موضوعات داغ

مدل گوردون موری T.50 شاید آخرین ابرخودروی آنالوگ عالی دنیا باشد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
گوردون موری قصد دارد یک ابرخودروی جدید الهام گرفته شده از مک‌لارن F1 که اوایل دهه ۹۰ آن را ساخته بود تولید کند. حالا شرکت گوردون موری تصاویر و جزئیات جدیدی از مدل T.50 منتشر کرده است.
مدل T.50 به مناسبت پنجاهمین سالگرد آغاز دوران حرفه‌ای مورای ساخته می‌شود. موری امیدوار است این مدل بهترین نسخه از یک ابرخودرو با موتور احتراق داخلی باشد. او در این باره گفته است:
دوران ابرخودروهای مدرن با لامبورگینی میورا آغاز شد، مک‌لارن F1 نقطه عطف این دوران بود که به هیچ چیزی نیاز نداشت. پس فکر کردم چرا آخرین ابرخودروی آنالوگ عالی دنیا را نسازیم.
T.50 مثل مک‌لارن F1 دارای سه صندلی، موتور تنفس طبیعی V-12 و گیربکس دستی است، اما همچنین از سیستم آیرودینامیک برقی بهره می‌برد. اگرچه این سیستم شبیه مدل برابهام BT46B ساخته موری است اما سیستم آیرودینامیک T.50 پیشرفته‌تر از آن خواهد بود.
BT46B از یک فن استفاده می‌کرد که برای خنک کردن موتور و کشیدن هوا از زیر خودرو طراحی شده بود. T.50 از یک فن ۴۸ ولتی استفاده می‌کند که شکل بهتری به بخش دیفیوزر زیر خودرو داده است.
T.50 در سرعت‌های پایین به کمک این فن نیروی رو به پایین بیشتری اعمال می‌کند. این فن خودرو را به پایین نمی‌کشد، بلکه یک دیفیوزر بهینه به وجود می‌آورد.

گوردون موری T.50

گوردون موری T.50

این مدل از نظر نیروی داون‌فورس دو حالت اتوماتیک و نهایت داون‌فورس دارد که نیروی آن ۳۰٪ بیشتر از حالت اتوماتیک است. حالت نهایت داون‌فورس این خودرو می‌تواند فاصله ترمز آن در سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت را ۹ متر کاهش دهد.
حالت اسلیپ‌استریم باعث شده T.50 در سرعت بالا بهینه‌تر باشد و با بستن سوپاپ‌ها به کاهش اثر زمین برای پایداری بیشتر کمک می‌کند. وزن موتور فن، تیغه‌ها، کانال‌ها و سوپاپ‌ها فقط ۱۰ کیلوگرم است. کاهش وزن خودرو باعث شده ۳۰ اسب بخار به توان آن اضافه شود و به ۷۰۰ اسب بخار برسد. وزن موتور این مدل ۶۰ کیلوگرم کمتر از موتور مک‌لارن F1 است.
گوردون موری قصد دارد ۲۵ نسخه از مدل مسابقه‌ای T.50 تولید کند که از گیربکس متوالی استفاده می‌کند. این مدل سه برابر مدل جاده‌ای داون‌فورس دارد.
اگرچه بسیاری از خریداران T.50 صاحب یک مک‌لارن F1 هستند اما ۴۰٪ آن‌ها زیر ۴۵ سال سن دارند. موری قیمت این خودرو را ۲.۶ میلیون دلار در نظر گرفته است.
مدل T.50 سال آینده رونمایی شده و تحویل آن به مشتریان از ۲۰۲۲ آغاز می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد