موضوعات داغ

جزییات بیشتر از تویوتا یاریس نسل جدید منتشر شد، خودرویی با صندلی چرخان

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
چندی پیش کمپانی خودروسازی تویوتا جزییات تکمیلی و همچنین یک گالری بزرگ از تصاویر خودروی نسل جدید "تویوتا یاریس" را منتشر کرد تا علاقه مندان این خودرو اطلاعات بیشتری از آن در اختیار داشته باشند. همین ابتدای کار لازم به ذکر است که خودروی نسل چهارم تویوتا یاریس براساس پلتفرم "GA-B" ساخته شده و بازار هدف آن در مرحله اول کشور ژاپن خواهد بود که در این کشور خودروهای شهری جمع و جور مشتریان بسیار زیادی دارد.
به گفته شرکت خودروسازی تویوتا، معماری جدید تویوتا به خودروی نسل جدید یاریس اجازه می دهد تا کاربران کیفیت سواری بهتری در کنار فناوری های جدید ایمنی داشته باشند. این خودرو مجهز به یک سیستم محرک هیبریدی شده و مبتنی بر یک موتور سه سیلندر 1.5 لیتری کار می کند که بسیار اقتصادی و کم مصرف خواهد بود، یعنی به ازای هر صد کیلومتر استفاده از این سیستم محرک، تنها 2.8 لیتر مصرف بنزین خواهید داشت و در ازای این مصرف سوخت بسیار پایین، پیشرانه درون سوز می تواند خروجی قدرت 89 اسب بخاری در کنار گشتاور 120 نیوتن متری داشته باشد، این درحالیست که در کنار این موتور درون سوز 1.5 لیتری هم یک موتور الکتریکی با توان 79 اسب بخاری و گشتاور 140 نیوتن متری فعالیت خواهد کرد.

تویوتا یاریس

تویوتا یاریس


نکته جالب توجه در رابطه با تویوتا یاریس نسل جدید این است که اولین محصول جمع و جور کمپانی خودروسازی تویوتا خواهد بود که نیروی تولیدی سیستم محرک به تمامی چرخ ها ارسال می شود. علاوه بر این یک پیشرانه بنزینی 120 اسب بخاری هم برای این خودرو پیش بینی شده است که از ماه آوریل 2020 میلادی به بازار عرضه شده و امکان سفارش یک سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک نیز برای آن وجود خواهد داشت. هرچند به طور انحصاری برای بازار ژاپن، یک موتور 1 لیتری سه سیلندر نیز پیش بینی شده است که خروجی قدرت آن حداکثر 69 اسب بخار خواهد بود.
بر روی موتور 1.5 لیتری اتومبیل، یک جعبه دنده 6 سرعته دستی نصب شده است و یا می توانید یک گیربکس اتوماتیک CVT به صورت سفارشی بر روی اتومبیل خود نصب کنید. در جبهه فناوری، تویوتا یاریس 2020 فناوری های جدید صنعت خودروسازی را دریافت کرده است و در این خصوص می توانیم به سیستم دوربین 360 درجه و بسیاری از سیستم های ایمنی استاندارد و قابل سفارش اشاره داشت، اما یکی از مهم ترین ویژگی های یاریس در نسل جدید، نصب صندلی های قابل چرخش در قسمت جلو خواهد بود که امکان سوار و پیاده شدن راننده به یک خودروی کامپکت کوچک را آسان تر می کند و همچنین برای افراد سالمند و یا حتی ناتوان یک ویژگی بسیار کاربردی خواهد بود.

تویوتا یاریس

تویوتا یاریس


شرکت خودروسازی تویوتا می گوید که این اتومبیل در ژاپن با حداقل قیمت تقریبی 12 هزار و 750 دلار برای نسخه پایه 1 لیتری و همچنین حداکثر قیمت حدودا 22 هزار و 790 دلاری برای نسخه هیبریدی عرضه خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد