موضوعات داغ

تویوتا خودرویی برای جابجایی بیماران بحرانی کووید ۱۹ ارائه کرد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
تاکنون بیماری کووید ۱۹ تمام دنیا را فرا گرفته، ۳.۲۵ میلیون نفر در سراسر جهان به آن مبتلا شده‌اند و تعداد کشته شدگان ۲۳۰ هزار نفر بوده است. در ژاپن، ۱۴۳۰۵ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که ۴۵۵ نفر آن‌ها فوت کرده‌اند. توکیو پایتخت این کشور بیشترین تعداد بیماران و کشته شده‌ها را داشته و پس از آن اوساکا و کاناگاوا قرار دارند.
حالا شرکت خودروسازی تویوتا برای بهبود این اوضاع بحرانی وارد عمل شده است. اوایل هفته این خودروساز اعلام کرد ماسک‌های محافظتی برای مراکز درمانی ژاپن تولید می‌کند و قابلیت تولید ۴۰ هزار ماسک محافظتی در ماه را دارد.
تویوتا در جابجایی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ هم کمک‌هایی کرده است. این شرکت ۱۱ خودرو برای بیماران عادی این ویروس فراهم کرده که مناطقی از توکیو، استان چیبا و میاگی را پوشش می‌دهند.
جدیدترین مشارکت تویوتا در بحران کرونا این است که یک تویوتا هایس را به خودرویی برای جابجایی بیماران بحرانی کووید ۱۹ تبدیل کرده است. این اولین خودرو ساخت تویوتاست که برای جابجایی بیماران بحرانی کووید ۱۹ طراحی شده است.
این مدل که شباهت زیادی با هایس دارد خودرویی با سیستم کنترل ذرات معلق در هواست که مانعی در وسط آن وجود دارد که کابین راننده را از محل نگهداری بیمار جدا می‌کند.
طراحی این خودرو کاملا ساده است: یک فن خروجی در مانع وسط خودرو قرار داده شده تا مدام هوا را به سمت عقب پخش کرده و از ورود هوای آلوده به کابین جلوگیری کند.
این مدل جدید تویوتا به بیمارستان شووا در توکیو اهدا شده تا به ناوگان اولیه این شرکت برای جابجایی بیماران بپیوندد. تویوتا قصد دارد تولید این خودرو را ادامه دهد تا در اختیار دیگر مراکز درمانی و بیمارستان‌های ژاپن قرار دهد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد