موضوعات داغ

گزیده اخبار فرمول یک؛ شایعات بازگشت آلونسو، اولین مسابقه فصل و ضرر فرمول یک از جدایی فتل

عکس مطلب اول
• شایعات در مورد بازگشت فرناندو آلونسو روز به روز در حال بیشتر شدن است. برخی منابع مدعی شده‌اند که او جدی‌ترین گزینه برای جایگزینی دنیل ریکاردو در تیم رنو می‌باشد. اما روز گذشته خبرگزاری مارکای اسپانیا گزارش داد که لیبرتی مدیا نیز مشتاق بازگرداندن آلونسو به فرمول یک است و حتی می‌خواهد بخشی از دستمزد وی را متقبل شود. آخرین باری که این راننده 38 ساله در فرمول یک حضور داشت، با تیم مک‌لارن بود. رقم 30 میلیون دلاری قرارداد آلونسو با مک‌لارن او را به یکی از گران‌ترین رانندگان فرمول یک مبدل کرده است و چنین رقم هنگفتی می‌تواند برای رنو، آن هم در شرایط بحران فعلی، در دسترس نباشد، اما رنو به شدت احتیاج به نامی بزرگ دارد تا بتواند در پروژه خود موفق شود. از طرفی لیبرتی نیز بسیار مشتاق آوردن یک نام بزرگ دیگر به فرمول یک است تا در صورت اعلام بازنشستگی سباستین فتل از جذابیت‌های این ورزش کاسته نشود. به همین دلیل آن‌ها برای پرداخت قسمتی از دستمزد این راننده اعلام آمادگی کرده‌اند. به گزارش مارکا تا قبل از اولین گرندپری فصل در اتریش، این توافق انجام می‌شود. آلونسو و مدیر برنامه‌هایش، فلاویو بریاتوره، در شبکه‌های مجازی نیز پست‌های مشکوکی گذاشته‌اند که بر آتش این شایعات افزوده است.

گرندپری اتریش 2019، پیست ردبول رینگ

گرندپری اتریش 2019، پیست ردبول رینگ

• هلموت مارکو، مشاور ارشد تیم ردبول، تایید کرد که مدارک و برنامه‌های فرمول یک برای برگزاری اولین مسابقه فصل در اتریش، به دولت این کشور برای گرفتن تاییدیه فرستاده شده است.
" موارد ایمنی آماده است و امروز صبح فرستاده شده‌اند. تمامی ملزومات دولت را در بر دارد. ما همه چیز را در نظر گرفتیم و منتظر پاسخ هستیم."
وزیر بهداشت اتریش، رادولف آنشوبر، گفته است که هنوز این مدارک به دستش نرسیده اما در ساعات آینده منتظر آن خواهد بود.
" هر برگزار کننده‌ای حق درخواست یک رویداد را دارد. ملزومات پایه‌ای برای این مورد، موارد مربوط به ایمنی هستند. ما ریسک این رویداد و اینکه آیا با معیارهای امنیتی ما سازگار است یا خیر را ارزیابی خواهیم کرد. تصمیمات بر اساس حقایق گرفته می‌شود. مهم نیست که من طرفدار سرسخت فرمول یک باشم یا خیر. ما نگاهی صحیح و جدی به هر یک از جنبه‌های مطرح شده توسط یک درخواست کننده می‌اندازیم."

• یک خبرگزاری بلژیکی اعلام کرده است که اجازه برگزاری گرندپری فرمول یک به پیست اسپا داده شده است. این گرندپری در پشت درهای بسته برگزار خواهد شد و بعد از اتمام ممنوعیت برگزاری مسابقات ورزشی در این کشور، در تاریخ 30 آگوست، خواهد بود.

بازی فرمول یک 2020

بازی فرمول یک 2020

• سازنده رسمی بازی فرمول یک، کدمسترز (Codemasters) اعلام کرده است که برای واقعی‌تر کردن ورژن سال 2020 این بازی، با لندو نوریس و تعدادی دیگر از رانندگان فرمول یک کار کرده‌اند. مکس ورشتپن از حضور در هرگونه گرندپری مجازی که بر پایه بازی فرمول یک 2019 باشد خودداری کرده و گفته است که این بازی بسیار از واقعیت دور است. وی در این مدت بیشتر به سمت پلتفرم iRacing تمایل داشته زیرا بیشتر به واقعیت نزدیک است. لی ماثر، مدیر بخش فرمول یک کدمسترز، در مصاحبه‌ای با سایت RaceFans اینگونه توضیح داده است:
" ما دائما در حال گرفتن بازخورد رانندگان هستیم. معمولا وقتی در رویدادی در کنار رانندگان قرار می‌گیریم آن‌ها می‌آیند و با ما صحبت می‌کنند. مشخصا در حال حاضر تعداد بیشتری از رانندگان در حال بازی کردن به صورت مداوم در این پلتفرم هستند پس سطح بازخوردی که داریم می‌گیریم، احتمالا از همیشه بالاتر است. لندو می‌گفت که سیستم ERS شما بسیار پیچیده است. این کاری نیست که [ما در واقعیت] انجام می‌دهیم، ما نباید نگران آن باشیم. تیم برنامه‌ای از پیش تعیین شده برای آن در نظر می‌گیرد و بعدا به من می‌گویند که در چه زمانی می‌توانم از آن استفاده کنم و در چه زمانی نمی‌توانم از این نیروی اضافه بهره ببرم."

• ضرر هنگفت فرمول یک ناشی از خروج سباستین فتل به رقم 90 میلیون دلار رسید. به گزارش Formula Money، ارزش سهام فرمول یک بعد از اعلام خبر جدا شدن فتل از فراری 4.5% سقوط داشت. بعد از اعلام پیوستن کارلوس ساینز به فراری، این سهام رشدی 3.1% را تجربه کرد اما اختلاف 1.4% این سقوط و صعود به معنی ضرر 90 میلیون دلاری فرمول یک است. طبق آنچه در اخبار آمده لیبرتی مدیا قصد دارد تا فرناندو آلونسو را به فرمول یک برگرداند. باید دید در صورت بازگشت احتمالی آلونسو به این ورزش، سهام آن تا چه حدی جابجا خواهد شد و آیا این ضرر جبران می‌شود یا خیر.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد