موضوعات داغ

کرونا بازار خودرو را قفل کرد

عکس مطلب اول
رکود بازار خودرو به دلیل شیوع ویروس کرونا در هفته جاری نیز ادامه داشت. با شیوع کرونا بسیاری از بازارها از جمله بازار خودرو روزهای خلوتی را سپری می کنند و این در شرایطی است که به طور معمول در روزهای پایانی سال خرید و فروش رونق می گیرد. در این شرایط فعالان بازار می گویند که بسیاری از فروشندگان خودرو با پیش بینی تداوم شیوع ویروس کرونا در سال جدید، خواستار فروش خودروهای خود در اواخر سال جاری هستند. به گفته این فعالان، فروشندگان تا یکماه پیش دست بالا را در تعیین قیمت ها داشتند و حاضر به فروش خودروهای خود با قیمت کمتر از قیمت های اعلامی خود نبودند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از دنیای اقتصاد، این روزها با شیوع ویروش کرونا خریدار به حداقل رسیده و فروشندگان دیگر دست بالا را در تعیین قیمت خودرو ندارند. هر چند در شرایط فعلی حباب قیمت خودروها هنوز تخلیه نشده، اما کاهش نسبتی قیمت ها حاکی از توقف رشد قیمت ها دارد. فعالان بازار می گویند که با وجود کاهش قیمت خودرو پس از افزایش چشمگیر آن که در بهمن ماه رخ داد، هنوز قیمت خودرو به کف نرسیده است.
سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران نیز معتقد است که شیوع ویروس کرونا باعث خالی شدن خریدار در بازار خودرو شده است. وی می گویند که بسیاری از نمایشگاه داران قصد فروش خودروهای موجود خود در روزهای پایانی سال را داشتند تا سود بیشتری نصیبشان شود، اما در شرایط فعلی و با شیوه ویروس کرونا بازار خودرو خالی از خریدار شده است. رئیس اتحادیه نمایشگا‌ه داران تهران ضمن ابراز نگرانی از وضعیت به وجود آمده می گوید تداوم وضعیت حاکم در این بازار سبب می شود تا بخش قابل توجهی از فعالان خرد بازار با خطر ورشکستگی روبه رو شوند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد