موضوعات داغ

جزئیات الکترونیکی شدن نقل و انتقال خودروها

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با توجه به گفته های رییس پلیس راهور ناجا، به زودی نقل و انتقال تمامی خودروها در بستر شبکه ملی اطلاعات صورت خواهد پذیرفت.
به نقل از ایسنا، سردار سیدکمال هادیانفر در این خصوص توضیح داد: «در طی سال های گذشته نقل و انتقال خودرو مطابق روند قدیمی و البته منطبق بر قانون انجام می شود اما در سیستم جدیدی که در حال راه اندازی آن هستیم خدمات نقل و انتقال در تمامی ۴۶۰ مرکز ما در سراسر کشور در بستر شبکه ملی اطلاعات ارائه خواهد شد.»
وی ادامه داد: «در این سیستم خریدار و فروشنده خودرو می بایست قبل از دریافت خدمات احراز هویت شوند و پس از آن می‌توانند تمامی خدمات را به شکل الکترونیکی دریافت کرده و تمام پرداخت‌ها و دیون دولتی و هزینه‌ها و ... را در همین بستر پرداخت کنند.»
گفته می شود در این روش مرحله نهایی به صورت حضوری خواهد بود و سلامت اسناد و بازدید از خودرو و نصب پلاک در مراکز مربوطه به صورت حضوری انجام خواهد پذیرفت.
طرح مذکور در ابتدا در چند مرکز در تهران به صورت آزمایشی انجام خواهد پذیرفت و امید می رود در صورت اجرای سراسری آن میانگین ۹۰ دقیقه زمانی که برای دریافت خدمات به کار گرفته می‌شود به کمتر از ۱۵ دقیقه کاهش پیدا کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد