اتاق روی آن بکار رفته است تا به خنک کاری موتور در سرعت های بالا کمک کند.
از دیگر تغییراتی که روی این خودرو انجام شده، نصب یک اسنورکل به صورت استاندارد است که می‌تواند به بالا بردن قابلیت آفرود و تنفس بهتر موتور در گذر از مسیرهای آبی و خاکی کمک کند. در کنار اسنورکل و روی سقف، یک ردیف از چراغ‌های مخصوص معروف به Light Bar نیز نصب شده که می‌تواند به دید بهتر در شب کمک کند.
رینگ و لاستیک‌های بکار رفته روی نسخه فیس لیفت آمیکو تغییر کرده‌اند و از مدل RBP-Avenger Wheels Rims انتخاب شده‌اند. رینگ های 21 اینچی که با توجه به بزرگ بودن، نمای زیبایی را به رخ جانبی خودرو داده‌اند و همچنین استفاده از تایرهای با فاق بلند، می‌تواند قابلیت‌های حرکتی این خودرو را افزایش دهد. همچنین در دو طرف خودرو رکاب نیز قرار داده شده که در پیاده و سوار شدن سرنشینان کمک خوبی می‌کند. چراغ‌های عقب نیز نئون شده و طرح مدرن‌تر و جذاب‌تری بدست آورده است. در قسمت بار نیز چرخ زاپاس قرار داده شده است.

تغییرات روی آمیکو آسنا

تغییرات روی آمیکو آسنا

به بحث فنی خودرو می‌رسیم. همانطورکه گفتیم، آمیکو قصد دارد این خودرو را با موتور 2 لیتری توربو و گیربکس خودکار عرضه کند. قطعاً موتور توربوشارژ برای استفاده‌های شهری بسیار بهتر و مناسب‌تر است و گیربکس خودکار نیز در ترافیک‌های شهری راحت‌تر است. لذا بحث فنی را به عهده این شرکت در مدل جدید می‌سپاریم. البته با توجه به عکس‌های نمای پشت این خودرو، کیت اگزوز در بهتر شدن تنفس خودرو و بالا بردن خروجی پیشرانه بکار گرفته شده است.
همانطورکه گفتیم این خودرو تنها یک رندر است و پیشنهاد خودروبانک برای مدل‌های آتی آمیکو است. کاری که رسانه‌های مشهور جهان در مورد خودروهای جدید هر بازاری انجام می‌دهند و اینبار در ایران سعی کردیم تا پیشنهادی در مورد مدل‌های بعدی آمیکو داشته باشیم.

نظرات کاربران

9 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/8/20
نمدونم چرا اما جلوش منو یاد رنج روور میندازه!!
به هر حال شیک شده.خسته نباشید...
1398/8/20
دلیلش توی متن گفته شده عزیز :-)
"طرح سپر الهام گرفته شده از رنجروور ایووک است"
1398/8/20
با این ارتفاع پایین می خواد بره آفرود؟
1398/8/20
سپر جلوش بد طراحی شده زاویه حمله ش تو آفرود پایین میاد
1398/9/17
باسلام .الان این مواردی که نوشتین برروی خودرو آمیکو انجام می دهید و اگر انجام می شه هزینه نصبشون هرکدام چقد می شه .ممنون
1399/4/8
سلام خسته نباشید، من اگر بخوام این کیت رنج رووور را بندازم روی امیکو از کی میتوانم کمک بگیرم؟
1399/5/18
سلام
موتور توربو شارژر دیزلی مناسب آمیکو وجود داره؟ک گیربوکس سازگاری هم داشته باشه
و اینکه خودرو بانک تیونینگ های بالا رو روی ماشین انجام میده یا در حد پیشنهاده و عملیاتی کردنش رو سپرده ب خود کارخونه تولیدی؟
1399/6/21
سلام هزینه این سپر جلو با درب عقب و چراغها چنده
من آمیکو سفید دارم سفارش بدم
1400/3/29
ماشین حوبی در متن‌ نشون میده عالی پرتقالی برای جناب عالی مخصوصا اسمش امیکو اسنا