موضوعات داغ

7 راهکار طلایی در خرید بیمه شخص ثالث خودرو

عکس مطلب اول
ما واقعاْ نمی توانیم در خرید همه چیز متخصص باشیم. مخصوصاْ اگر موضوع آن کالا یا خدمات کمی تخصصی هم باشد. یا باید کلی وقت بگذاریم و در آن زمینه مطالعه کنیم که عملاْ‌ با توجه به گستردگی کالا و خدماتی که استفاده می کنیم امکان پذیر نیست. یا اینکه از یک متخصص یا مشاور در آن زمینه کمک بگیریم. از طرفی هر فردی که خودرو خریداری می کند، باید بداند که بیمه شخص ثالث خودرو اجباری است و می بایست هر سال نسبت به خرید آن اقدام کند و به موقع هم تمدید شود. بنابراین خیلی مهم است که بدانیم چطور و از کجا و با چه شرایطی باید بیمه شخص ثالث را خریداری کنیم. بنابراین ما در این مطلب قصد داریم راهکارهایی را در انتخاب بیمه شخص ثالث ارائه دهیم.

1-یادداشت کردن زمان انقضای بیمه فعلی
همین الان بیمه نامه فعلی خود را نگاه کنید و تاریخ اتمام آن را جایی یادداشت کنید. اگر خودرو را به تازگی خریداری کرده اید، بیمه گر قبلی به اطلاعات شما که خریدار هستید دسترسی ندارد. پس امکان یادآوری به شما را هم نخواهد داشت.
2-زودتر اقدام کنید
تمدید بیمه نامه را هرگز به روزهای آخر موکول نکنید. امکان دارد زمان انقضای بیمه شما در تعطیلات باشد. یا سرتان در آن روزها شلوغ باشد. یا اینکه اتفاقات غیرمنتظره مثل قطعی اینترنت و ... را در نظر بگیرید. سعی کنید حداقل یک هفته زودتر نسبت به تمدید بیمه خودرو خود اقدام کنید. در طول آن یک هفته، هنوز بیمه نامه قبلی شما معتبر است. و عملاً بیمه جدید بعد از اتمام بیمه قبلی معتبر خواهد بود.
3-فراهم کردن حق بیمه
سعی کنید از چند مدت قبل، حق بیمه شخص ثالث خودرو خود را محاسبه کنید. و پول به اندازه کافی برای آن پس انداز کنید. با توجه به اینکه نرخ دیه و تعهدات بیمه نامه هر ساله افزایش پیدا می کند، مبلغ حق بیمه ها هم به صورت روزافزون درحال زیاد شدن هستند. مطمئن شوید که در زمان تمدید، منبع مالی کافی برای تمدید بیمه ثالث خودرو خود خواهید داشت.
4-پوشش مالی بالاتر از حداقل بگیرید
بیمه نامه های ثالث معمولاً یک پوشش مالی حداقل دارند. اما این پوشش زمانی کاربرد دارد که حادثه رانندگی اتفاق بیافتد و شما مقصر حادثه باشید. حال نگاهی به خودروهایی که در خیابان در حال تردد هستند بیاندازید. خواهید دید که مبلغ پوشش خسارت مالی در نظر گرفته شده به صورت پیش فرض در بیمه نامه حتی برای حوادث جزئی هم کفایت نمی کند. بنابراین پیشنهاد می کنیم حتماً سقف بالاتری را برای پوشش مالی در نظر بگیرید. لازم به ذکر است که پوشش خسارت های جانی به صورت پیش فرض به صورت یک دیه کامل در ماههای حرام در آن سال که بیمه را خریداری می کنید در نظر گرفته شده و همان هم طبق قانون کفایت می کند و جای نگرانی نیست.
5-بیمه را از یک شرکت خصوصی خوشنام خریداری کنید
بیمه های خصوصی طی سالیان گذشته نشان داده اند که به دلیل نگرانی که از سوء تبلیغ و سوء شهرت دارند، خدمات خوبی را در حوزه بیمه های خودرو ارائه می دهند. پیشنهاد می کنیم در انتخاب شرکت بیمه، حتماً از یک شرکت بیمه خصوصی خوشنام مثل بیمه پاسارگاد، بیمه سامان، بیمه پارسیان، بیمه آسیا، بیمه البرز و ...استفاده کنید.
6-بیمه های خود را تجمیع کنید
سعی کنید در طول مدت زمان مشخصی، یک شرکت بیمه را برای خدمات خود انتخاب کنید. و سعی کنید که کلیه بیمه نامه های خود را از یک شرکت خریداری کنید. برخی از این شرکت ها در صورتی که مثلاً بیمه عمر نزد آنها داشته باشید در بیمه های خودرو، تخفیفات و شرایط ویژه ای برای شما قائل خواهند شد. که در حق بیمه و کیفیت خدمات دریافتی شما هم تأثیر گذار خواهد بود.
7-بیمه را اینترنتی خریداری کنید
امروزه امکان خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث هم فراهم شده است. شما می توانید به جای مراجعه به دفاتر بیمه و گذاشتن وقت و صرف هزینه رفت و آمد، به راحتی و از منزل و یا محل کار خود حتی با استفاده از تلفن همراه در کمتر از پنج دقیقه بیمه نامه خود را خریداری یا تمدید نمایید. در زمان خرید به موارد امنیتی حتماً توجه داشته باشید. به طور مثال به درگاه بانکی که برای پرداخت وجه به آن وصل می شوید دقت کنید که درگاه واقعی باشد. یا اینکه سایت های بیمه ای که نماد اعتماد الکترونیکی معتبر دارند، قبلاً احراز هویت شده اند و برای خرید بیمه مناسب تر هستند.
این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/12/21
خوبه که این بیمه شخص ثالث هم اینترنتی شد. شما حساب کن سی میلیون ماشین هست، همه باید سالی یک بار میرفتن شرکت بیمه یا نمایندگی بیمه که بیمه برای ماشینشون بگیرن. سی میلیون سفر درون شهری ایجاد می شد. حالا آدم میشینه توی خونه و بیمه رو آنلاین میخره. البته باید دید که راهنمایی و رانندگی هم به راحتی این بیمه های الکترونیکی رو قبول می کنه یا نه. امیدوارم داستان درست نکنه.
1400/8/12
خیلی از بیمه ها با پیامک زمان تموم شدن بیمه ماشین رو اطلاع میدن. البته قیمت های متفاوتی هم در زمان تمدید وجود داره که آدم باید دقت کنه و سر در بیاره که کدوم یکی برای خرید مناسب تره. ولی در کل من از اینکه این کارها هم اینترنتی شده راضی هستم. راحت تر میتونیم به کارهامون برسیم و با موبایلمون راحت بیمه بخریم یا هر چیز دیگه.