موضوعات داغ

بازگشت مایکل شوماخر به فرمول یک، یک شکست بود

عکس مطلب اول
مدیر برنامه‌های سابق مایکل شوماخر، ویلی وبر، می‌گوید که خودروهای نسل جدید فرمول یک کمکی به راننده اسطوره‌ای و قهرمان هفت دوره رقابت‌های فرمول یک نکرد. به عقیده او بازگشت مایکل شوماخر به فرمول یک، یک شکست بود. همه فکر می‌کردند گرندپری برزیل 2006 آخرین مسابقه شوماخر برای فراری و در فرمول یک باشد، اما راننده آلمانی در سال 2010 با مرسدس به پیست بازگشت و سه فصل را با این تیم گذراند. وی در این سال‌ها موفق به کسب جایگاه‌های نهم، هشتم و سیزدهم در جدول رده بندی رانندگان شد.

طراح خودروی افسانه‌ای، جان برنارد، که قبلا با شوماخر در فراری کار کرده است، به این نکته اشاره کرده که نیکو رزبرگ خودرویی می‌خواست که در عقب ثبات داشته باشد اما شوماخر همیشه خواهان خودرویی بود که در عقب سبک باشد تا باعث مقداری بیش فرمانی بشود و بتواند بعد از آن بلافاصله پدال گاز را بفشارد.

وبر در مصاحبه با روزنامه Kolner Express گفت:

" من هم 100 درصد موضوع را همینطور می‌بینم. مایکل این تنظیمات خاص را برای شیوه [رانندگی] خودش داشت و چنین چیزی از مرسدس دریافت نکرد. خودروهای جدید در قسمت‌های زیادی پیشرفت کرده بودند و مایکل نمی‌توانست به اندازه‌ دوران بنتون و فراری، روی تکنولوژی تاثیر بگذارد. این مسئله درست است، اما وقتی بعد از 2009 راس [براون] دیگر نتوانست خودرو را [برای مایکل] ارتقا بدهد، نیکو رزبرگ سریع‌ترین راننده بین این دو شد و مایکل نتواست [اختلاف را] جبران کند. نسل رانندگان و تکنولوژی متفاوت بود، با اینکه مایکل به اندازه همیشه سرحال و سالم بود. مایکل در مرسدس شکست خورد. اگر فقط به من گوش می‌کرد [این اتفاق نمی‌افتاد]. او تا سر حد توانش تلاش کرد تا با رزبرگ خودروی مرسدس را سریع‌تر کنند تا آن‌ها بتوانند بارها قهرمان شوند. اما این [برگشت] همچنان غیر ضروری بود."

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد